[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:41

_lautje_

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:24

Zitten weer prachtige jasjes bij Vief. Zeker die 2 kinderjasjes.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 16:02

Hey iedereen,
Ik ben weer terug Bodegraven.
Met voorrijden vond de DA haar heel erg verbeterd. Veel losser, meer souplesse en ruimer. Dat was dus wel mooi. Daarna ging hij haar rug voelen, en daar was ze behoorlijk gevoelig op. Dat was eigenlijk niet verbeterd. Conclusie was dus dat ze met rijden weinig pijn aan heeft, maar dat het wel pijnlijk is als je er op drukt, en dat dat verbeteren moet. Hij wilde haar inspuiten, maar dat hebben we nog maar een keer afgehouden. Misschien volgende keer als het nog niet beter is. Waar ik wel heel erg van schrok: Hij vroeg naar mijn ambities met Vorstin, dus ik vertelde dat ik wel ambities heb iig tot Z2 dressuur, L springen en M SGW (of we dat halen is natuurlijk een ander verhaal). Hij zei dat als haar rug niet verbeterd en genoeg rust krijgt, ik mijn ambities niet kan halen/nastreven. Ik moet haar nu gewoon blijven rijden, beter iedere dag dan dat ik haar rust geef. Haar rug wordt niet slechter van het rijden. De vraag is dus of haar rug genoeg rust krijgt zodat het hersteld. Ik moet over een paar weken terugbellen hoe het gaat, en dan beslissen we wat we gaan doen en wanneer ik terug moet komen.

Ben iig echt geschrokken van dat ambitie-verhaal. Ik dacht dat het gewoon 100% zou genezen, maar als het niet opschiet dus misschien niet :\

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:13

Hou de moed er in Shanouk :(:)
Ik blijf voor jullie duimen!!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:33

@viefdepief wauw wat een gave jasjes.
@snoekiej. Hopelijk geneest zij toch goed.

Ben weer gemarteld bij de tandarts. weer heerlijk verdoofd dus weer een dood gevoel maar ja hopelijk blijft de kies heel. Heb ook geen rekening gehad want die krijg ik volgend jaar. Scheelt weer.
Zoals het er naar uit ziet krijgen we een nieuwe trailer voor de paarden. Mijn vader en ik zijn het eens alleen mijn moeder weet nog niet welke het wordt. Maar dat zal geen probleem worden. Zij vindt dat gestuiter achterin doodeng haha dus zal het er vast mee eens zijn. Hopelijk is die trailer beter want ik vind de kwaliteit van deze ook niet super.... Hij zou dan week 51 komen *\o/*

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:57

Shanouk :(:)

Haaaii

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:04

Ooh snoekiej, wat jammer! Ik ga mee duimen voor je, het zou ontzettend zonde zijn als je je doelen niet kan halen, ik vind jullie tweetjes altijd zo'n leuke combinatie.

@vief, dat beide Pikeur jasje: wat is ie mooooi!
Spijtig genoeg heb ik al mijn geld nodig om te sparen voor bij trainingsweek bij Bartels :D

Ik ga straks even langs Unesco, ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen. Wrrs even longeren ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:09

Jee Shanouk. Dat zijn geen misselijke uitspraken.
Is er nog wel kans op 100% herstel of helemaal niet?

Vanmiddag 2 paarden gedressuurd. Ze liepen allebei lekker!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 19:17

Er is nog wel kans op 100% herstel, maar hoe ik het begreep moet die rug de komende tijd echt wel opknappen. Hij wilde ook wel graag laten spuiten, dus hoe hij het vertelde was: De rug moet nu rust hebben en herstellen. Dat gaat het snelst met zo'n spuit. Als je het niet laat herstellen, zal je je top niet bereiken. Het kan ook wel herstellen op de manier hoe we het nu doen, maar het gaan minder snel dan ontstekingsremmers & verdovingen. Het klinkt echt alsof die spuit het beste is, dus ik twijfelde echt. Maar mijn moeder hield zich aan hoe we het besproken hadden, dus geen spuit. Ik ga nog wat meer dingen erover lezen, want mijn mening is nu gebaseerd op die van anderen. Het valt dus eigenlijk wel mee, het is niet zo dat de DA nu gezegd heeft dat ze nooit die doelen kan bereiken, maar er is een kans dat dat niet gaat gebeuren. Hij had het nooit gehad over wat ik nog met haar wilde doen, dus ik ging er eigenlijk van uit dat het gewoon zowiezo goed zou komen.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:25

