[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:35

ben net terug van dressuurwedstrijd, ben weer helemaal tevreden!
ik zat er net op en eigenlijk zou ik nog ongeveer 40 minuten ofzo hebben, kom ik erachter dat degene die 2 voor mij moest rijden net de ring inrijdt.. (ze hadden de pauze van 20 minuten maar eventjes overgeslagen) maarja, gewoon rustig gaan losrijden, ze liep echt lekker rustig en ontspannen! (niet zo gek na 3daagse springwedstrijd gevolgd door kamp in ermelo en dan wedstrijd )
1e proefje ging wel netjes, had ik uiteindelijk 157 punten voor.. (was als je de rest bekeek nogal laag)
2e proefje ging ook netjes en nog wat beter, ze liep meer op de achterhand
krijg ik mn punten terug, 1e met 186!!! 3 winstpunten in 1 proefje, was me nog nooit gelukt, maar nu dus wel
en nu heeft Britt morgen lekker een dagje vrij, heeft ze wel verdiend en dan weer hard trainen voor de kampioenschappen van zaterdag!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:01

Scum, welkom terug. Ik ben met school naar Praag geweest. Ik weet niet of het een mooie stad was.
Ze hebben daar wel een gezellig uitgaansleven waardoor ik door chronisch slaapgebrek weinig van de stad zelf heb gezien Kwam pas thuis met de foto's

Vief gefeliciteerd

BL netjes 3 winstpunten in een proef.

Ik ben vandaag wezen trainen in Renswoude, heb maar 1 klein regenbuitje gehad.
Merrie was erg braaf. I.v.m. knieblessure van mij had ze 2 weken niet gelopen, ik heb er voor de training 3 keer opgezeten, toch was ze de enige van de groep die niet gezweten had.
Ze gaf iig een goed gevoel en dat probeern we vast te houden voor de rest van het seizoen.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:09

Scum --> Ik ben even kwijt waar wij zaten in Tsjechie, zal het is opzoeken! Jullie hebben het iig wel naar jullie zin gehad zo te horen, leuk!

Britt --> SUPER!! Gefeliciteerd!!

GvdT --> Heb jij geluk gehad in Renswoude! Hier regent het al bijna heel de dag.....
Praag ben ik ook geweest, was best mooi, maar ook ik ben niet zo'n stads mens.... Uitgaansleven heb ik daar helaas niet getest...

Vandaag hebben we L'Amour opgehaald! Ze wilde de trailer eerst niet in, maar na een beetje aandringen ging ze toch maar. Ze stond mooi rustig op de trailer en thuis aangekomen heeft ze even rustig haar stal bekeken. Ik geloof dat het wel beviel.

Even later hebben we L'Amour bij de andere paarden in de wei gedaan. Ging best oke! Vooral Lucky, maar ook Nena deelden zo af en toe een standje uit aan L'Amour. Wisecrack was vooral super nieuwsgierig!!

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:45

brittJl0ver gefeliciteerd!

weet iemand inmiddels al of de B & L pony's in Neede op de 17de of de 18de is?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:49

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:54

BrittJl0ver, wat een super punten zeg!!
Mij ook nog nooit gelukt

De mensen van ons oppashuis zijn inmiddels al weer in Nederland, m'n vader gaat vanavond weer huiswaarts (moet morgen gewoon weer aan het werk ) en ik blijf nog tot woensdag, donderdag voor het eerst werken in het bejaarden tehuis

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:55

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:46

AAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!

Net Ienie opgezadeld (ze moet dinsdag, dus over 2 dagen in Vught dressuren en we hebben er al 5 dagen niet op gezeten), loopt ze stokkreupel op 4 benen!
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ze eet normaal, benen en hoeven zijn koud en droog, er zit niks onder de hoeven. Ik denk niet dat ze hoefbevangen is. Want dan zou ze meer onderstandig moeten staan en nog stijver moeten lopen. Lijkt me ook sterk dat dat binnen 5 dagen gebeurt.

