[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:21

Ik heb in principe 1 keer in de week dressuurles op de club, 1 keer per 2 weken springles op de club en 1 keer per week dressuurles prive thuis. De clublessen sla ik nog geregeld over omdat ik geen tijd heb. Verder ben ik wel aan het rondneuzen voor een springinstructeur voor prive springles, maar die zijn er niet zoveel bij ons in de buurt die en betaalbaar zijn en waar ik les van wil hebben :o Crosstrainingen heb ik geen 'vaste' regelmaat in. Met Nika ooit 1 keer een training bij Madeleine gereden, met Jipje 2/3 keer bij Gert Boonzaaijer geweest en 1 keer bij Rob en met Anoes nu een keer bij Alice.
Ik hou er ook niet van om in een les alleen maar te horen wat ik niet goed doe, heb af en toe wel een beetje positieve feedback nodig, maar alleen maar positief is ook niet wat :o Ik ben in ieder geval erg blij met mijn dressuurjuf die daar een goede balans in heeft en mij altijd op de juiste manier daarin kan helpen.

@Lielle: Ik heb toch wel flink respect voor jou hoor! Dat je het al zo lang volhoudt om Ojee in Hernen te rijden en de andere paarden bij jou in de buurt! Hoe vaak rij je Ojee in een week dan ongeveer?

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:21

Als ik mijn trailer rijbewijs zou hebben zou ik me ook makkelijk zelf kunnen redden. Al weet ik zeker dat mijn vader dan nog mee zou gaan ;). Hij vind het zelf gewoon ook erg leuk en wil me ook graag helpen.
Hij heeft 'vroeger' ook wel veel les gegeven dus het zit ook een beetje in hem denk ik ;).

rowo

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:22

Elke dag rijden zou dan ook niet te doen zijn.... maar persoonlijk zou ik ook niet met je willen ruilen :o

Ik kom normaal om 6 uur s avonds thuis en rijd ze meestal beide s avonds. Soms een dag niet, of maar 1 per dag. Maar ben dan wel pas rond 9 uur s avonds klaar... En als ik een dag geen zin heb, rijd ik niet. Zo is het dan ook wel weer.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:25

dat is niet zo anders dan ik doe. Ik ga direct uit het werk naar stal, meestal 3 * in de week + 2 * in het weekend. Als ik er twee rijd, ben ik om negen uur klaar, anders een klein uurtje eerder. Met ook Ojee erbij wordt het wel erg laat.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:27

Ik moet alles alleen doen, dus ook nog uitmesten voeren etc. Dat kost mij het meeste tijd, niet eens het rijden zelf. Maar ik heb niet die reistijd die jij hebt... Das misschien het enige verschil.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:28

ik denk dat mijn uur reistijd jouw mesten, voeren etc aardig compenseert, effectief zullen we zo'n beetje evenveel tijd kwijt zijn.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:30

Ja... daar ben ik idd zo'n beetje een uurtje zoet mee.

Ach paardrijden is tijdrovend, dat is gewoon een feit. K zou het voor geen goud willen missen :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:33

en dat is ook een feit :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:34

Ik probeer rond 7.30/8.00 op het werk te zijn en om 16.30 richting paard te gaan. Dan ben ik even voor 5 uur op stal. Ik moet zelf mesten. (Als ik niet klets met mensen) kan ik om 7 uur weer thuis zijn inclusief rijden. In de winter iets later, omdat paard nogal zweet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:35

Helaas heb ik wat dat betreft rotwerktijden: van 9uur tot half 6. De weken voor mijn val reed dan dan vaak s morgens om 6 uur al, dan was ik s avonds vrij.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:35

Ik heb 2x les gehad van Roxana Graman. Vond haar heel fijn, heb alleen geen idee hoeveel ik er voor heb betaald!
Hier is ook weinig mogelijkheid tot lessen, moet al snel een heel eind rijden ;(

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:36

Ik begin dan vaak om half 9 op dit moment, en dan rij ik er 1 om 7 uur en dan als ik thuis kom om half 5/ 5 uur rijd ik meteen de tweede. Nog voor het eten.
Maar soms loopt het wel eens anders ;).

