[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:22

Ik heb gecontroleerd Stuart heeft er 1 van 205.
Die zit hem mooi.
Hetje van 1.62 heeft er 1 van 195.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 22:25

Vorstin heeft 195, maar die is haar soms wel te groot :P Van Rhino heeft ze nu maat 193, maar die zou eigenlijk ietsje groter mogen. Ik ben bezig met een opdracht die ik morgen moet inleveren, weer lekker bijtijds begonnen :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:31

peanutbutter schreef:
Ik heb gecontroleerd Stuart heeft er 1 van 205.
Die zit hem mooi.
Hetje van 1.62 heeft er 1 van 195.

Oh.. nou ben benieuwd dan bij Wo := .. :o vind het niet mooi als het een sloeberdeken is :n ..

Succes Snoekiej, herkenbaar ;)

Ik ga me maar eens klaarmaken voor nachtdienst :) . Jullie slaap lekker straks :wave:

Edit: Ik heb trouwens vandaag... met pijn in mijn hart :o .. een stuk, ca 10 cm., van Wo haar staart geknipt.. Hij hing op de grond.. Eergister stond ik op haar staart :D , vond Wo niet zo heel grappig :o .. en voordat zij er op gaat staan.. toch maar wat er af. Ben gek op lange staarten ;) .
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 02-12-09 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:34

Snoekiej; dat is nog wel iets om te horen :(:) Kan me voorstellen dat je twijfelt. Wellicht is een second opinion nog een optie? Succes ermee iig!
Mo; voor jou nog een knuffel :(:) En idd luxe kadootjes :=
Lotte; jij ook al van die gave kado's :)) Succes met je schoolwerk!

Ik heb voor Bop (1.80) een 205 en de rest heeft 195. Ik heb vooralsnog het liefst dekens van Welkamp, sterker en betere pasvorm is er bijna niet, behalve misschien Horseware. De rest van de dekens heb ik altijd geklooi mee maar met die van Welkamp nooit :n

Net Zaps en Fari lekker losgereden, morgen met beide springles. Fari ging gister niet fijn dus daarom mag zij ook mee. Zappa heb ik al een tijdje het idee dat hem iets blokkeert. Hij is niet kreupel en los over de rug maar wil rechts niet inbuigen en niet ondertreden dus die wil ik de instructeur even laten zien/voelen.. Ook Bop ook nog even gedaan eerst aan de longe en toen nog even opgezeten. Was braaf gelukkig want ik had er denk al een week of 3 niet opgezeten :o

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:41

Shanouk: Ik zit nu in het zelfde schuitje. Ben net begonnen aan een presentatie morgen voor strafrecht. Over het moord en doodslag arrest en de primaire-subsidiaire tenlasteleggin in die zaak :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 22:45

peanutbutter schreef:
Shanouk: Ik zit nu in het zelfde schuitje. Ben net begonnen aan een presentatie morgen voor strafrecht. Over het moord en doodslag arrest en de primaire-subsidiaire tenlasteleggin in die zaak :+

Succes :+ Mijn opdracht is (denk ik) simpeler: een wetenschappelijk artikel schrijven over de functie van dromen en onderzoek naar de functie van dromen. Gelukkig moet ik nu alleen de oude versie verbeteren, maar ik heb een hoop fout gedaan :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:48

Succes Dames :D

Malloesje: Fijn dat Bop braaf was!! :) Enne wow 1.80 en dan 205 :oo , Wo toont 1.80 :o , maar is 1.70 ;)

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:52

Shanouk, dat is wel even schrikken als je dat bericht over je ambities hoort... (klinkt allemaal heel herkenbaar). Maar dat inspuiten, daar heb ik mijn fysio nog nooit over gehoord? Wat doen ze dan precies?

Ik heb vanavond even weer gereden in de manege. Voodoo vond het echt lekker om zijn beentjes weer even lekker te kunnen strekken. Heb net ook nog even gauw een opdracht van school afgemaakt die vandaag gemaild moest zijn naar de docent. Was ook net op het randje dus :o .

