[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:05

Goede avond!

Paarden vriendjes heb ik niet gehad! me eerste vriendje von de paarden wel leuk niet te vaak ;)
2de was echt een ramp, en hield me op een begeven moment zelfs steeds meer weg.. dus dat was ook niks!
Dan maar vrijgezel! ;) (grapje zou best wel weer een vriendje willen :o )

Vief das wel kleiner idd!
Noor gefeliciteerd!
Lotte jiij ook jippie!! eindelijk kan je verder! :D

Heb net wat kleine sprongetjes gemaakt in een proeflesje, ging wel goed jackson was erg hyper :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:41

Dankjewel iedereen voor het succes wensen :+:

caro29 schreef:
Over vriendjes: die heb ik momenteel niet maar de paardenmannen die hier rondlopen hoef ook niet echt.

Ghehe nee de meesten hier in de buurt zijn niet echt betrouwbaar :+ .

Haha dat was dus duidelijke taal van je instructeur Mo!
Fijn dat je les goed ging Corien!

Ik kom net terug van het tuigpaardenconcours in Norg. Dat was een mooi feestje! :D
Heb nu alweer zin in het volgende 'paarden'feest. Wordt volgens mij Masters springen in Zweeloo :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:48

Jeetje wathebben jullie zitten kleppen zeg!!

Lotte, Vief en Noor alledrie hééééééél erg gefeliciteerd!!

Over mijn laarzen ga ik maar niet beginnen. Heb er veel. (bordeaux rode fieldboots van cavallo, zelfde in het zwart, groene lak derby's, zwarte königs Sir (verrukkelijk), zwarte cavallo springlaarzen en nog petrie's die te laag zijn en weg moeten en nog rectiligne dressuurlaarzen met een rits voor die ik niet meer pas en nog als nieuw zijn).

Plannen doe ik altijd zelf. Wel in overleg met moeders. Die gaat nl altijd mee en is net zo fanatiek als ik.

Lessen wisselt bij mij nogal. Dressuurles heb ik niet heel vaak, maar probeer toch nu wel iets regelmatiger les te hebben. Kost mij gelukkig niks. Daarnaast staat mijn moeder er wel vaak nog naast te roepen wat ik fout doe ;) .
Springles probeer ik wel iedere week te hebben. Kost wel wat meer. Nu een 40,- per les en heb meestal 2 paarden mee.

Heb geen paardenvriendje. Vorige vriendjes allemaal wel, maar dit bevalt eigenlijk wel prima.

Vanmiddag dressuurwedstrijd met Trakkie gehad. Voor het eerst M2. Eerste proef was meneer hééééét. Was dan ook een proef met hoogte en diepte punten. Was te zien op de coupon. Had alleen 7vens en 5ven en paar zessen. Uiteindelijk 170 wat terecht was.
Tweede proef ging fantastisch! Zat er toen ruim 1,5uur op en werd hij wat rustiger. Punten vielen erg tegen. Had 181 en was 2de. Maar goed eerste winstpunt is binnen.
Heb nog een hele mooie foto gekocht. Zal proberen die zo op compu te krijgen.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:49

Hoi dames!
Meld me ook weer 's! 2 dagen aan het werk geweest.. even geen tijd om Bokt te bekijken!
@wolinlotte: Gefeliciteerd met je afstuderen! Geniet van je vakantie!
@Noor: Top dat je hypotheek rond is! Begrijp ik het goed dat die kamer in Rotterdam is? Mijn zus woont daar ook.. was lastig om daar iets leuks/betaalbaars te vinden!
@Peanutbutter: GEfeliciteerd met je winstpunten in de M2!

Over lessen: ik heb meestal 1x per 2 weken springles en probeer daarnaast 1 of 2 keer maand ook nog apart dressuurles erbij te hebben. Les vaak samen met iemand, betaal dan voor springles 12,50 en dressuurles 20 euro.
Heb m'n BE, m'n ouders gaan sinds de ponytijd al niet meer mee. Als ik gewoon ga trainen (bijv. s 'winters bij de manege), ga ik altijd alleen en ook naar lessen. Vaak heb ik wel iemand mee op concours (meestal vriendin van me of m'n vriend, overigens geen paardenman, maar inmiddels wel een beetje ;) In het begin wel 's wat discussie over gehad,maar inmiddels heeft ie het geaccepteerd haha :D).
Heb de paarden heel ideaal bij het bedrijf achter het huis van m'n ouders staan. Nadeel is dat ik doordeweeks(van sep-mei/juni) vaak in Groningen ben voor studie en dan 1u reizen heb om bij de stal te komen. Voeren en mesten doe ik allemaal zelf als ik thuis ben, 's ochtends voert vaak een man die bij ons een Fries heeft staan en als ik niet thuis ben, wil m'n vader de stallen wel doen en voeren. Vind het best te doen! :)

Gaan er vanuit dit topci trouwens ook mensen in de SGW van Heino starten? Ik heb me daarvoor opgegeven, leuke SGW? :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 00:04

Goedenavond.