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:37

Ik heb het wel erg luxe als ik het zo lees (en dat weet ik ook donders goed hoor!). De paarden staan aan de overkant van de straat bij mijn opa en oma. Opa mest iedere dag de stallen en zet ze met hulp van één van ons binnen en buiten. Daarnaast voert opa ze ook. Ik rij bijna iedere dag. Maar met vier man die graag rijden en drie paarden gaat dat natuurlijk niet iedere dag. Wel een beetje delen. Daarnaast heb ik in het weekend les van mijn vader (Deurne diploma, maar heeft eigenlijk derde fase ORUN afgerond), zowel dressuur als springen. Ook de crosstrainingen krijgen we meestal van mijn vader met daarnaast nog Dian de Jong (vroeger Pijnen). Om af en toe wat nieuwe inzichten te krijgen lessen we daarnaast ook nog af en toe bij iemand anders dan mijn vader. Mijn vader gaat ook altijd mee op concours en rijdt dan ook de trailer. Kan eigenlijk ook wel stellen dat ik zonder mijn vader niet op concours ga.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:38

Ik heb eigenlijk geen schema voor het rijden. Normaal heb ik drie keer in de week les op de manege maar die hebben 6 weken vakantie! :(
Paarden en ik hebben nu ook een beetje vakantie, heb ook geen wedstrijden opgegeven, alleen sgw's

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:39

Sussie, klinkt erg fijn, maar 1x in de 5 jaar op vakantie kunnen vind ik toch wel een bottleneck!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:40

Stel dat mijn vader les zou geven dan zou ik niet eens zo vaak les van hem kunnen hebben volgens mij :+ Daarnaast is het IMO heel goed om van buitenstaanders eens nieuwe inzichten te krijgen.

En ik heb ook totale wedstrijd en rijdrust op dit moment. Maar dat is natuurlijk niet vrijwillig :D K mis het rijden vreselijk!

En op vakantie gaan? Wat is dat? Ik ga zelden....
Laatst bijgewerkt door rowo op 27-07-10 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:40

dat is zeker wel handig sussie!
Ik heb de paarden ook aan huis, echt heerlijk! Ze staan nu dag en nacht in de wei, dat is lekker handig! Maar 's winters ben ik zo een paar uur bezig per dag met mesten...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:41

Rowo, Kan je uberhaubt al weer iets, of lig je nogsteeds op de bank?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:43

dat is idd luxe Sussie :j

vakantie is voor mij (ons) wel heel belangrijk. Maar dat zou dus ook niet kunnen, als mijn moeder er niet was, ook omdat ik ook voor het werk nog wel eens in het buitenland zit. En ik heb flexibele uren, dat scheelt ook wel veel.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:43

Ik kan weinig... ik kan wel goed lopen, maar verder weinig. Tillen enzo is nog vrij pijnlijk. Ik kan iig weer de vliegendekens op doen en Avi en Rocky zelf buiten krijgen. Met Zetje en het veulen moet ik geholpen worden. Uitmesten lukt niet, brokken voeren is het enige :+

Ik kan ook niet autorijden, fietsen is niet verstandig. Maar morgen ga k weer proberen aan het werk te gaan. Verveel me dood!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:44

Je gaat toch niet al meteen een volle dag werken, hè?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:46

Nee haha.... kantoor Haaksbergen is in de vakantie sowieso maar open van 10 tot 12 en dan weer van 2 tot 5. En ik begin morgen middag dus 3 uurtjes. Gelukkig laten ze me totaal vrij in wat ik kan en wil.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:47

wat is gebeurd rowo? ik heb kennelijk iets gemist.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:47

Dat is mooi. Zo'n ochtendje werken geeft al een heel ander gevoel dan de hele dag thuis hangen. Wel fijn dat je al weer kan voeren en paarden buiten zetten!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:48

Wij hebben de paarden ook thuis staan. Erg fijn. Paps voert de paarden 'sochtends en 'savonds en we hebben een jongen op stal die 'sochtends de stallen doet, paarden buiten doen, de schapen voeren en water geven.
Dus dat scheelt een hele hoop. Mijn vader als eigen baas komt er ok niet altijd aan toe. Dus een stal hulpje is erg fijn.
Als we dan 'smiddags uit het werk komen zijn de stallen weer netjes en geveegd en alles.
Als ik een dag vrij ben doe ik het overigens wel zelf.

Balen dat je nog zo weinig kan Mandy. Hopelijk gaat het werken morgen weer goed. Scheelt een hoop verveling denk ik. Snap wel dat je de wedstrijden mist ;).