[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:08

Waar in merendree oefen je Jade? Is dat een vrij terrein?

Ik ga deze zondag naar Genk :) reken op 2,5u enkele rit. Alweer zonder groom. Als iemand graag mijn plek voor de les in poppel/diepenbeek inneemt op 12/10 geef maar een seintje. Ik kan onverwachts niet door school (ja op zondag).

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 18:22

Misschien komen we elkaar regen in Genk!! Hoelaat moet je?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:45

Welkom Jade :) Leuk dat de cross in Oosterzele goed was! Had ik nog niet opgeschreven gestaan voor Westdorpe dan waren we naar daar gegaan!!

Varekaj, Merendree is een openbaar terrein dus je kan daar altijd gaan oefenen. Al vinden ze dat logischerwijze niet zo tof als je dat komt doen de week voor de wedstrijd... :)

Succes in Genk!

Hier problemen met mijn ruin. Ik rij hem vandaag (sinds zondag geleden) en hij loopt raar... Ik eraf en op de korte volte op de graspiste, maar k zag niet echt iets, toch nog 5 minuten gereden (soms heb ik aanpassingsproblemen als'k eerst mijn merrie gereden heb, dan loopt die ruin raar ;) ) maar k vertrouwde het toch niet. Dus naar huis, daar even op straat gelongeerd en die doet raar met zijn linker achterbeen, hij sleept het precies en zet verkeerd neer... hij struikelt precies over zijn teen... maar dat komt dus omdat hij niet goed neerzet... K maak mij uiteraard gigantische zorgen. Ik bel de DA die vandaag niet meer kon komen wat ik echt vervelend vind, bijna had ik een andere gebeld maar dat kan ik niet maken tov de DA... hij komt dus morgen vroeg, maar k denk dus dat het een ritje Moerbeke gaat worden... :( Dus zondag zal hij niet mee kunnen naar Merendree... Ik hoooooop zo hard dat het niets serieus is!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 20:51

Ook al problemen sofie? Je kan meegaan met daphne... Echt stom he dat die paarden toch zo dikwijls iets moeten mankeren... En dan doe je daar zoveel voor, terwijl er zoveel anderen niet naar kijken en die paarden mankeren niets. Ik duim voor jullie beiden dat het meevalt!!!

Bij k.obe c.aemaert in scheldewindeke kan je ook trainen, zowel vrij als met les. Vrij kost 10, les weet ik niet maar hoor veel positiefs over hem.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:09

Ewel, mijnen Diablo is nog nooit mank geweest sinds ik hem heb dus k ben wel wat bezorgd. Die toont ook weinig pijn. Die merrie moet nog maar een muggeprik krijgen bij wijze van spreke en die loopt te manken alsof haar been der gaat afvallen... dus bij haar is alles snel duidelijk, maar bij hem dus niet... :( been staat niet warm, noch dik, geen pulsatie, dus mijn idee komt het niet uit de voet maar uit het heupgewricht...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:16

Oei, is er op de cross iets voorgevallen? Was hij zondag nog volledig ok? Mss op de wei uitgegleden, of gevallen?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:24

Aach ow bugger Daphne en Sofie :(! Hopelijk heeft hij gewoon een stamp,ofzo gehad in de weide waardoor hij wat stram liep?

Varekaj, 28 sep kan je gaan oefenen in Gavere :)!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:25

Afbeelding

Iemand die weet welk merk die grijze tussenlegger is?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:29

Nee sorry, nog niet eerder gezien

xPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:46

Lijkt op een ogilvy pad?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 21:51

Thanks ja die is het!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 02:34

Dat zijn zulke leuke onderleggers! Maar geloof wel dat ze vrij duur zijn.

Paarden die mank staan, heb er echt men buik van vol. Eens ze beginnen blijven ze bij mij precies manken. Aan DA kosten hebben ze me al heeeel veel gekost.. Meer als aankoop geld denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 07:33

Ik moet zondag om 14u als ik me niet vergis. Is een heel eind rijden dus ga op tijd vertrekken, al loopt het altijd wel uit heb ik de indruk.

Bedankt voor de tips om te oefenen! Straks opschrijven :) is heerlijk dat het nu gewoon kan sinds ik eigen vervoer heb.

Succes met de da straks sophie! Duim mee dat het niks ernstigs is.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 08:41

We kunnen elkaar de hand schudden Sophie en Daphne… Pony was helemaal goed na de opbouw periode en behandeling van begin juni. Maar nu liep hij op de inrijdbodem in Deurle (die wel prut was) toch net niet 100%, volgens mijn vriend (die ook dierenarts is). Eens binnen op de geopad en bij het springen en de cross was er niets meer aan te zien. Deze week dressuur gereden en viel ook niets aan te merken, lekker los en ruim, wat hij niet was voor de behandeling. Dus voor de zekerheid toch maar eens op controle donderdag… *weer naar de kliniek -O- * Heeft zichzelf intussen ook getoucheerd op een andere been, dus dan kan hij daar ineens ook maar een foto/echo van maken voor de zekerheid (zit een bultje op)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 08:50

Oei op zn pees ofzo?

