[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SGWukkie

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:25

Ja. Dat is voorlopig.
Als de nieuwe ruiter Ukkie weer lekker aan het lopen krijgt en zijn focus weer op 100% heeft. Dan ga ik het zelf weer van onder af rustig opbouwen en wie weet gaat hij dan lekker doorstarten in de hogere klassen. Ook al zit ik er niet op, dan nog ben ik dan super trots op mijn beessie Haha!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:25

@ Nickje: Fijn dat hij ondanks alle verdriet op een mooie en rustige manier is kunnen gaan. Ook goed dat de andere paarden erbij waren, ze hebben volgens mij meer in de gaten dan we zelf denken. Als het ergste verdriet weg is, komen de herinneringen aan de goede tijden weer. Ik spreek uit ervaring en met een brok in de keel. Sterkte ermee Ach gut

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:22

Ukkie, laat je hem door Ronald loffeld starten?
Die heeft toch altijd gecrosst en was toch jou instructeur??? Ben gewoon nieuwsgierig Clown

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:33

Even je nieuwsgierigheid bevredeigen Haha!
Ronald gaat inderdaad mijn paardje starten.
Ken je hem ook dan?

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:29

Hallo allemaal!

Ik heb snel even bijgelezen:
Nickeltje: sterkte Ach gut . Erg fijn dat de andere paarden ook afscheid konden nemen.
Madelene en Wuppie: proficiat dat jullie weer mogen opbouwen!
MM: kwijl, kwijl! Het was een andalusier toch?
Ukkie: Fijn dat iemand anders je paard een tijd gaat uitbrengen! Jij blijft hem wel nog rijden of zet je het paardrijden helemaal even op een laag pitje?

Ik ben weer terug uit Wenen! De buitenlandexcursie was zeeeer geslaagd! De eerste dag hebben we in het kort alle belangrijke gebouwen en sight-seeings bekeken. 's Avonds hadden we een boottocht met diner over de Donau met echte Wiener liedjes (lees: de gemiddelde leeftijd op de boot was 60 en wij kenden geen een van de liedjes waardoor we ons eigen repertoire maar hadden opgesteld Knipoog). 's Avonds zijn we nog even in een kroeg gedoken waar we toch erg raar werden aangekeken toen we gingen dansen Cool .
Op vrijdag hebben we de dgk faculteit bezocht. Die is nog 4 x zo groot als die in Utrecht en erg mooi! Ik zou zo daar gaan studeren Knipoog. Daarna zijn we naar de Prater (het beroemde reuzenrad uit 1897) en bijbehorend pretpark geweest. Vervolgens hadden we in de stad een briljante cocktailbar aan een strandje aan de Donau ontdekt Vingers aflikken . Die avond weer wat kroegjes ingedoken (waaronder de Coyote Knipoog).
Zaterdag hebben we de Spaanse rijschool bezocht inclusief rondleiding door de stallen. De training was erg leuk om te zien. Ook zijn we alles te weten gekomen over de selectie van de ruiters, fokkerij etc. 's Avonds hadden we een gezamenlijk etentje (waar ik bijna in slaap viel van vermoeidheid Vork ). Daarna mijn batterij maar weer opgeladen want we gingen weer met zn allen naar de Coyote. Ik ben blij dat we jongens bij ons hadden want in de buurt van ons hostel liepen toch wat ongure types rond 's nachts! Het was zowat spuiten en slikken in de praktijk....
Zondag ben ik naar het natuurhistorisch museum geweest met een vriend en daarna hebben we nog met een stel schnitzels gegeten Haha! . 's avonds was het in de bar van het hostel nog erg grappig met o.a. een WK hoelahoep tegen de duitsers Tong uitsteken.
Gister zijn we nog naar de zoo en naar Schonbrunn geweest! Dat is een soort van paleis waar Sisi vroeger ook geleefd heeft. Echt adembenemend om te zien! Daar komen dan ook leuke quizjes uit voort: hoeveel liter verf zouden ze per jaar nodig hebben om het gebouw te verven; hoeveel bedienden hadden ze om iedere avond alle kaarsen en kachels aan te maken etc Vork .

