[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

reeskees

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 00:06

oeps, ja. Verkeerd gelezen. Ik geloof dak ook aan mn bed toe ben...
trusten

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 00:15

ja en nu mijn port. is gestolen had ik het wel hard nodig gehad...ik ben nu bij iedereen aan het zeuren om wat centjes

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 01:23

En jawel, moeke is als enige nog wakker na een avondje werken!

Het kaartje is al op de bus, maar ik heb aardig mijn best gedaan om het topic door te spitten en ik denk dat ik wel iedereen erop heb gezet, ben er vanuit gegaan dat iedereen het wel ok vindt.

Vieva, zoals ik het hoor zou ik voor de pony gaan, daar kun je ook een hoop van leren en daar kun je mee stoppen wanneer je besluit verder te willen op een paard. Dat andere paard klinkt geweldig, maar als je er zo tot in je nek in zit, qua geld bedoel ik, vind ik het toch een beetje link, zeker als je hem voor 3 jaar moet leasen. Wat als hij na een half jaar een peesblessure krijgt? Dan zit je met een paard waar je het volle pond voor moet betalen maar waar je niks mee kunt en waar je alleen dierenarts kosten aan hebt. Is toch ook wel iets om over na te denken. En misschien kun je met die pony ondertussen weer gaan sparen voor een eigen paard? En die hoeft inderdaad zeker geen 10.000 euro te kosten, als je nu zelf wat meer ervaring opdoet kun je ook een wat jonger paard kopen die je zelf op kunt leiden. Geeft waarschijnlijk des te meer voldoening t.z.t.!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 06:26

eerst

ik ga zo richting concours... naja en meer heb ik ook niet te vertellen zo op de vroege morgen

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 08:21

Ja vannacht was je al 1e

Heel veel succes met je wedstrijd, ik ga ff een stel knollen voeren, behandelen en uitmesten! Doeidoei

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:54

Goeiemorgen
Succes BT, zet hem op

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:00

Scum schreef:
Denise; aan de ene kant zou ik zeggen. Geen haast. Er komen nog genoeg wedstrijden in het L2. Aan de andere kant hecht ik zelf totaal geen waarde aan selectiewedstrijden en regiokampioenschappen. Sterker nog; al zou ik me daarvoor selecteren, dan zou ik nog niet starten.

Als jij het leuk vind om dat kampioenschap te rijden dan moet je gewoon lekker L1 blijven rijden. Mag tot 30 winstpunten dus geen haast

Ja, maar als je op regio je selecteerd mag je als je L2 bent naar de hippiade (niet dat me dat lukt) en omdat ik kleine C-pony heb Heb ik meestal zowiezo weining concurrentie Zat met indoor, met zij n5en in de B ofzo... Nogal dubbel allemaal Hippiade lijkt me geweldig namelijk, maar ik weet t niet, heb morgen les en dan ga ik t bespreken/vragen aan mijn instructrice wat ik nou moet doen

@ De rest: Bednakt voor reactie's...

Pff ik loop echt achter hier... Heb net weer 5 blz's bij gelezen

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:10

Je mag tussen het kringkampioenschap en de regiokampioenschappen niet promoveren, maar tussen de regiokampioenschappen en de Hippiade mag je wel promoveren, weet niet of dat nog helpt?
Als je het echt graag wilt proberen zou ik er gewoon voor gaan!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:11

goedemorgen!
heel veel succes BT, hopelijk is de bodem een beetje goed

_Denies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:14

viefdepief schreef:
Je mag tussen het kringkampioenschap en de regiokampioenschappen niet promoveren, maar tussen de regiokampioenschappen en de Hippiade mag je wel promoveren, weet niet of dat nog helpt?
Als je het echt graag wilt proberen zou ik er gewoon voor gaan!

Dus dan moet je tot augustus L1, rijden... dan heb ik t daar wel gezien Ik denk dat ik toch L2 start...

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:19

Goeiemorgen iedereen (nouja middag al ondertussen)
Heb even heerlijk uitgeslapen, jum.

BT succes vandaag nog!! (waarschijnlijk ben je ondertussen al lang klaar )

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:49

@ Canter en RK en de andere: we gaan waarschijnlijk voor de valk e-pony hengst!
Me ouders vonden het paard toch iets aan de dure kant, want het is niet alleen 350 euro per maand wat we aan de eigenaar moeten betalen, ook nog de stalling en de andere kosten dnan ben je zo 500 á 600 euro per maand kwijt endat vinden ze heel erg veel, als w enou een eigen stal hadden dan was het anders dusja! En ik kan zelf bepalen idd wanneer ik stop!

Ik laat snel iets weten!
De eigenaar vraagt of ik morgen kan als me ouders er aan uit zijn of ze het goed vinden!
Alleen is het wel een hengstje van 8 jaar en hengsten mogen du sniet bij ons op stal, dus moet ik of de eigenaar overhalen of een andere stal zoeken!