Snoekiej: bij een paard van kennissen was precies het zelfde, ook zo met de ambities alleen dan wilde zij het Z/ZZ springen bereiken. Uiteindelijk toch ingespoten en zoals het paardje nu loopt haalt hij haar ambities wel! maar toch :(:)

Vief: het is dat ik net een nieuw (spring)jasje van HKM heb gekocht, maar anders...
Dit is hij trouwens: http://www.cvsruitersport.nl/images/hkm_3753_1_rijjas_sabrina_kort.pnghier heb ik hem trouwens niet gekocht
Het is een beetje een krom plaatje maar in het echt is hij heel fijn.

Hier is het trouwens ook al zo koud, dus ik ga maar voor een warme beker thee... :9k

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:02

Snoekiej, mijn paard heeft een tijdje geleden ook wat problemen aan de rug gehad ( meer een beschadigde/gevoelige spier). Ik heb me toen aan de medicatie gehouden (die equipalazone) maar ondertussen zijn rug goed ingevreven en wat gemasseerd (lichtjes :D ) met rugspray van de groene os geloof ik. Ik heb hem van de paardendrogist.
Natuurlijk zou dit niet opeens de genezing zijn en een pees ligt ook redelijk diep voor ie het bereikt, maar alle hulp kan baten denk ik dan. Ik heb hier nog 3/4e flesje staan, als je wil stuur ik hem op ;)

edit: HUUUGE typfout :D

Ik ga nu even de sims 3 spelen :o Heb wel genoeg geleerd voor vandaag!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:11

@Snoekiej: Houdt de moed er in :) !!
Ik persoonlijk had er wel voor gekozen om de rug in te laten spuiten, puur om de rug een 'steuntje in de rug' te geven met betrekking tot het herstel en ik er paarden echt van heb van zien verbeteren met een dergelijke blessure (in mijn omgeving).
Maarja, dat is natuurlijk persoonlijk, andere hadden ook niet de collateraalbanden willen laten inspuiten, was ik in eerste instantie ook niet voor, maar Wo is er echt goed door hersteld :) .

@Vief: Ik ga kijkennn :):) Ben echt benieuwd!!

En wat geeft de Sint (ik dus :o ) dit jaar aan Lotte? De Rambo New Market Gold Stripe en de Rambo New Market Choco streep uitrijdeken :D .. Die laatste past wel erg mooi bij mijn bruine zadel met blank bontchabrak :j ..
Afbeelding

Afbeelding

Wolin vind ik nog niet helemaal de oude, ze is ook wel hengstig, dus dan is ze altijd wat matter.. Krijgt nu gewoon lekker hooi en eet dit prima. Heb vandeweek nieuwe Marstall Champion gehaald, maar de samenstelling is wat verandert (staat ook op de site) en als je het ruikt, ruikt het ook wel sterk naar Eucalyptus :j .. Maarja.. Wolin heeft nog nooit koliek gehad van een andere muesli, ook voorheen niet van Champion (ze werd hier juist alleen maar beter van) :? ... en ze staat al 6 jaar op de Vrijhoeve en kreeg hier dus ook altijd kuil.. Hou haar nog wel even in de gaten dus :(:) ..
Maar daarentegen weet ze wel weer grote kuilen te graven en sprintjes te trekken na het rollen 8-) .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:42

Goede avond :)

Jeetje snoek dat is wel balen, nu maar hopen dat ze opknapt.
Vief wow :D

Zo heb lekker jackson 45 gestapt, en hij is nog even lekker los geweest,was zo fris als een hoentje :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 20:59

@ Epona, rugspray heb ik ook gebruikt, maar dat hielp voor mijn gevoel niets. Als ik het zelf op mijn handen had, voelde ik ook niets. Verder heb ik al coolinggel geprobeerd (die niet koelde ^) ) en Vorstin een tijdje MSM zwavel gegeven. Ik heb van de Paardendrogist een massageding gekocht: http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... ax/110715/ Daar masseer ik haar mee voor het rijden. Veel plezier met Sims ;) Ik ben de laatste paar dagen Rollercoaster Tycoon weer aan het uitvinden!
@ Lotte, ik twijfel er dus nog over. Mooie dekens! Die uitrijdeken wilde ik ook heeel graag hebben! Rot dat Wolin nog niet helemaal goed is :(:)
@ Corien, lekker dat ie zo fris was :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:07

