[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 10:44

Wat leuk!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 10:46

gaaf

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:18

cool!! welke datum ben je jarig dan?! ik ben namelijk ook een keer met WWerf jarig geweest

missmuts: ik moet ook nog wennen
RK: ja leuke les he met al die balken!!:)
met hemelevaart? maar dan heb ik dressuurwedstrijd dat kan ik niet missen!!
vief: ja ik heb het filmpje gezien!! erg fel en idd zonder ruggebruik

nou en nu weet ik het niet meer....

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:21

oja natuurlijk...dat bitje
ik rijd liever niet met ongebroken bit, zo'n vriendelijke hand heb ik nu ook niet

ik zal het bitje (ponytrens) eens opmeten... volgens mij is die te dun, met super kleine ringetjes
iemand die uit zijn hoofd weet hoe dik een bit moet zijn?

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:23

Reglement KNHS schreef:
De bitten voor paarden dienen glad van uitvoering te zijn en zonder scherpe randen en - met uitzondering van de onderlegtrens - van een zodanige dikte te zijn, dat het deel van het bit dat op de lagen van de paardenmond rust bij de trenzen een dikte heeft van tenminste 1,0 cm; de minimum dikte voor de bitten voor pony's bedraagt eveneens 1,0 cm.
Laatst bijgewerkt door WestBest op 23-12-05 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 11:25

1,5 toch?

reeskees

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:25

BT ik meende tenminste 10 mm, maar kijk voor de zekerheid het wedstrijdreglement op de KNHS site maar even na.

ben net als MJ ook jarig op de 25-ste, maar dan van de Wieringerwerfmaand
Laatst bijgewerkt door reeskees op 23-12-05 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 11:25

BT, ongebroken is niets scherper dan een gebroken trens, alleen andere werking.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:26

Ik heb mijn berichtje gewijzigd. Ik begon ook te twijfelen, maar wist het toch nog goed. Dus voor ponybitje geldt hetzelfde.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 11:27

Citaat:
De bitten voor paarden dienen glad van uitvoering te zijn en zonder scherpe randen en - met uitzondering van de onderlegtrens - van een zodanige dikte te zijn, dat het deel van het bit dat op de lagen van de paardenmond rust bij de trenzen een dikte heeft van tenminste 1,0 cm; de minimum dikte voor de bitten voor pony's bedraagt eveneens 1,0 cm.

1 cm dus

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 11:29

voortaan eerst lezen voor ik reageer

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:34

Lielle schreef:
BT, ongebroken is niets scherper dan een gebroken trens, alleen andere werking.

ongebroken werkt op de lagen en de tong. enkel gebroken werkt (als je eraan trekt) op de lagen en kan in het gehemelte "prikken" en werkt kan iets op de tong knijpen.

Ik heb nog wel een kunstof rechtbitje van Happy mouth (ca 1,5 - 2 cm dik). en een rechte bustrens van RVS 1 cm dik. Ze hangen al een poos in de kast, dus je mag ze wel eens uitproberen
Als je zelf vind dat je hand nog wel eens grof doet, leer je misschien juist met zon bitje er meer af te blijven.
Laatst bijgewerkt door reeskees op 23-12-05 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:34

reeskees, ik wil mijn verjaardag best ergens anders vieren hoor! Crossen op je verjaardag is toch het leukste wat je kan doen

Alleen wil ik die zaterdag naar vrouwenpolder om te crossen, dus dat was mijn bezwaar tegen hemelvaartsweekend! Ik wist dat dat weekend hemelvaart was door mijn verjaardeag.

