[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:53

ik durf mijn leskosten eigenlijk niet op te tellen :oo het valt nog wel mee als ik geen crosstrainingen heb, die tikken wel door (twee paarden per keer). Ik heb iedere week dressuurles (aan huis) en ga 2 a 3 keer in de maand naar Rob voor spring/crossles.

Hier in de buurt valt ook niet veel te trainen, het dichtste bij is Hernen en dat is drie kwartier rijden. Maar ook dat komt neer op prioriteiten, mijn hart ligt bij de sgw en dus ben ik wel bereid om ver te rijden.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 27-07-10 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:54

Je hebt de knoop doorgehakt voor de ORUN, mootje? Ik nog steeds niet, zit op de brochure te wachten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:54

Ik heb geen eens de tijd (en wil de tijd er niet voor hebben :o) om zo vaak te lessen. Ik heb nog zoveel andere dingen (naast de paarden) die ik wil doen en moet ook nog werken.

Overigens heb ik wel wekelijks springles, maar dat kost niks in die zin omdat het clublessen zijn.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:55

Ik rijd max 2x150km voor een crosstraining of wedstrijd. Ik heb (gelukkig) moordrecht (en Michiel) dichtbij, en kan daar met de terreinveranderingen en dit paard nog mijn lol op!
Clublessen hebben wij hier in de regio niet echt. Bij mij is het nog allemaal prima te combineren. Nu even geen vriendje, maar nog nooit commentaar gehad als ik die wel had... Of zouden ze dat niet gedurft hebben }>

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:57

ORUN heb ik ook wel eens naar gekeken, maar wil eerst de SVM NIVO certificaten voor de makelaardij halen.

@ mootje: poeh, k vind dat je er nogal wat voor over hebt. Al zullen er hier genoeg zijn die er nog meer voor rijden.
Vorig jaar een keer in Renswoude getraind. Super leuk, maar was een hele dag kwijt. Gewoon 1,5 uur heen en weer terug... Nee niks voor mij :n

En tegenover vriendlief zou ik het ook niet eerlijk vinden als ik zo vaak en zo ver weg was.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 10:58

rowo schreef:
Ik heb geen eens de tijd (en wil de tijd er niet voor hebben :o) om zo vaak te lessen. Ik heb nog zoveel andere dingen (naast de paarden) die ik wil doen en moet ook nog werken.

Overigens heb ik wel wekelijks springles, maar dat kost niks in die zin omdat het clublessen zijn.

tijd voor de dressuurles is niet zo'n probleem, ik moet toch rijden. Lessen bij Rob kost wel veel tijd, maar daar maak ik tijd voor. Maar idd, naast werk en paard heb ik weinig tijd meer over. En vriendje klaagt idd wel zo af en toe ;)

Ik heb pas iets van 200 km (enkele reis) gereden, voor de training in lelystad, maar dat doe ik niet meer voor een training. Wedstrijden wel, al houd ik dat liever een uitzondering.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:01

Ik 'sleur' vriendje meestal mee naar crosstrainingen en wedstrijden. Het gros van de tijd zit je niet op je paard en meestal vinden ze het nog leuk ook :D Althans, mijn vorige twee vriendjes... Niet alsof ik elke week een ander heb

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:02

Hoe lang ben jij onderweg naar Rob dan Lielle? Zijn lessen lijken mij echt top, maar is vanaf Haaksbergen echt heel ver helaas.

En wat wedstrijden betreft.. dressuur en springwedstrijden in overvloed binnen een uur rijden. SGW's tegenwoordig ook hier in het oosten. Dus ik hoef nooit ver weg eigenlijk.

@ mootje: ideaal als ze het leuk vinden. Mijne geeft er niets om en gaat echt zelden tot nooit mee op wedstrijd. Wel helpt ie mee met buiten zetten, voeren enzo. Dat is voor mij genoeg :j

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:03

Mandy, vanaf hier valt het nog wel mee kwa afstand naar Rob. Wij zijn zo´n 3 kwartier kwijt om er te komen. Het is ook erg makkelijk te vinden en dicht aan de grote weg.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:04

Ik rijd er ongeveer drie kwartier op, maar de meeste tijd ben ik kwijt aan bijkletsen ;)
gewone wedstrijden rijd ik wel meer in de buurt, hoewel ik met paarden op twee locaties op een drie kwartier rijden toch al snel heel wat tijd in de auto zit.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:05

Rowo, Dat wilde die van mij dan weer niet. Niet spectaculair genoeg :D Vorige vriendje wilde ook leren paardrijden, maar alleen van mij en op mijn paard (en laat dat nu geen optie zijn), zodat we een keer konden rijden op vakantie.

rowo

Hoe heet de straat waar Rob aan zit. Dan zal ik eens zien hoe lang ik er over zou doen. Drie kwartier valt idd nog mee. Renswoude was dik 1,5 uur.

