[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MissM

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:49

Goh, wat een reacties!

Het crossen vind ik idd geweldig, het gevoel om samen met je paard als eenheid door het terrein te gaan is zo apart, daar kan weinig anders tegen op. Toen ik de eerste keer gezakt was voor mijn Orun examen omdat mijn paard niet bevestigd genoeg in de dressuur liep, en ik een week later de oefencross in Ede foutloos had uitgereden, had ik echt zo iets van: ziezo, dit hebben mijn paard en ik toch maar mooi wel gepresteerd

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je de keuze wel richting het crossen maakt, want het is een geweldige sport, en als je de mogelijkheid hebt om hogerop te komen en dat zelf graag wil dan is dat super! Een vriendin van mij heeft ook twee leuke paarden die inmiddels beide M mogen starten, en zij wil ook heel graag verder. Zij kijkt ook heel anders tegen de wedstrijden aan dan ik. Gelukkig maar dat we allemaal andere keuzes maken, anders zou het wel erg saai worden (en helemaal weinig startplaatsen op de wedstrijden )

Mijn paard, het rijden en lesgeven zullen altijd een hele belangrijke plaats in blijven nemen, maar er is voor mij op het moment meer dan paardrijden alleen, en dus moet je keuzes maken. Maar oef, dat is wel moeilijk af en toe

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:53

Marieke, mss is paard-ruil dan toch de oplossing . Jij helpt Oeste verder met cross (durf ik toch niet en jij kunt blijven crossen) dan offer (;-)) ik me wel op om Rex het ZZGP in te rijden

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:06

jaaaah allemaal beetje over hoge niveaus praten Zijn hier ook nog mensen met van die jonge paardjes die aanstormend talent zijn

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:12

ik heb 1 vraagje: wat is een tripalon??

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:39

Biem, een Tripalon is een variant op de cross.
Je moet eerst een dressuurproef, en daarna een cross met een springparcours in verwerkt. Die cross is langer dan een normale cross (10 km in Laren), maar er is geen tijdswaarneming. Dus je kunt ook alles stappen.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:41

Het dilemma van alles goed met je paarden willen doen herken ik wel. In een week dressuurles, springles en crossles vind ik wat teveel. En dan moet je keuzes maken.

Het leukste is dan toch de cross. Dus trainen we dressuurmatig zodat ie op de dag van de cross in topvorm is.

Voor de rest zijn we meer dressuurruiters die ook eens graag willen springen.

Als ik gedwongen wordt om te kiezen dan kies ik voor de crosswedstrijden. Daar gaat alles voor opzij (mits het paard gezond is). Als er tijd over is dan komen de 'gewone' wedstrijden aan de beurt.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:41

Het is echt hartstikke leuk om te doen. Zeker om er een beetje in te komen.

*edit: ik reageer op het onderwerp tripalon. Alhoewel cross natuurlijk ook heel leuk is om te doen ... )*
Laatst bijgewerkt door WestBest op 23-12-05 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:47

scum: daar ben ik het helemaal mee eens

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 14:49

en dan heb je ook nog de complicatie als je meer paarden hebt, waarvan er een eigenlijk beter kan springen en de ander beter kan crossen. Dat valt best te combineren, maar dat is weer niet zo goed voor je relatie.

Ik heb besloten om te proberen in 2006 Z dressuur (startgerechtigd) te worden met beide (en dan nog wel die Z klassering ook te halen), en me dan uitslsuitend op het springen en de cross te richten.

SGWuppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:52

Lielle schreef:
maar dat is weer niet zo goed voor je relatie.

eens

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:52

ik zou voor het springen kiezen, maja dat moet je ook niet elk weekend gaan doen, want dan rijdt je je paard ook kapot
dus dan kan er wel wat dressuur bij

neehoor crossen vind ik leuk, zo af en toe, maar je moet er de tijd voor nemen

ik zie wel wat er op mijn pad komt in 2006, 2005 had ik ook anders ingedachte,maar helaas...

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:53

ja dat heb ik dus! Mijn krack kan wel wat springen maar veel hoger dan bb/b zal ik nooit komen! De cross in durf ik niet daar is ze te duur voor! Die andere dis kan alles wel aardig. Maar binnen dressuur niet.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 14:54

missmuts schreef:
Het is echt hartstikke leuk om te doen. Zeker om er een beetje in te komen.

