[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:13

Lielle schreef:
maar die gaan dus echt geen 6000 euro voor betalen, persoonlijk hoef ik hem nog niet cadeau te hebben.

Maarik had het ook niet over 6000. Tussen 1700 en 6000 zit nogal een verschil.

K zou um ook niet hoeven te hebben hoor, ook al deden ze me geld toe. Ik moet me hier helemaal alleen kunnen redden met paarden, dus ze moeten gewoon nuchter zijn en braaf.
Elk paard heeft wel eens zijn dag niet en is ondeugend, maar zo 1 als Voll kan ik hier ook niet hebben.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:14

CoriienRN schreef:
nou vind ik niet.. ken er zat die een leuk paard kopen.. voor nog geen 2500 en gekeurt en al.. maar goed..

Ja maar ik zoek geen leuk paard, ik zoek een paard waar ik wat mee kan.
En die ook nog wat presteert op wedstrijden,
en ik heb niet de ervaring en ook niet de disipline om een paard van 2500 een beetje tot niveau te laten lopen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:14

Wellington? Familie van Raimaer dan, dat is een achterkleindochter vamn Wellington. Maar ik zou er toch wel eens over nadenken, hij kost je nu ook iedere dag geld, en je moet nog maar zien of je het terug krijgt. Overigens vraag ik me ook af of je hem wel kunt verkopen, het is toch een met een heel verhaal.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:15

ja dat zijn paarden die presteren Knipoog meeste lopen nu al in het Z dus jah.. wat wil je Knipoog

heb die van mij ook niet voor heel veel geld gekocht.. en doe het ook allemaal zelf.. dus jah.. waar licht je grens.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:16

Ingridje16 schreef:
CoriienRN schreef:
nou vind ik niet.. ken er zat die een leuk paard kopen.. voor nog geen 2500 en gekeurt en al.. maar goed..

en ik heb niet de ervaring en ook niet de disipline om een paard van 2500 een beetje tot niveau te laten lopen.

Je zoekt geen leuk paard, maar wel 1 die kan presteren? Nou voor mij is het heel belangrijk dat het paard mij direct aanstaat en dat ik um leuk vind. Wat ie dan presteert zie ik later wel.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je nog een jaar met dat paard wil wachten. Je hebt nu een paard waar je totaal geen plezier van hebt, dat vind ik dus zonde geld. KUn je het net zo goed door de wc spoelen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:16

rowo schreef:
Lielle schreef:
maar die gaan dus echt geen 6000 euro voor betalen, persoonlijk hoef ik hem nog niet cadeau te hebben.

Maarik had het ook niet over 6000. Tussen 1700 en 6000 zit nogal een verschil.

Maar ingridje heeft het over een kwart van ze betaald heeft (en 4 * 1700 is 6800 euro), vandaar Knipoog

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:18

dat heb ik dus ook beetje duure hobby, kost allemaal een hoop geld en dan in dit jaar zou je al lang een ander paardje kunnen hebben, en op wedstrijdjes kunnen gaan.. ( wat niet persee hoeft) maar wat wel zou kunnen...

ik gaat guido weijers kijken Doei!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:19

Wat heb je dan voor hem betaald, als ik vragen mag. En je kan best een goed paard vinden rond de 2000. Ik ken er een die loopt nu in het M springen, met succes. Goed zoeken, goede begeleiding en goed weten wat je wilt Knipoog

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:20

rowo schreef:
Ingridje16 schreef:

Je zoekt geen leuk paard, maar wel 1 die kan presteren? Nou voor mij is het heel belangrijk dat het paard mij direct aanstaat en dat ik um leuk vind. Wat ie dan presteert zie ik later wel.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je nog een jaar met dat paard wil wachten. Je hebt nu een paard waar je totaal geen plezier van hebt, dat vind ik dus zonde geld. KUn je het net zo goed door de wc spoelen.

Ik bedoelde daarmee te zeggen dat ik alle paarden leuk vind, maar of ik er wat mee kan is een ander verhaal.
Het moet wel klikken enzo.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:23

San; ik heb toen 5800 voor hem betaald, en dat was alleen het paard zonder toebehoren. Dus met al me spullen, zadel, hoofdstellen, dekens etc. Komt er nog bijna 2000 bij.
Ik heb alles extra full en ja de kans dat ik ooit nog zo'n groot paard tegen kom is gewoon klein.
Dus ik moet bijna al die spullen weer weg doen.
Vandaar dat ik 1700 te weinig vind, voor een paard waar nog niet bij is aangetoond dat hij werkelijk iets mankeert.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:23

_San_ schreef:
Wat heb je dan voor hem betaald, als ik vragen mag. En je kan best een goed paard vinden rond de 2000. Ik ken er een die loopt nu in het M springen, met succes. Goed zoeken, goede begeleiding en goed weten wat je wilt Knipoog

Nou voor 2000 vind je geen goede paarden, of ze zijn goed maar kapot in de poten... Maar tussen 'goed' en 'goed' zit een groot verschil. T is natuurlijk maar net wat je met een paard wil.

@ lielle: okee dat van die 1/4 had ik dus gemist. Maar k snap um.

