[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:28

Gisteren zijn we naar een binnenbak gegaan bij de instructeur waar we altijd springles van hebben. Ik wilde toch graag nog ff springen oefenen met Online omdat ik vanavond voor het eerst sinds 2 jaar weer springles heb en ik al heel erg lang niet met hem gesprongen heb (behalve wat crosshindernisjes vorige week).

Eerst een paar keer over een kruisje met een drafbalk. Ik zit (als dressuurmiep) veel te veel te mutsen. Hij gaat heel ontspannen naar de sprong, maar als de sprong goed inzicht komt wil hij het initiatief overnemen en heb ik het gevoel de controle kwijt te zijn.
Achteraf ontdekte ik dat ik hem meer met rust moet laten. Het is helemaal niet erg als hij een beetje versneld voor de sprong, en het is best wel controleerbaar.

Bij de derde keer aanrijden naar de sprong had ik het gevoel weer te pakken. Daarna een kruisje gemaakt en op 4 galopsprongen naar een ander kruisje, waar we later een oxertje van gemaakt hebben.

Ik zat zo te genieten! Springen is toch eigenlijk veel leuker dan dressuur. En Online is zo'n schat van een beest.
Daarna nog een ander oxertje gesprongen, wat ook heel fijn ging. En als afsluiter een steiltje van 85 cm ofzo. Dat pakte even anders uit dan ik gedacht had. Ik had een te vroege afzet en het werd een megasprong. Van daaruit keek Online naar een flinke oxer die 5 galopsprongen verderop stond.

Hij spitste zijn oortjes en ging er vol goede moed opaf. Ik schrok me rot en kon hem nog net op tijd aan de kant trekken. No way hosé!!!
Ten eerste vliegt deze dressuurmuts voorlopig niet over stevige oxers en ten tweede moeten we voorzichtig aan doen met Online.

Maar ik heb dus echt genoten. Hopelijk blijft die ijzel die ze voorspelt hebben nog weg tot middernacht zodat mijn springles wel door kan gaan.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:30

Mogguh!!
Zooo? gaan we nu allemaal dressuur rijden?
ojah, ik heb op 13 januari ook nog een dressuurwedstrijd staan.
Maar op 8 januari eerst springen

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:42

Ik heb vandaag ook nog een dressuurwedstrijd
Gisteren geschreven bij de B, was niet zo'n succes die man was een beetje sjaggie en zij bijna niks.. Alleen dat ie het zo raar vond dat iedereen zich maar opgaf voor die wedstrijden alsof het niks was, vroeger deed je gewoon mee als je een kans maakte..
Kom op zeg die kindjes waren 7 ofzo op van die half bejaarde A-B pony'tjes. Te weinig stelling en verzameling moest ik er dan bijschrijven
Maarja.. Hij is de jury..

Wierden was gisteren leuk
Wat springen die beestjes toch hoog zeg
Uiteindelijk won een Duits meisje..
Wouter Vos was de beste NL'er en eindigde derde..
Ik zag zelfs dat er een pony mee deed die nog maar zes was!!
Nou ik zie Sambal volgend jaar daar toch echt nog niet overheen gaan

Verder druk aan de study, net biologie zitten maken, liep nog vier weken achter dus tsjaa... dan moet je wel he.. *schaam *

Maar ik ga me even aankleden..
Jullie hebben er trouwens flink op los gezwamd, heb ik nog iets gemist?
Anders moeten jullie me maar even een dag-update geven

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:50

viefdepief schreef:

'
Ja, daaaaaag!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:52

Leuk scum!!!
Lekker genieten van springen!
Onze paarden kunnen vandaag hun hok niet uit. Er wordt niet gestrooid, en we hebben geen bak bij de stal, dus dan moeten we door de sneeuw en glijden ze op hun lieve bekjes, dat doen we maar niet. Met de trailer vind ik ook geen optie. Dan maar dagje boxrust, ga straks wel poetsen en fysio oefeningen doen!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:55

viefdepief schreef:
Jullie hebben er trouwens flink op los gezwamd, heb ik nog iets gemist?

Inderdaad; daahaaaag! NOT dus.

We hebben ook flink over jou gezwamd Vief. Je bent ingedeeld voor verschillende taken. Als je wil weten hoe we jou erdoor gehaald hebben lees je maar even een blz of 50 terug.....

Succes met je dressuurwedstrijd. Je rijdt wel met logo he?

MJ; wij hebben gisteren ook de oprit gestrooid op de plaats waar de paarden de trailer op moeten. De trailer zelf hebben we ook gestrooid. Maar we hadden al de hele week niet kunnen rijden. In het weekend zal er ook wel niks van terecht komen want die sneeuw blijf nog wel even.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:09

bij ons is het gisteravond pas gaan sneeuwen, dus we mogen niet klagen. Ik verwacht ook dat het morgen snel dooit hier in het westen, het is niet veel sneeuw. Maar omdat op de polderweggetjes niet gestrooid wordt, durven we toch niet met de trailer weg. Ik ga ervan uit dat het om 1, hooguit 2 dagen gaat, dus het moet maar even. Lang leve de dooi!!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:10

He, ik zie dat jij je onderschrift nog niet hebt aangepast MJ

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:12

Wij hebben nog steeds geen sneeuw..
Hoop wel dat het slechte weer nog even in het zuiden blijft
Loop nu nog maar 3 weken achter!!

