[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:35

Goedemorgen!
Jantine & noor, veel plezier bij Alice :D
Hier is het ook super weer!!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:36

Morgen!

Bedankt voor de fellicitatie's. :)
Noor en tientjeh veel plezier in Biddinghuizen.

Hier goed spierpijn. := Zo lekker met What rustig bosritje maken en dan met de honden het bos in. Daarna komt er wat familie en gaan we vanavond bij de Japanner eten met ze 3-en (tante, vader en ik). Jammiee.. :~

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 09:41

Sannn, gefeliciteerd met je verjaardag!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:46

Gefeliciteerd Sannnn!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:47

Sim, dat is mij in ieder geval altijd verteld, of het echt zo is geen idee. Het klink wel redelijk logisch maar elk paard is anders :)

Sannn gefeliciteerd! Fijne verjaardag. Heb je veel last van je val? :(:)
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 12-06-11 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:48

Goeiemorgen :D

Ik ben weer terug van mijn weekje Ermelo :D Heb het weer erg naar mijn zin gehad en Anoesje heeft weer erg haar best gedaan de hele week :)

Sannn, gefeliciteerd met je verjaardag! En wat een stoere foto's van je training in Minderhout, komt vast helemaal goed zaterdag in Vlietland! Hopelijk heb je niet al te veel last van je val over gehouden....
Lau is Chally nu toch echt kwijt :(:)
Karen gaat voor haar 1* debuut, stoer hoor!!!
Bianca is weer aan het opknappen na haar val in Oudkarspel....
Noor en Tientjeh zijn vandaag lekker trainen in Biddinghuizen!
Caro heeft fijn gecrosst gisteren in Duitsland.
Mirthe is lekker op vakantie naar Turkije!
Sim heeft ook lekker getraind in Minderhout!
MM heeft weer heerlijk met Zeus gesprongen voor het eerst!
Evelien heeft Scene verhuisd en stoere foto's van Caap in Oudkarspel :)

Ik ben vrijdagmiddag dus weer terug gekomen uit Ermelo, helaas wel met een hele blauwe heup vanwege een klap van een paard.... Strompel dus voort :+ Gisteren met mijn eigenwijze kop wel bedacht dat ik wou springen op pinksterconcours, maar dat was natuurlijk weinig succesvol :o Jipje bokte een paar keer flink, waardoor ik de boel aan de zere kant nogmaals oprekte en uiteindelijk ben ik maar gestopt met hem in de ring... Daarna even rustig bij de trailer gezeten en bedacht wat ik met Anoes zou doen, na nog wat witte en roze smarties te hebben genomen besloten om te kijken wat Anoes zou doen en dan zou kijken of ik wel/niet zou starten, uiteindelijk met 2 balkjes rond gekomen en dametje heeft weer veel geleerd in het parcours. Ruud nog tegen gekomen, sorry dat ik niet zo vriendelijk was, maar had even wat te veel last van mijn zere plek om 'vriendelijk' bij te kunnen kletsen ;)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 10:50

Bikkel! Fijn dat Ermelo leuk was, het is altijd erg gezellig :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:06

Goede morgen!

Sim men San ziet er goed uit! gek paard die what!
San geloof best dat je spierpijn hebt! gefeliciteerd!!!
Eef waar heb je die nou weer gevonden :P
Benthe fijn dat ermelo leuk was! balen van je heup! :(:)

Ik ga me paard maar eens rijden :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:09

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:15

@ Sannn van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Gave foto's van je training
@ benthe Jij heb echt steeds pech. Sterkte ermee
@ Noor wat een heerlijke foto van de hond :D
@ Mirthe beetje laat maar alsnog een fijne vakantie
@ Sussie balen van je jury
@ Itsme Is de leeftijd voor springjury verhoogd? ik dacht ook altijd dat je 25 moest zijn maar later bleek dat 21 al mocht. Zou mij gewoon opgeven. Soms is er zo weinig animo in een jaar dat ze daar wel eens overheen stappen.
@ Noor en Jantien veel plezier bij het trainen.
@ evelien stoere foto's van Oud Karspel

