[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:34

Noor, zondag even gekeken of die van mij nog watervast is en dat is geen probleem. voor 1 van de waterbakken moet het voor het mooie een beetje regenen en eigenlijk mag het niet te mooi weer zijn zaterdag, dan kunnen we ook nog even in een plas spelen.

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 08:41

Ik vind 60,- ook erg veel geld. Voor Lucinda ben je idd minder kwijt en dan spreek je toch al over een hele andere ervaringsklasse.
Maar eerlijk gezegd vond ik die 175 voor die clinic al helemaal van de zotte. Zij maken reclame en jij moet betalen om die reclame te ervaren.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:13

Goeiemorgen!
@Damelza: Ook weer bijgekomen van een gezellig weekje Ermelo dus ;) Leuke foto's ook van jullie!
@Mootje: Fijn dat je nu weer veilig op het werk zit ;)
@Noor: Fijn dat Jer zo lekker wou aanpakken gisteren!
@Vief: Gefeliciteerd met je nieuwe kamer!!! Maar ook bij jou viel het dus in de smaak!? Ben erg benieuwd naar details!
@Kim: De paardjes heb je dus weer lekker aan de gang.

Ik weet mijn planning ook uit mijn hoofd, aangezien ik alles altijd zelf plan :D Ik merk alleen dat ik nog wel eens te veel wil doen en het dan nog wel eens lastig vind om keuzes te maken daarin :o Ben dus wel erg blij dat ik 2 wedstrijdpaarden heb op het moment :D
Gisteren een lange dag gehad op het werk en vanavond weer werken. Nu eerst even met Anoes een blokje rond en vanmiddag waarschijnlijk naar mijn dressuurjuf toe voor een lesje ;) Eigenlijk heeft ze vakantie, maar omdat ik naar de Gelderse mag mocht ik wel bij haar thuis komen voor wat extra zweetdruppels :P
En morgen ga ik weer lekker met Anoes naar Alice om te trainen, ook erg leuk en goedkoper dan Tim. Voorlopig kan ik me daar ook nog prima vermaken dus dat scheelt ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:17

peanutbutter schreef:
Ik vind 60,- ook erg veel geld. Voor Lucinda ben je idd minder kwijt en dan spreek je toch al over een hele andere ervaringsklasse.
Maar eerlijk gezegd vond ik die 175 voor die clinic al helemaal van de zotte. Zij maken reclame en jij moet betalen om die reclame te ervaren.

Helemaal mee eens. En dat zowiezo voor mensen die nog aan het begin van hun crosscarriere staan. Dan zijn er ook wel goede en goedkopere instructeurs te vinden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:20

Als Lucinda al goedkoper is :oo Ik vermaak mij prima bij Rob en Michiel en vind het fijn om niet helemaal alleen te moeten rijden. Alhoewel, een privéles (in mijn eentje) bij Wendela is goed te doen!

Aankomende zaterdag gaat mijn vader voor het eerst op Corion rijden. Ik houd mijn hart vast, maar vind wel dat hij het mag proberen, aangezien hij een deel van de stalling betaald _O-

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:21

het lijkt me niet echt relevant of je nu al ervaren bent of net begint, als je bereid bent om die kosten te betalen. Een goede basis is voor iedereen belangrijk, en natuurlijk kun je dat ook bij andere en goedkopere instructeurs vinden, maar het is zeker niet 'zonde van je geld' om bij een topinstructeur te beginnen.
Lucinda kan ik iedereen aanraden, het kost wat maar je leert er echt waanzinnig veel.
Maar wat PB zegt, het is toch vooral reclame voor producten, en dan is 175 euro knap veel geld.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:24

Maar bij Lucinda kom je toch niet zo 'binnen'? En dan wordt het een duur grapje aangezien ik dan ook nog vrije dagen moet opnemen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:28

Lucinda vraagt wel een bepaald instapniveau, zeker van nieuwelingen. Je hebt er niets aan als je niet met redelijk wat controle kunt rond rijden, en dat is ook niet fair tegenover de andere ruiters in je groep. Maar als je solide op B niveau zit, en je dressuur is redelijk voor elkaar, pas je best in een beginnersgroep. Alleen komt ze voorlopig niet, WK heeft prioriteit :D

Vrije dagen is idd wel het probleem.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:29

Als je les hebt van iemand en de klik is er niet, is het imo zonde van tijd en geld :+ ook bij een topruiter/instructeur kan de klik er niet zijn.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:31

hangt er vanaf. Zolang de klik er op rijtechnisch gebied is, en het niet op persoonlijk vlak volkomen water en vuur, maakt het mij niet uit. Ik moet echt wel eens slikken in een les, daar word je groot van :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:34

Je kan inderdaad een instructeur hebben die alles goed vind, maar daar leer je i.m.o. niets van.
Ik vind lessen bij Alice bijvoorbeeld niet leuk en zal hier niet uit mijzelf voor kiezen. Verder niets negatiefs over Alice, maar dat klikt gewoon niet :n

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:34

Ben ik het deels mee eens, ik hoef niet de hemel in geprezen, maar een les lang de pispaal zijn vind ik niet prettig en dan blijf ik liever wat kleiner.....

