[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:35

Goedemorgen!
@ WL: Zo das vroeg, als iemand mij op zo'n tijdstip wakker maakt word ik gevaarlijk }> , tenzij we gaan crossen natuurlijk ;)
@ simmie: je nieuwe paard ziet er leuk uit, hij heeft een hoog teddybeer gehalte :D
@ Marloes: Tsja Jury's he.... soms geven ze je punten waarvan je geen idee hebt waaraan je ze verdient hebt en soms gaat het super en krijg je totaal geen punten.
@PB: als ik jouw voorbeeld lees snap ik precies wat voor soort paard je bedoelt, op dat 4-takt na, volgensmij horen paarden toch in een 4-takt te galloperen :?

Nou de oplossing van het raadsel:

Toen ik ging losstappen met Bam was de prijsuitrijking van de B net begonnen, maar ze gingen moeilijk tegen 1 amazone die haar paard al helemaal afgezadelt op de trailer had staan omdat ze dacht dat ze niks had gewonnen, dus was ze te voet naar de prijsutrijking gegaan. Vervolgens kwam ze een beetje verwaalt naar buiten en vroeg of ze mischien even 5 minuutjes een paard mocht lenen van iemand, en natuurlijk reed iedereen gewoon rustig verder, lekker sociaal weer :Y) , het waren toch de dressuuruiters die zo deden .
Ik vond het best wel sneu, dus toen heb ik haar op Bandido gezet en mijn cap gegeven (die 5 maten te klein was :+ ), en kon ze toch haar prijs ophalen.

Toen ze daar op het midden stond zag Bandido ineens mij langs de kant staan, zette gelijk zijn kop derop en keek me aan van: He baas :D .
Vervolgens doet ie zijn oren naar achter en kijkt om naar dat meisje dat erop zit, je zag hem echt gewoon denken: Als jij daar staat wie zit er nu op mijn rug dan >;).
Er stonden nog wat mensen ernaast die wisten dat het mijn paard was en die vonden het ook hilarisch, die blik op zijn kop was echt onbetaalbaar _O- . En uiteindelijk hebben ze nog een onwennig ererondje gedaan met een wit lintje aan zijn hoofd :+ .

Lielle

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:45

een paard galopppeert in 3takt, in de linkergalop is het linksvoor, rechterdiagonaal, rechtsachter, zweefmoment.

Ik zie die ereronde wel helemaal voor me, geweldig :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:22

Even voor de duidelijkheid: Het is niet mijn eigen paard hoor! Deze rijd ik voorlopig voor de eigenaar.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:47

alvast 1 foto van de paardenkrant van de hengstenkeuring met Bullie en 1 foto van het instructie weekend schrik en obstakeltraining.
Afbeelding
Afbeelding

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:14

Hoooii

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 13:20

Goeiemorgen!
Ik moet zo weer gauw naar college. Heb Vorstin losgegooid en gelongeerd :)

Jammer van je punten Marloes!
Haha, lache Evie_Bandido :D
Wow, gave foto's hoor Bianca!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:21

Simmie: klinkt en ziet er uit als een leuk paard. Leuk dat je die mag rijden voor de eigenaar.
Bianca: De eerste foto is wel mooi!
WL: balen dat je zo vroeg uit je bed gehaald werd door de honden! Moet er niet aan denken zeg. Heb vanochtend lekker even bijgeslapen.
Marloes en PB: soms kun je jury's gewoon niet volgen.
EB: grappig om zo een keer een ereronde te zien van je eigen paard.

Ik heb trouwens echt een gezellig weekend gehad. Vrijdagavond uit eten met mijn beste vriendin en haar vriend. Heerlijk gegeten en een super gezellige avond gehad. Zaterdagavond mijn verjaardag voor de familie gevierd. Was ook erg gezellig. Aan het begin van de zondagmiddag even geshopt met mijn moeder. Spijkerbroek gekocht en verder lekker rondgekeken. Daarna naar het verzorgingstehuis geweest om daar mijn verjaardag te vieren met mijn opa en oma. Opa was redelijk helder en leefde helemaal op toen we vertelden dat hij taart kreeg. Geweldig dat je hem daar zo blij mee kunt maken.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:47

E_B: Hahahaha geweldig :)) .
PB: Dat méén je niet :\ , een paard wat in viertakt galoppeerd en dat wordt dan gewaardeerd door de juryleden... Ongelooflijk, waar gaat dat heen := .