Als met al was het een zeer geslaagd weekje en Wenen is absoluut een mooie stad! De sfeer is er ook goed, alleen allemaal wat meer in het gareel dan dat wij Nederlanders gewend zijn Clown . We hadden de hele week trouwens mooi weer, 20 graden met zon! Kom ik hier in dit kikkerlandje, regent het Grrrrrrrrrrrr! Ik denk dat ik zo maar stamppot ga maken. Badmintonnen wordt toch niks meer want ik heb mijn voeten echt kapotgelopen...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:38

Nou dat klinkt toch als een leuke tijd Floor! Ik ben toen ook ooit naar wenen geweest met school, een habsburgse stedenreis, wij gingen door naar Bratislavla en Praag toen

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:05

Klinkt goed zeg jullie vakantie verhalen! Ik wil ook graag skieen maar ja vriendje heeft een huis gekocht en het is de planning dat ik er ook bij in ga dus geen geld ervoor. Jammer maar ja!
ukkie: dat is leuk zeg!
Floor: Klinkt goed zeg! Lachen

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 19:54

SGWukkie schreef:
Ken je hem ook dan?

Ik heb hem vroeger wel zien rijden en volgens mij had/heb je springles van hem. Hij was altijd met een meisje met donker haar en een donker paard op stap. Ik vond het altijd een aardige man.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:33

Zo, ben weer thuis van poli.
Laatste keer in Alphen. Nu nog alleen vrijdag in Leiderdorp en dan krijg ik mijn beoordeling.
Maar het gemiddelde van mijn tussen beoordelingen ligt net boven 8, dus ik ga er van uit dat ik minimaal wel een voldoende krijg...
Toch iets dat goed gaat laatste tijd...

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 20:39

Floor: Klinkt super zeg!
Nickeltje: Fijn dat je studie goed gaat Lachen
Ben net klaar met de paardjes. Wel druk een fulltime baan en weer een tweede paard erbij. 't Is maar goed dat het zo leuk is Haha!

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:20

GvdT schreef:
SGWukkie schreef:
Ken je hem ook dan?

Ik heb hem vroeger wel zien rijden en volgens mij had/heb je springles van hem. Hij was altijd met een meisje met donker haar en een donker paard op stap. Ik vond het altijd een aardige man.

Ja, dat meisje crosste ook. Die hielp hij altijd. Hij crosste en sprong zelf met een grote vos in de M.
Ik had vroeger les van hem. Alleen op een gegeven moment kreeg hij het behoorlijk druk met zijn werk en andere dingen. Hij heeft mij toen aanbevolen bij de instructeur die hem weer les gaf, Frank Lacroix. Hier heb ik nu al een hele tijd les van. Frank geeft alleen nog maar les. Nu hij vader is wil hij de weekenden lekker met zijn kinderen doorbrengen en start dus geen paarden meer.
Maar in zijn lessen is hij des te fanatieker en dat is wel goed voor mij Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 21:47

Frank kwam daarvoor toch ook al nooit opdagen als hij opgegeven had Tong uitsteken Clown
Had zich bij mij 3 keer ingeschreven, 1 keer half uur vantevoren afgebeld(en dan op de dag voor de wedstrijd bellen of je er nog bij kan Clown ) en de andere twee keer verscheen hij gewoon niet Clown

Fijn Ukkie!

Leuk wuppie!

Klinkt super floor Ja Dat zijn de leukere reisjes Haha!

Nowie is nog zadelmak *LOL* Ik had haar gister even gelongeerd met singeltje en dat ging wel prima. Vandaag dus vroeg thuis en dus maar met zadel gelongeerd, ze reageerde eigenlijk helemaal niet. Dus ik aangesingeld, beugels omlaag en nog eens rondje laten lopen. Weer braaf! Toen ben ik er maar gewoon opgestapt ipv rechtsom gaan longeren Clown (wel in mijn eentje, maar dat is misschien wel beter dan met zenuwachtige moeder/zusje ernaast *LOL* )
Ze was echt megabraaf. Wel ietsje kriebelig op het been en wat ritselig, maar ik was toch wel heel trots op haar! 3 jaar oud, twee maanden in de wei gelopen en daarvoor twee maanden nauwelijks gereden ivm de keuring. En ik kon er gewoon zo weer opklimmen zonder problemen Lovers

Als haar moeder straks nou ook zo braaf is met opbouwen, die is tenslotte al 8 Knipoog Nagelbijten / Gniffelen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:36

Nou dat biedt hoop he Gomir, is ze toch niet zo blond als ze gaat worden, dat ze nog steeds weet hoe het is!

