[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:27

@ snoekiej ik was ook van plan uit te slapen maar mijn inwendige klok ging helaas rond 6 uur al af. Ben maar tot 9.45 blijven liggen.
@ Noor top dat het goed ging. Ik heb gisteren de hele cross op mijn paard vertrouwd. Was zo slap als een vaatdoek en met migraine crossen was niet fijn. Heb daarom ook 1x alternatief gereden.
@ Margriet jammer van je balken maar je heb je 1e wp binnen!

Ik moet nieuwe springschoenen na gisteren. Paard had er nog 1 om maar die was erg gehavend. Waar nr 2 is weet ik niet. Die dingen gingen ook al zo'n 10 jaar mee :D Had gehoopt dat ze onverwoestbaar waren maar helaas :o . Waren van Harry's horses.

_Noor

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 14:31

Sannn, na Vlietlanden vorig jaar heb ik echt héél veel watertraining gedaan en hij stopt nu niet meer (klopt af) maar hij moet het nu wel een keer voor me gaan doen op wedstrijd! :)
Want hij kan het best:
Afbeelding
Afbeelding

Caro, echt superfijn dat het zo goed gaat! Jij hebt je punten voor het NK dus al binnen!!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:41

Goeiemorgen

Ben net wakker, heerlijk. Net lekker warme broodjes gegeten en ik hoef vandaag helemaal niets. Ga straks lekker een buitenritje maken met Zeus. Het is echt heerlijk weer.

@ Sannn gefeliciteerd met je verjaardag :D :D
@ evelien leuke foto's weer.
@ Sannn balen dat je toch wel wat last hebt. Laat je vandaag maar lekker verwennen :)
@ Benthe heeft een leuke week gehad maar wel een blauwe heup. Jee jij bent of lomp ;) of een pechvogel :D Toch nog je parcour kunnen springen. Bikkeltje!!
@ Margriet heeft zich verbaasd over de pony ruiters. Heb je zelf wel fijn gereden?
@ Shanoek dan had je het ook wel effe nodig.
@ Noor lekker getraind dus? Ik vind Jer en Zeus best wel op elkaar lijken zo vanaf de foto's. Ach als Zeus dan ook nog een keer Z dressuur loopt teken ik er voor :D
@ Caro mooie taaie spring schoenen dan, die van mij redden het nooit zo lang. Heb nieuwe van Kentucky besteld, hopelijk blijven die ook 10 jaar goed :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:41

@ Noor ja als het goed is sta ik nu op 7 wp. Mijn punten van Duitsland moeten nog doorgegeven worden door Warendorf aan de KNHS. Maar ja wie weet wat er nog gebeurd tot Barchem. Planning is in Westerbork volgend jaar M te starten want als ik L of M start in NL mag ik gewoon VA in Dtsl rijden.
Mooie foto's van Jer!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:56

Middag!

Benthe, beterschap! Jij heb ook wel een pechjaar zeg! Het lijkt wel alsof ze altijd jou moesten hebben.
Caro, de cross ziet er wel mooi uit daar in Dld!
Sann, van harte met je verjaardag!
Shanouk, dan had je inderdaad je slaap nodig!
Marijke, heerlijk zo'n dagje. veel plezier op buitenrit.

Ik ben ook weer thuis. Gedoucht en wel. Heb ook heerlijk getraint. Uk pakte lekker aan. Geen weigeringen gehad en heerlijk op vertrouwen getraint. Verder heeft Gert me fijn geholpen met mijn ritme houden en moest mijn hakken goed blijven uitdrukken, zodat ik betere balans had. Heb er echt een goed gevoel over! Supertrots weer op mijn paardje!

Noor, je hing echt ongeveer een meter naast je paard. Knap dat je toch weer terug in het zadel kwam. Wij hielden onze adem in. haha. Die Jer ook, hij weigerde ook echt zo smerig op het laatste moment. Want het leek erop dat hij wel af zou gaan. Zusje heeft inderdaad filmpjes gemaakt. Zal ze eens op de pc zetten en uploaden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 15:06

Wat een rat hè! ;)
Uk deed het inderdaad heel goed! Ben benieuwd naar de filmpjes!

Edit: MM, de gelijkenis tussen onze paarden was mij ook al eens opgevallen :j Misschien het Voltaire-bloed?
En de aanhouder wint, dus Z dressuur wordt je vast wel :P

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 15:56

hahaha ik hoop het Noor. Ik blijf iig volhouden ;) :D
Misschien inderdaad het voltaire bloed.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:00

EvelienH schreef:
Sim, dat is mij in ieder geval altijd verteld, of het echt zo is geen idee. Het klink wel redelijk logisch maar elk paard is anders :)

Klinkt ook wel logisch, maar gaat niet altijd op denk ik. Ieder paard is iid verschillend. Mijne is wel voorzichtig en net als die van Tientjeh een kleine galop dus goed de passen uitmeten is wel essentieel. Maar met vroeg af gaan bedoel ik dan dat je eigenlijk nog 1 galopsprong kunt maken, dan gaat die van mij echt niet vroeg af, dan doet ze keurig die galopsprong er bij!

EvelienH schreef:
Ik denk dat als een paard vermogen heeft en de afstand niet helemaal klopt hij het sneller oplost door op groot te gaan dan een paard met minder vermogen.
Veel te groot is meestal geen fout van het paard maar van de ruiter, net zoals veel te dicht lopen.

