[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:37

Mootje schreef:
Dressuur, maar dan helemaal leer: http://www.lipica.nl/Medias/Webshop1/Web/665663_a.jpg
Springen, maar dan echt cognac kleur en paars = grijs (geen lak): http://www.lipica.nl/Medias/Webshop1/Web/665654_a.jpg

Die onderste heb ik in het echt gezien, die zijn van Truusje Smeding, die verkoopt het hier in de buurt.
Ik vind Lipica erg mooi maar er is zoveel keuze dat ik niet kan kiezen. Daarbij kan ik het geld wel even aan iets anders uitgeven.
Je combi klinkt wel erg mooi!

Wow Mandy! Mijn laarzen kostten 140 euro, dat was wel goedkoop. Ik ben alleen zelf scheef waardoor er nu een nieuwe hak onder moet. Ik ben er niet echt zuinig op, heb ze elke dag aan, maar als ik ze oppoets en de neus even weer 'verf' zijn ze weer als nieuw.

Wbt lessen, ik heb 1x in de 2 weken een uur dressuurles. Op concours vraag ik vaak bekenden die mijn rit hebben gezien wat of ze ervan vonden en of ze tips hebben. Springles doe ik verder niet meer aan. Mijn dressuurles kost 35 euro en dan komt ze aan huis.
Met springen train ik thuis veel afstanden. Spring zo'n 4x per week maar steeds met een ander. Ul springt soms 2 of zelfs 3 keer, maar ga dan echt voor de techniek en niet voor de hoogte.

Ik ben nu druk mijn theorie aan het leren. Net al even bij de Paardendrogist geweest, heb zondag het prijzengeld van een bokker gered en zij werk daar, dat kon dus mooi.
Om 7 uur ga ik naar het tuigpaardenconcours in Norg, dat wordt mooi gezellig!
En dan morgenochtend theorie-examen :oo .

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:03

Sannnn schreef:
Adelinde komt idd naar Nijkerk. Zit er dacht ik al half. Gaat naar landgoed Balkenschoten, waar dacht ik van der Schans ook zit. Ze zit voor zover ik weet nog niet volledig in Nijkerk, maar ze wil hier juist les gaan geven maar dan moet de nieuwe binnenbak eerst gereed zijn. Tenminste dat is wat ik gehoord heb!
Mijn springinstructeur geeft ook een avond les in Nijkerk, ik vind hem heel fijn les geven. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Neuderuiters is ook een leuke vereniging. :j

Had idd gehoord van het landgoed dus had al op haar site gekeken maar daar staat nog niet erg veel nieuws op. Wist niet dat van der Schans daar ook zat, daar kun je ook wel mooi springles nemen ?? Ik zal eens even gaan kijken wannneer de lessen zijn bij de Neuderuiters en dan moet ik idd maar eens even gaan kijken en kennis maken denk ik. Weet alleen niet of het nog gunstig is halverwege het jaar lid te worden ??

Sim

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:16

Wie is jouw springinstructeur Sannn? J.H. B?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:19

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:20

Haha, het lijkt wel een misdadiger :)) Ik heb les van J.R.B. uit W. _O-

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:21

Ik van J.D.N. uit S. _O-

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:22

Mootje schreef:
Haha, het lijkt wel een misdadiger :)) Ik heb les van J.R.B. uit W. _O-

Issie ook. }>

Nee hoor, geintje. Houd er niet zo van om met namen te strooien. Als het goed is weet Sannn, als ze van die persoon les heeft vast wel wie ik bedoel.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:22

Mistid: ik zou het eerst inderdaad met biotex proberen. Lukt dat niet dan kun je er Vanish voor gekleurde was bij doen. Bij beiden even laten weken (half uurtje) en dan in het wasmashine met nog wat extra poeder erbij. Van de Vanish niet die voor de witte was pakken want die bleekt ontzettend dat kan niet de bedoeling zijn.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:23

En J.H. B staat voor zijn voor en achternaam. Dus geen woonplaats. :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 16:35

mirthe lekker handig! Hopelijk krijg je het er weer uit. Mijn moeder krijgt altijd ook de koffie vlekken uit mijn rijbroek. Maar ik heb noh nooit getest of ze lasagne er ook uit krijgt!

Mandy, zal even kijken of ik een foto heb als ik ze aan heb

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:16

gr_roos schreef:
Noor, zondag even gekeken of die van mij nog watervast is en dat is geen probleem. voor 1 van de waterbakken moet het voor het mooie een beetje regenen en eigenlijk mag het niet te mooi weer zijn zaterdag, dan kunnen we ook nog even in een plas spelen.