Gave foto trouwens!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 11:36

hm, mss dan meteen maar 4 dagen naar Vrouwenpolder toe paarden daar een paar dagen neer zetten, een keertje naar het strand en lekker uitwaaien.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:38

miss_jumpy schreef:
reeskees, ik wil mijn verjaardag best ergens anders vieren hoor! Crossen op je verjaardag is toch het leukste wat je kan doen

We weten nu dat je dan jarig bent, maar weten nog niet hoe je auto er trailer er uitziet en hoe laat je dan moet dressuren

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:44

hahaha, tsja, ik ga het je natuurlijk niet makkelijk maken he?!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:51

oh ja dat klopt dan wel RK, want ik ben de 23e jarig, 1x was dat voor het weekend (vrijdag?) en 1x tijdens de cross op zaterdag

wil jij volgende week diebitjes meenemen RK? ik wil dat dan wel proberen
misschien word ik dan wat rustiger in mijn hand, maar Aat zei gister juist dat ik te lief was met mijn hand maar ik had het idee dat ik liep te plukken en te rukken
maja misschien omdat ie alleen over het dooie punt moet?!?!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 11:56

BT, komt voor de bakker! Kan ze evt wel eerder langsbrengen als ik langs Sneek rijdt. mail anders je mobielnr maar ff.

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:11

Ziezo, ik ben er ook weer voor mijn bijdragen om de 500 te halen!

Mijn vinger viel vanmorgen erg mee toen ik de pleister eraf haalde! Heb weer eens flink geluk gehad zo te zien

Ik ben er nog hard over aan het nadenken of en waneer ik weer ga crossen. Nu we L starten vind ik het niet eerlijk tegenover Marple als we niet genoeg trainen. Ik heb ook nog zoveel andere dingen te doen dat ik keuzes moet maken. Ik denk dat ik in maart gewoon lekker de tripalon in Gorssel ga rijden, dan zijn we lekker samen bezig, en is voor mij het "moeten" eraf. Dat ligt mij gewoon niet zo merk ik nu het wat moeilijker voor ons beiden gaat worden. Ik heb ook niet echt ambities om hogerop te komen.
Als het lukt om weer wat vaker te gaan springen dan ga ik misschien wel weer starten, ik zie wel hoe het loopt.

Ondertussen blijf ik natuurlijk wel lekker meemutsen, en ik zal ook wel met mijn juf meegaan om te helpen, dus blijf ik jullie allemaal volgen

Enne, voor een trainingsweekend blijf ik altijd in hoor Is goed voor de afwisseling!

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:20

MissM, ik snap precies wat je bedoelt. Ik zal ook keuzes moeten maken. Ik wil me nu echt even concentreren op dressuur en niet eerder gaan crossen voor ik 6 winstpunten in het Z2 heb. Dat kan dus snel zijn, maar dat kan ook tegenvallen. Wellicht dat ik tussendoor wat trainingen ga meedoen voor de afwisseling en de tripalon is ook een leuk idee.
Maar natuurlijk blijf ik ook af en toe meezwetsen/mutsen/babbelen.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:27

dat snap ik idd ook wel!! ik vind het ook erg moeilijk! ben gewoon meer een springruiter maar mocht ik gaan crossen dan blijf ik hier wel in de buurt denk ik

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 13:28

en ik herken het ook, maar ik ga dan de keus voor het cross/springen maken. Voorlopig kijk nog even of ik het kan combineren (mn in de winter), maar ik vrees dat dat op den duur niet meer gaat.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:29

oh weet iemand ook of je op internet ook hele teksten (in dit geval Italiaans) kan omzetten naar Nederlands?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:31

MJ: klinkt leuk van die uitstapjes naar Brussel!

MM en MissM; ik snap wel een beetje wat jullie bedoelen, ik zou bijv. met Rex veel sneller veel verder kunnen komen in dressuur als ik daar mijn tijd echt in zou steken....ik rijd nu misschien 5 dressuurwedstrijden per jaar, terwijl ik vroeger met Chico alle selecties/kampioenschappen en alles reed. Nu kan ik ook eigenlijk weinig resultaat verwachten, daarvoor rijd ik gewoon veel te weinig de ring in.

Maar als het aan mij ligt wordt Rex gewoon een crosspaard dat goed is in dressuur (en heel stiekem straks ZZGP loopt), want ik krijg van het crossen toch nog steeds een veel grotere kick dan van dressuur..

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 13:33

We rijden uiteindelijk toch gewoon voor onze lol, of niet soms
maar als alles leuk is, moet je idd wel eens keuzes maken