Valt me wel op dat jullie het allemaal hebben over de clinic van Tim Lips, ik kon vorige keer helaas niet meedoen vanwege een trap die mijn paard had gekregen, maar ben wel bij Noor wezen kijken.
Ik was vooral erg onder de indruk van Martin Lips, ik heb nog even met hem staan praten achteraf en vond hem erg helder en vernieuwend, en zoiezo is hij degene van wie Tim zo goed heeft leren rijden ;) . Ik vind die 60 euro voor anderhalf uur niet zo belachelijk, maar heb zelf dan ook springles voor 20 euro per half uur, en dressuurles voor 35 per half uur (ene instructeur) en 55 euro per uur (andere instructeur). Ik ben dan wel een "broekie" wat pas net komt kijken in de sport maar ik vind goede instructie erg belangrijk, zowel voor de basis als voor het hogere werk.
Mootje: Fijn dat je zo'n lekker gevoel had na de les, maar wat bedoel je meet freewheelen :o?
]Wl: Gefeliciteerd *\o/* !
Noor:Jij ook gefeliciteerd!
Shanouk: Ok, hopelijk gaat het allemaal voorspoedig en mag je over 2 weken weer gaan opbouwen.
Mirthe: Succes morgen!
Corien: Van wie had je een proefles?
Pb: Gefeliciteerd met Trakkie zijn eerste winstpunt in de M2.

Ik heb vandaag weer springles gehad, ging niet helemaal van een leien dakje, ik begreep eerst niet helemaal waarom maar ben er samen met mijn instructeur achter gekomen en heb het fijn kunnen oplossen.(om een lang verhaal kort te maken: ik zat nog in de crossmodus, diep gaan zitten en contact op de teugels voor de hindernis maar waar mijn paard met crossen in een fijn ritme doorloopt komt hij dan met springen erg terug).

Ik heb mezelf ook laten overhalen om te gaan hardlopen, in de stromende regen natuurlijk :+ , maar het was wel erg gezellig omdat we met een heel clubje van stal gingen lopen :D .

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:24

Wolinlotte: Gefeliciteerd met je afstuderen, super joh!

Noor: Fijn dat de hypotheek rond is, is toch altijd een flinke zorg minder

PB gefeliciteerd met je eerste winstpunt.

Ik heb 1x in de week een half uur dressuurles en 1x in de week een half uur springles. Dit kost 17,50 per half uur.
Daar gaan nu regelmatig crosstrainingen bijkomen maar allemaal wel redelijk in de buurt (max 100 km rijden).

Ik ben ook helemaal weg van lipica laarzen, er komen zoveel mooie voorbij. Mijn laarzen zijn nog helemaal goed dus heb (jammer genoeg) nog geen nieuwe nodig.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:49

Goede morgen!

Evie dus uiteindelijke wel fijn gelest?
Ik had les van eline van egmond ken je denk ik niet :)

Pb gefeliciteerd!! top toch! :)

Ben echt brak, moet echt zorgen dat ik eerder op bed kom te liggen vanavond :+
Maar ja dan zet ik gooise vrouwen weer op :o en dan blijf ik zo kijken tot over 12en..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:53

Morgen :wave:

PB: Gefeliciteerd met je eerste M2 winstpunt. Ben benieuwd naar je foto!
Mistid: Fijn dat het feest geslaagd was :D
Corien: Sterkte dan vandaag ;)
Evie: Stoer zeg om in de regen te gaan hardlopen!

Pfffft... Wat een z**kweer hier :oo Hoop dat het straks stopt met regen, want verhuizen als het zo hard regent lijkt me echt niks :(

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:04

Vief dankje ;)
Hier is het droog! zit je nu in r'dam dan?

Ik ga richting werk :wave:

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:04

Vief, Er is hoop :j Wij hebben hier een strakblauwe hemel! Succes met verhuizen.
Noor, Ik was jou helemaal vergeten te feliciteren :o Gefeliciteerd :D
PB, Gefeliciteerd met je eerste WP in de M2! Jij hebt echt veel laarzen. Ik rijd inmiddels al anderhalf jaar met chaps, omdat mijn Petries veels te groot (2 vuisten) waren geworden na 16kg afvallen :+
Evie, met freewheelen bedoelde hij 'een beetje lafjes in de rondte rijden' :D
Corien, Succes met je brak-dag!

Ik zit net te kijken in de planning wanneer ik zou kunnen dressuren (les), maar ik heb alles wel erg vol staan :oo Volgende week naar Rob en Renswoude, dus dat gaat hem niet worden! Anders de week erna maar 2 keer en geen springlessen :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:06

Hier schijnt de zon idd! :)
Mootje lekker druk dus!

Ik ga over 2 weekjes pas weer een dressuurlesje nemen of 10 aug (als een dasgje met vriendinnen niet door gaat) een springles en kijken hoe jackson zich dan voelt natuurlijk! :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:19

Gefeliciteerd met je wp PB!
Marije, ik ga naar Heino maar weet nog niet met welke. Moet wel snel beslissen, anders zit het vol.
Fijn dat je snel achter het probleem was Evie!
Regent het echt verderop in het land? Wij hebben gister ook al geen regen gehad. Eergister wel.