Dat komt volgens mij wel goed met die regen Roos!
Zal vanavond even bellen naar de manege :)

Edit: en even bijgelezen. Wat zijn jullie hard gegaan zeg!!
Ik probeer wekelijks een dressuurles te volgen, da's gewoon bij mij op stal en bij vorst gaan we naar de binnenbak (kwartiertje met de trailer). Kost ook niet veel dus dat is goed vol te houden. Springles is de bedoeling 1 keer in de 2 weken, maar dat schiet er veel te vaak bij in. is gratis. Ik wil verder 2 keer per maand een crosstraining volgen maar ook dàt is er de laatste maand erg bij in geschoten.. Beetje druk gehad met huis en werk... Maar het is de bedoeling dat ik maandelijks bij Ronald een les volg en verder nog ergens een oefencrossje oid rij. Ik kom iig bij lange na niet aan €200,- p/m. En ik heb wel €60,- over voor 90 minuten training bij Tim & Martin. Vorige keer vond ik het ook bizar veel geld, maar ja. Wat heb je ervoor over ;)

Mandy: hopelijk gaat het morgen een beetje met werken!
Laatst bijgewerkt door _Noor op 27-07-10 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:27

Jeeeuhtje julie gaan hard!! 8-)

Les 4 pagina's over les :)

Ik heb 1 x in de maand dressuur les, soms om de week ligt er aan hoe veel geld ik nog heb :+
Crossles elke donderdag das 130 euro voor een seizoen van eind april/september
Springles rijd ik ook maar af en toe en dat is 50 euro voor 1 uur
En als ik naar training ga wat ik dus nu nog maar 1 x gedaan heb (ede) was het 40 + reiskosten :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:32

Hypotheek is rond!! :D
*\o/* *\o/*

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:48

Gefeliciteerd Noor!

@ bianca: Volgens mij is er wel een half jaar tarief, maar dat zou je even moeten navragen. Weet ik ook niet precies. Zit zelf niet bij de Neuderuiters :)
@ Misted: Wij hangen vaak dat soort vlekken, na het gewassen te hebben met vanisch, in de zon. Dan bleekt het er uit! Heb nogal vaak dat soort vlekken :+
@Simmie: Heb idd les van J.H. B. :') Ik vind hem heel fijn les geven. Hij geeft je heel veel vertrouwen en is ook vriendelijk voor je paard.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:03

WOEHAAAAAAAAA!! :):)

AFGESTUDEEERD!! Ein-de-lijk!!
*\o/*

Nu lekker rust en lekker werken tot aan de vakantie, 16 augustus! Zo'n fijn gevoel dat je niet meer continue met de studie bezig hoeft te zijn :') . 30 augustus krijg ik mijn diploma.. Ik zeg; op naar de Cardiologie! :D

Zal vanavond even bijlezen ;) ...
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 27-07-10 18:04, in het totaal 2 keer bewerkt

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:03

Gefeliciteerd Lotte!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:11

Jeetje, wat hebben jullie gelu.ld zeg :+

Over planningen: Ik heb een superhandige Google-agenda, waar ik alles in heb staan. Dan kan je alles zien per dag/week/maand. Ik kijk altijd per maand, maar inplannen doe ik per paar maanden
Over bitten: Ik heb ook K&K geprobeerd, de Ultra. Die vond ik wel fijn, maar niet anders dan mijn gewone dubbelgebroken gouden bitje.
Over lessen: Ik heb normaal gesproken 1x per week prive dressuurles, een half uur a 15 euro. Springen probeerde ik iedere 2/3 weken heen te gaan, dat is een uur voor 50 euro. Crossen betaal ik voor een hele cursus van 8. Oja, en ik heb ook nog 1x per week clubles dressuur, dat betaal ik per jaar. Ik rijd voor een crosstraining best 1,5 uur als het terrein het waard is. Die hele dag ben ik altijd wel kwijt als ik crosstraining heb.
Over jezelf redden op wedstrijd/training: Dat moet ik echt nog leren. In september mag ik afrijden voor mijn E rijbewijs, en dan wil ik leren onafhankelijk te zijn met Vorstin. Dat is lastig, want momenteel durf ik haar nog niet eens vast te zetten aan de trailer :+ Als het touwtje per ongeluk ergens onder vast komt, trekt ze de hele trailer uit elkaar. En ze is ook niet zo geduldig. Dus daar zoek ik nog een oplossing voor. En alleen laden mag ik ook nog wel eens oefenen :+
Over (paarden)vriendjes: Ik heb er eentje gehad, en dat vond ik wel heel leuk. Alleen lastig dat we allebei erg koppig waren en vaak discussies over paardendingen hadden :+ Toch was het wel altijd leuk :) Van mij hoeft een vriendje niet echt een paardenman te zijn, maar hij moet ook niet de hele tijd klagen over die k*tpaarden. Dan is het gauw klaar denk ik.
Over laarzen: Ik heb zwarte De Niro's in de bestelling :D Zonder fratsen, gewoon met veter voor en een rits. Ik hoop dat ze snel binnen zijn!

@ Evie, ik moet over 2 weken terug. Als ze dan goed is mag ik weer opbouwen, anders weet ik het nog niet.

