Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Ik weet van in H.eusden dat de organisator 3 mails moest sturen voor een vraag alvorens hij antwoord krijgt. Ik weet dat de TD op vrijdag om 16u (2 dagen voor de cross) kwam kijken om dan verschillende hindernissen af te keuren, alhoewel de organisator dus wel al weken op voorhand vroeg om al eens te bekijken met de TD of de sprongen die hij wou zetten, konden. Ik weet dat H.eusden een negatieve evaluatie had gekregen na hun laatste OCC dat er te weinig moeite gedaan werd om de cross aan te kleden. Maar allemaal achteraf...
Hanne_SP schreef:LRV is een no go met de club in de buurt. 'k Betaal dan liever wat meer bij de VLP. Ivm de crossen spreek ik er mij niet over uit.
Varekaj schreef:Het is als ruiter en toeschouwer natuurlijk altijd heel fijn om op een supernette, prachtig aangeklede cross te vertoeven. Maar inderdaad, voor de basisniveau's... moet dat? Is het opdoen van ervaring, routine en bovenal een veilig parcours niet het belangrijkste? Moet dat echt allemaal compleet opgedoft staan? Ik zou het waarderen, maar het is geen vereiste. Ongeacht de discipline trouwens.

Binnen 2 weken terug 1.10.
! Veel paarden waren wel wat kijkerig in de paddock met die stormwind
. Het was dan voor de meeste een verademing om binnen de proef te rijden
.
. Ze rijdt echt heel netjes! Zij gaat mij dus normaal vervangen op FHE
!
. Still work to do.
Maar daarvoor was het ook niet echt manken, meer een onregelmatigheid, die pas kwam opzetten na een half uur werken, en vooral als ik hem dan oppakte, reed ik hem met losse teugel rond ging het wel oké. Ik zie er ook niets aan aan de longe, die pony is soms echt een mysterie. Wat hij wel nog steeds heeft is het zakken door zijn achterhand heel af en toe. Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga voor een Crassaerts zadel op maat, dus we gaan ons de komende tijd nog een beetje bezighouden van op de grond!
Als je dan prijs rijdt kan je er samen misschien iets van doen haha.
maar maakt ook niet uit. 
Dat ze de ter plaatse ingeschrevenen achteraan de proef plaatsen zeg! Gevolg: Luxor zijn batterij was bijna leeg. Zat dus zeker half uur te lang op hem. Nu hij was minder schrikkerig en sprong niet veel hard, dus dat was wel goed. Eerste rondje een balkje en puntje voor tijd. Heb hem zoveel mogelijk in galop geprobeerd te rijden maar zat vaak verkeerd of viel nog in draf omdat hij teveel keek en zijn hoofd niet 100% bij had. Nu op dat vlak was ik wel tevreden.
Een 8e plaats gehaald. Mama stond aan de rand van de piste en ze heeft gehoord dat er paar mensen klaagden dat de proef wat te technisch was voor een 'instapklasse' in principe. Nuja, we zijn rond geraakt.
Tweede parcours was galop enzo wel veel beter maar hij was wat te moe en werd onvoorzichtig. Resultaat 3 of 4 balkjes. Spijtig want hij deed wel zijn best. Filmpje op fb was van eerste stuk van het tweede parcours. Begon dus heel netjes maar dan niet echt meer. Inrijden toch wel al schone oxers van 80cm gesprongen. Hij is in principe zeker klaar voor hoger maar in het parcours nog een tik te kijkerig.
Kak ruiken zou blijkbaar stimuleren om dan zelf ook maar te kakken
, is een duurder paard meestal van hogere kwaliteit. Netjes rijden op een 'normale' beweger of diezelfde nette proef op ene die extra beweegt, tja, die laatste zal dan toch meer punten krijgen. In jumping: erover is erover. Of die nu met een halve meter overschot springt of telkens de balk tikt, maakt niet...
), water gegoten, nie normaal en er ligt niets van water op de piste. Ze ligt perfect. En de papa heeft er al voorlopige lichten gehangen, moet ze deze week eens goed testen (hoogte/ kanteling) en als het goed is, worden ze vast bevestigd en komen er aan de overkant ook nog 3, dan ga ik zelfs licht genoeg hebben om te springen 's avonds wat eigenlijk zelfs geen must was voor mij.