[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jiska

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:50

haha dat bedoel ik dus. ik ben echt computeranalfabeet haha

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:51

ik ga ook niet scheren. Tino loopt ook nog maar 2 crossjes, dus moet nog maar even volhouden met zijn dunne vachtje!!
Bruintje geef ik geen leuke aandacht meer, dus die word ook niet geschoren Knipoog
Ultra is te bang haha dus lekker niet scheren dit jaar!!

Haha lielle computernerd!!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:51

Onide, ik rij dan om 19.00, M/Z paarden.
Scheren ben ik dit jaar ook weer van plan. Meestal doe ik dat zo eind oktober. Rond die tijd hebben Pim en Kees hun wintervacht.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:53

L0ve schreef:
Bruintje geef ik geen leuke aandacht meer, dus die word ook niet geschoren Knipoog

haha ja dat heb ik met legigi Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 10:54

Laquinta hoeft nooit geschoren, Pablo doet het voorlopig rustig aan en Raimaer heeft het nog niet nodig dus ik scheer voorlopig ook nog niet.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:55

L0ve, het doet me een beetje denken aan wat Junior vroeger deed. Die draaide ook veel om (stond daar ook wel regelmatig bij te steigeren) en die is ook met mij dwars door het prikkeldraad heen een weiland in gerend. We hebben hem toen laten nakijken en het bleek dat hij een wervel scheef had in zijn nek, waardoor hij veel pijn had, dubbel zag en uitval had in zijn linkervoorbeen.
Misschien dat de eigenaar zijn paard voor de zekerheid wil laten nakijken of alles wel op zijn plek zit?
Overigens vind ik een slof ook prima als noodrem, je eigen veiligheid gaat voor.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 10:59

Canter schreef:
L0ve, het doet me een beetje denken aan wat Junior vroeger deed. Die draaide ook veel om (stond daar ook wel regelmatig bij te steigeren) en die is ook met mij dwars door het prikkeldraad heen een weiland in gerend. We hebben hem toen laten nakijken en het bleek dat hij een wervel scheef had in zijn nek, waardoor hij veel pijn had, dubbel zag en uitval had in zijn linkervoorbeen.
Misschien dat de eigenaar zijn paard voor de zekerheid wil laten nakijken of alles wel op zijn plek zit?
Overigens vind ik een slof ook prima als noodrem, je eigen veiligheid gaat voor.

Het paard is onlangs volledig nagezien met zelfs een bloedonderzoek en alles erop en eraan.
Vervolgens heb ik mijn dierenarts ook laten kijken en die zei alleen dat ie wat problemen heeft met zijn tandvlees, vandaar dat ik met een rubberenbit rijd en daar honing aan doe.
Maar wat ik dus niet begrijp...stel hij heeft ergens last van...waarom doet hij dit dan alleen in het bos????

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:00

L0ve schreef:
Canter schreef:

Het paard is onlangs volledig nagezien met zelfs een bloedonderzoek en alles erop en eraan.
Vervolgens heb ik mijn dierenarts ook laten kijken en die zei alleen dat ie wat problemen heeft met zijn tandvlees, vandaar dat ik met een rubberenbit rijd en daar honing aan doe.
Maar wat ik dus niet begrijp...stel hij heeft ergens last van...waarom doet hij dit dan alleen in het bos????

Daar zijn de boskabouters... Clown

Jiska

het lijkt mij gewoon boefjes gedracht. lekker uit proberen en kijken hoe ver die kan gaan...

g0otje

er is mij verteld dat hij voorheen uitbrak in de dubbel, ik ben bang dat hij bij de vorige eigenaar ook al de boel op stelte heeft gezet en vandaar ook zo lang stil heeft gestaan en dat ik nu dus begin met een probleem van een ander.
Hij heeft eerst met me kennis gemaakt en probeert me nu uit.
Of klopt deze conclusie niet?

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:03

[/quote]
Daar zijn de boskabouters... Clown[/quote]

Maar ik vertel hem elke dag dat hij veel groter is(ongeveer 1.60m groter!!) dan die kabouters en dat hij ze zo weg kan schoppen

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:04

Jiska schreef:
het lijkt mij gewoon boefjes gedracht. lekker uit proberen en kijken hoe ver die kan gaan...

