Varekaj schreef:Het is als ruiter en toeschouwer natuurlijk altijd heel fijn om op een supernette, prachtig aangeklede cross te vertoeven. Maar inderdaad, voor de basisniveau's... moet dat? Is het opdoen van ervaring, routine en bovenal een veilig parcours niet het belangrijkste? Moet dat echt allemaal compleet opgedoft staan? Ik zou het waarderen, maar het is geen vereiste. Ongeacht de discipline trouwens.
Nagels met koppen slaan noem ik dat. Ik ben een complete newbie met een pony die het immens graag doet maar niet de capaciteiten heeft om hoger te gaan. Wat kan mij een opgedofte hindernis schelen, leuk, maar veiligheid staat toch voorop. Ik keek na Heusden zo hard uit naar een volgende cross/occ want ik genoot met volle teugen. Maar ik ben eigenlijk best teleurgesteld dat het zo gaat. Het zou toch mogelijk moeten zijn voor iedereen om hier plezier aan te beleven,meer dan 2 keer per jaar op een vrije cross?
Mijn nonkel zit in de eventingcommissie en jureert ook vaak, ook in het buitenland. Jammer dat er geen frequent contact is, anders zou ik dat zeker eens aankaarten. Maar het zou mij niet verbazen moest hij vinden dat ik niet op een eventing hoor, met mijn dikke koudbloed.
Gisteren eens na 2 weken een mini ritje gemaakt op dikkie gemaakt om een zadel te testen van een stalgenoot omdat ik die af en toe tweedehans zag passeren. Verdorie szg, er was enkel maar een gas op te vinden, ik heb daar 4 ronden rond die piste gegallopeerd, ongevraagd en ik kreeg hem niet terug, vrolijkheid alom. Nu nog 3 weken rust, oh god, ik hou men vast.