Vief, Wat een mooie jasjes heb je weer!! Jammer dat ik nog een goed jasje heb :D
Snoekiej, Het is fijn dat Bart zo eerlijk is, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Balen dat de rug nog geen verandering liet zien. Ruggen zijn meestal erg langzaam in herstel. Hopelijk zit er de volgende keer een hoop progressie in!
WL, mooie sinterklaas kadootjes!! Balen van je studiedip... Ik heb er zelf ook last van gehad. Ik kwam alleen opdagen bij de eerste les van het blok (om te vragen wat te leren) en bij het tentamen. Gelukkig ging het mij erg makkelijk af :+ Maar jouw studie is veel praktijkgerichter, met al die opdrachten. Welke richting wil je precies op?
Jipje, Voel je je al weer beter?
Carolien, Wat voor trailer heb jij? Ik ga zaterdag bij de Blomert dealer kijken.
Epona, Jij ook welkom!

Ik geef mijzelf voor sinterklaas een nieuw paard en ik ga zaterdag shoppen voor een nieuwe paardentrailer. Het oude beestje is echt aan vervanging toe :o Ik heb voor morgen ook een trailer van een stalgenootje geleend.

Gisteravond even profielen doorgespit. Ik had een profiel van mijn vorige paard, maar die heb ik al gedelete. Als ik foto's heb, moet ik maar een nieuw profiel gaan fröbelen!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:11

Toe maar Mo :P , heb je al een idee wat voor één? Ik wil namelijk ook een eigen trailer, op en top comfortabel voor Wotekind :+: .. Maarja, laat ik eerst maar even mijn B-rijbewijs halen ;) .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:13

Shanouk: Balen dat het toch wat tegenviel!

LOtte: Gode keuze die dekens!! Ben er zelf ook helemaal gek van. Mijn oudste is nu 3 jaar en ziet er nog uit als nieuw.
Afbeelding

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:16

Sjiek de friemel zijn ze he!? Ik wil m al heel lang en ga mezelf nu dan toch trakteren :D .. Als ik aan mezelf beloof dat ik nu echt die opdrachten uit ga werken :)) . Heb nachtdiensten, dus ik ga mijn tijd maar even wijs besteden als dit lukt :)
Horseware heeft echt superkwaliteit dekens, dus je doet er dan ook wel een eeuwigheid mee ;) .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:17

Ik ga zaterdag kijken voor een Blomert Singapore. Een anderhalfpaards (of eigelijk een merrie+veulen) trailer.

Ik wil er sowieso een zadelkamer met twee zadelsteunen in en trapbescherming. Ik ben echt zat van al die spullen in de auto... De hele auto ligt vol met troep, overal paardenharen en de stank...

Best decadent als ik teruglees wat voor kadootjes ik mijzelf geef :=

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:19

Mo ben wel benieuwd naar je foto's ;)
Die trailer heeft bianca ook als ik het goed heb, die had haar volgens mij toen gered met een ongeluk omdat ze zo sterk zijn :)

Snoek ja wel lekker, hij is gelukkig weer de oude, morgen lekker springen :D

Ik ga nu lekker douce en en masker nemen :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:25

@PB: Hoe valt de deken trouwens? Ik heb van Horseware altijd al mijn dekens een maat groter. Amigo en Rhino zijn 215, anders past Wo ze niet.. Ik heb van de Rambo ook maar de 215 besteld, hopelijk is deze dan niet te groot, want dat zou ik niet mooi vinden...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:40

Hmmm. Voor Little Stuart (die is dik 1,73) heb ik een 205.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:42

Ow :o .. Wo heeft een behoorlijk lange rug, vandaar die keuze van 215 :P ..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:43

Wow die zijn idd groot zeg :o

Jackson heeft maat 195 :=

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:47

Wo heeft een behoorlijke hals, ze wordt regelmatig dan ook wel als hengst gezien (vorige week nog :+ ) , en ze is behoorlijk langgelijnd, dus het is iedere keer weer kiezen tussen een 205 en een 215, mijn ervaring is over het algemeen dat Horseware iets kleiner valt, maar bij de Rambo weet ik dat dus niet helemaal :P . Ik heb twee dekens van de HH Highliner en die zijn 205 en die zitten keurig.. Maarja, de outdoordeken die ik weer gekocht heb van HH in maat 205, past weer niet :P , daar steekt de Wo haar kont een heel stuk eruit :)) .