Er zijn mensen waar ik op persoonlijk vlak geen probleem mee heb, alleen les werkt niet.

Alice heb ik zelf geen problemen mee, vind haar fijn les geven, net als Michiel en Ronald. Wil nog een keer naar Wendela, alleen raakte mijn paard kreupel dus daar kan ik niets over zeggen.
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 27-07-10 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:36

Ik zit nu quatsch te praten volgens mij want voor Lucinda moest ik (mama :D )volgens mij meer betalen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:38

60euro voor een les zou ik persoonlijk nooit betalen, veel te veel geld voor een les. IMO kan ik nog genoeg leren van de minder ervaren instructeurs. Ik vond toen 30euro p.p. in een les van 3 bij Madeleine meer dan genoeg (verdient zij dus ff 90 euro per les aan).

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:39

dat herken ik wel Roos, beide stukken trouwens. dat bedoelde ik ook met 'volkomen water en vuur'. Ik heb me een aantal jaar geleden voorgenomen alleen nog bij Rob en Lucinda te lessen, en dat bevalt uitstekend.

PB, was het niet 75 euro voor vijf kwartier, met 3-en?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:40

Ik vind dat het verschilt per instructeur. Voor mijn vorige springinstructeur betaalde ik ook 80,-euro. Vond het allemaal dik waard en baal dat hij nu geen tijd heeft.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:40

PB, handig hè die ouders ;)
Roos, alleen maar negativiteit is natuurlijk ook niet gewenst. Ik merk dat ik tegenwoordig kritischer ben dan mijn springinstructeur. Als hij zegt, goed zo, zeg ik 'maar hij maakte zich hol aan 1 kant' of 'ik zat zelf te prutsen met mijn bovenlichaam'. Daar geeft hij mij dan wel gelijk in, maar op dat moment vind hij dat minder relevant dan wat ik wel goed doe op dat moment!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:42

Rowo, 90 euro voor 5 kwartier valt toch wel mee (is de terreinvergoeding er dan al af)? Als ik zie wat mijn baas factureert naar onze klanten voor mijn uren is dat een koopje _O-

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:43

ik ga helemaal met PB mee. Sommige instructeurs vind ik iedere cent te veel voor, daar wil ik geen les van, al krijg ik geld toe. En anderen zijn iedere cent waard.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:44

Negativiteit heb ik geen probleem mee, maar ik pas er voor om afgezeken te worden door iemand, omdat mijn paard bij een bepaald iemand gekocht is en de instructeur in kwestie het niet kan vinden met mijn instructeur.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:45

Mootje schreef:
Rowo, 90 euro voor 5 kwartier valt toch wel mee (is de terreinvergoeding er dan al af)? Als ik zie wat mijn baas factureert naar onze klanten voor mijn uren is dat een koopje _O-

Was ruim een uur toen en idd wel incl. terreinvergoeding.

Ik heb gewoon niet zoveel geld over voor die lessen. Plus dat ik het geld ook niet heb :+ Daarnaast spring en dressuur ik meer en les ik daar liever meer in.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:46

en dat is de kern. Wat wil en kun je eraan uitgeven, wat zijn je prioriteiten. Voor mij liggen die in de sgw, en daarmee ben ik dus ook nog eens veel geld aan dressuur en springen kwijt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:46

Rowo, begrijpelijk :j
Roos, Dat is inderdaad niet leuk!

Ik ben in een gemiddelde maand 200 euro kwijt aan lessen zonder dieselkosten ;( Ach, ik heb het ervoor over (en het is ook nodig :D )

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:49

@ lielle: voor veel hier liggen de ambities echt in de SGW. Dat is bij mij niet zo. Ik moet met beide paarden (Zetje heeft al 2 crossen gelopen) eigenlijk weer van onder af aan beginnen. Plus dat hier in de buurt amper nog mogelijkheden tot trainen is :(

@ mootje: 200euro :oo Jeetje dat is echt veel. Ik les normaal 2x per maand samen met mijn nichtje. Is 15euro per keer, dus maar 30euro per maand (dus puur dressuur/springles). En dat heb ik nog aan huis ook...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 09:52

Ik heb in principe 1x in de week een half uur springles en 1x in de week een half uur dressuurles. Springles is altijd bij ons op stal en dressuur als ik mazzel heb (anders 2x43km met de trailer). Dit is al 40 euro p.w.. Dan probeer ik nog 1x in de maand een crosstraining mee te pakken en heel af en toe een clinic. In november wil ik met de ORUN beginnen, en wil dan om en om lessen in plaats van en/en.