Lekker dat je fijn gereden hebt PB
Leuk dat je je stalgenootje's paard watermak hebt gemaakt Noor
Balen dat de wond weer open is Sann
Super dat je een nieuwe kamer hebt Vief!!
Balen dat er weer een ijzer onder vandaan is Marjan. Hindernisjury zijn is trouwens leuk en dankbaar werk!
Mooie laarzen Sann! Ik heb DeNiro's in de bestelling :D
Succes met je theorie morgen Mirthe!
Super van je hypotheek Noor :D
Gefeliciteerd Lotte!!!!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:37

Gefeliciteerd Lotte!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:42

Noor en Lotte gefeliciteerd :D!
Shanouk: Gaaf dat je nieuwe laarzen besteld hebt :)
Mirthe: Veel succes alvast.

Kamer is in een klein huis met 3 andere huisgenoten. 1 meisje en 2 jongens.
Uiteraard was hij kleiner dan aangegeven, hij is 16m2.. Klein tuintje en helaas geen gemeenschappelijke ruimte.
Ben heel benieuwd of het gaat klikken daar. Ben veel meer mensen (en vooral ruimte) gewend, dus dat zal wel echt even wennen zijn.
Ik ga nog even richting R'dam. Ben goed moe, dus hoop dat de treinreis een beetje vlot gaat voor m'n gevoel (2 uur en 19 minuten..) Trouwens ook een paardenvriendje :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:49

Jammer dat je heel wat ruimte minder hebt Vief!

Ik heb ook een exvriendje die in de paarden zit (hij doet zowel SGW, springen als dressuur) maar dat is uit gegaan omdat ik te egoïstisch was denk ik. We hebben nooit ruzie gehad, en als we in de training/op wedstrijd ergens tegenaan liepen bespraken we dat met elkaar en probeerden daar iets op te bedenken. Dat was wel echt een superlieve jongen. Kan er nu nog steeds heel goed mee praten, maar dat doen we niet meer zo vaak

Dankjewel iedereen alvast! Ik hoop dat ik morgen niet te zenuwachtig ben en ik het schermpje kan lezen :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:23

Lotte en Noor gefeliciteerd :D :D

@ vief: reis ze! En hopelijk bevalt je kamertje... ik zal misschien binnenkort zowat je buurvrouw zijn ;)

@ mirte: heel veel succes morgen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:31

Lotte gefeliciteerd!!!!
Mirthe veel succes morgen, komt vast goed.

Ik heb helemaal geen paardenvriendje! Hij heeft het (gelukkig ;) ) druk genoeg met zijn eigen zaak en voetballen. Hij komt ongeveer 2 à 3 keer per jaar kijken (3 is dan echt véél). Afgelopen winter heeft ie me wel de hele dag bijgestaan tijdens de regiokampioenschappen en vorig jaar in Oudkarspel was ie wildenthousiast over het crossen :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:48

Lotte gefeliciteerd :D .
Mirthe succes morgen :D
Hebben jullie allemaal vakantie of zo. Wat een boel gekletst in een dag :D

Ik las een heleboel over lessen. Ik ga vanaf volgende week springles volgen bij de zus van A.Zoer. Ik zou bij Lammert gaan maar die kan nog niet regelmatig naar het noorden komen en zij zit in Emmen. Les in 1e instantie met zijn tweeën maar dat wordt drieën na de vakantie en dan hopelijk elke week. Alleen vind ik teveel geld 35 euro per uur.
Zij vroeg of ik met de grote schimmel kwam (wordt de ruin mee bedoeld berucht en beroemd hier in de buurt) maar ga eerst maar eens met de merrie.
Dressuurles heb ik momenteel nog niet maar degene die ik in mijn hoofd heb vraagt maar 20 euro per uur en die is goed. Alleen weet ik natuurlijk nog niet of dat met mij klikt.
Over vriendjes: die heb ik momenteel niet maar de paardenmannen die hier rondlopen hoef ook niet echt. Mijn toekomstige vriendje moet in elk geval zichzelf kunnen vermaken en bijvoorkeur een sport beoefenen of een fanatieke hobby hebben.
Ik ga even eten. Ze waren bij mijn stal bezig met een hoogwerker een boom neer te halen want die was dood en had een behoorlijke scheur na de laatste storm. Hij hing richting de stal erg eng..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:41

Ik heb weer bootcamp gehad. Volgens de instructeur is twee weken geen les van hem echt te lang... Ik was enorm aan het freewheelen :+ Ik had een K&K bitje in maar dit was geen succes. Aanleuningprobleem was nog groter. Wel ben ik erachter dat ik meer voldoening heb van een dressuurles dan een springles!

WL, Gefeliciteerd *\o/* *\o/*
Mistid, Succes morgen!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:44

Ik heb idd vakantie van studie. Wel werken, maar dat is administratief werk, dus op de computer :P
Succes morgen Misted!
WL Gefeliciteerd! :D
Wel lekker gereden dus Mootje. :)