[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:44

Ik ga vanavond eerste keer binnen in Roggel parcours springen met "m'n nieuwe crack" Ungaro Hyper! Eens kijken hoe hij dat gaat aanpakken. Ik probeer binnenkort eens een foto te (laten) maken. Het is een 5-jarige donkerbruine Cantos die we vorig jaar zadelmak gemaakt hebben en sinds april rijd ik hem regelmatig. Het is echt zo'n heerlijk paardje om te rijden: hij wil altijd lopen, pakt alles snel op en is een echte knuffelbeest. Haha! Als je hem zo op stal of op de wei ziet lijkt t maar een ukkie, maar onder t zadel op wedstrijd verandert ie echt helemaal in een echt wedstrijdpaard!

Ik heb m nu 3x op wedstrijd gestart: 1e keer 2 B dressuur proeven totaal 3 wp (2x net buiten de prijzen), 2e keer B dr.=5e en 2 weken geleden 3e keer B dr. -> 1e én eerste B parcours gesprongen = 8e. Dus die gaat echt lekker *LOL* Vorige week met een vriendin voor de gein eens naar een crossterrein hier in de buurt gegaan om te kijken wat hij zou doen en wat denk je: hij sprong alles incl. trakhener, op/afsprong en water alsof hij nog nooit anders gedaan heeft Vingers aflikken Ik had m t liefste al hier in Ysselsteyn gestart, maar hij moet maar eerst nog wat meer wedstrijdervaring opdoen Ja Maar wat hoop ik dat ik volgend jaar met hem kan gaan crossen!

Sorry, moest ik echt ns effe de groep ingooien Bloos

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:48

Leuk zeg eventinggek, had je best eerder mogen vertellen hoor!!
Ik wist niet eens dat je nog een paard reed, maar deze gaat echt als een speer!
Ben benieuwd naar een foto!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 14:49

klink goed suus, gaaf!

Scum, geen idee. Ik heb al eens geprobeerd het uit te zoeken maar dat valt niet te vinden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 14:51

Dat is wel vreemd dan. Ik zou zeggen: 1 van de 2 telt mee anders is het niet eerlijk. Ik zou persoonlijk de fam. Bazelmans eens proberen. Die organiseren toch best veel voor de SGW? Of Piet Potten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 14:59

ik heb moeder Bazelmans gesproken zondag, maar hier niet expliciet naar gevraagd. Met deze constructie ben ik toch al niet geinteresseerd.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:02

Hoe vinden jullie deze foto:

Afbeelding

Die is zondag gemaakt bij mij broer op de boerderij. Ze zijn van de zomer geboren en het zijn echte schatjes! Ik zou de grijze zo meenemen Lovers
Maar ja, dan wil ik wel dat ie naar buiten kan dus zolang ik nog op een appartement zit begin ik er niet aan.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:05

leuk eventinggek Pling

MJ: wat een schatjes Lovers

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:08

Pfft, jullie zijn snel! Na mijn laatste bericht gisteren viel mijn pc weer eens uit dus kon ik helaas niet verder. Vandaag ben ik de hele dag door (nou ja, moest ook nog een beetje werken he Tong uitsteken ) aan het bijlezen.

Helaas wist ik daardoor ook niet de tijd van Vieva's les, superjammer! Nu heb ik geen superfoto's kunnen maken maar dat komt de volgende keer wel weer supergoed! Vieva, een paard van een meisje dat ik ken had ook artrose in zijn nek. In Utrecht hadden ze gezegd dat een paard dat dat heeft nooit meer anders dan met een lang teugeltje gereden mocht worden. Ze heeft dat paard verkocht aan iemand die dat wel wilde, lekker aan de lange teugel het bos in. Helaas hebben deze mensen zich niet aan de afspraak gehouden en zijn ze er toch mee gaan dressuren. In de krul dus. Dit kan dus gewoon, maar is enorm pijnlijk voor het paard en potentieel gevaarlijk voor paard en ruiter (door artrose in de nek op den duur kans op acute uitvallen oid). Hoe zit dit bij Luuk? Springen, crossen en zelfs dressuren lijkt me dan niet echt bevorderlijk. (Niet negatief bedoeld maar is dit misschien de reden waarom hij met Koss mee werd gegeven/verkocht?). Misschien een beetje raar dat ik hier nu mee kom maar ik heb er de afgelopen weken veel over lopen denken. Misschien zijn er medisch onderlegde bokkers die hier iets over kunnen zeggen? Floor?

Marieke: heel veel sterkte met Rex! Ach gut Hoe lng moet hij dan in quarantaine? En merkt hij zelf ook iets van dat spul in zijn lichaam?

L0ve: Ik vindt jouw gedachte dat je nu met bruintje tegen het zelfde probleem op loopt als de oude eigenaar wel heel waarschijnlijk klinken! Het gebeurt wel vaker dat ze eerst even onder de indruk zijn van nieuwe ruiter/omgeving en daarna pas met de echte truken (?) komen.