Conclusie:hij gaat maar lekker bij iemand anders boefje spelen, of hij draait binnen 2 weken bij!! Boos!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 11:04

ik ben het eigenlijk wel met Canter eens, en mijn ervaring is dat maar weinig DAs ook daadwerkelijk rug- en nekproblemen kunnen traceren.

Jouw conclusie kan ook kloppen, maar ik zou wel zeker wel weten dat er niets mis. Heb het ook een keer met een paard gehad die vanuit het niets ineens vuil kon steigeren, bleek ook een rugprobleem.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:05

Slof moet kunnen af en toe, als je er mee om weet te gaan..
We hebben nu een ponietje op stal (C/D op zn hoogst) die is door kinderen bereden met een slof..
Nou, over verkeerd slofgebruik gesproken!
Dat arme beest kan amper nog lopen..

Ik zit echt tegen het scheren aan te hikken..
Hij heeft een heel rare vacht maar door het goede poetsen en wassen Afbeelding (elke dag met warm water..)
Begint zn vacht al wel te veranderen.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:07

Ik zie trouwens niet meer dat er nieuwe posts zijn geplaatst in de tijd dat ik mn post aan het typen was, heeel vervelend!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:08

goed ieder zijn mening, maar ten eerste is het niet mijn eigen paard!!Ten tweede heb ik geen aanleiding om te denken dat het iets lichaamlijks is, zolang hij het alleen in het bos doet.
Hij is vorige week nagekeken door mijn dierenarts, die me al meedeelde dat het een beetje een dom dier is(met domme kracht!!!)
wat voor mij al een reden is om te denken dat het id uit dommigheid komt.
Verder is het dier na de hengstenkeuring geweest en daar voor volledig onder de loep genomen en alles was prima.
Mocht dit gedrag aanwezig blijven de komende maand, dan mag de eigenaar zelf besluiten wat hij wil.
Maar ik zal het in elk geval wel aangeven dat het paard mogelijk problemen kan hebben in zijn nek of rug.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:16

Ik zou er inderdaad ook niet te lang mee door blijven gaan als het zo blijft L0ve, dan zoekt hij maar een andere stuntpiloot. Wel raar inderdaad, alleen in het bos, misschien raakt hij daar het overzicht kwijt?

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:21

ik zou er ook niet te lang mee blijven klooien. want het is toch best link als ze blind aan de kletter gaan in het bos. je eigen paard is dan toch wat belangrijker!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:22

Idd vreemd alleen in het bos... Misschien dat ie denkt dat ie daar beter de ruimte heeft om wat uit te halen. Om een bak zit per slot van rekening een omheining. Misschien een vervelende gebeurtenis vroeger?

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:25

ja precies, ik geef het niet zomaar op, omdat het gewoon een heel goed paard is.
maar ik ga geen ongelukken maken met een paard wat niet van mezelf is, ook al krijg ik goed betaald, daar doe ik het absoluut niet voor.
Ik denk dat hij er achter is dat ik in het bos niets te vertellen heb. Hij steekt zijn kop in de lucht en is gevlogen.
Overigens sluit ik de lichamelijk problemen niet uit en daar zal ik absoluut rekening meehouden, maar voorals nog denk ik dat het een karakterpuntje is

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:26

Onide schreef:
Ik zie trouwens niet meer dat er nieuwe posts zijn geplaatst in de tijd dat ik mn post aan het typen was, heeel vervelend!

klopt heel irritant!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:27

we gaan het halen jongens, door blijven 'kantoor'bokken

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:27

L0ve schreef:
ja precies, ik geef het niet zomaar op, omdat het gewoon een heel goed paard is.
maar ik ga geen ongelukken maken met een paard wat niet van mezelf is, ook al krijg ik goed betaald, daar doe ik het absoluut niet voor.
Ik denk dat hij er achter is dat ik in het bos niets te vertellen heb. Hij steekt zijn kop in de lucht en is gevlogen.
Overigens sluit ik de lichamelijk problemen niet uit en daar zal ik absoluut rekening meehouden, maar voorals nog denk ik dat het een karakterpuntje is

Ik denk idd dat je eigen leven wel wat belangrijker is als een paar centen....

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:28

komt best goed!

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 11:33

Vanavond heb ik dressuurles met mijn kleine 5jarige: Ultra, morgen voor het eerst oefenspringen met haar. Heb al een aantal springlessen gehad en gaat erg goed.
Ik ben benieuwd wat dit gaat worden!