Ik weet ook nog steeds niet wanneer dat nieuwe zadel klaar is.. ze zouden bellen van Divoza als de leverancier doorgaf wanneer het klaar is. Ik heb begin van de week Divoza al gebeld of ze me vergeten waren (dat zei ik natuurlijk wel wat anders ;) ) maar zij wachten ook nog op bericht van de leverancier. Ik wacht dus gewoon een telefoontje af.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:00

@mo wij hebben de bockmann xl. waardeloos ding. hij is van november 2007. Als je 1 paard in de trailer heb staan en dat paard gaat tegen de borststang hangen terwijl je de klep open heb dan komt het hele schot mee omhoog. Daarnaast roest dat ding heel snel achter bij de klep en zijn er geen roestvrijstale schroeven gebruikt en lekt hij bij het deurtje. In mijn omgeving was iedereen lyrisch over dat ding en zie je hem ook veel. Nou ik vind het een prut ding. Zoals het er nu uitziet gaan we voor de master

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:08

Dat is inderdaad prut!! Die Master is wel een erg sjieke trailer. Waarom weer een bockmann eigenlijk?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:22

De trailer komt bij die dealer weg en hij gaf het meeste terug voor de trailer ondanks zijn gebreken. Verder hebben wij wel goede ervaringen met die dealer en we hopen dat dit een eenmalige miskleun was. De trailer zelf vinden wij wel mooi.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:25

Vandaar. Maar hopen dat je huidige trailer 1tje van de vrijdagmiddag of maandagmorgen was ;)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:29

Snoekiej: Na het rijden insmeren met kampfer wil ook wel helpen, dit is iets voor de spieren.Hebben we ooit van een oud mannetje gehoord en het hielp bij dat paard hier wel! ;-)

Wij hebben hier een Mustang trailer. Echt een ontzettend fijn ding! Heel veel ruimte en de paarden staan er ontzettend graag op!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:35

Wij hebben een Ifor Williams. Is nu 6 jaar oud, maar begint wel minder mooi te worden.
We hebben nog maar geen nieuwe gekocht omdat we van het winter echt een vrachtwagen willen aanschaffen (moet mn moeder eerst dr rijbewijs halen, ik heb het maar opgegeven :+ )

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 23:48

Wij hebben een Westfalia. Qua type lijkt hij op de Jupiter. Hij is al zeker 10-15 jaar oud, maar hij is echt nog super! Ieder jaar krijgt hij wel een onderhoudsbeurt. Ik zou ook wel een vrachtwagen willen, zoiets:
Afbeelding
Maar ik droom wel lekker verder :+

@ PB, hoe gaat het met je presentatie :P? Ik ben nog niet eens op de helft :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:56

Presentatie is af :P
Was niet zo heel ingewikkeld gelukkig. Moet 10min duren en we zijn met zn 3'en.

Wij willen echt iets voor 4 paarden. Nadeel van zo'n kleintje is dat ze heel duur zijn en er nogsteeds slechts 2 opgaan.
Maar goed, het gaat ook geen hele mooie nieuwe luxe vrachtwagen worden hoor :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:12

peanutbutter schreef:
Wij willen echt iets voor 4 paarden. Nadeel van zo'n kleintje is dat ze heel duur zijn en er nogsteeds slechts 2 opgaan.
Maar goed, het gaat ook geen hele mooie nieuwe luxe vrachtwagen worden hoor :P

Dat is waar, maar voordeel is dat deze met B-rijbewijs te rijden zijn.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:13

@PB en Snoekiej: Succes met jullie opdrachten nog! Heel herkenbaar om alles op het laatste moment nog even te moeten doen :o
@Rosalie: Fijn dat je weer even lekker hebt kunnen rijden. Wel balen dat je nog niks van je zadel gehoord hebt.
@WL: Mooie dekens beiden. Ik vind vooral die uitrijdeken erg mooi :D En Jipje heeft met zijn 1.80 maat 220 van de Rambo dekens :o en dat past ook precies, moet zeker ook niet kleiner. Hopelijk past 215 Wo gewoon.
@Snoekiej: Dat was dus wel even een domper bij de DA :(:) Hopelijk gaat het herstel nu voorspoedig, zodat jullie toch de doelstellingen kunnen halen!
@Mo: Hopelijk wordt je paard morgen goed gekeurd en slaag je zaterdag voor een trailer! Wij hebben ondertussen al 9 jaar een Heja trailer en die bevalt nog steeds super eigenlijk. Je kunt ze daar zelf 'samenstellen' naar je eigen wensen en dat vind ik erg fijn, daarnaast hebben ze een goede service. Onze trailer is net weer terug van een beurt en ziet er nu weer als nieuw uit, kan er voorlopig dus hopelijk weer even tegen ;)
@Vief: Wat heb je toch weer een mooie jasjes binnen!
@Malloesje: Fijn dat de paardjes lekker gingen, wel balen dat Zaps toch nog niet helemaal een fijn gevoel geeft.