*edit: ik reageer op het onderwerp tripalon. Alhoewel cross natuurlijk ook heel leuk is om te doen ... )*

alleen dat tweede deel was wel grappig nu

MM, dat soort dingen maak ik me niet druk over. Raimaer zou voor veel geld weg kunnen als springpaard en haar moeder is voor heel veel geld verkocht maar daar heb ik met rijden nooit bij stil gestaan.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:59

Nee maar ja ze is niet van mij! Ze is nu voorlopig keur en hoeft alleen nog maar een ibop of merrietest goed af te sluiten. Als ze beter kon springen maakte ik me daar ook niet druk over! Maar ze ziet de afstanden niet! Dus maar ik heb nu 1 keer bb gesprongen wel HC maar ze vond het heel leuk! Dus ik denk dat dat wel voor herhaling vatbaar is! Ze wordt er ook lekker los van dus blijf wel springen!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 15:01

Ik heb een oom van de jouwe (Pablo is een Flemmingh) en die zag als jong paard ook totaal geen afstanden. Springen uit galop was levensgevaarlijk, en nu kan hij toch redelijk over het hout Ik zou (maar goed, ik snap dat je het zelf niet voor het zeggen hebt) gewoon lekker doorwerken op lage hoogtes en dan zou ze je nog reuze kunnen verbazen.

Mijn springinstructeur is iedere keer weer verbijsterd wat Pablo kan, die heeft hem als 3jarige zien klungelen.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:02

denk ook niet dat je daar aan moet gaan denken?!?! Ossi is ook bij P Raymakers geweest, die had ook wat kunnen opbrengen, maar ik blijf het belangrijk vinden om allround bezig te zijn, dus ook lekker dressuur en eventueel een crossje

Als de eigenaresse Oeterma in de cross meer had uitgebracht dan had ze nu veel hoger gelopen!! M. Vrolijk had toen interesse in haar

zo heb je altijd wat hoor, als je in ieder geval maar lol hebt

Twinkel heb ik als springpaard gekocht, ze moet dan ook ooit makkelijk in het Z kunnen lopen(en als het ff kan nog hoger ), maar daar ga ik me nog niet druk over maken!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:04

misschien is dat dan ook wel het mooiste van dat werk lielle....waarbij je steeds ziet hoe je paard vooruit gaat en waar mensen dachten dat het niks kon worden en er dan toch maar staat

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:05

Nou het lijkt mij wel leuk!! Maar ja het paard is van mijn pa en van hem mocht ik ook nooit met mijn pony over vaste hindernissen springen! Vandaar heb ik ook nooit zoveel gecrosst met mijn pony! Maar ja het paard vindt het super leuk! Altijd oortjes erop! En laatst toen ik aan het rijden was kwam mijn pa erbij en die vroeg toen of ik nog wilde spingen! dus toen had hij wat gebouwd! Moet even wennen denk ik! Voordeel is ook dat ze nergens bang voor is! Zelfs zo'n bananen ligfiets die langskwam en net over een hobbel ging vond ze niet eng! Heel groot voordeel!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 15:06

daar heb je volkomen gelijk BT. Pablo was een gestoorde zenuwpees die zijn nek brak over 50 cm en dat is toch een stuk opgeknapt.

het is nu een neurootje dat van een trap valt in Renswoude, maar ach

MM, gewoon volhouden dus

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:09

Laatst bijgewerkt door MJ_ op 23-12-05 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:09

haha, ach we zijn nooit uitgeleerd en de paarden ook niet

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:11

dankje MJ!!! zal het vanmiddag proberen... maar ik ga zo maar eens richting paard ik moet voor dinsdag ff een dressuurproefje leren

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:11

haha ok er si dus hoop voor ons! Nou ja ze krijgt eerst weer een veulen en dan denk ik nog 1! En dan gaat ze volledig de sport in! Ben wel benieuwd naar het veulen van dit jaar! Ze is ook makkelijk met veulens krijgen! Maakt haar niks uit of we even gaan rijden vindt ze volgens mij zelfs wel leuk! Even bij het veulen weg! Echt het is een wereld paard! Maar dan weer niet voor beginners! Lekker voorwaarts! en aaltijd voor je willen gaan! Inderdaad gewoon volhouden! Met doordouwen kom ik er wel! Maar mijn pa vindt crossen nu ook leuk! Is vanaf dat ik voor de eerste keer in Nijeberkoop mee deet ook vrijwilliger en dat is nu denk ik zo'n 7 jaar terug!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 15:22

MM, jullie Wonderland is het evenbeeld van ons Watje

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:24

Nou die wonderland moet 7 januari voor de 2e beizchtiging! Nu al zenuwachtig! in de krant stond dat ze 1.62 eigenlijk te klein vonden maar hij is wel door! Verder stond er niks van hem in! Dus niet of hij nou goed was en niet dat hij slecht was! Dus ben benieuwd!