Over het groot afgaan bij de sprong: mijn paarden hebben daar allebei helemaal geen moeite mee. af en toe moet ik echt even slikken als paard weer eens het initiatief overneemt. Gelukkig zijn het meestal net geen kamikaze acties en redden zij het makkelijk.
Ik heb net mijn filmpjes geupload en ik heb mega mazzel gehad dat de actie bij de waterbak niet als weigering werd aangerekend. als ik hindernisrechter was dan was het er echt 1. Heb wel bij meerdere gezien dat ze best soepel waren bij het water. Gisteren was het bij ons zo goed als droog maar vlak voordat ik de cross inging begon het een beetje te regenen en te onweren :( Voor de mensen die interesse hebben in de sprongen: http://www.mijnalbum.nl/Album-MIZBTZG7- ... sport.html
Het stond een stuk minder hoog dan in Loningen 1m/1.10m want er liepen ook veel pony's mee in mijn ring. Op 12,15 en 16 strandde veel mensen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:20

[quote=]"EvelienH"]Sim, dat is mij in ieder geval altijd verteld, of het echt zo is geen idee. Het klink wel redelijk logisch maar elk paard is anders :)[quote]

tja....ik vind het niet logisch klinken, want je hebt groot en "te groot", dus daar zit nog wel een grijs gebied. Te dicht op een hindernis vind ik niks over het vermogen van een paard zeggen er zit nl ook nog een ruiter op. Te kort maakt het echter wel heel moeilijk om nog omhoog te "kunnen" komen.
Te groot lijkt mij dat je dat ook NIET moet hebben wanneer het een stuk hoger word, je verplaatst de parabool van het paard juist naar veel vlakker en mist kracht bij de afzet...?? maar ja....als een proffesional mij kan overtuigen met zijn argumenten waarom iets zo is.......wie ben ik dan....... ;)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:28

Ik denk dat als een paard vermogen heeft en de afstand niet helemaal klopt hij het sneller oplost door op groot te gaan dan een paard met minder vermogen.
Veel te groot is meestal geen fout van het paard maar van de ruiter, net zoals veel te dicht lopen.

Ach, als je maar blij bent met je paard en kan doen wat je met hem wilt doen dan is het toch allemaal prima. :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 11:37

Voor degene die vanmiddag de Hickstead Derby via de BBC wilde volgen..BBC zend de komende 4 jaar het niet meer uit |( |( . Ik heb nog geen linkje gevonden om het via internet te kunnen volgen. Helaas..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:01

Bedankt allemaal!
Heb behoorlijk last van mijn val achteraf. Maar goed, zal wel weer over gaan. Net lekker bosritje gemaakt met What, hij was iig fit zat. :D

Benthe jeetje, het gaat maar door he bij jou! :(:) Was je in Hoogland geweest? Fijn dat Anoes goed ging. Doe je wel rustig aan met je heup! is het nog gelukt met die woensdagavond?
Succes in Ouderkerk springers!
Leuke foto’s van Oudkarspel!

bianca1980 schreef:
Te groot lijkt mij dat je dat ook NIET moet hebben wanneer het een stuk hoger word, je verplaatst de parabool van het paard juist naar veel vlakker en mist kracht bij de afzet...?? maar ja....als een proffesional mij kan overtuigen met zijn argumenten waarom iets zo is.......wie ben ik dan....... ;)

Sommige paarden hebben nou eenmaal een voorkeur voor (te) groot afgaan. Kan je als ruiter elke keer wel terug rijden etc, maar daar verpest je meer mee dan goed is. Ik mag What er in ieder geval niet voor afstraffen. Die hindernis waar het hier overgaat was redelijk hoog en breed, was een blauwe als ik mij niet vergis? Weet Sim nog wel denk ik. Dus wat dat betreft heeft het niets met hoogte te maken, voor een hogere en bredere sprong heeft het paard juist meer kracht nodig om af te zetten. Dus als hij dan juist op groot gaat heeft hij dubbel zoveel kracht nodig.. Dat hij dat gemakkelijk red zegt wat dat betreft wel wat over het vermogen van het paard.
Hoger springen betekent niet per definitie dat ze vlakker gaan springen.
Maar goed, maakt mij ook niet veel uit. Ieder houdt van wat anders. Als iedereen maar tevreden is, is het goed toch. :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:27

