[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:17

Leuk Mo dat je weer een nieuw paardje hebt gevonden om lekker mee aan de slag te gaan. Balen dat je andere paard afgekeurd is!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:33

Welkom Mo :) En paardje lijkt leuk, ik zal voor je duimen dat ie ook goed door de keuring komt!
Kim; hihi dat kan ik me voorstellen, wel echt een uitdaging :oo
Sussie; nog gefeliciteerd met je verjaardag, heb je verder een leuke dag gehad?

Ik heb de paardjes alweer 1,5 uur buiten, de stallen gedaan en geveegd en spulletjes voor cc vanavond vast klaar gezet. Daarna ook nog maar ff stofgezogen en gedweild. Ik heb me dus weer van de goede kant laten zien thuis :D

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:39

Goedemorgen

Bianca: super dat Bull zo goed gaat :D en dat die door is!
Mo: welkom :D
Malloesje: goed bezig!

Ik ben net weer uit mijn bed gerold, gister avond een feestje gehad, en toen nog even opstap, was wel even gezellig.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:45

Hij is al rontgenologisch goedgekeurd, maar ik wil hem (bij mijn eigen DA) gekeurd hebben. Ik voorzie geen problemen. Sowieso moest hij in verband met de tijd opnieuw gekeurd worden voor de verzekering.

@ Vief, balen dat je op zaterdag maar tot 18.00 welkom bent. Op mijn vorige stal was dit ook.
@ Snoekiej, fijn dat Vorstin haar bak leeggegeten heeft.
@ Bianca, gefeliciteerd met een plekje bij de tweede bezichtiging!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:55

Das idd wel heel goed. Ik heb ook ooit op vertrouwen een paard gekocht wat gekeurd was. Later bleek deze toch een chip te hebben :\ Nu wordt er of opnieuw gekeurd of de foto's ter controle naar mijn eigen DA..

LZ; fijn dat het gezellig was!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:02

Marloes: Heb meegedaan aan het programma Weten Zij Veel op Ned 3. Is iedere vrijdag om half 9.
Bianca: Gefelciteerd met Bull!! Weet wel dat ik het vorig jaar een hele beleving vond. Helaas was Maatje dan neit door (heeft wel 2de gelopen bij het KWPN, maar voor het NRPS niet voldoende :+ ), maar het is wel leuk om mee te maken met alles eromheen als stukjes in de PK ed.

Ik ben gisteren nog even wezen dressuren. Had gelukkig weer een winstpuntje erbij. Moet er volgens mij nog 1 of 2 voor de M2.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:13

Goeiemorgen!!

@PB: Ik ga echt kijken a.s. vrijdag!!
@Mo: Welkom! Paardje ziet er leuk uit! Wat gaat er nu met je huidige paard gebeuren? :)
@Vief: Hmm, vervelend zeg die tijden!!
@Snoekiej: Eet ze het nu toch op ;)
@Bianca: Wel een leuke ervaring ;)

Gister hebben we familiediner gehad in Leiden, de hele familie van mijn moederkant bij elkaar en het was enorm gezellig en errrrug lekker :D .
Daarvoor zijn we richting Driebruggen gescheurd om Wolin weer van haar Marstall voer te voorzien :) .

Zo maar eens even in de kleren (echt een luie zondagochtend :z ) en richting Wo, een ritje maken ;) .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 14:07

Luke wordt dinsdag ochtend opgehaald door de verzekering.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:10

Hoi :wave:

Wat hebben jullie al weer lekker veel gekletst :D
Even uit mijn hoofd:

Kim: Hahaha :)) Ik moest al lachen toen ik klimmen zag staan :)) Arme Wim, wel met je werk maar niet met hem :)) Stoer dat je het toch gedaan hebt! Lijkt me ook niet echt wat :=
Bianca: Wat super van Bull! :D Ben heel benieuwd naar de foto's!
Ilse: Fijn dat het gezellig was gister :)
Mo: Leuk nieuw paard! Natuurlijk wel heel naar dat je andere paardje afgekeurd is :(:)
Lotte: Klinkt gezellig :D Fijn zo'n relaxte zondag :)

Rijden is gister niet meer gelukt. Was een feestje in de kantine, dus toen hield het op. Anders had het voor een keer wel gemogen :) Is inderdaad wat lastig, maar niks aan te doen.. Woll was weer super braaf en liep lekker. Ook even een stukje gegaloppeerd, was al weer even geleden, dus dat was leuk :) Blij dat ze weer zo fijn loopt en als beloning nog een halfuur buiten gestapt. Morgenochtend maar weer even fijn rijden. Volgende week als ik mijn nieuwe beschermers heb mag ze ook weer lekker naar buiten :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 15:38

Goedemiddag

Gefeliciteerd Bianca.
Welkom Mo leuk paard zo op de foto. Jammer van je andere paard.
Pb gefeliciteerd met de wp.