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:48

Stoere foto die eerste Bianca. Die tweede is ook vet. Hij staat stoer, maar kijkt een beetje angstig ;).

Ik ben net even goed met studie bezig geweest :). Ben al verder dan dat ik in de planning had. Was lekker bezig :P.
Net even hapje gegeten en zo om 2 uur met de bus naar Leeuwarden. Vanavond clublesje met Sofietje. Voor morgen en donderdag maar even een binnenbakje gereserveerd. Kan ik gewoon lekker binnen trainen, en niet alleen maar buitenritjes. Zaterdag hebben we weer springconcours. Dit keer in balkbrug.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:58

Marloes: Jammer van je punten, en tja blijft een jurysport he
Eva: haha geweldig!
Bianca: stoere foto;s zeg!
snoekiej: succes op college.
sussie: fijn dat je weekend leuk en gezellig was.
kim: Goed bezig :D succes vanavond met je springles.

Ik heb het werken er weer opzitten. Zal zo ook richting stal, het weer is mooi hier :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:12

kimdepim schreef:
Stoere foto die eerste Bianca. Die tweede is ook vet. Hij staat stoer, maar kijkt een beetje angstig ;).

Dat klopt, kon hem nog niet echt overtuigen in de eerste les onder die linten door te gaan lopen, hij bleef er wel enorm naar staren....dus dat maakte de foto wel leuk.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:18

Nou Woll gaat erg goed op haar ijzers. Zelfs zo goed dat het vanochtend BOEM was en ik op de grond lag := Ze is super tam zolang je blijft draven en stappen, maar liet haar nu even een stukje galopperen. Dan gaat ze vaker een beetje hupsen met een bolle rug, maar nu sprong ze met haar hoofd laag naar voren, gaf in de landing een enorme bok. Bizar hoe goed ze dat kan met haar grote lijf. Maar ik lag op haar nek en toen sprong ze weer weg. Gemeen hoog gebokt ook, dus daar lag ik :=

Nu op de uni, even mijn taak als studentmentor vervuld en zo nog even langs een college om de activiteit van mijn commissie even ter sprake te brengen :)

Bianca: Wat een leuke foto's :)!
Kim: Goed bezig zeg :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:22

Ai, geen pijn gedaan Vief?
Ik weet uit (recent) ervaring dat zo'n lancering erg hard aan kan komen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:24

Viel gelukkig erg mee, lande op mijn rug en had zoals altijd mijn cap op :)
Was wel blij met de droge binnenbak :P

Vervelend he die stoute paarden :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:28

Geluk bij een ongeluk dan.
Ik landde ook op mijn rug, maar viel net wat ongelukkiger denk ik. Heb een paar dagen echt niet kunnen rijden. Had ook wel mijn cap op gelukkig!

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 15:01

Gelukkig valt het mee Vief! Was het echt ik-wil-je-eraf-hebben bok of meer uit vrolijkheid?

Ik heb net een hertentamen gedaan op school. Dit keer vast wel een voldoende :) Zo nog even een poging doen tot longeren en daarna nog een paar uurtjes werken.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:07

Ja gelukkig viel het mee :) Vervelend dat jij minder goed terecht kwam Sim :(:)
Was niet heel lief. Denk dat Wolles best wist dat ik op deze manier echt niet zou blijven zitten ;) en toen ik erop zat begon ze ook vrolijk nog een keer. Had gister denk iets te hard geroepen dat ze zo braaf was..

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:29

Goedemiddag,

Leuke foto's bianca.
Ilse braaf paard heb je nu.
Leuk he vief die ondeugende paarden. Die van mij kan ik gelukkig nog uitzitten maar weet niet hoe lang dat nog duurt. Hij geeft 1/2 hoge bokken in slowmotion en schiet dan weg. Maf beest

Net naar de manege geweest. Met de ruin maar weer gesprongen. Ging wel goed maar reageerde weer op alles. Ga morgen op CC maar eens vliegennetje om zijn oren doen. Wat zou het fijn zijn als die ruin met rijden gewoon doof was. Lekker relaxed.
De merrie ging met dressuur heel fijn.

Ook weer een zwaar baalmoment gehad. De kies die vorige week is gemaakt is weer kapot. De gehele vulling ligt eraf en de tandarts is er niet vandaag. Aangezien die geen pijn geeft en ook geen bloederige toestand is moet ik wachten tot morgen om een afspraak te maken en morgenmiddag kan ik niet. Dat wordt dus leuk durf amper te eten want aan die kant kauw ik altijd en ben bang dat ik het vergeet.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 17:16

Dat kan hard aankomen Vief!!