San gefeliciteerd met je verjaardag. Gave foto's van Minderhout
Sim heeft ook lekker getraind
Gaaf blauwe laarzenTG
JN jij hebt wel echt een abbo op ongelukken. Hopelijk is nu je 10-ongelukkenkaart weer even vol.
Evelien gave foto's van Oudkarspel

Ferrose gaat ook makkelijk op groot af, maar is deels ook gemakzucht. Als ze dichterbij (en dan bedoel ik niet te dicht) afzet moet ze meer gebruik maken van haar techniek en ze springt liever op puur vermogen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:38

Noor knappe KJ! En super van jullie huis.
Haha Vief dat moet erleuk uit hebben gezien! Arme GG net als bambi onderuit! :D
Joki fijn dat je wat nieuwe dingen hebt gesprongen.
Lau :(:)
Noor :D :D Super foto.,
Mirthe veel plezier op vakantie!
Texelse succes met je culinaire hoogstandjes!
Margreet mooi prieeltje! Jammer dat de stoelen niet goed in elkaar wilden.
Tientjeh top gesprongen dus!
Paar hebben dus lekker getraind.
Sannn fijn dat aj goed werkt, weet je dat ook maar. ;)
Leuk filmpje sim!
Caro goed gedaan zeg! Crossen gaat dus lekker.
Sannn gefeliciteerd met je verjaardag!!! En foto's zien er goed uit.
MM super dat zeus je even over het eerste sprongetje heen hielp.
JN volgens mij ben jij een echt brokkenpiloot of niet?? Jammer dat de wedstrijd niet echt wilde, maar dat was natuurlijk verklaarbaar. Sterkte ermee!
Mooie foto's van O'karspel. Ik heb 1 mooie en dan nog 2 van het verkeerde moment.
W kan ook wel op groot afgaan, maar doet dat liever niet. Maakt liever nog een krabbeltje.

Nou ik ging gister dus naar onze eigen streekwedstrijd. 's ochtends geholpen met parcours bouwen bij de pony's. Daar werd echt heeeel slecht gesprongen. Sommige krijgen volgens mij niet eens goede begeleiding. Groeten draaien rechtsom en gaan of nou ja proberen direct over hindernis 1 te komen. Wat dus vaak niet lukt. Ik ging gistermiddag. Had al mooi ingesprongen en toen begon het te flitsen en te onweren. Ze lieten alles gewoon doorgaan, dus ik ging mijn regenjas maar aantrekken. Was net terug bij het inrijterrein toen het ineen keihard begon te hagelen. Die waren zo groot als knikkers. Dus dat deed W goed zeer op zijn kont en op zijn hoofd kreeg hij ook nog wat. Toen ben ik er voor mijn eigen veiligheid maar afgesprongen en naar de trailer geraced. Er was niemand meer bij het springen dus dat lag toen stil iig. Nou ja op een gegeven moment was het alleen nog maar regen, dus toen gingen ze weer verder. Maar W houdt helemaal niet van regen (een tijdje terug vertikte hij het dan gewoon om te lopen) dus hij was heel erg langzaam en niet voorwaarts. Maar moest er wel in, dus op goed geluk. Had bij een dubbel 1 balk op de 1e oxer en kon hem nog net over de 2e drukken. Dus daar wonder boven wonder maar 1 balk en dat is dus mijn 1e wp in de L! 2e pc was wel wat meer voorwaarts, maar niet op de juiste momenten. Had daar 2 balken en een weigering (weer die dubbel) Maar goed hij heeft de laatste tijd ook veel wedstrijden gelopen dus aankomend weekend hebben we niks. De dubbels stonden ook beide aardig breed. Op 8 meter. Daar houdt W dus niet van en we kregen het in het 1e pc zelfs voor elkaar om bij 1 dubbel 2 galopsprongen te maken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:01

Goeiemiddag!
Ik heb echt tot 1 uur heerlijk geslapen! Dat had ik schijnbaar weer ff nodig! Gisteren weerd hard gewerkt, was wel heel erg gezellig :)
Met wat Sannn zegt over vermogen + groot afgaan ben ik het wel mee eens. Vorstin gaat ook vrijwel altijd op groot als de afstand niet mooi is. Gelukkig red ze het altijd makkelijk.

