[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:49

Lielle schreef:
wat is gebeurd rowo? ik heb kennelijk iets gemist.

Ik ben 2,5 weken geleden van Avi gevallen en totaal verkeerd terecht gekomen. Heb een gebroken rib en had een klaplong. Heb ook 3 dagen in het ziekenhuis moeten blijven... en kan dus nog steeds weinig.

@ kim: ik zit ook wel eens te denken aan iemand te zoeken die iig wil helpen de stallen doen en andere klusjes. Mijn pa is ook eigen baas, maar is ook vaak weg. En ik werk ook fulltime. Helemaal als ik straks het huis uit ga zal het niet makkelijk worden.
Het bevalt dus goed zo'n hulpje?

@ mootje: kan ik idd ff aftasten of het uberhaupt wil dat werken of niet.

Sussie85

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:52

Rowo vervelend zeg dat het nog steeds zo pijnlijk is. Snap dat je het beu begint te raken. Niks doen kan ik ook niet.

Heb het ook erg luxe hoor en dat besef ik ook. Maar 1x in de vijf jaar op vakantie vind ik niet zo'n ramp. Als het in NL mooi weer is tijdens mijn vrije dagen vind ik het ook goed. Ga ik lekker naar het strand een dagje.
Les van mijn vader gaat ook niet altijd goed hoor. Hij wil wel eens heel fanatiek zijn en dan alleen de negatieve punten benoemen terwijl ik ook wil weten wanneer iets dan wel goed gaat. Dan kan ik voelen hoe het voelt als het paard het goed doet. Ook heeft mijn vader wel eens een dag dat hij niets zegt en dan alleen maar chagerijnig aan de kant gaat staan kijken. Dan weet ik dat hij het niet goed vind, maar iets eruit krijgen lukt dan ook niet. Voordeel is wel dat ik altijd mijn instructeur bij de hand heb. Sowieso op concours en thuis heb ik of mijn vader of mijn moeder. Voor de nieuwe inzichten proberen we wel regelmatig even bij iemand anders te lessen. Je blijft anders makkelijk in hetzelfde patroon zitten terwijl iemand anders een heel nieuw inzicht kan geven waardoor je weer een flinke stap vooruit kunt maken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:58

oe, klinkt als een nare val Rowo! kan me voorstellen dat alles zeer doet.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:58

Jee Mandy wat vreselijk dat je nog steeds heel weinig kunt doen! Wel leuk dat je in je eigen tempo weer een beetje aan het werk kan!

Hier thuis gaat het prima zonder hulp in de stallen. Mijn ouders hebben eigen bedrijf aan huis en mijn moeder is daarom altijd thuis. 's Winters doet ze vaak de stallen zodat ze niet de hele dag in kantoor hoeft te zitten ;)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:00

@ Suus: Dat komt me bekent voor zo'n vader ;).

@ Mandy: Het bevalt ons super. Hij komt ook op zaterdag, dan helpt hij mijn vader met klusjes voor de schapen. Schapen verhuizen of weet ik het wat allemaal. Draden vervangen, hekjes wegbrengen en ik het wat ze allemaal doen :P.
Hij komt 'sochtends maar een paar uurtjes soms. Tot hij gedaan heeft wat er moet gebeuren.
Het is een vriend van mijn broer en hij gaat op dit moment niet naar school en werkt verder ook niet. Dus werkt hij bij ons. Al een aantal jaar ondertussen. Eerst alleen op zaterdag, maar nu elke dag.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:02

wel handig Kim!
Over vakantie gesproken, ik ga vrijdag :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:03

Jullie zijn hard gegaan vandaag!

Ik heb 1 keer in de 2 weken dressuurles en 1 keer in de2 weken springles. Ging tot 3/ 4 maanden geleden ook nog elke keer (2 keer in de week, springen en dressuur) naar clubles. Vooral omdat het zo gezellig is, maar dat red ik niet meer met studie/ werk etc.

Als ik dit zo hoor ben ik echt verwend, weet ik ook wel, met waar ik woon. Heb mijn paard aan huis staan en ik hoef bijna nooit ver te reizen, alleen voor SGW wedstrijden dan. Maar zelfs dat valt nog wel mee. Heb bijna al mijn concoursen waar ik heen ga op max. 30-35 minuten afstand. ’s Winters zelfs vaak nog dichterbij. Heb ook mazzel met oefen terreinen voor de SGW, Renswoude binnen half uur. Lunteren ook dichtbij, al ga ik daar eigenlijk niet heen. Hernen had ik pas op routenet gekeken is 45 minuten en Biddinghuizen is ook best dichtbij. Verder hebben we nog Lozeman hier in Putten, dus als ik keer gauw wat wil oefenen kan ik ook altijd daar nog heen..