Ik heb vanmorgen en stukje vanmiddag geholpen met de onderlinge wedstrijd op de manege. Was leuk en gezellig. Voorlopig weer genoeg gedaan. Elke instructeur moet 1x bij een onderlinge aanwezig zijn en dat heb ik weer gehad.
Gisteren en vandaag niet gereden. Heb weinig zin in de modder. Morgen het stel maar weer inladen voor een training in de manege.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 18:08

Goeiemiddag!
Jammer dat ik geen trailer kon rijden op mijn 12e, dat had een hoop gescheeld! Maarrrr.. Vandaag hebben we weer geoefend (dit keer heel illegaal op een parkeerterrein een paar minuten van stal) en het ging echt zo veel beter :D Nooit gedacht dat het al zo anders zou zijn! We hebben denk ik een uurtje geoefend, en ik kon aan het einde recht achteruit rijden, kon veel beter corrigeren als ik scheef ging, en had al wat meer gevoel voor sturen :D Misschien morgenochtend weer ff oefenen, en anders volgende week pas weer.

Met Vorstin ook alles goed, die eet nu definitief die brokjes op als ik het meng met heeeul veel muesli. Vanochtend was haar bak leeg en vanmiddag betrapte ik haar op het eten :P De slobber zonder brokjes vind ze blijkbaar toch heel lekker, dus die geef ik voortaan na het werken totdat de zak op is.
Ze liep vandaag ook weer heel fijn :) Morgen een dagje vrij, dinsdag gedeelte van de les meepikken, en dan woensdag weer naar de kliniek..

Carolien, dat is niet verkeerd :D Hopelijk kan ik het straks ook zo goed, want ik wil me liever zelf kunnen redden ipv mensen om hulp moeten vragen.
Dat lijkt me ook heel eng Kim := Vooral als het wiebelt en je je nergens aan vast kan houden!
Gaaaf Bianca! Klinkt super wat je allemaal doet met de Fries en Bull!
Nog gefeliciteerd Sussie!
Welkom Mo! Kende je al o.a. van het peesblessuretopic, maar hier is het natuurlijk leuker ;) Mooi paard is het!
Goed bezig Marloes :D
Gefeliciteerd met je winstpunt PB!
Klinkt gezellig Lotte!
Fijn dat ze lekker liep Vief :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:29

:wave:
Ik heb geen E maar rij wel altijd met de trailer. Kan hem overal wel achteruit rijden gelukkig. Is wel heel makkelijk dat ik zelf met de trailer kan rijden. Maar wil binnenkort wel een x voor mn E. Ze gaan volgens mij die regels veranderen dat alles boven de 750kg met een E rijbewijs moet. (dat heb ik iig van horen zeggen, dus zeker weten doe ik het niet)

Snoek: Super dat het nu al zo veel beter gaat
Mo: Welkom hier :D en paardje ziet er leuk uit!
PB: Ik ga a.s. vrijdag ook kijken!
Caroline: Balen dat je thuis niet kunt rijden.
Onze bak is wel redelijk, heb de hele week wel kunnen rijden gelukkig. Vandaag zijn we op buitenrit geweest, even lekker een stuk gegaloppeerd :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:37

Welkom Mo!
Gefeliciteerd met Bul Bianca.
Fijn dat het al veel beter ging met oefenen Snoek. Probeer dat idd zo veel mogelijk te doen zodat je er routine in krijgt!

Ik heb vandaag crosstraining gedaan bij Rob thuis in Hernen. Niet met Sim maar met een paard van iemand anders. Jong dier nog, maar hij deed het hardstikke goed. Hij had al wat ervaring dus helemaal groen in crosswerk is hij niet.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:41

Mo, balen van je eigen paardje, wel leuk dat je nu een nieuwe hebt!
Shanoek, oefening baat kunst!
Sim, klinkt goed! was het eenmalig met dat jonkie? of ga je hem vaker rijden?

Vandaag naar Gorssel geweest om te springen.Ben helaas met een rotgevoel thuisgekomen. Uk liet me compleet in de steek. Had me B opgegeven om even een simpel rondje te rijden weer voor het eerst binnen! maar helaas dacht uk er anders over, eerste hindernis stonden we al middenin, omdat meneer een extra krabbel wilde maken en bij hindernis 7 ging hij compleet in de stop. Terwijl hij voor de rest echt wel ruim over alles heen ging. Wat hij heeft, geen idee! even in de gaten houden, is iets van de laatste tijd, terwijl hij normaal het hout opvreet.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:45

tientjeh schreef:
Sim, klinkt goed! was het eenmalig met dat jonkie? of ga je hem vaker rijden?

