[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sultank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:50

Margriet; Veel plezier met de jurk uitzoeken!
Siobhan; Bij wie les je? Iemand hier uit de buurt? Wel slim dat je dat laat doen.
Ik heb aan me dressuurzadel ook bow balance beugels en aan me springzadel de beugels die hier langs kwamen, vind ze erg fijn!
Annetje; Balen van Vies, hopen dat het snel verbeterd.

Ik heb vandaag zo'n leuk lingeriesetje gekocht, ben er helemaal verliefd op! <3
Vanavond nog dressuurselectie, heb er echt geen zin in, hopen dat die een beetje meewerkt.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:51

Mister T, klinkt als een verstandige keus! Leuk ook dat je instructrice ermee wil starten.

Snoek, ik denk dat ik wel hetzelfde denk als jij doet. Als hij nu, tijdens het opbouwen, alweer last krijgt dan kan hij het rijden blijkbaar niet aan. In principe heb ik een half jaar terug toen de diagnose gesteld werd al mijn beslissing gemaakt. Als hij weer ergens last van kreeg was het klaar, ik vind het niet fair om door te dokteren. Als ik er niet meer mee kan rijden is dat heel erg bagger, echt waar, maar ik ben daarmee nog niet mijn maatje kwijt (neem ik aan). Hij heeft zich die tijd dat hij op rust stond ook prima vermaakt en al die tijd geen last gehad van zijn rug. Het is er dus niet een die je straft met de rest van zijn leven lekker in de wei met een fijne kudde. In principe heb ik ook al een fijn aanbod gekregen waar Vies de rest van zijn leven zou kunnen staan als laatste redmiddel. Maar ik wacht gewoon de DA af en ga daar ook echt vragen wat zij ervan vinden. Ik ga in elk geval niet rijden met een paard dat last van zijn rug heeft.

Leliaardje, wie/wat is dat?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:55

Ik heb er ook aan gedacht om die vanmij door te laten rijden. Echter niet gedaan. Ben abnormaal kritisch over wie op mijn paarden zit en als ik het goedgenoeg vind is het iets te duur om er gelijk 3 neer te zetten. Dus uiteindelijk is een lesklant van mij er op gaan zitten 2x per week en heb ik het begeleid. Ze leert ze niks, maar verknalt ook niks. En voor haar een goede ervaring.

Klinkt verstandig anne. Altijd lastig die paarden met pijn. Ik heb little stuart toen wel laten inslapen. Maar die was diepongelukkig met op rust staan

EvelienH

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:27

Verstandig Mister T!
Sultank, succes vanavond!
Verstandig Anne, altijd lastig dat soort beslissingen.

Lau, 3 paarden wegzetten is inderdaad wel een duur grapje. :P

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:05

Annetje: da ernaar laten kijken is een verstandig idee. Was bij hem nu ook kissing spines gediagnosticeerd?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:10

Lau dat zou inderdaad wel duur worden! En ik kan me voorstellen dat er paarden zijn die je geen plezier doet met op de wei zetten. Vies maakt het niets uit, zolang hij maar een leuk speelmaatje heeft en niet opgehokt wordt.
Floor, DA heeft het nooit zo genoemd, maar op de foto zitten 3 wervels te dicht bij elkaar, dus ja.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:03

Annetje: http://horsebodybalance.com/
Ze is homeopathe en werkt met een wichelroede. Ik kan absoluut niet volgen wat ze doet, maar ik zie wel goede resultaten.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:17

@ Mister T goed idee.
@ Annetje hopelijk is vies snel weer beter. Ik laat ook Arno komen en ben super tevreden.

Waarschijnlijk gaat er de komende 2 weken ook iemand mijn schimmel rijden. Vanwege lichamelijke klachten van mij en het gedrag van La Diva heb ik al zo'n 2 weken niet gereden. Alleen een paar keer gelongeerd. Paard komt weer in training en ik hoop dat diegene het gedrag er ook even uitkrijgt of minder krijgt zodat ik straks hopelijk pijnvrij en gemotiveerd weer verder kan. Ik kies uit 2 personen en als die niet kunnen dan is het jammer..

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:34

Konden paarden toch maar vertellen wat er met ze aan de hand is!!
Siobhan goed over nagedacht, ben benieuwd of dat gaat werken.
Caro hoe is het met je zwembak, al wat weggetrokken? Verstandige keuze, en hopen dat je zelf de motivatie dan ook terug vind.

Ik wacht tot mijn pizza klaar is :~
Morgen rondje BB springen met Tessa.
Gezellig met drie zenuwachtige meiden op stap, ga met stalgenoot die voor het eerst gaat springen. En een fotograaf die haar nieuwe camera wil testen. Denk dat ik maar wat oordoppen in doe voordat ik er zelf zenuwachtig van word!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:36

Annetje: dat hij kissing spines heeft wil helaas nog niet zeggen dat hij daar perse last van heeft. Er zijn genoeg paarden zonder problemen die ermee rondlopen. Maar hopelijk is dat niet de oorzaak van de klachten van Vies!
Caro: :(:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:51

Kissing spines is lastig. Ken meerdere paarden die onder een goede ruiter nergens last van hadden en verkocht aan een mindere ruiter niet meer te rijden waren. Maar ook paarden die er nooit last van hadden en her heel extreem hadden.

