Snoek: We zullen duimen voor Vorstin: zou fijn zijn als dat doorgaat!
texelse
Geplaatst: 22-01-12 19:18
en sommige paarden hebben ook wel een wat vreemde "chauffeur". Soms kun je het treffen maar hier in het noorden is ook een handelsstal waar je geen beest vandaan wil hebben. En toch trappen er steeds weer mensen in. Die hier in het noorden is welk echt goedkoper. JvdH levert ook beestje op afbetaling en adverteert daar ook mee op mp.
Mootje
Geplaatst: 22-01-12 19:18
Leliaardje schreef:
Snoek: We zullen duimen voor Vorstin: zou fijn zijn als dat doorgaat!
Daar las ik helemaal overheen... Mijn duimen draaien Snoek! Het is zowel jou als Vorstin gegund!
Een paar weken geleden heeft een vriendin een paard laten keuren bij een ander paardenbedrijf vandaan. Beestje kwam niet door de klinische keuring. Aankoopprijs lag boven de 5000 euro. Keurend arts adviseerde aanvullend onderzoek in een kliniek om tot een diagnose te komen. Verkoper wilde dat niet laten doen en de koop is niet door gegaan. Twee weken later staat het beestje weer op sh, nu 2000 duurder (!!!!). Via de mail wat extra informatie opgevraagd en ook of er een recent klinisch of rontgenologisch rapport van recente datum was. Maar nee, volgens de verkoper was het beestje 2 jaar geleden gekocht bij aankoop, en daarna niet meer gekeurd....... en bij de volgende koper zullen ze ws. duimen dat ze een minder slimme koper hebben of een koper met een minder capabele keuringsarts. Bah, oneerlijke mensen kan ik slecht tegen....
Tja, ik snap het eigenlijk wel, vanuit het oogpunt van de verkoper. Niet dat het goed te praten is, maar er zijn zoveel mensen die zich alles laten aanpraten, niet nadenken......
Zou jij op die manier een paard willen verkopen? Dan wil je toch weten wat er aan mankeert? dan ga je toch niet gewoon door, en maar hopen om een minder goocheme koper?
Ik niet, maar heel veel handelaren en particulieren maakt het geen donder uit.... De naïviteit van het gros van de samenleving is gouden handel voor dit soort mensen!
Met een klinische keuring snap ik wel dat de verkoper er niets over zegt, dat is en blijft een momentopname. Een bepreking op de foto vind ik een ander verhaal.
Snoek ik duim ook voor je! Sann, dat is leuk. Maak je niet vaak mee.
Leliaardje
Geplaatst: 22-01-12 20:03
Ik heb ooit eerlijk opgebiecht dat een pony eind 2010 een positieve buigproef had (waardoor de verkoop niet doorging), maar de hele winter gereden heeft en geen problemen gehad had en in mei helemaal goed bleek bij de buigproeven. Maar de geïnteresseerde haakte toch af vanwege het verhaal dat de pony had............ Tja, dan ga je wel een keer stoppen met de boel vertellen. Nadeel is dat het verhaal over de buigproef wel ergens op een forum staat, dus daarom vertel ik het liever van te voren. Nou ja, pony staat bij een vriendin van me en daar genieten ze met volle teugen van haar.
Ooit had ik kijkers en die zochten een valk. Ze wezen toen Easter aan (toen nog donkere bruinschimmel): die wilden ze graag hebben......... heb ik toch maar even gezegd dat dat geen valk was . Misschien had ik hem gewoon als valk moeten verkopen .
Kan iemand die windhoos afzetten. Word er echt gek van. Is het bij jullie nog te harden Texelse?
Hier is de wind redelijk gaan liggen! De hele dag dat gekraak van de kozijnen....
Sultank
Geplaatst: 22-01-12 20:08
Goedenavond allemaal! Snoek; Ik duim ook voor je!
Ik heb echt een topweekend gehad! Vrijdag selectie voor de kring 190 punten en een 4e plaats en geplaatst voor de Gelderse, helaas ben ik dan op vakantie, dus die afgemeld. Net terug van wedstrijd, 201 en 203 punten en 2x 1e! En nu dus me punten voor het L1 al binnen. Wat een topbeestje is het toch!