Dit is wel van invloed inderdaad, maar er zijn ook paarden die het heft van de ruiter overnemen en gewoon gaan wanneer het ze uit komt. Toen ik mijn volbloed net had gebeurde dat regelmatig. Naarmate ik meer de controle kreeg, ging ze niet meer een galopsprong te vroeg.

bianca1980 schreef:
tja....ik vind het niet logisch klinken, want je hebt groot en "te groot", dus daar zit nog wel een grijs gebied. Te dicht op een hindernis vind ik niks over het vermogen van een paard zeggen er zit nl ook nog een ruiter op. Te kort maakt het echter wel heel moeilijk om nog omhoog te "kunnen" komen.
Te groot lijkt mij dat je dat ook NIET moet hebben wanneer het een stuk hoger word, je verplaatst de parabool van het paard juist naar veel vlakker en mist kracht bij de afzet...?? maar ja....als een proffesional mij kan overtuigen met zijn argumenten waarom iets zo is.......wie ben ik dan....... ;)

Bianca, mijn paard kan in een B parcours wel makkelijk omhoog komen als ik dicht rijd. Niet dat het er mooi uitziet, maar ze doet dat wel met gemak. En ze gaat ook wel een keer wat groter, maar dus niet als er nog makkelijk een galopsprong gemaakt kan worden.

JN, je bent echt een brokkenpiloot! Je hand, voet en nu je heup!
Gefeliciteerd met je wp in het L Margriet! Balen van die hagelbui.
Lekker geslapen Snoek. Heerlijk he zo lekker uitslapen zo nu en dan. Maar tot 13 uur red ik niet meer hoor!
Fijn dat je training zo beviel Noor en Tientjeh! Leuke foto's van OK ook!

Zo, ik ga naar Sim.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:11

ik ben ook weer terug van een weekje kamp! Was erg gezellig en wiso heeft zich ook keurig gedragen :D

Zal straks nog even bijlezen maar ik zag wel al dat Sannn jarig is, dus gefeliciteerd :D

Nu nog even ego-post
Gister cc gehad met Tutje, dressuur was waardeloos omdat ik het verkeerde zadel had meegenomen. Springen liep ze super fijn, eerste parcours balkje in de barage en tweede parcours ook een knullig balkje. Nog wel een vijfde prijs in het eerste parcours en weer 25 euro rijker :D

En als het goed is, is tutje ook drachtig! Over 1,5 week weten we het zeker want dan moet er een hartslag te zien zijn. Ze heeft namelijk heel veel cystes in de baarmoeder dus het lijken allemaal veulentjes

Tutje spam
Afbeelding

Afbeelding

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:26

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:36

Leuke filmpjes. ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 17:54

Leuk! Hihi, als je door de waterbak gaat, wordt Katootje nog even fanatiek :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:16

Leuke filmpjes! En Noor heeft de Hierdense eik gesprongen. :D
Leuk huisje-hindernis ook.

Toch eens kijken of ik van de zomer niet een keer weer de oefencross daar mee kan pakken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:39

Die kei is gaaf!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:43

Welke kei bedoel je Sim? Ik zie namelijk geen kei? :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:48

Dat smalle ding voor de grindbak is toch een kei? Dat ding waar Gert een breekboom heen sjouwt.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:50

Is een gewone boom. Maar kan zijn dat hij zo op film op een kei lijkt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:52

Oh echt? Een liggende boomstam of een rechtopstaande zoals je in Ede ook hebt, die smalle dingen.
Ik vind het echt net een kei lijken zo vanaf de zijkant. Net zoeen als in EL op het eiland in de waterbak staat.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:52

Avond!
Ik had gister wedstrijd, paardje liep echt ontzettend goed. Heb haar sinds deze week echt zo fijn aan het lopen. Helaas verpest ik het dan zelf door wanneer ik de proef begin er verkrampt op ga zitten ;( :( Baal er echt van dat ik dat doe, want paardje raakt daardoor van slag. Eerste proefje hadden we 176 en de tweede 172. Al had ik daar veel minder verwacht, er zaten echt slechte stukken in, waaronder 2 flinke bokken :+ en die jury is over het algemeen nogal streng. Was met beide proeven net buiten de prijzen dus er werd ook niet denderend gereden.

Noor en Tientjeh: Leuke filmpjes! Fijn dat jullie zo lekker hebben getraind
Sann: Gefeliciteerd met je verjaardag
Caro: Super van je fijne cross in Dld! Jullie gaan erg goed dit seizoen 8-)
JN: Hopelijk heb je snel minder last.
BVW: Gefeliciteerd met je prijs! Leuke foto's ook

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:55

Sim, dit is een liggende boom. Ook niet giga smal ofzo. Al moet ik zeggen dat de bomen er ook wat grijzig/ingedroogt uitzagen daar.

Balen Anthea, dat het dan nog niet zo wil.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:56

tientjeh schreef:
Sim, dit is een liggende boom. Ook niet giga smal ofzo. Al moet ik zeggen dat de bomen er ook wat grijzig/ingedroogt uitzagen daar.

Ik heb nog even een keer gekeken en nu ik weet dat het een boom is, zie ik er ook wel een boom in, maar ik vind het door de grijzige kleur echt net een kei lijken en zo van de zijkant lijkt het een smalletje. :o

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:57

Dat lijkt het ook wel Sim! Dat kan ik me wel indenken dat het een kei lijkt!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:58

Ik dacht eerst ook dat het een kei was :+

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:15

AntheaV schreef:
Ik dacht eerst ook dat het een kei was :+

Hier nog een... _/-\o_ vind het er nog steeds als een kei uitzien ook al weet ik nu dat het een boom is...wel heel netjes gereden.