Nog even een vraagje aan de mensen met een half uur springles, rijden jullie dan van te voren zelf al los?

Ik ben trouwens mijn HTClessen helemaal vergeten, in de winter heb ik eens per 2 weken 1,5 uur les, +- 3 kwartier dressuur en 3 kwartier springen, en in de zomer hebben we terreintrainingen maar ik vraag me toch wel af wanneer de volgende zou zijn... Heb na de herselectie nog niets weer gehoord :o (ben wel hergeselecteerd, maar de SGW'ers rijden sws langer in de zomer door met de trainingen)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:22

Mistid, Voor de springles zorg ik dat ik al gedraafd en galoppeerd heb :j Dan rijden we nog een minuut of 10 los en daarna ga ik springen. Met mijn vorige paard had ik een uur les. Dan was het het eerste half uur dressuur en daarna springen.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:24

Ik rij zelf los voor het springen. Zodra de instructeur er is beginnen we dus ook meteen met inspringen.
Ben dus echt een half uur aan het springen (wel stappen tussendoor natuurlijk).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:29

Morning!
@ Mootje, schaam je! :P
@ Marije: Ik ga niet in Rotterdam wonen ;) Vief zit een deel van haar tijd in Rotterdam!
@ PB: gefeli met het eerste puntje in de M2!! :)
@ Evie: ik heb inderdaad vooral van Martin Lips supergoeie tips gekregen. Had ik ook veel aan omdat hij bij het water stond!

Ik heb trouwens drie kwartier dressuurles voor €14,-. Loopt in of uit, net hoe het gaat. Zelfde geldt voor springles, tijd hangt af van hoe braaf het paard is ;)
Heb sinds een aantal jaar mijn BE en kan dus alleen op pad. Jer is ook heel makkelijk te laden gelukkig. Meestal gaat moeders wel mee :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:31

Goeiemorgen :wave:

@ vief: verhuis ze vandaag! Idd is dit weer ook 10x niks zeg... :\ Hopelijk valt het mee en krijg je alles redelijk droog in je nieuwe kamertje.

@ pb: gefeliciteerd nog met je 2e prijs. Punten vielen misschien dan wel tegen, maar als je er 2e mee wordt heeft de jury vast niet met punten gestrooid.

@ mirte: en??? Ben je geslaagd?
Als ik een half uur springles zou hebben zou ik idd ook vast wat loswerken. Met een uur springles doe ik dat altijd met de instructeur.

Wat een prutweer is het nu zeg.... regen is hard nodig, maar t mag nu ook wel even stoppen :j Helaas heb ik behoorlijk last van mijn ribben. Zometeen krijg ik de uitslag van de foto's van vorige week. (die van mijn longen zijn gemaakt).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:40

Vervelend Mandy, veel sterkte er maar weer mee....

Gister was ik lekker vrij en vanmiddag hebben we kermisborrel met het hele gemeentehuis dus even een ban erop, aangezien het werk zich weer opstapelt! ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:42

Goed idee, Noor! Werk ze iedereen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:53

Ik ben ook weer op het werk aanbeland.
Gister avond tot half 12 in het hotel gewerkt. Vanmorgen 7 uur zat ik weer op Sofie :D.
Vandaag alleen overdag werken en vanavond lekker vrij :D.
Even lekker op de bank hangen ofzo haha.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:27

Kim lekker vroeg met rijden! Werkse!

Als ik springles heb krijg ik eerst 20 a 30 min dressuur en dan springen, en dan flink door bouwen :)
vind ik wel erg fijn eerst de basis er in voor het springen :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:27

Afbeelding

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:29

rowo schreef:
@ mirte: en??? Ben je geslaagd?

Jaa ik ben geslaagd :D Had precies genoeg goed, 6 foutjes dus :) .

Balen dat je zo'n last van je ribben hebt Mandy! Hopen dat de foto's positief zijn!
Werkze Noor&Mo&Kim!

Ik heb mezelf net even getrakteerd op een stuk taart :P . Ga zo een vriendin helpen met trainen voor 4-tal, ze rijd op de 2e positie en zodra degene voor haar aangaloppeerd gaat die van haar nogal gek doen, dus dat gaan we zo even trainen :)

Edit: gave foto PB!!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:40

Stoere foto PB :)

Ik mag mooi vroeg as zaterdag. Het begint om half 8 en ik heb nummer 13. Ach ik ben vrij die dag. Dus hoef niet te werken 's avonds :).
Doen veel grote namen ook mee. Iedereen zal nog wel even willen oefenen voor de kampioenschappen ;).

Gefeliciteerd Mirthe :).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:47

Mooie hoofd-hals houding PB! Wat kijk je geconcentreerd ;)
Kim, wat een druk leven zeg... neem je ook nog wat vrij?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:53

Ja zeker wel ;). Zaterdag was ik vrij en had ik wedstrijd. Dat is vrij voor mij :). Afgelopen maandag was ik ook vrij. En zaterdag ben ik ook weer vrij. Dus gaat prima hoor :D.