[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:56

maar mensen ik heb dat nooit gezegd hoor ik heb gezegt dat het paard zelf in de jareni het junioren kader en het young riders kader heeft gezeten!

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:56

Vieva, in je profiel te zien wil je graag erg hoog in de sport komen met de paarden (a,b,c kader eventing...) als je dit echt wilt zul je toch voor het paard moeten gaan. Maar aan de andere kant lijkt me die pony ook super.
Maar besef wel dat het jaaaaarrrren gaat kosten om zo hoog te komen! Als ik het goed heb (correct me if i'm wrong..) heb je niet tot nauwelijkse ervaring op springwedstrijden gebied en geen ervaring op eventinggebied.
Tuurlijk mag je de ambitie hebben om in een eventing kader te komen, maar blijf wel realisties. Een plekje in één van de kaders is maar voor erg weinig mensen weggelegd.
Ik denk dat je eerst even goed voor jezelf na moet gaan wat voor een eisen je precies aan een paard stelt.
Je kunt met gemak €10.000 uitgeven voor een paard, maar dan...
Geloof mij, met een paard van €4000 of €5000 kun je ook super veel lol hebben. En ook deze paarden kunnen super kwaliteiten hebben.

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:58

ja sjaan je hebt idd gelijk, ik stel het gewoonvoor en als me ouders het niet willen vanwege dat het tog best duur is dan kan ik de pony voor stellen!

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:59

Lijkt me een goed idee, succes met de keuze!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 18:59

Sluit me echt volledig bij Chantal aan
Ga gewoon een leuk paardje zoeken voor een wat minder bedrag of lease gewoon wat leuks

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:00

Nog even en we kunnen onze 500-pagina's sprint weer in gaan zetten

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:01

idd vief nog even :p maar ik leg de keuze aan me ouders ik denk dat zij dat het beste kunnen doen! Zij betalen alles duss!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:26

ja nog maar 30 paginas.

zijn er al suggesties voor t nieuwe topic?

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:43

hoezo mogener mar 500 pagina's dan ik verzoek [HK] SGWay of life gezwam ( deel 4)

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:54

jah na 500 pagina's wordt deze op slot gedaan en gaan we verder in een nieuw topic

Ik denk nog even rustig verder over een naam..

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:57

Nee Hij moet wel orgineel zjin..

SGWay of Life .....

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:58

Jeetje wat een naar verhaal over dat meisje.. Dan is echt heel je leven even naar de klote.

Vieva: Dat paard van Carina ken ik wel. Die loopt nu toch M HC? Was geloof ik een beetje het vertrouwen kwijt, maar ik kan het ook mis hebben hoor, kan ook een ander paard van haar zijn.

Anthea: gefeliciteerd!

Ik had vandaag wedstrijd gehad met Violin, was maar 1 parcours en ik had 1 weigering, omdat ze het publiek eng vond Verder sprong ze wel superfijn rond moet ik zeggen.
Ook vandaag weer training gehad met Piet en die sprong super

Vandaag kwamen er ook 2 meisjes voor een verzorgpaard alleen om te poetsen. Ik ken die meisjes wel, want mijn ouders kopen de wijn bij hun ouders. Nou, paardeb om te poetsen hebben we genoeg
Meteen bij de oude schimmel in de stal gezet, met een krukje er naast, omdat ze er anders niet bij konden. Was echt zo schattig. heel zchtjes poetsen, en Schimmel maar blij blijven kijken.

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:59

renskek ja dat is het paard het paard had alleen een rot sprong op de militry van berda in het water!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:01

Da had ik het toch goed was al bang dat ik vervelende roddels zou verspreiden..