Dan nog even over die oefencross, zijn jullie niet een bepaald schimmeltje vergeten??? Schijnheilig
Scum: Denk je dat Lex met me zou willen ruilen?

L0ve: Ik denk te weten wie er bij ons in het L regiokampioen wordt (denkt te worden) en ik weet ook dat die niet helemaal eerlijk is geweest met d'r winstpunten..... Knipoog

Ik ga proberen vandaag mee te helpen om de 500 te halen!!!!!!!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:10

Al had ik dan waarschijnlijk mijn vorige bericht beter in 16 stukken kunnen posten..... Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 15:12

Dat soort winstpunten trucjes vind ik zo laag, snap niet dat mensen dat doen. Ben nu natuurlijk alleen erg benieuwd wie dat zou kunnen zijn Schijnheilig

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:13

SGWOllie schreef:
Al had ik dan waarschijnlijk mijn vorige bericht beter in 16 stukken kunnen posten..... Clown

Ja

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:14

Lielle schreef:
Dat soort winstpunten trucjes vind ik zo laag, snap niet dat mensen dat doen. Ben nu natuurlijk alleen erg benieuwd wie dat zou kunnen zijn Schijnheilig

wat voor trucjes bedoelen jullie?

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:15

sgwollie: Hij heeft het eigenlijk maar minimaal, dus bijna niet maar minimaal! Ja Daar ben ik ook blij om dat hij het niet meer heeft, hij is mee verkochtomdat de oude eigenaren zussen van elkaar waren en luuk en koos broers van mekaar die van kleins afaan al bij elkaar zijn en ze wouden liever dat ze bij mekaar bleven! Lachen

Geeft niks hoor, heb volgende week dinsdag les bij jan maar dan springen Haha! dus als je zin hebt en het leukt vind Haha! Ja Lachen

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:16

sgwollie: ik ben aan het denken en denken maar je moet even de begin letter geven. Zit wel te denken maar weet het niet zeker.

In het M en B weet ik het ook al: Nienke Otjens,
die is de enige die het hele jaar in dezelfde klasse is gebleven. Beetje jammer dat een ruiter die net zo regelmatig weigeringen heeft als dat ze eerste wordt dan kampioen wordt!
Maar ik weet uit ervaringen dat dit alle voorgaande jaren ook zo was.

Om nog even op die artrose in te gaan, ik ben het helemaal met ollie eens en ben ook bang dat dit de rede is geweest dat de familie dit paard bij het andere paard hebben 'gekregen'.
Ik heb namelijk mevr. ook al eens gesproken over het paard wat ze bijna voorniets hebben gekregen bij haar dressuurpaard.
Luuk is toch zspringen en cross geweest?
Maar misschien zitten we er helemaal naast (dat hoop ik ook)

ga je nou bij jan lessen vieva??
Laatst bijgewerkt door g0otje op 04-10-06 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Vieva

sgwolie: maar ver in de dressuur gaan we toch niet dat doen w eniet, we willen liever in het springen en sgw! alhoewel er ook dressuur n zit!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 15:16

iets wat ik niet in de sgw ben tegen gekomen maar wel elders.
- Coupons met wp'en terug halen bij het secretariaat zodat die niet bij de KNHS worden verwerkt.
- in dressuur vrijwillig de ring verlaten (= 2 verliespunten) zodat je langer kunt doorstarten in een klasse (loopt een topic over op JI)

Scum

SGWOllie schreef:
Dan nog even over die oefencross, zijn jullie niet een bepaald schimmeltje vergeten??? Schijnheilig
Scum: Denk je dat Lex met me zou willen ruilen?

En jij op Online? Durf je dat wel; op zo'n grote? Tong uitsteken

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:18

Lielle schreef:
iets wat ik niet in de sgw ben tegen gekomen maar wel elders.
- Coupons met wp'en terug halen bij het secretariaat zodat die niet bij de KNHS worden verwerkt.
- in dressuur vrijwillig de ring verlaten (= 2 verliespunten) zodat he langer kunt doorstarten in een klasse (loopt een topic over op JI)

aha!
ik kom niet eens op zulke ideeen Clown

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 15:18

jij bent veel te goed voor deze wereld Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:19

TOch vind ik het ook raar dat een paard er bij het springen geen last van zou hebben en bij de dressuur wel. Maar goed, ik heb ook gelukkig geen paard met deze aandoening, dus ik heb er te weinig verstand van.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:20

Je brengt me op ideeen Lielle.... Hoewel: ik heb alleen winstpunten nodig en ik hoef er geen kwijt Haha!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:20

Vieva schreef:
Geeft niks hoor, heb volgende week dinsdag les bij jan maar dan springen Haha! dus als je zin hebt en het leukt vind Haha! Ja Lachen

niet echt netjes dat je mij niets laten weten Boos!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:21

ollie?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 15:21

zo ken ik nog wel meer voorbeelden Lips are sealed

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 15:21

bedoel je iemand bij ons uit de buurt, dan weet ik het al Haha!