[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:21

@ Tg nee niet op horsetelex. Ik vraag mij wel af of de schimmel wel goed is want hij heeft alles klinisch en rontgen gekeurd en deze is alleen klinisch. Die zwarte hengst is ook om te kwijlen.

Schimmel stond te trillen op stal. Heeft nu een fleecedeken er extra onder en haar halsstuk erbij. Met dekens eraf halen werd het trillen heel erg. Arm dier maar nu is het net een eskimo. De oude merrie heeft er alleen een fleecedeken bij. Nu hebben ze beide fleecedeken, winterdeken en regendeken erover plus de zon erbij..

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:47

Bij mij stonden er ook twee te trillen, heb ze maar een lekkere berg eten gegeten. Bij de buurman was het vanochtend -20 op de thermometer.......
De hele boel staat nu buiten, maar er zijn er wel twee flink aan het schaatsen geweest :oo . In de achterste wei is een enorme plas en die is nu natuurlijk lekker verstopt onder de sneeuw. Normaal zakken ze meteen door het ijs als ze op zo'n plas komen, maar dat is er nu natuurlijk ook niet bij. Goldstar ging twee keer echt plat, maar gelukkig is alles heel gebleven. Nu kijken ze wel link uit om weer in die buurt van dat gevaarlijke stuk te komen :Y) . Giga en Pebbles staan in de bak met wat kuil. Hun wei is aan de overkant van de weg en de weg is zo vreselijk glad, daar durf ik niet meer met ze overheen te lopen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:49

Hier een 300 gr deken met hals en nog een onderdeken.
Maar ze staan van 11 tot 5 buiten dus de koudste uurtjes staan ze binnen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:52

Goedemiddag.
Joki: veel succes vanavond
Suikermeisje: gefeliciteerd!
Noor: leuk schaatsen!
leuk al die verhalen over brave/lastige paarden bijlezen, en idd als je de baasjes mag geloven is bijna elk paard heel erg lastig, terwijl dat in veel (maar zeker niet alle) gevallen eerder aan de baasjes ligt dan aan het paard imo :+ .
Ik heb een erg braaf en vooral werkwillig paard, die toch ook best stout kan zijn af en toe, maar dan juist niet onder het zadel maar als ie los mag :P . Met dressuur kan het nog weleens een luilak zijn, lopen wil ie wel maar hard werken daar moet je hem echt voor achter zijn vodden zitten. Maar met springen en crossen is ie echt super, zeker niet het meest getalenteerde paard maar hij doet wel altijd ontzettend zijn best en is super betrouwbaar, ideaal leerpaard :) .

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:54

Die van mij zijn niet geschoren en hebben maar 1 deken op. Zal zo even horen of ze het koud hebben. Onze oude merrie bijna 25 wordt en geen gram meer aankomt hebben we ook al een deken op gedaan. Hoeft ze iig geen energie te verspillen aan warm te blijven.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:58

Bam is niet geschoren maar heeft nog een heel dun zeehondenpelsje, staat in een oude kas waar de waterleidingen al een paar dagen bevroren zijn en heeft 300 gram op met een 100 grams eroverheen sinds de zware vorst.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:00

Bij ons is het op stal vrij warm dus dat is wel fijn. Scene heeft 400 gram op en Caap 400 gram met hals.
Margiet, dat is inderdaad wel fijn! Anders vallen ze gelijk weer zo heel veel af.

Schaatsen, iew! Ik vind eigenlijk alles wat met sneeuw en kou te maken heeft stom. :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:06

Mijn merrie was in november voor de 2e keer geschoren en stond nu te trillen. Stallen zijn niet geisoleerd en aan haar kant heb je 2 grote stallen maar er staat er maar 1 in. Dus grote ruimte en niet geisoleerd. Ook de zon staat niet echt op haar stal. Mijn oude merrie heeft negers last van en die teert wel op haar vetjes. Zij heeft wel de zon in de stal. Die is ook erg in de rui maar heeft ook een dekentje erbij gekregen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:06

Haha nee skieen is leuk! Schaatsen vind ik ook wel leuk, maar mijn enkel wat minder. Hij doet zeer, dus denk dat het bij 1 keer schaatsen blijft. Ja en die is al veel te dun, dus dat komt niet goed anders.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:13

Bijna iedereen hoor je klagen over sneeuw en kou...En dan staan ze wel een middag op het ijs... :D

Heb alleen Tessa geschoren, en dat is een koukleum. Denk dat ze allebei zo wel weer aan het hek komen dat ze naar binnen willen. :=
Fleecedekens vind ik niet echt ideaal om er onder te doen, of halen jullie ze dan op stal weer af??

We waren gisteren trouwens naar WarHorse geweest.
Vond het net Bambi in paardenvorm, veel te dramatisch...Die 7 oscars snap ik niet zo goed.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:14

Schaatsen is geweldig, net als de molentocht! http://www.weerstation-alblasserdam.nl/ ... d_2009.htm
Maar deze afstanden red ik echt niet meer :') Vroeger stond ik elk weekend op de schaats in Haarlem!
Skiën is ook echt geweldig!

