Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Waregem, Harelbeke, Bissegem, ... allemaal max. een kwartier.

Hanne_SP schreef:Breemeersen is minstens een half uur. Tielt ook. Gave*rranch is paar minuten. W*aregem 10 minuten.
Z*ilveren Spoor is 20 minuten. Woensdag zijn het trainingsparcours voor jonge paarden. Maar is werkdag voor velen, waardoor vervoer moeilijk ligt.![]()
't Is niet onoverkomelijk ver. Breemeersen mss toch wel eens doen.
. Ik kan wel nog maar 2 jumpings rijden voor Mechelen. Dus zou al 1.10 en 1.20 moeten doen en dan hoppa naar Mechelen! Ofwel laat ik een dressuurwedstrijd voor Colo vallen. Mhm lastig die wedstrijdplanning opmaken! Dat is altijd zo een puzzel
.
) moorsele zal ook wel minder dan een uur zijn.
Daarna kunnen we wel eens uitwijken naar onbekende plaatsen. Heb nu ook nieuwe stijgbeugels gekocht. Vorige jumping freejumps mogen lenen en vergeleken met mijn brede compositi. Die compositi waren te licht. Als ik eens een mindere sprong had, gleden ze te gemakkelijk weg.
Die heeft er betrekkelijk weinig last van dat hij 2 snijtanden mist. Er kruipt wel eten tussen (deed het hiervoor ook) en mensenlief, dat STINKT! Het plakt zo op zijn tandvlees vooraan, juist onder zijn lip. Niet dat ik er mottig van word, ben veel gewoon ivm mijn werk, maar 't is alles behalve rozengeur en bloemetjes. Hij was wel nog altijd bezig aan hetzelfde plakje hooi wat hij gisteravond heeft gehad. Het is altijd een traag etertje geweest maar ga het wel opvolgen, indien nodig geef ik dan slobber bij.
Zijn daar meer kosten aan dan aan onszelf.
De dag erna bleek hij niet zo fit te zijn en geen zin in voordroog. Even gekeken naar zijn tanden en zijn 2 kleine voorste snijtanden komen erdoor en ik vermoed dat dat pijn doet. Slobber en luzerne waren geen probleem om te knabbelen. Vandaag lijkt hij wel happy en eet alles op.
proficiat! je bent duidelijk klaar voor L1 te starten
Gisteren na anderhalf jaar nog eens op jumping geweest. 2 x 90 cm ingeschreven. We waren de zaterdag al gaan kijken naar de grote prijs 145 cm. toen zag ik al dat er van alles in de piste stond en lag dat ze zeker zou naar kijken. blauwe zeilen aangekleed met kleurrijke bloemen, groen lak paard in de hoek van de piste, halve stallen en afsluitingen in de hoeken. Ik vertrok dus met een klein hart met het idee van als ik ze de 2de keer rond krijg ben ik tevreden. Tijdens het inrijden was ze eigenlijk over actief, bokken, slaan achter mijn been,... Toen ik aan het inspringen was trok ze echt naar de sprong eigenlijk op het randje van geen controle. Maar ik wist nog van vroeger als ze zo was in het inrijden sprong ze eigenlijk wel goed het parcours rond. Dus het vertrouwen was wel al wat meer terug. Uiteindelijk heb ik 2 foutloze parcours afgelegd. Met dank aan mijn heel erg mee werkend paard. Want ik moet eerlijk toegeven na 1.5 jaar zelf niet meer te springen en geen parcours meer te rijden waren mijn afstanden soms alles behalve. Maar ze deed wat ze moest doen en sprong heel goed. Ze had er echt zin in. Nu meer gaan werken aan de afstanden van de ruiter
Super ook dat ze alles zo goed aanpakte!! Je kan stilaan uitkijken naar een mooi crossseizoen!!
. Het springen zelf viel ons goed mee, in het begin sprong hij vooraan héél hoog op de oxers en dan had hij moeite om achteraan nog goed uit te zwaaien, maar beterde wel en hij liet uiteindelijk een mooie sprong over de rug zien. Hij blijft wel doorgaan, lijkt toch veel bloed te hebben, begin benieuwd te worden hoe hij onder het zadel zal aanvoelen!
Wil graag begin dec op jumping met haar bij VM.
3 paarden, een huishouden, een voltijdse job? Iskander is ook een kakschimmel, een schimmel met standaard kakvlekken op zijn hals
Ik heb de foto zien passeren, leek wel een goede sprong te hebben! Iskander is nog niet 100%, je ziet het tandvlees rood staan rond de tanden die erdoor komen. Donderdag heb ik les gehad en zijn aanleuning was helemaal niet stabiel, hij heeft 4 dagen rust gekregen.
Geeft ook niet, 2 weekends geen wedstrijd. Want daarna is het 3 weekends na elkaar jumping.

Ik zie het alleszins zitten! 
Heel de zomer reed ik in de 60% bij alle juryleden. Behalve bij 1tje altijd begin 50%
Nuja maak ik mij niet druk om, doel bij hem wordt eens in de 60% rijden.
Gisteren voor het eerst gereden met zijn bloot vel, en hij blijft even lui.
Al kon er in de galop wel een bokje vanaf haha.
Misschien komt de ergste frisheid nog.
tes ook een kwestie van prioriteiten stellen denk ik :p