Mag nog steeds een keer komen lessen bij Frank, maar komt er niet van om af te spreken. en om nu out of the blue te bellen en zeggen ik kom (ondanks dat hij zei dat dat gewoon kon)....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:41

Zo springles ging wel fijn, ik zat voor de verandering eens simpel te rijden Clown
We waren ook met 5, dat bevalt stukken beter dan 8....
Wel jammer van die plensbui halverwege Boos!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:42

Dat is wel een heel verschil inderdaad MJ! Mooi dat het zo lekker ging OK dan!

Ik ga snel slapen, morgen weer vroeg eruit Dromen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:43

ja ik ga ook lekker onder de wol, nu het kouder en donkerder wordt lijkt het wel of je gelijk meer slaap nodig hebt!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:45

miss_jumpy schreef:
ja ik ga ook lekker onder de wol, nu het kouder en donkerder wordt lijkt het wel of je gelijk meer slaap nodig hebt!

Nou echt, ben gewoon elke keer comateus! Ga ook er lekker in, helaas is mn kacheltje nog niet thuis!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 22:50

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:07

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:27

Dat gaat lekker Gomir! Super paardje. Als ie nou in alles zo braaf is wordt het lekker rijden Haha!
Gelukkig is Frank met zijn lessen wel netjes op de tijd Tong uitsteken

Talida: Je kan Frank altijd bellen om een afspraak te maken. Als je hem tenminste te pakken krijgt. Knipoog
Hij heeft altijd wel een gaatje voor een extra les.

MJ: Altijd fijn als een springles zo soepel gaat zonder gestunt. Geeft zo'n heerlijk voldaan gevoel OK dan!

Filmpje 1: Ik ben geen dressuurmiep, maar dit is dan toch wel weer mooi om te zien. Je gaat bijna meebewegen Haha!

Filmpje 2: Die lerares is echt niet zo slim geloof ik. Als je dat toch niet ziet Nagelbijten / Gniffelen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:36

grappig filmpje, raar dat die kinderen opeens en tas bij zich hebben Bloos zo sprongen ze toch niet door het raam?

ik heb nog steeds weinig nieuws uit het ziekenhuis, voor zover die mensen er na hebben gekeken zagen ze niet echt een breuk en kon het ook een pees zijn die kapot zou zijn... er was op dat moment ook geen arts die er naar keek, dus ik hoor t wel via de huisarts, denk dat het wel wat meevalt, ik kan nog best veel... Bloos

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:42

Jeetje. Nou weet je nog nikst BT. Moet je weer wachten op de huisarts.
Nou maar hopen dat het inderdaad meevalt want je hebt er wel al lang last van.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:47

Talida schreef:
Nou dat biedt hoop he Gomir, is ze toch niet zo blond als ze gaat worden, dat ze nog steeds weet hoe het is!
Haha!
Ben wel megatrots op die uk hoor *LOL*

Citaat:
Mag nog steeds een keer komen lessen bij Frank, maar komt er niet van om af te spreken. en om nu out of the blue te bellen en zeggen ik kom (ondanks dat hij zei dat dat gewoon kon)....

Waarom niet, vindt hij vast niet erg
(ik ga dat wel doen hoor in Brabant Clown Ze zeggen zulke dingen heus niet als ze niet willen dat je komt)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:48

Dat schiet niet echt op BT, maar er zal vast nog wel een uitslag komen via de radioloog of orthopeed.
Hoop iig dat het meevalt Ja

Dat zou wel een keer leuk zijn voor de verandering SGWukkie Haha! Heb ik misschien ook eens een normaal paard Clown

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 23:49

In Brabant? Hebben we het over verschillende Franken Verward Clown