[SGW] [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_K

Re: [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:06

heey goedemorgen

zo ga vandaag ook ff een cross training doen op de manege bij familie wieken ( van annemiek, misschien wel bekend bij jullie)

het is in ieder geval mooi weer Haha!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:28

Haaii!

Net TG gelongeerd, nu op naar Heerenveen. Verjaardag van oom en tante!!

Doeg!

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 15:31

Doei!

2x eerste met 172 en 185 punten Go jij! Go jij!.. (ze hadden het eerst verkeerd gezegt, anders was een meisje 2x 1e geworden met 165 punten ongeveer, dus ik dacht echt oliebol.. zulke punten had ik niet verwacht) Bimob ging ik gisteravond uit het land halen, en z'n neus zat onder het bloed, is die waarschijnlijk getrapt, want in het land kon ik ook niks 'bebloeds' vinden.. En er zat bij zn kroonrand ook een plekje. Schrok wel een beetje Scheve mond

TG: Ziet er goed uit, fijn dat het beter gaat met zn been Haha!
Danique: veel plezier met ponykamp Lachen
Rowo: Goed gedaan zeg Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 16:58

Ontzettend gaaf Rowo Haha!
Biem, ook gefeliciteerd! Wel schrikken van Bimobs neusje.

Wat een dooie boel hier zeg!
Ben net terug van crosstraining in Baarle-Nassau. Toen we aankwamen was Vorstin echt superdruk, ik kon niet eens rustig stiften indraaien. Eenmaal erop had ze er erg veel zin in, ze was weer supersterk. Maar voor de rest ging het wel fijn Lachen Ze heeft 1 keertje geweigerd, en dat was mijn fout, voor de rest sprong ze alles in 1x Haha!
Weet alleen echt niet hoe ik haar nou wat meer onder controle kan houden, ik vind het echt lastig. Kon aan het einde van de training mijn vingers zowat niet eens meer bewegen! Zit toch nog steeds aan een ander bit te denken, maar geen idee wat voor bit.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:17

goeiemiddag

het is hier idd erg rustig ( iedereen aan het genieten van het mooie weer)
gefeliciteerd biem Haha!
mooi dat het goed ging snoekiej

ik heb begin van de middag ook getraind, ging echt goed sprong zo alles, ook geen problemen gehad met de trackener.
daarna in de buitenbak nog ff smalletjes geoefend ( echt smal) ging ook super sprong zo alles probeerde er ook niet bijlangs te komen
dus ben klaar voor volgende week Haha!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:49

Goeiemiddag Doei!

We zijn net terug van concours, zusje was 5e en 7e in het DL.

Zometeen maar even een hapje eten en dan nog ff Unic en Fred longeren.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:07

Netjes van je zusje IS
Danique: veel plezier op kamp!
Rowo: super zeg, gefeliciteerd Cool
Biem: ook gefeliciteerd!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:34

We zijn weer terug. Beetje gemengde gevoelens. Kaatje ging heel fijn in de B. 2x 2e prijs en 3 wp erbij (191 en 198). Ben heel trots op de meid.

Online had nog 2 wp nodig in het M2 om Z1 te mogen starten. Ik was er al bang voor dat de laatste 2 puntjes weleens lastig zouden kunnen worden. Hij liep echt heerlijk op het losrij-terrein.
Eerste proef liep hij heel mooi, alleen reed vrienT 1x fout. Verder struikelde hij 2x een beetje. Voor mijn gevoel was het 181 maar volgens de jury 177. Ok, kan gebeuren.

Tweede proef ging echt geweldig. Ik hoopt dat hij daar 2 wp voor zou hebben (rond de 195). Had hij 172................ Boos!
Coupon stond vol met commentaar over dat het paard vast zou zitten in de rug. En dat terwijl dit juist een paard is dat heel fijn los is in de rug. Ik kon er werkelijk niks van bakken

Dat is het voorlopig met dressuur. Het SGW seizoen begint weer en pas in januari ofzo gaan we weer dressuur rijden.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 18:48

Scum: jammer zeg! Maar goed, volgende keer beter. Een voordeel is wel dat je nu langer kunt doortrainen en dan is hij straks vast nog beter klaar voor het Z!!!!! Pling

Wat is het maar een dooie boel hier btw....