Scheelt wel dat ik maar 1 paard heb. Zou 2 paarden, ook al zou ik het graag willen, denk ik nu niet redden met mijn studie en de financiën etc. Heb ook geen vriendje meer dus dat scheelt ook qua tijd.

Ik heb mijn BE rijbewijs en ga alleen naar les, maar op concours gaan mijn ouders altijd mee. Mijn moeder met dressuur en vader met springen. Met SGW zijn ze beide meegegaan. Zou het zonder mijn ouders ook niet redden. Moet alles zelf doen en dat vind ik heel leuk. Maar als ik keertje weg ben moet er wel iemand zijn om Vero te voeren/ in de wei te zetten etc. Dat willen zij gelukkig altijd wel doen. Alleen sommige dingen vinden ze eng, maar dan is mijn zusje altijd nog wel in de buurt. :) Ook heb ik geen auto die de trailer kan trekken die moet ik dus ook van mijn vader gebruiken. Gelukkig is dit bijna nooit een probleem. Ik ben meestal ’s avonds op pad en hij voor zijn werk overdag.

Maar heb respect voor jullie als ik dit zo lees.

Jeetje Rowo. Sterkte. Vriendin van mij had ook gebroken rib gehad en die zei dat werkelijk waar alles pijn deed, zelfs ademhalen. Beterschap!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:13

ik heb zelf BE en mijn vriend heeft een auto die tweepaards trailer mag trekken en die altijd mee wil. Hij vind het namelijk erg leuk! Hij wil volgend jaar ook wel mee naar Aken om daar te kijken :D
Verder gaat mijn moeder eigenlijk ook altijd mee, die heeft ook een goede auto en die vind het ook leuk. Zijn namelijk ook haar paarden, ik rijd alleen ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:17

Das leuk zo'n vriend, die moet ik ook gaan zoeken!
M'n ex stelde mij een ultimatum toen ik uit Groningen weg ging: Hem of het paard. Nou die keuze was snel gemaakt..
Aken is mijn instructrice van het jaar geweest. Die zei dat het echt machtig mooi is daar.
Mijn ouders hebben niets met paarden, zusje reed vroeger ook maar die is er mee gestopt. Nu ben ik de enigste nog. Ben dus nog blijer dat dit dan allemaal kan. :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:20

Is echt ideaal zo'n vriend. Hij gaat binnenkort ook een keer op Frits :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:22

Haha, leuk! Straks krijgt ie de smaak ook nog goed te pakken :D
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 27-07-10 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:22

Leuk Bianca ;).
Mijn vriend heeft 1 keer Sofie voor me uitgestapt. Dat vond hij wel leuk. Verder vind hij het prima wat ik doe met de paarden, komt zo af en toe ook een keertje kijken. Maar verder heeft hij er niks mee.
Hij heeft zijn voetbal en ik mijn paarden ;). Gaat prima.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:25

mijn vriend heeft verder geen hobby, hij is sinds hij met mij heeft helemaal van de paarden! Hij vond het heel erg jammer dat hij moest werken toen ik naar maarsbergen ging...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:26

Ik wil ook geen echte paardenman als vriend. Ik vind het wel leuk dat dit mijn ding is en niet ons ding. Mijn instructeur en zijn vrouw waren elk weekend met de vrachtwagen op pad, en volgens hem moet ik juist aan een paardenman :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:29

Mijn vriend was geen paarden man, nu vind hij het wel leuk!
Als ze op stal staan gaat hij ze ook stiekem snoepjes geven en hij gaat ook wel eens de paarden knuffelen!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:29

Ik hoef ook niet perse een echte paardenman als vriend. Maar wel iemand die mij mijn hobby gunt!
Ik word hier op mijn oude werk (handelsstal) elke keer aan een paardenman gekoppeld. Dat is ook niet echt leuk :P

Gaat je vriend altijd mee bvw? Of alleen naar SGW. Leuk dat hij dat doet, helemaal leuk dat hij het zelf ook leuk vindt!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:33

Ach ja, de mannen in de paardenwereld willen natuurlijk ook wel een vriendin :P
Vriend gaat altijd mee, ook naar les en andere concoursen. Hij vind het zelfs leuk om op de fiets mee te gaan als ik op buitenrit ga.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:14

Ik zou mijn vriend echt niet willen missen, ook al heeft ie niks met paarden. We hebben gewoon ieder ons eigen ding en dat gaat prima. K zou ook niet weten hoe het is om een paardenkerel als vriend te hebben.