Gefeliciteerd met je verjaardag Sannn! Fijn dat je zo lekker getraind hebt gister! En mooie foto's, vooral die eerste!
Gaaf dat je de De Niro's besteld hebt Karen!
Dat is wel een prestatie idd Tientjeh
Jammer dat je wedstrijd niet fijn ging Sussie
Jij ook lekker je beweging gehad dus Annetje :D
Dat zijn een hoop spullen idd Joki
Heerlijk dat Sim zo fijn ging Sim!
Fijn dat het springen weer gewoon goed ging MM
Netjes hoor Caro! Je gaat goed man!
Leuke foto's Eef!
Lekker weekje gehad dus Benthe! Sterkte met je blauwe plek :(:)
Jammer van je balkjes Margriet, maar onder deze omstandigheden prima toch!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 14:15

Middag!
Heel fijn getraind bij Gert. Hij hamerde echt op mijn houding (meer voorin het zadel zitten) en op het feit dat ik Jer wat meer moet vertrouwen :) Echt leuke dingen gedaan en een goed gevoel aan overgehouden. AJ ging wel nog bijna een keertje af, maar ik kon mezelf er weer ophijsen

Mensen, wat een prachtig terrein in Minderhout als ik dat zo zie!! Daar wil ik toch wel een keer heen hoor, als alles hier weer wat rustiger is!!
Sannn, balen van je val, maar verder super getraind zo te lezen.
Sim, Sims had er weer zin aan :D Komt helemaal goed volgende week!
Eef, mooie foto's van Oudkarspel. Mijn moeder heeft ook een paar mooie van mij gevonden, maar ik weet even niet waar ze ze heeft op geslagen ;)
Billy... sorry :o Zie je pb!
Benthe, wat ben jij toch een ontzettend pechvogel :(:) Wel een mooie week gehad in Ermelo dus.
Snoek, lekker uitgeslapen :)
Margriet, jammer van je balkjes!

Ga zo even douchen en even bij oma langs, het is opa's verjaardag.

Oh ja, Jer gaat ook het liefst megagroot af, wordt beter. Jantine heeft goed geoefend met ritme en afstanden rijden :) Ging ook erg goed!!
Laatst bijgewerkt door _Noor op 12-06-11 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:16

Fijn dat je fijn getraind hebt Noor!
Uitslapen is zo nu en dan wel eens fijn Snoek. :)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 12-06-11 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 14:17

Bedankt.

:P

Edit: Tientjeh, je zusje was aan het filmen toch? Ik hou me natuurlijk aanbevolen! :D
Laatst bijgewerkt door _Noor op 12-06-11 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:20

Lekker dat je zo fijn getraind hebt Noor! Al zin in de Vlietlanden?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 14:20

Yep! :D :D
Alleen nog een lekkere zwieberzweep halen ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:22

Moet je ook grotere zweep Noor? :D Ik ook, kan hem nu niet normaal slaan. :+
Benieuwd naar de filmpjes. Sterkte zo bij je oma.
Fijn dat het bij Tientjeh ook goed ging!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-11 14:23

Sannnn schreef:
Moet je ook grotere zweep Noor? :D Ik ook, kan hem nu niet normaal slaan. :+

Ja, als hij nou weer afslaat bij het water (lees: me in de steek laat) wil ik hem toch wel een pets op zijn vette ass kunnen geven :P

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:26

Kan die speklaag van Jer wel aan! :D ;) Heb jou vorig jaar nog gezien op het water bij Vlietland, later pas door dat jij het was. Maar hij liet je wel in de steek toen idd.
Hier hetzelfde, als hij mij weer blauw oog wil slaan bij het starthok wil ik hem ook wel even laten zien dat ik de baas ben. ;)