Zou het komen door een verkeerd soort onkruid in de wei? Ik ben gaan speuren en heb 2 plantjes JacobsKruiskruid gevonden. Daar is niet van gegeten, maar daar krijgen ze het van aan de lever. Dus dat kreupel lopen past er niet bij. Maandagziekte is het ook niet. We hebben de DA gebeld, maar die zit op dit moment erg ver weg en kan pas morgen komen. Ik weet nou niet of ik haar iets moet voeren of niet.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 21:44

Huh, wat raar Scum..... Klinkt niet fijn, ik hoop dat de DA kan vertellen wat dit is!

De tijden voor Leidschendam staan online!
Aan de ene kant ben ik erg blij met de tijden aangezien ik lekker de tijd heb voor beide paarden. Maar moet wel weer vroeg mn nest uit... ghehe

Le Cheval, M paarden ring 3:
startnr 24
drs 9:08
spr 12:14
cross 12:29

Lucky Lady, L HC paarden ring 4:
startnr 106
drs 14:06
spr 15:32
cross 15:47

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 22:09

Jeetje Scum, geen idee wat dat dan is! Wij zijn ook extra alert op dat vieze jacobskruid, al jaren eigenlijk. Maar ik denk niet dat dat het is, paarden eten daar normaal gesproken niet van, alleen als het in het hooi zit.

Dit zijn mijn tijden:

Rex Pion
12:38
14:28
14:43

Pico Ulft
15:26
16:36
16:51

Moet wel gelijk dressuren met Pico als ik de cross uitkom met Rex....andersom was fijner geweest, maar goed, van te voren heb ik genoeg tijd om haar te longeren.. heb echt veel zin, hopen dat het die week ervoor een beetje droog blijft!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 22:38

Ik heb ook héééél veel zin in Leidschendam!!!!

Ik moet nog wel even hard aan het werk met de paarden.
Cheval is goed in conditie.
Maar Lucky is van haar 10 dagen vakantie mega dik geworden...." * oei, oei *

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 23:01

Welkom terug, Scum. Balen dat Ienie kreupel loopt! Ik kan niet verzinnen waar het door komt. Hoefzweer aan vier voeten lijkt me niet. Hooguit aan twee, waardoor ze niet meer weet hoe te compenseren?

Wow BrittJLOver! Dat zijn wel heeeel veeel punten! Gefeliciteerd.

Ik ga mijn tijden voor Leidschendam opzoeken.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 23:06

Mijn tijden (B): dressuur 10.48 uur, springen 12.10 uur en cross 12.25 uur. Heerlijke tijden dus. ('s ochtends eerste keer cross lopen en tussen dressuur en springen tweede keer op de fiets).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 07:41

Ik mag helemaal niet klagen over mijn tijden voor Vlietland.

Dressuur: 15.02 uur
Springen: 16.16 uur
Cross: 16.31 uur

Wat een luxe zeg! Hoeven we eens een keer niet om 6 uur te vertrekken.

Mijn dressuurwedstrijd van zaterdag verliep wel goed. Killea was heel braaf. Onder het kritisch oog van Missmuts losgereden en zij las ook mijn proefjes voor. Ik verwachtte er niet zo heel veel van, maar voor mijn eerste proefje had ik toch een wp (156), voor de 2e net niet (154).
Ach, we gingen voor de fun.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:02

Scum, wat raar en vervelend dat Ienie kreupel is! ik zou zo ook niet weten wat dat zou kunnen zijn..
Simmie, toch weer een winstpuntje ookal ging je voor de lol
ik ga nu ook maar eens kijken of ik ook zulke fijne tijden heb in Leidschendam..

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:35

Zo, weer even bijgelezen!