Paardenhandel is echt een vuil spelletje, je kan niemand vertrouwen wat dat betreft. Je bent hard aan de dressuur geslagen of niet Stephanie, gefeliciteerd!
Uhhhh, hoe is de wind??? MOet ik even luisteren en kijken....... nu denk ik dat het wel meevalt, vanmiddag lukte het maar net aan om in de auto te stappen voordat het portier dicht gegooid werd door de wind. Pff toe was het echt hard. Maar nu niet meer (dend ik)
Mootje
Geplaatst: 22-01-12 20:31
Wat een mooie punten, Sultank! Leuk paard: http://www.manegemolendijk.nl/te_koop.php?pid=41 Hij wilde mijn eerste paard toen kopen van de vorige eigenaar.... Gelukkig had mijn vader eerste keus!
Handel kan heel smerig zijn. Als een paard niet goed is is hey gewoon ander geld en als je het weet vermeld je het.
Ik heb vandaag gesprongen. Ging lekker maar miste wat routine. Amati sprong tweede rondje wel extreem bruut.
Eef_Bam
Geplaatst: 22-01-12 22:05
Mootje: Ojee een Lord Z , weet niet of ik net de verkeerde heb getroffen, maar ik ken me er toch eentje , alleen al daarom zou ik bij deze ver uit de buurt blijven . Vind hem ook erg vreemd draven op 00.35 op de linkerhand, lijkt mij niet helemaal normaal
sanurie
Geplaatst: 22-01-12 22:38
Goedenavond!!
Weer eens ff 10 p. bijlezen.......
Laura: Balen van het bodemonderzoek door stomme eenden Danielle: Wow wat een maloot!!! Balen dat je het kenteken niet weet! Evony: Wow die zijn echt hoog!! MisterT: Ik heb ook bow balance beugels van sprenger. Wil niks anders meer!! Annetje: Balen van Vies zeg..... MisterT: Hopelijk geeft dat een zetje de goede kant op! Weule: Leuk, ik schrijf de datums meteen ff op. Mootje & Jantine: Top!! Jammer, heb jullie niet gezien dames! Die brand, heftig..... Die pony met dat kleine kindje, snap niet dat ouders daar het gevaar niet van inzien! Sannn: Dat is wel gaaf zeg!! Oh, dat paard uit topic komt dus bij JvdH vandaan. Toen wij naar een pony zochten daar ook geweest. Moest lieve kinderpony zijn. Maar was heel schrikachtig beestje wat ook nog eens heel bang voor mensen was. Dus na het loslopen al genoeg gezien en weer weg gegaan. Snoek: We duimen voor Vorstin!
Zo ben weer bij. Vrijdag in de hot-tub geweest met groepje vrienden, was erg gezellig!!! Zaterdag 's ochtends getraint met paardje, liep toppie. Toen naar Jumping Amsterdam. Heb mooie wedstrijdbroek gezien met bijpassend dekje, dus maar snel langs die winkel om het te scoren! Verder helemaal er van genoten. En vandaag dressuur wedstrijd. Maar meneer vond de bak wel erg eng zoals bijna alle paarden. Dus wat moeilijk te rijden. Eerste proef 168 punten, wel terecht, kwam de hoek niet door mij C al was nog zo. De 2e proef al stuk beter en had 176 punten. Helaas geen winstpunt, maar was het ook niet waard. Volgende x weer beter!
daNiielle_
Geplaatst: 22-01-12 23:01
Valt toch allemaal niet mee om een paard te kopen of verkopen. Jammer dat je geen winstpunt had Sanurie. Shanouk dat zou super zijn als het door gaat.
De divoza cadeaubonnen lagen gisteren in de bus, 4 stuks!! Wat moet ik toch in godsnaam kopen? Ben me rot aan het zoeken, kan niks vinden dat echt nodig is. Kan genoeg nieuwe dingen voor de eventing bedenken, maarja dat kan ik daar helaas niet kopen!