Hetje heeft hier net zn 3e winter deken gemold... Heb hem gelijk dressuurmatig maar afgebeuld voor straf ;) Volgens mn Moeder leek het wel een dressuurpaard.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:55

@ Danielle mijn zwembad ziet er nog hetzelfde uit alleen is het water iets gezakt. Morgen komt er weer een sloot water dus het blijft voorlopig even zwemmen.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:03

Lau: blijft inderdaad een moeilijke keuze, maar ik zie hoe ze met haar eigen paard omgaat dus daardoor dat ik haar wel vertrouw! en ze doet het echt vanuit een goed hart. Wij betalen daardoor enkel de onkosten (startkaart en inschrijfgeld)
Sultank: Charlotte kleinsmann. denk niet dat je er kent! succes vanavond!
Danielle: pizza!! mm lekker :9 succes morgen!
Caro: ook fijn dat jij iemand kan laten rijden..

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:19

Lau dat is wel een goede straf voor het mollen van een deken
Mister T wel fijn dat het nu zo opgelost kan en hopelijk rijdt ze ook je probleem eruit
Caro hopelijk krijgt degene het lastige gedrag eruit
Anne wanneer moet je weer naar de DA
Leliaardje met een dergelijke therapie heb ik ook goede ervaringen alleen ging ik dan naar een holistische DA

Ik heb vandaag heerlijk geoefend op grondtempo behouden en dat ging zonder hindernissen of balken best behoorlijk goed. Hopelijk lukt het me morgen ook in het parcours

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:32

yo, goedenavond!!!

Druk geweest...

Oefencross data Diepenheim zijn ook bekend!
17/18 maart, 24/25 maart, 14/15 juli, 1/2 september en 8/9 september.., zelfde opzet als andere jaren, maar nu bouwen we ook een oefenspringparcours er bij op (kost dan 2,50 extra als je ook wilt springen).

@ vief: gekke wol in de 'waterbak'
@ MisterT: paard onder een ander op concours zien is ook best leuk!
@ lau: zielig paard, dekens zijn er toch om te slopen??
@ anne: lastige situatie zo met je paard...
@ MisterT: verstand kwijt geraakt..., verder hou ik me in ;)
@ lelieaardje: alles wat verder gaat als fysiotherapie en eventueel met van die naaldjes prikken krijg ik de rillingen van, als nuchtere Twente heb ik daar niet zoveel mee...

Vanavond maar finale van the Voice kijken..

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:45

Arme Het ;)
Joki, heel veel succes morgen!
Jeroen, ik heb ook liever een goede DA die ook de rug etc kan behandelen. Moet zeggen dat het ook veel meer effect heeft dan een osteo of fysio. Maar dat is erg persoonlijk :)

Morgen een dagje werken, mijn moeder gaat naar Jumping. Ik wil ooook!

Vriendlief is een lang weekend weg met de voetbal, ben benieuwd of hij levend terug komt :=

Ik moet de finale van de Voice missen, vind het eigenlijk niet zo heel erg.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:10

Jeroen: Wat een hoop data! Erg leuk, ik ga eens kijken of ik dat eerste weekend kan. Mooie oefening voor Markelo :D

Woll had echt een theekransjesdag en heeft elke plas die ze tegen kwam geproefd :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:17

Vroeger ging ik elke zondag naar Jumping... Nu vind ik er echt niets meer aan :')
Vief, die foto op fb _O- hoe voel je je?

De reis naar IJsland is al helemaal volgeboekt.... Die is pas over 7 maanden!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:23

@vief, nadere info volgt nog.. leuk als je komt!..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:24

Goed gelukkig :) Ben wel gaan longeren ipv rijden omdat ik het nog iets voelde, maar denk dat dit morgen ook wel helemaal over is. Valt me alles mee dus!

Jeroen: Houd me maar op de hoogte! :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:43

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:08

Ze zijn mooi! En sommige helaas ook herkenbaar ;)

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:13

Oh, die autocowrecks zijn altijd hilarisch. Ik heb laatst per ongeluk 3x heen en weer gesmst met mijn chef in de veronderstelling dat het een vriend van mij was. Hoop maar dat die ook dacht dat het aan de telefoon lag... :Y)

Weule: Voor als de informatie over Diepenheim per PB gaat komen, dan hier ook graag!!! Dat weekend 24/25 past precies in mijn kalender. *\o/*

Lekker rustig hier als de Voice op tv is... :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:52

Ik heb de voice geen 1x gezien, uberhaubt nog geen talentenshow gevolgd....
Ik heb heerlijk onder de zonnebank gelegen! Ik wil natuurlijk wel iets kleur hebben van het voorjaar :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:02

Ik zit wel te kijken. Vindt die Gavin the Graw of zo iets niks aan..