Dit was niet eenmalig. Dit paard heb ik sinds kort bij mij op stal. Ik ga hem deze winter doorrijden en volgend jaar uitbrengen.
In de loop van volgend jaar gaat hij dan weer terug naar zijn eigenaar.

Citaat:
Vandaag naar Gorssel geweest om te springen.Ben helaas met een rotgevoel thuisgekomen. Uk liet me compleet in de steek. Had me B opgegeven om even een simpel rondje te rijden weer voor het eerst binnen! maar helaas dacht uk er anders over, eerste hindernis stonden we al middenin, omdat meneer een extra krabbel wilde maken en bij hindernis 7 ging hij compleet in de stop. Terwijl hij voor de rest echt wel ruim over alles heen ging. Wat hij heeft, geen idee! even in de gaten houden, is iets van de laatste tijd, terwijl hij normaal het hout opvreet.

Wat jammer zeg! Paarden hebben ook wel last van het rare warme weer hoor! Kan er best mee te maken hebben.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:47

Leuk Sim! nog eentje om te starten!

Morgen word Uk alsnog geschoren, misschien dat dat helpt. Hij heeft een vrij dikke vacht, dus warmte raakt hij ook niet zo makkelijk kwijt en droogt ook niet snel op.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:48

Kan heel goed zijn. Sim is vandaag ook weer geschoren!
Ze is er wel mooi onder vandaan gekomen, maar zwart is ze niet meer.....

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:49

Uk is nog helemaal nooit geschoren, dus ik ben benieuwd. Maar krijg hem nu na het rijden haast niet meer droog, dus hij moet er toch maar aan geloven. die van mij is nu ook bijna zwart, zal wel een muisje onder vandaan komen,.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:53

Wat leuk Simmie :D! Foto?

Shanouk: Fijn dat het al zo goed gaat. Ik heb nog nooit met iets achter de auto gereden :=
10tje: Kan inderdaad heel goed van de warmte komen. Merkte bij Lipso en de pony ook echt dat ze zich er veel beter door voelden :)

Net al boodschappen gedaan en nu is het even wachten totdat de keuken vrij is.. Huisgenoot gaat hier met 18 korfbalvriendjes eten en vrees dat ze nog wel even bezig zijn in de keuken :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:55

Voor Sim is het al de 2e keer dit jaar. De eerste keer komt ze er altijd mooi zwart onder vandaan, maar de 2e keer grijs. Gelukkig wel met heel veel glans, dus ze ziet er niet dof uit.
Vief, ik heb wel foto's ja. Zal eens kijken of ik wat kan plaatsen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:09

Zo ik laat ook maar weer eens wat van me horen :o ,
ik heb het zo druk gehad met tentamens, school, paard en 2 bijbaantjes dat ik blij was wanneer ik tijd kon vinden om te slapen :+

Ik heb nu tijd gehad om de laatste 2 bladzijdes bij te lezen:
@ Mo: leuk dat je een nieuw paard krijgt, heeft hij ook al wat gelopen?
@ PB: Leuk dat je op tv komt, ik ga zeker vrijdag (als ik daar tenminste tijd voor kan vinden :Y) )
@ Snoekiej: Fijn dat Vorstin nu weer goed eet, heeft je een hoop moeite gekost zo te zien, wat ben ik blij dat ik een gulzige vuilnisbak heb ;)
@: Simmie: leuk, een nieuw paard, foto :D !

Zo, nu nog even wat vertellen:
Ik ben 2 weken geleden op springwedstrijd, paard en ik zijn ons de pl*ris geschrokken: onlogische lijnen zonder ruimte om aan te rijden, bellaberde bodem en dubbels op 6 meter. Mijn instructeur had wel gezegd dat het niet zo'n fijne wedstrijd is, maar had er wel zelf een keer een grote prijs gewonnen, dus dat moest te doen zijn dacht ik (niet dus :n ).
We hebben beide parcoursen wel uitgesprongen met 2 balken en 1 balk (2-fasen), maar zowel Bam als ik waren volledig van slag.

