[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:03

tri-la-tri-di en UTDTUZ :D

ja, theorie ORUN. Hierboven dus de ezelsbruggetjes, maar ook zonder die lukt dat wel. Logisch nadenken hoe een paard beweegt.

Annetje

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:04

Lielle ging je jury-examen doen? Ik ben het even een beetje kwijt :o Succes in elk geval! [edit] Theorie Orun dus! [/edit]

Ik weet niet meer precies wie het zei, maar ik ben zelf ook van meer hooi ipv meer brokken. Maar paard is een beetje boel dik (zeg maar tonnetje rond) en dus moet het hooi wel minderen want daar wordt hij zo vet van.
Vies krijgt 's avonds ook nog een scheutje lijnzaadolie door zijn voer trouwens. Hij heeft namelijk hele gevoelige darmen en is op deze manier niet constant aan de spetterpoep.

Zijn die van jullie ook al zo aan het verharen? Ik dacht dat die van mij amper wintervacht had, maar ik heb me toch een tapijt gelegd gisteren toen ik hem aan het rossen was! :oo

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:04

Goeiemorgen
Wat zijn jullie allemaal vroeg zeg. En zelfs al fanatiek geweest sommige! Ik ben om 8.45 mijn bedje uit gerold en heb net alle beesten gevoerd. (mijn schoonouders zijn op vakantie dus moet de katten kippen en de konijnen ook voeren) Straks naar de ortodontist.

Balen Noor dat er nog geen rust in zicht is. Ben je normaal vrijdags vrij? Das lekker!
TG ik ben een ''beetje'' ( heel erg ) voor l*l gezet door een collega. t.a.v. klanten maar ook bij mijn andere collega's. Had een heleboel gehoord achter mijn rug om en was een klein beetje woest zeg maar. Heb opheldering gevraagd bij de manager. Gaaf dat je een mooi schilderij hebt gevonden.
Lekker Corine dat je nog een dag vrij bent. Schiet het alleen niet zo hard op met je zadel :D
Sim beterschap!!!
JN ik ga met Noor mee, osteopaat of masseur kan zoveel schelen. Zij kunnen mij altijd precies vertellen wat ik op dat moment niet kan met Zeus in het rijden. Het helpt mij heel erg. Ik heb 4x per jaar de masseur en 2 x per jaar de osteopaat gewoon preventief voor alle paarden!
Snoek ik kan je niet echt helpen met je laarzen. Denk alleen wel dat je er minder voor kunt vragen als Corien denkt.
@ Evony het is inderdaad lastig een moeilijke eter. Thuis gaat het wel daar eet hij wel verder als hij uit de wei komt maar op de crossen in Helvoirt en Varsseveld als ze daar op stal moeten blijven was het dramatisch. Konden alles mengen met appelsap. Hij moest natuurlijk wel goed eten omdat hij daar was om een zware cross te lopen.
Mootje is al lekker fanatiek bezig geweest.

Ja ik denk inderdaad dat Zeus toe is aan zwaarder werk. Even kijken hoe hij zich houd na gister avond. Heb toch een beetje meer gevraagd dan ik de laatste tijd heb gedaan. Mocht hij vandaag goed voelen dan denk ik dat ik hem maandag mee neem naar Boekelo. Geert wilde daar nog wat cross trainen en als ik hem mee neem kan ik mooi weer op een ander terrein rijden en een beetje met het water en de beek spelen. Wordt hij misschien een keer weer moe.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:07

Lielle, galop begint ook met een Z toch? 7 fases. En stap 9 fases, zo moesten wij het tekenen iig.

Marijke, dat is ook wat zeg, gelukkig is het gesprek goed verlopen!!

Wij betalen sinds deze maand extra voor een extra voerbeurt hooi. Wordt dat voor de stal klaar gezet en kunnen we dat 's avond zelf geven. Nu hebben ze bijna onbeperkt.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:10

Wij kunnen kleine baaltjes hooi bijkopen voor ik geloof 5 euro nog wat, maar die van mij heeft het pas net op als de volgende beurt al weer wordt gegeven!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:12

Onze paarden krijgen ook ''onbeperkt'' hooi, als we meer geven eten ze het niet meer op hahaha :+
Beat eet weinig, het is gewoon in alles echt een pony (mijn cob longeer singel zit op zn kleinst mijn bijzet (cob) teugels op zijn kleinst en zijn nog steeds veel te groot, ze heeft kleinere hoefjes dan een ijslander) en eet dus ook voor een pony maar ik voer haar vaak voor een paard en dat blijft dus liggen.
Toc en Ruby eten wel erg veel :oo

Verder staan Ruby en Beat op 3 kg brok per dag, en Beat tijdens sgw seizoen meer en dan krijgt ze er ook nog iets extras bij voor energie.

