Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
winnie10 schreef:Op dot moment rij ik enkel nog rechtuit en probeer vooral nog zoveel mogelijk op de baan te gaan rijden! Hoe lang ga je nog wachten voor te springen?
dat moet persé met mijn auto en kan hij absoluut niet alleen. Sterk geslacht noemen ze dat
Ook heeft hij eventjes lespaardje geweest voor stalgenootje.
ze krijgt een fiets, dekbed, badjas, verkleedjurk, halster en onderlegger voor pony, spelletje voor spelconsole en gezelschapsspelletje, allemaal van Frozen
, vond ik toch een hele speciale om te winnen.
de regionale kalender laat meestal wat op zich wachten. Kan ik trouwens best geloven dat tongeren wel een speciale was om te winnen.
Die halster en zadeldek zijn trouwens echt zalig he heb ze onlangs zien hangen in de ruitershop 
maar heb nog geen weekend thuis geweest eigenlijk
). Ooit wil ik eens in Nokere kunnen rijden... Maar dat is nog een ver van mijn bed show....
ben eens benieuwd voor de outfitjes te zien
.
Je hebt nog 101 plannen met je paard en dan gooit een stomme blessure het roet in het eten! Ik zou zelfs graag de blessure van mijn paard overnemen moest ik kunnen. Dan rijd ik wel verder met pijn(stillers), zolang het paard maar goed is. Maar helaas kan dat niet.
) klant van J.eroen
maar aangezien dit je eerste opinie is zou ik zelf ook Merelbeke aanraden. Die hebben alles bij de hand en zullen je met een "relatief" duidelijk paard zeker verder kunnen helpen aan een min of meer schappelijke prijs. De reden dat ik naar Jeroen ging is dat ik al in Merelbeke gestaan had en ze mij daar niet echt verder konden helpen. Tip is wel om hem niet helemaal stil te zetten, tenzij het manken echt duidelijk blijft, voor je naar daar gaat zodat ze effectief kunnen zien wat er zit. Ik heb zelf eens die fout gemaakt door hem al rust te geven en dan naar de dierenarts te gaan. Stonden we daar mooi met een pony die glansrijk door de keuring kwam
Als het een troost is, we zijn intussen drie jaar verder sinds de eerste diagnose van (klinische) spat en hij loopt er nog steeds. Ja ik moet zien dat hij regelmatig in het werk zit, alles goed opwarmen, rustig opbouwen en de winter is altijd rot. Maarja hij wordt er nu ook al weer 15
. Als die van u 17 geworden is zonder veel kwaaltjes zal zijn basis wel al beter zijn dan die van mij
die is jammer genoeg te jong zadelmak gemaakt, werd 1x per week uit de stal geplukt om te springen en verder niets, slecht passend zadel etc...
en dan meteen de ergste doemscenario's erbij denken. Maar eigenlijk maken we enkel ons eigen iets wijs hé, je gevoel zegt dat er iets niet klopt, dan klopt er ook iets niet. Je kent je paardje nog altijd het beste. Ook al was die buigproef die keer dan goed, kan best zijn dat het bvb. eerder zichtbaar is op zachtere grond/volte etc. Ook al is het niet leuk om een uitslag te krijgen, die onzekerheid die je nu hebt is ook niet fijn
maar dat neem ik er met alle plezier bij. Hij is nu een stoere vent aan het worden van 7 maand.
.
Trekken van 2 snijtanden, algemeen "onderhoud", consult/voorrijkosten, verdoving + lokale verdoving + pijnstiller + AB was iets van een €200/€250 trouwens. Binnenkort komt ze dan terug om die kies te trekken en de diastema's op te vullen. Pony is er al flink van opgeknapt, dus 't is wel nodig. Normaal moet hij hiermee een aantal jaar weer voort kunnen 
(nu is dat 1 gigantische spekgladde kleivlek).
, en nog steeds, zeker als ik ze dan vrolijk zie huppelen in de weide. Ik hoop in februari 2019, wanneer veulen afgespeend is terug wat recreatief te kunnen rijden. Ze zal alleszins rust genoeg hebben. En ik hoop dat het iets uitmaakt, haar rust, maar dan kon Jeroen helaas niet garanderen, bij dit type blessuur maakt rust niets uit.
Huid zie je rap.
Als dat goed verloopt, zal ik de jumping erna in Ware*gem wss eens 80 starten. Nuja ik zeg dit voorzichtig natuurlijk omdat het een bangerik is.