@ lielle: jeetje das idd tijdrovend. En mogelijkheden om ze bij mekaar te zetten zijn er dus niet?

gr_roos

Ik ben "genoodzaakt" om voor mijn lessen op pad te gaan. Heb dressuur en springles van Ronald en dat is 40 km bij mij vandaan. Probleem is dat ik alleen na mijn werk kan, maar direct uit mijn werk heeft geen zin ivm file die kant op. Daarbij heeft Ronald het heel druk en is het wel eens zoeken naar een geschikte tijd. Ik wil wel 1 keer per week lessen en betaal daar 20€ voor.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:06

Ik had eerst 2 keer in de week les. 1x in de week club les (ene week springen en andere week dressuur). En een prive les dressuur. Vaak nam ik met de clubles dressuur 1 paard mee en het andere paard met springen en de prive les dressuur.
Toen ik maar 1 paard had ben ik ook met de clubles gestopt.
Omdat de lessen niet bevielen en omdat ik vaak met school zat. Die lessen waren om 6 uur en ik zat dan nog geregeld in de bus.

Nu in de vakantie probeer ik weer 1 keer in de week les te nemen. Maar soms lukt het gewoon niet met 2 bijbaantjes en 2 paarden. Les neemt toch wel tijd in en in die zelfde tijd kan ik thuis 2 paarden rijden zo ongeveer.
Toch merk ik wel dat we het wel weer kunnen gebruiken dus we proberen het wel.

Ik wil eigenlijk proberen om 1 keer in de 2 weken een springles te doen en 1 keer in de week dressuur.
Als het schimmeltje straks ver genoeg is kan ik ze dan afwisselen. Of ook elke week een springles te doen. En dan de ene week het ene paard en de andere.

Daarnaast hebben we hier in het dorp een cross terreintje en kan mijn vader mij daar prima in helpen.
Binnenkort gaan we even naar Lelystad.
Het scheeld dat mijn vader het ook leuk vind dus die wil prima een eindje rijden voor een SGW of een training O:).

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:07

Ik ben wel eens Jos Houben in Kalmthout gereden voor een training, maar dat is me vanuit IJmuiden echt te ver.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:08

Rowo, Rob zit aan de diepestraat in hernen. En bij elkaar zetten gaat zeker niet lukken, Ojee staat bij Rob op stal, ze is van Saskia en die woont in Nijmegen. En voor mij is Rob bijna een uur rijden vanaf huis, dat heb ik een driekwart jaar gedaan, maar dat was echt niet leuk.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:08

Ik wissel de paarden ook altijd af met de lessen. Zo heb ik zelf nog ff tijd om thuis te trainen met het huiswerk.

@ kim: jouw vader kan dus wel vaker mee op pad? Mijn pa werkt zoveel dat ie nooit mee gaat (behalve concoursen).

edit: @ lielle: nee das idd niet te doen zeg. Knap dat je het nog zo lang hebt volgehouden. En je werkt ook nog fulltime?

Naar Rob is vanaf mijn huis met de auto 1uur en 15 minuten. Met trailer nog langer dus -O-

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:10

Over de ORUN twijfel ik ook nog wel eens, dit jaar met een drachtige merrie geen optie, zoiezo geen optie met mijn merrie, en ik leg het geld liever bij een vrachtwagen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:10

Mijn vader woont in Zaanstad en komt eigenlijk ongeacht waar het is, elke training/wedstrijd kijken!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:12

Ja, 40 uur. Maar ik moet erbij zeggen dat ik niet beter weet dan dat ik een half uur moet rijden voor ik op stal ben, dat scheelt. En vorig jaar reed ik eigenlijk alleen Ojee, Raimaer had toen een veulen. Dus ik was er ook niet iedere dag.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:13

@ Mandy: Mijn vader gaat altijd met mij mee op pad. Ik heb zelf nog geen trailer rijbewijs.
Maar hij vind het ook leuk, zelfs als ik thuis ga rijden 'savonds dan komt hij kijken en vaak helpen :).
Vaak plannen we in het weekend hoelaat ik ga rijden elke dag (ook met mijn werk, en met zijn werk). Dus dan is hij er vaak bij als ik aan het trainen ben. Vind ik ook wel fijn. Vaak iemand erbij die het van de zijkant kan zien.
Met wedstrijden gaat mijn moeder ook altijd mee. Aangezien ze vroeger zelf ook altijd gereden hebben vinden ze dat gewoon mooi.
Maar ook gezellig omdat mensen waar ze vroeger tegen reden nu ook met de kids op pad zijn. En die komen ze dan ook tegen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:13

1 paard scheelt dan zeker alweer. Maar naast fulltime werken en 2 paarden op 2 locaties blijft er ook amper tot geen tijd meer over volgens mij.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:14

Een half uur :oo Mijn paard staat op 200m omweg van mijn sluiproute van mijn werk naar huis. Van huis af is het 4km met de fiets of auto.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:17

Onze paarden staan aan huis... nog dichterbij dus.

@ kim: ik heb wel een trailerrijbewijs en vind het ideaal. Vooral met lessen en zo, daar kan ik me prima zelf redden. Ik hoef niet zo nodig dat mijn vader altijd mee gaat. Met concoursen vind ik het wel erg prettig.
Mijn moeder gaat nooit mee. Die vind paarden leuk, maar daar houdt het ook mee op.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:18

Ik rijd Ojee 1 a 2 keer in de week, en Raimaer en Ukkie doen mijn moeder en ik samen, dus dat maakt wel een heel groot verschil. Anders was het ook absoluut niet haalbaar. Aangezien mijn moeder in omg Den Bosch woont en ik in omg Eindhoven zitten we altijd aan een redelijke reistijd vast. Je raakt eraan gewend :))