Ze zei dat hij wel wat dominant naar andere is omdat het een hengst is, maar iemand tips hoe je het beste daarmee om kan gaan?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:55

meteen de kop indrukken

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:56

hoe bedoel je CD?

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:58

Leuk Vieva!! Die valk was echt super mooi!Ben benieuwd naar foto's met jou erop!
Ik denk dat je dat dominante wel houdt..Wij hadden ook een hengst op stal en die had gewoon bepaalde 'regels' zeg maar..Als we met meerdere paarden op pad gingen moest hij gewoon voor op lopen..Als je met meerdere paarden in de bak reed dan een beetje met de merrie's uit de buurt blijven iig er niet extra recht voor of achter gaan rijden..Maar dat verschilt per hengst denk ik..
Dat zul je uit moeten vinden als ie daadwerkelijk bij je op stal staat denk ik..

Dan zal ik maar als eerste vragen: Hoe ging het BT? haha

Bah kmoet leren voor mn examens en met dit mooie weer nu eens eindelijk heb ik daar al helemaaaal geen zin in..Andrea heb jij morgen nog een examen?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:00

bij hengsten heb ik 2 dingen geleerd: consequent te zijn. en zijn aandacht bij jouw te houden. Geef je (de gemiddelde dominante hengst) een vinger, zal hij je hele hand nemen.

Dus als jij m van de week in je handen krijgt zorg je ervoor dat hij op jouw let. Niet op de merries in de stal. Of de ruinen in de wei. Alleen op jouw. En blijf daar consequent in. Mag hij vandaag wel naar die andere ruin om te strijden wie het sterktste is, kun jij m de dag erop niet meer houden. Omdat hij dat gister ook mocht.
Een paard kan niet redeneren dat omdat jij vandaag een goede dag hebt hij wel met die andere mag stoeien, maar dat hij morgen als jij een slechte dag hebt niet eens anar een ander mag kijken.

Verder weet ik niet of je uberhaupt ervaring hebt met het rijden van Hengsten? Ik zou iemand vragen je te helpen die wel al een hengst heeft gereden / in de hand heeft gehad.

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:03

ok heel erg bedankt CD, ik zal er rekening me houden, maar hoe kan ik er voor zorgen dat hij op mij blijft letten met me benen of?

En ik heb zelf niet echt op een hengst gereden maar wel gestapt!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:05

Anja: ik heb morgen alleen engels en donderdag nog wiskunde, dus ik hoef gelukkig niet meer zoveel te leren.
Welke heb jij nog?

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:11

Vieva schreef:
ok heel erg bedankt CD, ik zal er rekening me houden, maar hoe kan ik er voor zorgen dat hij op mij blijft letten met me benen of?

En ik heb zelf niet echt op een hengst gereden maar wel gestapt!

in dat geval zou ik zeker iemand met ervaring met hengsten erbij vragen! Niet alle hengsten zijn vervelend hoor.
Hoe je hem op je kunt laten letten..
*sorry als ik bokt over me heen krijg* Op het 1e moment dat ie 1 stap FOUT zet sla je m met een touw of weet ik wat tegen zn kop.. Ga met hem wandelen, aanlopen. Halthouden , hij blijft langs of achter je lopen maar knalt niet tegen je op, of loopt gewoon door. Paar passen terug, hij moet terug zijn voordat jij bij hem bent *zonder dat jij m omdraait*. Snap je een beetje wat ik bedoel. Dit is enkel grondwerk, en ik vind persoonlijk dat dit bij Ieder paard erin zou moeten zitten. Helaas weet ik uit ervaring dat er teveel mensen zijn, wiens paarden, dit respect aan de grond ontbreekt.
De eigenaar van de pony zal je toch zeker wel helpen met hem de 1e keren??

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:15

ja idd ik snap het een beetje bedankt voor je advies en tips, ja de eigenaaresse is er zowiezo bij en ik vraag haar dan ook of ze me kan helpe en zeggen wat ik het beste kan doen en hoe ik het beste met hem kan omgaan!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:16

lijkt me een heel slim plan (Y)

ammi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:18

Vieva, ik weet niet of je al in de wedstrijd sport hebt gereden met andere ponys, of paarden.
Maar ik geloof dat je pas een hengst mag uitbrengen als L2 hebt gestart.. Houd daar rekening mee.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:20

ja idd nu jij het zegt ammi.
daar zit je met een hengst natuurlijk ook mee.
En zo te horen ben je nog een groentje wat hengsten betreft, dus lijkt t me wel zo slim om eerst een flinke tijd aan hem te wennen!

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:22

tuurlijk ik start niet meeteen eerst lekker trainen, ik heb zelf bij de paarden L2 dressuur gereden bijna M1

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:29

owhkee dan mag je hem volgens mij gewoon starten

Ik zie dat mn post een beetje cru overkomt, maar ik bedoelde het niet zo. Idd eerst lekker aan hem wennen en rustig opbouwen. Dan kunnen jullie vast een mega combi worden
zet je wel fotos hier neer als je die hebt?? We zijn nu erg benieuwd