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:20

Doei!

IS: wauwie mooie punten! Haha! Gefeliciteerd met je wp's! En netjes van je zusje Lachen
TG: mooie laarzen!! Lachen
Kim: fijn dat Loempia zo braaf was!
Rowo: (beetje laat Bloos) nog gefeliciteerd!! Haha! En nogmaals gefeliciteerd van het kampioenschap!! Echt super zeg! Haha!
Anthea: balen zeg Ach gut
Danique: veel plezier op ponykamp! Lachen
Biem: jij ook gefeliciteerd! Haha!
Snoekiej: fijn dat het goed ging! Lachen
Scum: balen zeg!! Ach gut Volgende keer beter! Lachen

Ik heb vandaag voor het eerst los gegalopeerd op Money Haha! Hij doet het zo ontzettend goed en is echt super braaf! Haha!
En ik heb nog goed nieuws... Ik heb mijn ouders zo ver gekregen dat ik ook Money door de week mag blijven rijden Haha! Eerst waren ze er fel op tegen vanwege school, maar ik heb ze zover gekregen dat het mag! Mama was er op zich niet op tegen, maar papa wel, maar zelfs bij papa hoefde ik niet te zeuren Knipoog ik denk dat mama papa stiekem heeft overgehaald Haha!
Hier heb 2 foto's van mij op Money Lachen (Gerrit (die komt altijd op zaterdag bij Wollie Knipoog ) heeft ze gister met zijn telefoon gemaakt)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S4KR4VHG.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7AXNR8ZD.jpg
(Let bij die 2e foto maar niet op mijn handen, ik was net aan het halthouden, maar mij teugels waren een beetje lang Bloos )

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:32

Rowo: van mij natuurlijk ook nog proficiat!!!
En Biem ook nog proficait met je wp's!

Tezz: leuk paardje is Money en fijn dat je hem nu ook door de week mag blijven rijden Haha!!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:39

Scum; Gefeliciteerd met Kaatje, die gaat dus hard vooruit! Jammer van Online.. Af en toe kan ik die jury's ook wel schieten.. Hamer

Biem; Gefeliciteerd met je wp's!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:58

Je past d'r mooi op Tezzz! Haha!
@ Rowo .. Super en gefeliciteerd! Go jij! Go jij!
@ Biem ... ook gefeliciteerd met je punten/prijzen! OK dan!
@ Scum .. Heh, wat vervelend als het gevoel niet overeenkomt met de beoordeling van de jury Ach gut , jammer dat je nu best lang moet wachten tot je dat laatste puntje kunt halen! Wel super van Kaatje trouwens Haha!

Nou mensen, de Endurance in het Drents Friese Wold was vandaag afgelast. We kwamen daar om 9 uur aan en kregen vd parkeerwachten al te horen dat de wedstrijd wss niet door zou gaan. KNHS moet dierenartsen regelen (blijkbaar?!), jury kwam daar op terrein en is boos weggegaan oid. Naja, puinhoop .. we krijgen wel al ons startgeld terug (30 euro pp voor ons), das wel super netjes! Ook nog een T-shirt met opdruk gekregen Tong uitsteken Daarnaast mochten we wel gewoon de hele wedstrijdroute rijden (onder eigen risico natuurlijk), wat dan ook de meesten gedaan hebben. Maar ook daar stonden gewoon de klaar-overs nog bij de oversteekplaatsen OK dan!
Naja, wij de hele rit dus gereden (28,5 km). Ging wel aardig, net teveel gestapt en 3x verkeerd gereden Bloos ... maar nog net binnen de minimale tijd en hartslagen (zelf maar gecontroleerd) ook goed. Dus wel tevreden.
Fotootje:
Afbeelding En we moesten toen nog beginnen Tong uitsteken
... Kijkend naar een aso wild paard op het parkeerterrein Nagelbijten / Gniffelen

