Eerst een paar keer over een kruisje met een drafbalk. Ik zit (als dressuurmiep) veel te veel te mutsen. Hij gaat heel ontspannen naar de sprong, maar als de sprong goed inzicht komt wil hij het initiatief overnemen en heb ik het gevoel de controle kwijt te zijn.
Achteraf ontdekte ik dat ik hem meer met rust moet laten. Het is helemaal niet erg als hij een beetje versneld voor de sprong, en het is best wel controleerbaar.
Bij de derde keer aanrijden naar de sprong had ik het gevoel weer te pakken. Daarna een kruisje gemaakt en op 4 galopsprongen naar een ander kruisje, waar we later een oxertje van gemaakt hebben.
Ik zat zo te genieten! Springen is toch eigenlijk veel leuker dan dressuur. En Online is zo'n schat van een beest.
Daarna nog een ander oxertje gesprongen, wat ook heel fijn ging. En als afsluiter een steiltje van 85 cm ofzo. Dat pakte even anders uit dan ik gedacht had. Ik had een te vroege afzet en het werd een megasprong. Van daaruit keek Online naar een flinke oxer die 5 galopsprongen verderop stond.
Hij spitste zijn oortjes en ging er vol goede moed opaf. Ik schrok me rot en kon hem nog net op tijd aan de kant trekken. No way hosé!!!

Ten eerste vliegt deze dressuurmuts voorlopig niet over stevige oxers en ten tweede moeten we voorzichtig aan doen met Online.
Maar ik heb dus echt genoten. Hopelijk blijft die ijzel die ze voorspelt hebben nog weg tot middernacht zodat mijn springles wel door kan gaan.