EB: Als je paard galoppeerd in de 4-takt is dat NIET goed. Dan galoppeerd hij niet, maar hupst hij als een konijn. Hij is dan neit aanelkaar in het lijf.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:04

Vief: Auw, gelukkig viel het mee. Woll voelt zich te fijn :D haha.
Rosalie: werkse!
Carolien: Fijn dat de ruin goed ging. En de merrie met dressuur :D
Succes morgen op CC.
Eh balen van je kies zeg!

Vanmiddag heerlijk gereden :D ze ging erg fijn. Daarna voor het eerst alleen een blokje om, dat ging erg goed. Was wel wat spannend, maar ze was erg braaf :D
Was ik in de straat achter de boerderij + land, zie ik dat er een koe een kalf heeft gekregen, dus de eigenaar van stal gebeld. Hij ging wel even kijken en het kalf ophalen. Krijg ik later een smsje van: het is een vaarskalf en we hebben haar Ilse genoemd :+ hahaha. Wel leuk :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:36

Altijd een eer toch Ilse als een kalf naar je wordt vernoemd! :P

Vanmiddag springles gehad met Hetje. Ging echt super. Zaterdag voor het eerst weer springen. Maar ga denk ik toch maar eerst een rondje L voor ik weer M ga. Zeker de eerste keer binnen. MOet dan toch weer ritme krijgen en voor de punten M hoeft het niet, anders moet ik veels te snel Z.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:39

En weer terug van werk :z

LZ; wat lachen zeg :D
Caroline; wat balen, en kun je morgen geen tijd vrij maken? Soms is je eigen gezondheid/lichaam wat belangrijjker dan de rest :o
Vief; das dus taart voor de hele stal? :D Wel erg vervelend, maar toch wel super dat Wolles weer zo fijn in orde is..
Sussie; leuk dat je zo'n topweekend hebt gehad!
Bianca; stoere foto's en dan idd vooral die eerste :))

En wat betreft dressuur, is en blijft een jurysport. Mijn paard voldoet nou eenmaal niet aan het standaard plaatje, maar loopt fijner door het lichaam en is fijner aan de hulpen dan menig ander paard :o Gister was ook zeker geen ruige wp waard, dacht zelf zo tussen de 200 en 205.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 18:49

College was wel weer leuk :) We hebben het over persoonlijkheidsstoornissen gehad. Toetsende statistiek was minder, maar statistiek vind ik zowiezo niet zo.

Heb je nu spierpijn Vief :=? Gekke Woll
Zeker balen Caroline!
Fijn dat ze weer zo braaf was Ilse. En leuk dat het kalfje naar jou vernoemd is!
Mooi dat ie zo goed ging PB :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:07

Hooooooi :D

Interessant is dat he Shanouk :j , Psychologie vond ik ook echt een supergaaf vak in mijn opleiding :) .
Oei Vief := , het is ook wel ´Jolige paarden weer´ :+ .
Ilse, wat leuk zeg!! Er is ooit een lammetje naar mij vernoemd, beetje jammer dat dat alleen een rammetje bleek te zijn :o ..

Ik heb echt een heerlijke rit met Wo gemaakt en onze buiteritbuddies!! Het is lekker droog gebleven en weinig wind, fris was het wel!! Helemaal koude bovenbenen ervan :o , volgende keer maar een panty eronder!! Wootje vond het ook heerlijk op haar Nike Air! Hierna lekker slobber gegeven en mocht ze wederom nog lekker buiten banjeren :) .

Nu maar lekker op de bank met een kop thee en zo een hapje eten, want van zo´n rit krijg je hongerrrrrr :9

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:27

Simmie, Wat een aansprekend paard!
Bianca, Gave foto's. Ik vind hem toch niet 'klein' tonen.
Vief, Hopen dat je morgen geen spierpijn hebt
WL, buitenritten zijn altijd leuk. Het was inderdaad erg fris vandaag. Een paar collega's moesten krabben vanochtend.

Vandaag voor het laatst dat ik Luke heb kunnen doen. Morgenochtend vroeg wordt hij opgehaald. Ik zet hem zelf op de vrachtwagen, maar dan is het toch echt einde verhaal |(

Ik heb een afspraak op donderdagmiddag mijn nieuwe paard te laten keuren in Bodegraven. Ik ga er vanuit dat hij helemaal goed is, maar het is toch spannend. Het wordt in ieder geval een hele rit!