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:06

Ahww wat lief renske
Schimmel heeft wel veel fans

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:07

nee joh, maar ik zit dus met een grote twijfel!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:09

als ik jouw was vieva zou ik de voor en tegen tegenover mekaar zetten, en dan kijken wat je wilt.
als je twijfelt zou ik het al niet doen!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:13

Vief: haar grootste fan ben ik Maar haar berijdster is voor 4 weken naar Amerika en ik had beloofd haar te rijden. Dat is nu al 2 weken geleden en heb er gister voor het eerst opgezeten, had niet zoveel tijd enzo. Nou ik heb het geweten, ze was helemaal knettergek, ben blij dat ik er op ben blijven zitten. Daarom vind ik haar zo leuk. Dat ze als 19-jarige nog steeds denkt dat ze 4 is.

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:13

hoebedoel je CD met de voor en tegen tegen over elkaar zettem, maar de twijfel bedoel ik mee dat ik niet welke het beste is, maar me ouders moeten het betalen dus diekiezen denk ik wel het meest toch!?

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:16

Vieva: Ik denk dat jij het het meest voor het zeggen hebt (tenminste als de prijs past) want jij moet er immers op rijden! Het moet klikken met jou en pony/paard.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:22

Renske, netjes! 1 weigering is toch niet verkeerd voor zo''n jong paard!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:26

Chantal: Idd.. en het ging niet zo dol als in Voorst. Komt al steeds meer rust in.

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:35

Ik zou inderdaad niet al te veel afgaan op goedbedoelde adviezen,
praat met je ouders over het geld, als dat paard kan financieel kun je daar langer wat mee rijden gezien je leeftijd.

Maar die pony is goedkoper en in de (onbepaalde) tijd dat je die least kunnen jullie sparen voor een ander goed paard.
Misschien een jonger beest? En gewoon een ruin?

Je moet inderdaad gewoon de voor en nadelen van allebei de dieren tegen elkaar afwegen en dan beslissen welk paard je neemt.

En ik zou maar eens goed met je ouders gaan praten!

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 20:42

Ik denk dat je gewoon rustig ff met je ouders rond de tafel moet gaan zitten vieva..

Ik heb verjaardag zo en heb geen zin..Maandag heb ik Biologie examen en ook over erfelijkheid kwam ik vandaag(pas) achter...En blegh wordt me nu allemaal wel een beetje veel hahah heb 3 dagen in de stress gezeten met de eerste 3 examens..Nu 4 dagen vrij gehad en heb het gevoel dat ik weer helemaal opnieuw moet beginnen voor de komende 3 dagen....
Maja eventjes doorbijten en dan mooi vroeg vakantie hopelijk..

Ik ga na de verjaardag en nog eventjes oranje kijken!!

Altos

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 21:11

Ben ik ook weer eens, ik lees hier meer (vaak ff snel )dan dat ik hier schrijf. Een beetje late reacties dus
Wat een ontzettend naar nieuws allemaal. JJ Veel sterkte met het verlies van Spirit.
En dan ook nog dat vrachtwagenongeluk...Ik hoop maar dat het meisje er snel bovenop komt en dan ook nog de emotionele klap een beetje kan verwerken...

Vieva: Volgens mij zijn het allebei ontzettend leuke beesten, lastig hoor. Toch is er buiten het verschil in hoogte wel wat meer om over na te denken dan alleen de financien. Met de pony kan je samen ergens naartoe groeien en alle resultaten zijn dan echt je eigen trots. Aangezien je volgens mij toch behoorlijk ambitieus bent zal je je wel neer moeten leggen bij het feit dat je op het moment dat je er (wanneer alles goed gaat) je doel mee bereikt hebt, waarschijnlijk precies zal moeten stoppen met de ponysport.
Van het paard kan je natuurlijk ontzettend veel leren. Maar bedenk wel dat (zoals Sjaan eerder al zei) er ook genoeg leuke paarden rondlopen die niet direct 10.000 euro hoeven te kosten en waar je dus eigen al het bovenstaande mee kan bereiken wat ik schreef over de pony maar waar je dan ook nog eens in de verdere toekomst mee vooruit kan.