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:05

Tjee LL! Dat is niet zo handig nee! Ik wist niet dat bij de endurance de KNHS de dierenartsen regelt?? Ik meen dat bij sgw's dat door de organisatie zelf gedaan moet worden.
Waar ik wel van gehoord heb is dat alle hulp bij de veterinaire controles nu door diergeneeskunde studenten gedaan MOET worden. (terwijl iedereen na een uurtje uitleg iig een controle bij een sgw kan doen imo). Dat heeft er toe geleidt dat er bij de faculteit enorm veel aanvragen binnenkomen en ze daar niet allemaal studenten voor kunnen regelen. Hoe die organisaties dat vervolgens oplossen weet ik ook niet??? Rolleyes

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:09

Dank je LL! Haha!
Wel balen zeg Ach gut Maar wel fijn dat je alsnog de route gewoon mocht rijden Lachen

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:33

@ Floor
De diergeneeskunde studenten waren er idd, stond ernaast toen ze hun benzinegeld wilden hebben Clown
Ik wist ook niet dat de KNHS de dierenartsen moest regelen, lijkt mij alleen maar onhandig (oa. organisatie heeft meer contact met de regionale DA's in de buurt vd wedstrijd). Ik heb voor school 2 jaar geleden een officiele Samengestelde Menwedstrijd (klasse 1-3) moeten organiseren, toen moesten wij ook gewoon zelf de dierenartsen regelen.
Naja, zo werd het ons allen verteld vandaag. Het was omdat het maar een uurtje rijden was om bij deze wedstrijd te komen, anders was ik wss toch een beetje meer chago geweest Bloos

@ Tezzz .. ik vond het idd ook erg fijn dat je wel gewoon de route kon rijden. Kon mooi in alle rust kijken hoe de snelheid op zo'n afstand voelt en zelf hartslagen controleren ed. Lijkt het toch nog een beetje echt Tong uitsteken Het was zo gewoon een mooie trainingsrit / oefenwedstrijd!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:46

Tezzz: je past mooi op Money Lachen
Scum: Goed gedaan met Kaatje!! Jammer alleen van On line. Jury's zijn echt zo *pieep* af en toe Boos!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:50

Haaai Haha!

Weer terug in Nederland. En natuurlijk regent het (en ook nog onweer Blauw oog ), had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht haha Knipoog
Het vliegen was leuk. Keurig optijd vertrokken en zelfs 10 minuten te vroeg geland Lachen Eindhoven vliegt erg fijn. Veel relaxter dan schiphol. Net lekker pizza gegeten en mijn opa en oma (die me van het vliegveld naar huis hebben gebracht) zijn net weer weg. Heb al een things-to-do lijstje gemaakt waar zelfs ik stil van werd en heb besloten om zo vroeg naar bed te gaan. Morgen even snel wat wassen, tas opnieuw inpakken en dan begint dinsdag mijn introductie. Morgen ook nog maar even de stad in met wat vriendinnen. Heb ze echt gemist.. En ook Lipso sla ik natuurlijk niet over Vork Druk dagje dus!

Heb ook nog een beetje bijgelezen.
TG: Fijn dat het weer zo'n stuk beter gaat met je paard. Leuke foto's en mooie laarzen heb je Haha!
Hilde: Nog een hele fijne vakantie Haha!
Rowo: Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Go jij! Go jij!
En wat super gereden op de Galopade!!
Melanie: Tof dat er zoveel leuke spulletjes te vinden zijn Haha! En lekker weer zo te horen Cool
Ik had in 1 sportwinkel nog hele fijne handschoenen van Roeckl gevonden. Ook maar even meegenomen Knipoog
Anthea: Wat balen zeg Ach gut Hopelijk geeft de DA wat meer zekerheid.
Biem: Gefeliciteerd. Netjes zeg!!
Scum: Wat jammer zeg van de dressuur. Kan me voorstellen dat je er enorm van baalt. Jury's ook Boos!
Wel weer erg goed van Kaatje. Die gaat echt als een speer of niet!
Hoop dat mijn laatste puntje nog wel voor december binnen te slepen Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig heb ik nog eventjes Haha!
Tessa: Leuk zeg! Fijn dat het uiteindelijk toch mocht van je ouders!
L_L: Wat balen dat het niet door ging zeg. Echt vreemd Scheve mond Maar gelukkig toch nog een leuke tocht gemaakt dus!