De week daarop hadden we springles en toen kwam alle spanning en angst eruit, ik voelde hem al twijfelen op het inspringkruisje, en bij een oxer van 60 cm ofzo ging hij eerst vanuit een halve stilstand springen en vervolgens 2x gestopt, daardoor was ik weer helemaal van slag, en ik had ook geen idee hoe ik dit aan moest pakken want ik ben alleen dit paard gewend wat "nooit" weigert.
(ok, toen ik hem ging leren springen zijn we weleens veels te hard en veels te schuin aangereden langs een hindernis gevlogen, en later ook weleens ergens langs wanneer ik gewoon totaal niet goed kwam aangereden :o, maar echt opzettelijk weigeren heeft hij echt nog nooit gedaan :n ). Uiteindelijk zijn we er toch met een paar wappers vanuit stilstand overheen gegaan, maar echt soepel ging dat ook niet, vervolgens gingen we naar een dubbel van 40 (!) cm, en hij stopte gewoon weer met Zo'n :wow: kop erop. Uiteindelijk is mijn instructeur erop gegaan om hem even het vertrouwen te geven, die reed hem weer wat vertrouwen in op een rondje 50 cm en eenr rondje 80 cm, en vervolgens heb ik zelf ook nog een normaal rondje 50 cm gereden. In het weekend hem even laten "huppelen" op wat sprongetjes oplopend tot 90 cm, gewoon voor het vertrouwen. Vervolgens les gehad waarbij hij weer ontzettend gretig begon te springen, en weer normaal gesprongen.

Ik heb getwijfeld om dit weekend op wedstrijd te gaan, maar na die laatste les en de verzekering van mijn instructeur dat het een fijne bak was met fijne hindernissen en een hele eerlijke parcoursbouwer (hij ging er zelf ook heen) ben ik toch gegaan. En wat was ik trots op mijn paard *D ! Hij ging super gretig het parcours door (mischien net iets te hoog tempo, maar ik was allang blij dat hij er weer zin en vertrouwen in had), uiteindelijk 1 balk (niet mooi aangereden door mezelf :o ). De mensen langs de kant hebben me vast voor gek verklaard := , ik heb hem de hele rit de hemel ingeprezen, maar who cares, we hebben ons eerste winstpunt binnen en het vertrouwen weer terug! De tweed ronde was precies hetzelfde parcours, Bam had het spelletje al helemaal door en ging nu wel echt té hard het parcours in, we hebben er 3 balken afgegooit, waarvan ik er tevens wel 1 wijt aan de parcoursopbouwer die voor de hindernis langs liep waar ik overheen moest, waardoor ik moest remmen en: hindernis 4 vrij! moest roepen. Halverwege heb ik mijn paard wel weer even onder appèl gezet en verder het parcours superbeheerst uitgereden.
Dus ik ben echt super tevreden en trots op mijn GVR:(:)

Ik probeer deze nare periode maar als iets positief te zien: ik heb nu geleerd om om te gaan met mijn paard als hij ergens bang voor is, en zelfs weigert, en hoop dit te kunnen gebruiken voor het crossen.

zo das een lang verhaal geworden , nu weet ik weer waarom ik mezelf had beloofd niet te bokken tijdens mijn tentamens, als je er eenmaal aan begint blijf je bezig :+

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:12

Goede avond!

Mooie cijvers voor bij zien komen!

Vief dat is wel lastig om 6 uur dicht :=
Tientje dat is balen zeg!!
Simmie leuk dat je een ander paardje kan gaan starten volgend jaar :)
Mo welkom, jammer dat je paard is afgekeurt. leuk paardje die nieuwe!
Bianca netjes hoor 2de bezichtiging!
Kim mij lijkt dat ook niks hoor dat klimmen :o
Snoek, ik heb me rijbewijs er bij gehad omdat ik me groot rijbewijs heb ;) vind het zelf niet lastig met een trailer rijden, je moet kijken waar die heen loopt, en dan met je stuur ook daar heen sturen ;) gevwoon veel oefenen, komt het van zelf goed :j

Zo vandaag naar den haag geweest ben redelijk geslaagd, moet nog 3 dingen hebben maar die haal ik hier wel in de buurt.
Jackson is ook gelukkig weer de oude, en ging met rijden lekker vandaag, beetje fris maar dat was wel lekker :)

Ga nu lekker op bed, so you think you can dance kijken :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 19:13

Leuk dat je een projectje erbij hebt Simmie :D
Jammer dat je niet fijn kon rijden Tientjeh :(:) Hopelijk helpt het scheren
Wat k.u.t dat je zo'n vertrouwensdip had Evie_Bandido! Waar was je wedstrijd toen? Wel lekker dat je vandaag zo fijn gereden hebt :)
Veel plezier Corien!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:19

Dankje!

Evie dat is alstig, wel fijn dat je het weer goed op gepakt heb gefeliciteerd met je puntje!

Ik ga :wave:

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 19:26

Die wedstrijd was in Bodegraven, ik was al best verbaasd dat er zo weinig deelnemers waren, maar naderhand kan ik dat wel bergijpen ;) , vandaag in Hazerswoude-dorp was echt super, het losrijden was alleen wel buiten maar voor zo'n wedstrijd heb ik dat zeker wel over