Ik ben vanavond met Jipje naar springles geweest en meneer had er duidelijk veel zin in :P Gelukkig was hij ondanks zijn drukte toch nog wel goed te rijden en hebben zijn we dus lekker bezig geweest. Ik kan wel goed merken aan hem dat het wat kouder is op het moment, want hij is me eigenlijk steeds net fris zat :D Als ik opstap dan piept hij een keer en kan ik er de eerste 10 minuten ook niet zo goed aankomen, dan is er echt nog ontploffingsgevaar :P Nog meer mensen hier die er 'last' van hebben??

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 00:22

Ik vrees dat ik nooit meer dan 2 paarden zal hebben :(:) Zou er dolgraag nog eentje bij willen, maar dan zal ik eerst de loterij moeten winnen :+
@ Benthe, Vorstin is ook wel wat frisser momenteel, maar nog wel rijdbaar. Ze schrikt ineens van spiegels, en voelt alsof ze nog heel veel energie heeft.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 00:27

Sim is ook lekker fris en fruitig, maar ontploffingsgevaar is er niet bij haar. Ze ziet wel alles en ze reageert er wel sterker op.
Van Zoutje merk ik ook niet dat hij het kouder heeft.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 01:07

@Lotte, idd super mooie dekens! Die uitrijdeken was een tijdje geleden in zo'n 24 uursactie van paardendrogist voor maar €35. Ik heb toen zo ontzettend getwijfeld maar ze toch niet genomen en daar heb ik nu echt spijt van :D

@Snoekiej, spijtig dat niets echt werkt! Die rugspray hielp bij mijn merrietje wel goed ( wel al een oude dame hoor,24), volgens mij had zij het gevoel dat het meer warm werd of zo, ze stond er toch altijd lekker bij te slapen. Ik zou hem trouwens is op me zelf moeten uit testen, heb ik eigenlijk nog niet gedaan (dom! :P )

Ik heb een twee paardse trailer van hotra. Wel eentje zonder zadelkamer, was een ontzettend vervelend model. Je kon bijna niet bij het tweede paard omdat dat zadelhokje daar dan zat, of je moest maatje 32 of zo hebben :D
Het liefst zou ik ook sparen voor zo'n kleine vrachtwagen voor twee paarden. Net geen C - rijbewijs ( of is dat anders in nederland :? )

Ik zou trouwens eens dringend aan mijn rijbewijs moeten werken. Ik ben nu al een halve maand 18 :D theoretisch heb ik al hoor, maar ik zou nu moeten beginnen met lesjes aan de rijschool 8-) pfff :D

Slaapwel dames :*

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 02:53

Epona: Na lekker is dat :P .. Ik heb die uitrijdeken gewoon voor 65 euro gekocht!! Verdikkie :o hahaha ;) Ajoh.. ik ben 20 en mijn goede voornemens duren al 2 jaar... toen kwam Thailand er ook nog eens tussendoor.. :D

Mijn vader is nogal van het opknappen, wij hebben een oersterke opknapper gehad, alles in vervoerd... de gekste veulens en de dikste Belschen :P . Best wel spijt dat we die verkocht hebben, zat een heel veulenrek in door mijn vader gemaakt, speciaal om veulens te vervoeren (deed mijn moeder best veel).
Zo'n tweepaards vrachtwagentje lijkt me ook echt super, maar dan zal ik echt de loterij moeten winnen inderdaad :j . Mijn buitenrijbuddie heeft net haar E-rijbewijs gehaald, dus dan moet er wel een auto komen voor een trailer :Y) ... Die ging vandaag proefrijden in een VW Touareq :P , over twee weken heeft ze 'm in haar bezit!!

Zit lekker appeltaart te bikken in mijn nachtdienst :9

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 04:57

Sim, leuke naam bij een leuk paard!!:D
Vief, gave jasjes!!
Lotte, wow gave dekens!! Ik heb ze hier ook zien staan in de boekjes maar wordt een beetje vol in mn koffer dan denk ik!
Shanouk, wat een verhaal van Vorstin zeg. Heb niet echt alles helemaal meegekregen maar ik denk dat ik voor een second opinion zou gaan. Het komt een beetje vreemd over, je paard loopt lekker los en toch die heftige prognose? No offence hoor!

TG is 1.76 en heeft 205 dekens, heeft ook niet echt een lange rug.

Gaaf vrachtwagentje, jammer dat je maar 1 paard mag laden en je zadel dan al te zwaar is :+

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 08:23

Goedemorgen :D

Wij hadden eerst ook een vrachtwagentje voor B-rijbewijs maar jammergenoeg ging hij kapot, en zo'n geweldig exmeplaar vind je niet meer snel. Er mochten drie pony's op of 2 paarden lees: er pasten/gingen 4 pony's op of 2/3 paarden :+, het vrachtwagentje was trouwens 25+ :j

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 09:45

Off to bed :wave: , nog één nachtdienst