Overigens had hij er in het begin ook niet zo'n vrede mee hoor. Maar heb um toen voor de keus gezet, of hij accepteert het dat ik rijd of hij rot op.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:19

Goeie Rowo ;). Ik heb dat ook hoor, ik heb mijn paarden en mijn vriend het voetbal. Ik kom bij hem kijken als ik geen wedstrijd heb die dag. En dat vind ik ook echt leuk, ook omdat we daar een heel groep hebben.
Hij komt af en toe bij mij kijken en dat vind hij dan ook wel leuk.
We hebben ons eigen ding en dat gaat ook prima. Als hij aan het voetbal trainen is train ik mijn paarden. Dus eigenlijk komt het mooi uit dat we beiden wat te doen hebben.
Dan kan de één ook niet zeggen dat de ander nooit tijd heeft of wat dan ook :P.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:21

Mijne heeft geen sport meer. Hij wielrent soms en begint weer met hardlopen. Maar hij werkt erg veel, dus compenseert mijn paardensport weer :P

We moeten nog maar eens zien hoe het verder gaat. Want het zal wel niet lang meer duren dat ik bij hem intrek. Dan wordt het allemaal denk wel ff anders.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:29

jemig wat kletsen jullie snel :roll:
Ik heb dus geen vriend, maar zou idd ook geen specifieke paardeman hoeven, maar gewoon ook iemand die mij mijn hobby gunt en weleens meewil zou leuk zijn.
Ik ga dus nooit op vakantie, behalve op de kleine weekendjes ed na dan maar niet 3 weken naar het buitenland of zo daar heb ik echt het geld niet voor. Geef alles uit aan het paard.. :o en koop zelden kleding, kast zit vol zat.. :D
lessen zijn idd ook best wel erg duur. Vind zo'n training van Tim Lips wel leuk maar 60 euro is wel funest. Als ik al eenmaal per maand les bij Herman Wientjes 35 euro, een oefencross rijd 15 euro en een sgw training of een wedstrijdje erbij (pavo of iets) zit je idd ook al snel aan de 200 euro en dan ook nog je diesel erbij ( de hoefsmid je stalling, verzekering... :P ). Mijn vereniging ga ik nu nog maar 1 of tweemaal per maand heen (alleen de springlessen) omdat dat nu erg veel heen en weer rijden vind, maar dat moet ik eigenlijk wel gaan veranderen, zit dan toch wel aan de Neuderuiters Nijkerk te denken. Voor de priveles dressuur wil ik wellicht ook wel iets dichterbij gaan zoeken, had begrepen dat Adelinde Cornelissen nu ook naar Nijkerk komt dus wellicht geeft zij ook nog lessen en dan heb je ook wilco Kats daar zitten.
Dan kan ik al aardig meer gaan besparen in de brandstof... ;) gaat toch schelen.

Ik heb 1 augustus les van Tim Lips in IJzerlo maar dat was 35 euro pp en dan met 4 pers in een groep, dat is nog eens leuk.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:31

Heb je dan les bij die manege daar in IJzerlo? Vorig jaar zijn wij daar nl op kamp gweest en hebben ook een crossles ghad. Maar vond de hindernissen niet echt spannend en boeiend. T zijn vooral bomen, bomen en nog eens bomen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:59

Adelinde komt idd naar Nijkerk. Zit er dacht ik al half. Gaat naar landgoed Balkenschoten, waar dacht ik van der Schans ook zit. Ze zit voor zover ik weet nog niet volledig in Nijkerk, maar ze wil hier juist les gaan geven maar dan moet de nieuwe binnenbak eerst gereed zijn. Tenminste dat is wat ik gehoord heb!
Mijn springinstructeur geeft ook een avond les in Nijkerk, ik vind hem heel fijn les geven. Maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Neuderuiters is ook een leuke vereniging. :j

Heb mijn nieuwe laarzen net opgehaald! Ben er echt blij mee! :D Moeten nog wel even wat mooi om mijn kuit heen gaan staan, kan er nu mijn hand insteken, maar dat schijnt bij polo's altijd te kunnen en als het niet beter wordt moet ik weer terug komen en worden ze vermaakt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:02

Sann, Welke laarzen heb je gekocht? Ik kan half september als het goed is mijn 2 paar ophalen bij Lipica!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:07

Ik ben ook wel benieuwd naar je laarzen :) Ik wil nog erg graag de bruine De Niro's... maar die zijn nu nog niet te betalen voor mij :+