@ ingridje: ik weet wel wat er met dat paard gebeurt was als ie van ons was gweest. Ik snap niet dat je je nog waagt aan zo'n paard. Paardrijden moet leuk zijn en niet gevaarlijk zoals het is met dat paard. Naja paardrijden, rijden kun je er niet eens meer op.
Ik zou echt eens overwegen of je um niet nu al weg zou doen, want zeg eerlijk; zo is het toch ook niet wat? Plus het is niet eerlijk en leuk voor het paard.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:25

pfoe, die laatste opmerking zou ik als potentiele koper dus heel vreemd vinden. Hij doet gewoon levensgevaarlijk, en dat telt, niet een al of niet gevonden medisch probleem. Ik snap best dat het voor jou een groot verschil is., maar als koper zou ik er niet meer dan de slachtprijs voor willen geven.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:26

Lielle schreef:
pfoe, die laatste opmerking zou ik als potentiele koper dus heel vreemd vinden. Hij doet gewoon levensgevaarlijk, en dat telt, niet een al of niet gevonden medisch probleem. Ik snap best dat het voor jou een groot verschil is., maar als koper zou ik er niet meer dan de slachtprijs voor willen geven.

Mijn opmerking?

@ ingridje: k dacht dat je er 4000 voor betaald had Bloos! Aangezien je dat toen aangaf als max budget. 5800 is dus heel wat meer en voor dat geld kun je ECHT GOEDE paarden kopen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:27

nee, die van Ingrid.

Vandaar dat ik 1700 te weinig vind, voor een paard waar nog niet bij is aangetoond dat hij werkelijk iets mankeert.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:27

Nee idd maar het komt ook een beetje omdat ik nog niks van duidelijkheid heb.
De tegenpartij reageert bijna niet of heel laat. Ook tussen de advocaten is een hevige strijd.
We zijn nog niet in een rechtzaak beland, dat is een beetje m'n probleem. Het hangt er telkens tussen in en het is maar afwachten.
Als straks duidelijk word dat het een rechtzaak word, laat ik hem ook meteen op de foto zetten om te kijken wat er mis is.
Maja zolang er niet echt duidelijk is wacht ik maar af.
Het duurt me eigelijk al te lang maja wacht toch nog maar even af.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:29

waarom ga je hem op de foto zetten bij een rechtzaak? Als er straks blijkt dat er iets aan de hand is, komt het verwijt dat je hem dan beter had kunnen laten keuren bij de aankoop, en komt er niets uit, krijg je te horen dat het dus aan jouw rijkunsten ligt.

Heb je een advocaat met ervaring in de paarden?

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:29

rowo; ik heb m'n budget toen gehouden op 4000 maar ben ook gaan kijken naar paarden van 5000-6000. En je zag gewoon grote verschillen. Daarom heb ik besloten om niet meer de het budget te kijken en gewoon te zoeken naar wat ik leuk vond.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:30

Voor mij hadden de kosten er niet meer toe gedaan. Mijn eigen veiligheid vind ik toch heel wat meer waard dan dat.

En wat als blijkt dat ie op de foto's wel helemaal goed is, want dat kan ook nog zomaar. En dat ie gewoon een kronkel in zijn hoofd heeft?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:30

bovendien zou het ook nog eens kunnen komen doro iets dat niet uit de foto's blijkt, daar heb ik al veel voorbeelden van gezien.

xxlinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:31

ik wil er ook wel bij
hoe moet ik dat doen?

Ingridje16

Lielle schreef:
waarom ga je hem op de foto zetten bij een rechtzaak? Als er straks blijkt dat er iets aan de hand is, komt het verwijt dat je hem dan beter had kunnen laten keuren bij de aankoop, en komt er niets uit, krijg je te horen dat het dus aan jouw rijkunsten ligt.

Zij heeft hem laten keuren bij haar dierenarts. Ik weet niet wat daar gebeurt is.
Dat is ook een fout van mij geweest.

Ja ze heeft hetzelfde meegemaakt met een van haar eigen paarden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:31

Lielle schreef:

Was ik ook benieuwd naar...

Lielle

in dit topic? Gewoon even voorstellen, vertellen wie je bent en wat je met sgw hebt.

Scum

Hoe groot zijn je dekens? 215? Die kun je best wel op een paard van 1.70 leggen, dus het is niet noodzakelijk dat je die spullen niet op een nieuw paard kunt gebruiken.
Als ik even naar mijn eigen paarden kijk (voor het gemaakt 2 uitersten, Oro en Ienie). Oro, 1.85 verder redelijk normale verhoudingen. Ienie 1.62 en heel erg fijn gebouwd. Compleet verschillend dus. Maar toch passen alle3 mijn zadels op beide paarden. Peesbeschermers van Oro zijn ook normale maat.
Dekens en hoofdstel heb ik wel extra groot aan moeten schaffen.
Poetsspullen enzo heeft verder niks met de grootte te maken.

Als de spullen niet op een nieuw paard passen kun je ze ook nog 2e hands verkopen zodat je er iig iets voor terugkrijgt. Of ze met het paard meeverkopen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 16:32

Ingridje16 schreef:
Lielle schreef:

Zij heeft hem laten keuren bij haar dierenarts. Ik weet niet wat daar gebeurt is.
Dat is ook een fout van mij geweest.

Ja ze heeft hetzelfde meegemaakt met een van haar eigen paarden.

Oefff, heeel riskant! Wij laten ALTIJD de paarden keuren door onze eigen DA/kliniek en willen daar zelf bij zijn. Toen pino verkocht wordt ie ze ook gekeurd door de DA van DIE mensen.
Er kan dus gesjoemeld zijn Ingrid.