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:51

LZ: Fijn dat het goed ging Lachen
Snoekiej: Ook fijn dat het mooi ging Lachen
Tez: Wat goed dat je op Money mag rijden doordeweeks Haha!
LL: het dagje klinkt wel weer geslaagd Lachen
Scum: Jammer van Online, wel mooi dat het met Kaatje wel goed ging Lachen

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:16

LL, gelukkig heb je nog wel een mooie rit gehad Haha!

Rowo: Dubbel gefeliciteerd Haha!

Scum: Dressuur is echt niet te begrijpen soms en volgens mij moet je het ook niet willen begrijpen!

Vandaag op concours geweest. Eerst met Violin dressuur gereden. Losrijden ging erg fijn , in de proef ging het minder. Ik kon er niet fijn aan rijden, want ze zat erg met het bit te klooien. Daarna ha ik even rust. Bleek dat ik nog 192 punten had Lachen. Toen moest ik springen. Voor de tweede keer L. Ging erg fijn, had op de laatste een fout. Erg jammer!
Moest meteen door op Sunny. Mijn vader had Sunny al opgezadeld. Snel losgereden en de proef in. Ze liep heel erg goed voor haar doen en ik kon er echt aan rijden. 190 punten en een tweede plaats Haha!
Daarna meteen gesprongen. Ze sprong heel fijn, had helaas een balk op de makkelijkste steil van het parcours.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:16

LL: jeetje das ook balen zeg. Maar wel mooi dat je de rit alsnog mocht maken Lachen
Tezzz: leuke foto's hoor
Vief: haha ja het is hier weer typisch nederlands weer Clown

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:18

vergeten:
Scum: super van Kaatje zeg, gefeliciteerd! En wat ongelooflijk balen van Online. Ach gut
Renske: gefeliciteerd met je wp-en met de dressuur en jammer van je balkjes.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:37

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:12

Scum: super van Kaatje en jammer van Online. Die puntjes komen vast nog wel Ja

LL: dat met die dierenartsen is recent allemaal veranderd. Het fijne weet ik er ook niet van, want ik ben al 2 jaar niet gestart in de endurance. Groom alleen nog wat als Suzanne internationaal rijdt of in Nederland lange afstanden start. Maar toen ik die wijziging las leek het me al niet zo handig Clown
Wel fijn dat jullie toch hebben kunnen rijden Ja Uiteindelijk doe je dat toch meestal voor de fun *LOL*

Renske: ziet er fijn uit! Vind Sunny erg vooruitgegaan Ja
En die balkjes zijn het ergste niet als het verder allemaal fijn ging! Daar kan ik me nooit zo druk om maken

Ik ben helemaal in de wolken met Urby! Gister superfijn dressuur gereden en vandaag deed hij ook zo zijn best Lovers
viewtopic.php?f=10&t=820948

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:52

@ renske .. goede punten man! Sunny springt die M hindernissen ja royaaaaal Bloos
@ Vief ... welkom terug! Tja, 't zal ook eens niet regenen en onweren Tong uitsteken
@ Gomir .. Urby doet het zo te zien heel erg best. Haha!

Weet je wat mij nu ook opviel. Ik had het al van verscheidene mensen gehoord/gelezen, maar heb het nu voor het eerst aan den lijve mogen ondervinden (aangezien dit m'n eerste kennismakingsrit zou worden). Het verschil in mentaliteit en sfeer bij een endurancewedstrijd en (de meeste) reguliere dressuur/springwedstrijden. Het is veel gemoedelijker/gelaten en gezelliger, best apart om dat eens mee te maken.
Op een SGW vond ik dit ook een verschil, maar bij deze endurancewedstrijd was het nog duidelijker. Mss vanwege de gelaten reacties op het aflassen vd wedstrijd *ziet pissed deelnemers op een dressuurwedstrijd tegen ringmeesters/secretariaten katten als het iets uitloopt oid* Lips are sealed Bloos