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:17

Scum schreef:
He, ik zie dat jij je onderschrift nog niet hebt aangepast MJ

Jawel!
Nu wel

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:20

Goedzo MJ!

Vief, ik zit in het zuiden, en hier is het mooi weer

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:28

het is hier nu ook wel mooi weer! Maar ja wij hebben wel sneeuw! En we wonen achteraf zeg maar. Aan een binnendoorweggetje dus hier strooien ze alleen als ze tijd voer hebben! Niet veel dus! De wegen hier zijn al een halve week spiegelgald! Niet op te rijden! Maar ach t gaat dus dooien!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:39

En... hier hebben we ook sneeuw. Een centimeter of 7.
Lekker glad op het erf, ga nu via het weiland met de paarden naar de bak
De zon schijnt nu lekker. Best wel mooi kerstkaartweer.

Ijzelt het bij jullia al MJ?

Ik moet vanmiddag eigenlijk ook nog met de auto de weg op...

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:41

Het zou vanaf het zuidwesten het land binnenkomen vanmiddag zeiden ze. Ik heb om half 8 springles en we moeten al om kwart over 6 met de trailer wegrijden dan. Rond 9 uur rijden we naar huis. Dus als het na 10 uur gaat ijzelen heb ik er niet zo'n problemen mee.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:43

Scum schreef:
Het zou vanaf het zuidwesten het land binnenkomen vanmiddag zeiden ze. Wij wonen in het zuidoosten. Ik heb om half 8 springles en we moeten al om kwart over 6 met de trailer wegrijden dan. Rond 9 uur rijden we naar huis. Dus als het na 10 uur gaat ijzelen heb ik er niet zo'n problemen mee.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:45

Hier ligt ook nog steeds sneeuw, niet zoveel gelukkig

Met mijn teen gaat het slecht, heel erg dik en ik kan er niet op lopen Dus vanmiddag maar even naar de huisarts helaas...
Ook net weer voor oud en nieuw!!!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:47

Ik zit hier in het hoge noorden, meestal is het weer al op voordat het aan ons toe is. Maar soms ook niet...

Ga morgen naar oefenparcours. Hoop dat het dan iiig goed weer is.

Balen andrea, van je teen. Ik hoop dat het niks ernstigs is
Hoe is het nu met je paard, is ze alweer wat gekalmeerd?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:48

Ik ben er nog niet geweest. Ben net uit bed aangezien ik niet zoveel heb geslapen vannacht

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:53

Goedemorgen

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 12:55

andrea! Dat is balen!!

Ja inderdaad RK wij hebben ook nooit zoveel noodweer! Bij zwolle stopt het!

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:01

Vief --> Dan moest je vast ook bij mijn zusje schrijven! Ze is gister is Bathmen 2e geworden met 168pnt! In de BE!

Andrea --> Das balen, veel last van je hoofd en voet?

MJ --> Gaf toch wel weer een lekker gevoel om op Cheval te rijden hoor. Maar het is jammer dat de dressuur bij Cheval zo achter blijft...

Scum --> Dat fanatieke bij het springen ken ik! Ik heb gister voor de 3e keer weer met Lucky gesprongen. Nu in de les. Ging hartstikke goed hoor, maar oh wat was ze happy.
De instructeur had er een lijntje neergezet: 2 in-uitjes, 1 galopsprong oxer, 2 galopsprongen steil. Lucky ging met mega wappers door deze lijn heen en na het laatste steiltje kwam er een super bok achteraan, zo leuk vond ze het.. haha
Morgen B springwedstrijdje in Emmeloord, ik ben benieuwd hoe ze dan doet! Ik heb gister op de les maar een beetje rustig aan gedaan, heb lange niet alles mee gesprongen, dat leek me nog teveel voor haar.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:07

Met mijn hoofd is het gelukkig goed, beetje blauw en gevoelig maar niet zo dik

Wat leuk dat Lucky er zo'n plezier in heeft Sjaan! En gefeliciteerd met je zusje

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:08

ja het idd lekker weer, net naar de paardjes geweest en ze beide even in de stapmolen gezet, alhoewel het wel uitkijken was best glad namelijk
maar ze zijn er tenminste even uit geweest, ook nog even met muis gestapt langs de bak ze zat lekker te vroeten in de sneeuw, maar was echt super alert want er was een jongen vuurwerk aan het afsteken

succes Chantal!! ik zag je al op de startlijst staan

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:09

Dankje!
Ik ken Lucky echt niet weer met het springen, en die blijheidsbokjes na de sprong ken ik al helemaal niet! Kan er wel om lachen, ben blij dat Lucky er zo'n plezier in heeft!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 13:16

Chantal --> Tof dat je er ene paard bij hebt en dat lucky zo goed aanpakt

Andrea --> Hopelijk is het niet zo erg met je teen..

Bij ons is het helemaal niet glad ofzo. heb de paarden maar gewoon in de wei gezet. En ik ga zo straks voor het eerst weer op Piet zitten en stappen langs de weg. hehe spannend