Vanavond komt osteo langs voor mn paard, khoop dat alles in orde is... Tis gewoon een controle.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:09

Nee geen pees gelukkig, tis eigenlijk echt op de kogel zelf (achteraan). Als ik het goed onthouden heb de tak van het sesambeentje, net onder de aanhechting van de interosseus (pees), maar die zou ok zijn. Tis hard, ongevoelig en niet warm dus waarschijnlijk nieuw botvorming door een reactie op de tik. Tis op de wei gebeurd dus weet natuurlijk niet wat hij exact gedaan heeft… En ben zelf ook geen expert, vriendlief gelukkig wel :D

Zoals jouw paard de laatste tijd liep zal het wel ok zijn, en is toch fijn om eventjes een preventieve controle te doen :)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:26

Hier goed nieuws :) waarschijnlijk een zoolkneuzing of een ferme blein. De DA denkt een blein die langs boven gaat uitkomen, aangezien de haarrand ook heel gevoelig was. Hij heeft dus niet verder kunnen zoeken want dan zou er teveel hoef moeten weggesneden worden en dat vind ik wat riskant, k heb liever van nog enkele dagen hem zo te laten lopen (ochere want hij heeft wel pijn, maar ja...) Dus geen Merendree voor mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 10:44

Aah balen maar beter een blein dan peesschade ofzo.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 11:06

Dat valt gelukkig nog mee. Hebben we hier ook gehad met cas

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:52

Inderdaad goed nieuws Sofie! Jammer van Merendree, maar dat is maar 1 wedstrijd... Pezen nemen heel wat meer tijd in beslag :(

Daaphne, jij nog nieuws van Cas?

PP: is dat iets speciaal misschien van pad? Heb er nog nooit van gehoord. Osteo moet bij de mijne ook nog eens komen ter controle na het seizoen, wordt iets voor eind oktober. Tandarts ook trouwens...

Lene: en mankt hij dan nu? Kan je ermee rijden of moet hij rusten?

Varekaj: is het nu zondag terug les met G.iel? Genk is wel leuk terrein, jammer idd dat het zo ver is. Voor een training is mij dat te ver... Wij gaan af en toe (2x per jaar ofzo) wel eens naar Minderhout, daar staat ook heel veel, en is 'maar' 90km dus toch dichter dan Genk wat er 150 is.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:20

Op merendrre kan je oefenen inderdaad :)
wel enkel rond de vijver! op het veld mag je niet , daar staan oa een huisje en planken .
Toen ik er een paar weken geleden was stond de waterbak erg droog. wordt deze soms opgevuld ?
Gelukkig hier (nog) geen manke pony gehad...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 17:42

Nee geen nieuws van casje, nog steeds kreupel maar heb geen zin om weer de DA er naar te laten kijken. Dus ga het hele weekend nog weken met soda, als hij op maandag nog mankt, dan zal ik de DA terug bellen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:02

Genk is voor mij 129km. Best ver maar goed, voor 1x moet dat kunnen en het is voor hem ook weer iets nieuw. Al wat ik kan meepikken van.ervaring doe ik.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:42

Inheb wel geluk tot nu toe met Canch :o. Van de winter paar dagen mank nadat ze ijzer had afgelopen en thats it. Voordien ook nooit wat voorgehad. Weinigen die dat kunnen zeggen wss :+. Hopelijk blijft het zo!

Osteo is geweest dus wel vandaag. Ze gaat er deugd van gehad hebben. Mijn vermoedens werden bevestigd :).

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:51

Jammer van Cas Daphne, maar er zit inderdaad niet veel anders op dan nog eventjes afwachten of het nog uitbreekt. Hoe meer foto's in trouwens van Blits zie, hoe cooler ik die vind. Helemaal mijn ding :o

Genk wil ik heel graag nog eens naartoe, maar is inderdaad een beetje ver voor een training. Minderhout was ooooiiittt mijn allereerste crosservaring. Les van Karin Donckers, gewonnen via CAP. Vergeet ik nooit meer :D en daar ook besmet geraakt haha.

Klinkt inderdaad ideaal PrietPraat, zullen het maar niet te luid zeggen... ;) Is het nu Eline die geweest is, content van?

Pony loopt momenteel thuis op goeie bodem gewoon goed, maar wil liever geen risico's nemen. Dus donderdag toch maar op controle. Dan ben ik ook weer gerust :) Ik houd hem dressuurmatig en met wandelingetjes in het werk, als het die spat is die sluimert is beweging toch beter dan stilstaan (op advies van mijn vriend). Springen doe ik thuis sowieso zelden dus maakt weinig verschil.