Vanochtend al goed bezig geweest: Boodschappen gedaan, nieuwe bloemen en planten gehaald, de wc bijgeschilderd en nu heerlijk aan een versgeperste jus / grapefruitsap!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:15

o ga niet over skieen praten! Heb echt zin om te gaan snowboarden namelijk, vooral omdat hij al klaar staat in mijn kamer maar vrees dat het hem niet gaat worden dit jaar door mijn stage -O-

Ik vind kou niet leuk maar hou ook super van schaatsen, vroeger nog echt als sport gedaan haha :D

Ik heb de paarden beide nog een extra 200 gr deken opgedaan, dus die staan nu onder 600 gr maar het is hier echt koud en in de stal ook.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:22

23 maart gaan wij pas naar de franse alpen. Heb er door dit weer nog veel meer zin in gekregen!
Heel veel op de schaats gestaan vroeger, maar heb toch het idee dat iedereen dat een beetje "ontgroeid".

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:24

Ik heb een hekel aan kou en ook aan schaatsen. Skiën vind ik dan wel leuk, maar we zijn al jaren niet geweest omdat ik de beesten 's winters niet aan een ander over wil laten.
Bij ons heeft alleen Giga een deken op, de rest heeft een enorme wintervacht (Giga ook redelijk trouwens). Ik denk dat als je een deken over die wintervachten heen doet, dat je dan het isolerende effect van de haren weghaalt. Het feit dat ze recht op staan en er lucht tussen zit, is toch juist isoleren?
Toen ik onder Giga's deken voelde, vond ik het niet echt warm voelen, daarom heb ik er maar fleece onder gedaan. Even later voelde het wel warmer, maar ik denk niet dat het comfortabel zit: gaat toch schuiven en zo. Ik heb geen idee hoe dik haar deken is, maar ik denk dat ik toch maar een wat dikkere voor haar aan ga schaffen. Vind alleen altijd zo moeilijk om een juist passende deken te vinden. Ben bang dat ik weer paar honderd euro uit ga geven en dan met een niet - passende deken zit.

Ben even heel blij: ze komen net het gas aanvullen *\o/* . Ik begon het al even benauwd te krijgen: de tank was al onder de 20% vulling gedoken en met deze kou gaat het toch wel hard. Maar, we kunnen weer door met stoken..........

Paul is heel fanatiek sneeuw aan het schuiven en ik zit binnen te puzzelen :o .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:33

Lelie, goede rolverdeling :D
Nick staat ook zonder deken :j Die is bloedchagerijnig met een deken op....

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:53

Uurtje geschaatst, was weer lang genoeg ;)
Jer staat onder 400 gram en het is warm zat bij ons op stal :j

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:57

Ohh, was echt koud!! Zijn hier wel op cc gegaan, kreeg al sms dat de wegen daar goed waren. Moet toch rijden, dus maar gegaan. Had een balkje in de barrage, hij was iets te vrolijk in de wending en maakte zo paar sprongen waardoor we te dicht onder de hindernis kwamen. Alsnog wel prijsje, werd echt super slecht gesprongen. Het L niet meer gedaan, moest daar nog bijna 1,5 uur voor wachten. Had ik geen zin in dus zijn toen lekker naar huis gegaan. :)
We mochten met jas aan springen, heb ik ook nog nooit meegemaakt!
What heeft 350 gram op. Niet super veel dus, maar hij heeft het ook niet koud volgens mij.

Ben het nu wel echt zat, zere armen en rug door al dat sneeuw schuiven. :( Maar goed, Whatje kan buiten lopen. Al is het maar klein stukje en is het verhard. Heeft hij toch wat. :)
Zo nog mesten maar ga eerst even lekker wat warms klaar maken!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:01

Wow! 1,5 uur wachten voor het L? En je was 1 van de laatsten in het B toch? Kwam ws door de vele, op het laatste moment afmeldingen? Gisteravond rond half 10 was de startlijst al zowat gehalveerd door de vele afmeldingen. Gefeliciteerd met je prijs overigens!

Ik heb lekker een stuk gewandeld in het bos met hubbie en Sim mee aan een touwtje. Was echt heerlijk om zo door het bos te lopen. Sim heeft toch nog geen ijzers dus die loopt prima in de sneeuw. Morgen maar eens kijken of ik er op kan gaan zitten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:14

Heerlijk Sim!
Sannn, jammer van je balkje in de barage! 1.5 uur wachten op je volgende rondje is inderdaad een beetje té met dit weer :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:31

Gefeliciteerd San. Anderhalf uur wachten is echt te lang nu met die kou.

Ik heb nieuwe schaatsen gehaald en gelijk heerlijk geschaatst bij ons voor. Het is nu al gruwelijk druk hier. Veel schaats-toerisme en morgen wordt het echt heel druk denk ik. Heb mijn oude Noren al laten slijpen voor Zoe (die past ze nu precies) en dan morgen weer lekker schaatsen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:34

Lekker hé Sim!
Sannn jammer van je balkje, maar ja wel lekker gereden dus.
Leli je hebt het goed bekeken. ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:50

Goed gedaan San!
Sim klinkt heerlijk!

Edit: staat een winterfoto van Jer op mijn fb :D
Was echt lekker om even een paar uur buiten te zijn na mijn ontzettend luie dag van gister!
Ga nu even bed opmaken, spullen bij elkaar zoeken en lekker douchen. Heb alweer een ander feestje bedacht, eerst lekker eten met een groepie en dan de kroeg in :) Vriendje komt na zaalvoetbal ook en dan een taxi terug.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:36

Afbeelding
Afbeelding

fotoshoot in de sneeuw

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:38

Mooi zeg! Had je het zelf niet koud?
Ik heb ook een leuk winters plaatje op FB staan, van mijn boswandeling met Sim vanmiddag.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:39

je ziet mijn onderkant niet. Ik heb een zware thermobroek en laarzen aan, en onder mijn jasje ook thermospul :D Ga zo eens naar je foto kijken :j