Ik heb van het weekend ook in Renswoude getraind en dat viel inderdaad erg mee. 1 buitje gehad en verder lekker gereden.
Omdat het gras vrij nat was zijn we dit keer een paar keer rond gegaan over de steeple chase baan met meenemen van de hindernissen. Dat was ook wel leuk rijden

Mijn starttijden voor Vlietlanden zijn:

M paarden met Only You ring 3, nummer 38:

Dressuur: 10.12 uur
Springen: 12.42 uur
Cross: 12.57 uur

Op zich wel redelijke tijden. Ik hoef er niet extreem vroeg uit gelukkig

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:45

Niet te geloven. Vanmorgen madam uit de stal gehaald en toen begon ze meteen te steigeren. Niks meer aan de hand. Ben ik nou gek ofzo?
De DA komt evengoed. Ik wil wel weten wat dit nou is geweest. Bovendien heeft ze de laatste paar weken wat nukken met rijden. Ze geeft steeds rukjes met haar hoofd, met name als je ontspant. Ik heb het vermoeden dat ze misschien last heeft van haar kiezen, hoewel ze heel erg goed eet en niet knoeit. Of ze houdt ons gewoon voor de gek.

Als het meezit mogen we er toch op rijden en kan ze mee naar Vught. Wel lekkere voorbereiding zo............

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:47

Hier is trouwens de starttijd van Bitwise voor Leidschendam:
108
Lex Smeets
Ninnes Nirvana
14:25:30

En nou ga ik heel hard duimen dat we dan wel een paard hebben om te rijden..........

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 11:54

Ik wou hier graag even een vraag stellen over een oefencross.

Omdat de oefencross in Wieringerwerf is afgelast en op de nieuwe datum de ruiter zelf een cross heeft ben ik op zoek naar een alternatief.

Weet iemand misschien of Neijberkoop goed te doen is voor een paard zonder sgw ervaring? Het meisje die hem zou rijden start daar met haar eigen paard al en wij zouden dan de onze kunnen brengen voor de oefencross.

alvast bedankt,

patsmu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:00

Mijn tijden zijn ook ideaal voor Vlietland.

Vivelavie's Learn Teqgam
10.36 dressuur
12.54 spring
13.09 cross

Merato
14-54 dressuur
16.10 spring
16.25 cross

Alleen mijn zus mag al lekker vroeg in het Z.
Dus het wordt nog vroeg dag dat we mogen vertrekken. Zal rond 4 uur zijn. yippie

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:32

Grrrr
Ik wil ook weer crossen!! Moet alleen nog wachten tot Neede...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:39

Scum schreef:
Niet te geloven. Vanmorgen madam uit de stal gehaald en toen begon ze meteen te steigeren. Niks meer aan de hand. Ben ik nou gek ofzo?
De DA komt evengoed. Ik wil wel weten wat dit nou is geweest. Bovendien heeft ze de laatste paar weken wat nukken met rijden. Ze geeft steeds rukjes met haar hoofd, met name als je ontspant. Ik heb het vermoeden dat ze misschien last heeft van haar kiezen, hoewel ze heel erg goed eet en niet knoeit. Of ze houdt ons gewoon voor de gek.

Als het meezit mogen we er toch op rijden en kan ze mee naar Vught. Wel lekkere voorbereiding zo............

Kllinkt als typische volbloedstreken!

Die rukjes klinken mij heel bekend Scum. Djin heeft dat ook bij tijd en wijlen. Ik negeer het altijd (weet ook zeker dat het niets met haar gebit te maken heeft; tandarts is pas nog geweest).
Als het mooi weer is heeft ze het vaker dan met slechter weer. Ze heeft dan last van de pollen en stofjes (ben ik na 2 jaar achter gekomen).

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:46

Iedereen heeft wel fijne tijden voor Leidschendam zo te lezen!

Ik ga morgen toch met Lucky een peesscan maken.
Vanochtend was het weer iets warm, ik vertrouw het toch niet helemaal.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:55

chantal_cs schreef:
Iedereen heeft wel fijne tijden voor Leidschendam zo te lezen!

Ik ga morgen toch met Lucky een peesscan maken.
Vanochtend was het weer iets warm, ik vertrouw het toch niet helemaal.

He wat vervelend! Ik zal voor je duimen dat er niets aan de hand is.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:39

Dankje Simmie...

Ik snap er niks van. Ze loopt er prima op, je kunt er in drukken/knijpen wat je wil en krijgt geen reaktie.
En toch is het weer iets warm....

Ik hoop dat ik me voor niets zit druk te maken, maar ja zonder scan kan ik er ook weinig over zeggen natuurlijk..