Annetje: het valt nog mee hier :D maar ze staan ook onder een deken dus hebben ook niet erg veel haar, en het vriest hier weer dus ze hebben het nog nodig ^)
Lielle: succes met je theorie!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:13

Ik vind het wel belangrijk dat ze veel en goed hooi krijgen. Wij hebben van die mega grote balen van 2m bij 2m ongeveer. Zit meer als 300 kilo op. Kunnen we een kleine week mee. (met 5 paarden en 3 kleine pony's)

Buiten krijgen ze bij ons altijd kuilvoer bij. Hooi eten ze buiten niet.

Succes Lielle met je theorie!!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:14

Die van mij heeft het binnen een uur op, ook al leg je er een mega hoop neer :o We hebben nu helaas hele kleine sprietjes, dus die verstop ik dan een beetje door het stro zodat hij toch wel eventjes bezig is. We hebben heel droog kuilvoer trouwens. Het heet kuilvoer, maar het ziet eruit en het ruikt naar hooi.
In de zomer staan ze in de wei met een hooiruif. Het is altijd goed te zien de eerste weken dat die van mij goed snel kan eten en de rest niet :o die van mij komt echt gigantisch aan en de rest valt af... na een week of twee zijn ze wel gewend en staan ze niet meer zo te bunkeren.
Als ik meer hooi zou willen geven hoef ik niet extra te betalen trouwens.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:14

TeeGee schreef:
Lielle, galop begint ook met een Z toch? 7 fases. En stap 9 fases, zo moesten wij het tekenen iig.

weet ik, maar deze serie kun je gewoon herhalen. Zorgen dat je terug bent op het uitgangspunt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:15

Op de valreep: Lielle succes!

Evony

Wij hebben ook van die grote balen hooi idd, doen we 1,5 week mee met 2 paarden 1 uuh tussengeval en 1 pony :+

Zomers staan ze van sochtends tot savonds buiten in goed gras en krijgen ze er alleen brokken naast indien gras voldoende is anders ook nog hooi.

TeeGee

Er wordt bij ons 's ochtends om ongeveer half 9 hooi gevoerd en dan al om 15 uur weer. Dan vind ik het te lang naar de volgende ronde hooi.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 11:15

Goeiemorgen,
Mijn laptop doet het niet meer -O- Hij was al een beetje raar de laatste tijd, als ik het scherm dichtklapte als hij aanstond, kreeg ik hem daarna niet meer aan of uit, en moest ik de accu eruit halen. Nu gaat hij steeds aan en uit als ik hem aan wil zetten, met een raar geluidje erbij -O- Weet niet wat ik moet doen! Gelukkig heb ik laatst mijn documenten en afbeeldingen op een externe schijf gezet, maar ik mis toch aardig wat nu. Ga nu naar college. Moet vandaag tot kwart voor 6, dan naar huis en Vorstin nog rijden. Best een inspannend blok dit keer!

Fijn dat Jer zijn best deed Noor. En sterkte met de drukte :(:) En jij bent toch juriste bij de gemeente? Weet jij hoe het zit met schadevergoedingen voor een ongeluk dat is gebeurd door een gat in de weg? Mijn broertje is gisteren met zijn scooter in een gat gereden, en over de kop geslagen. Scooter is behoorlijk kapot. Heb verschillende dingen gehoord over wel/niet vergoeden, weet jij misschien hoe het zit?
Lange dag gehad gister dus Sim!
Wat klo.te van Caap zijn kogel Evelien :(:)
Annetje, de laarzen zijn maat 5,5 - 11 - 02 - 49 - 35 (wat het ook mag betekenen :P). Maar het is iig een standaard maat.
Fijn dat je springles lekker ging EB
Gaaf dat je je M debuut hebt opgegeven Lau!
Lekker buitengereden dus Sann. Ben jaloers! Gelukkig ga ik zaterdag naar het strand :D
Goed gewerkt dus MM :D
Fanatiek Mootje!
Lastig Benthe. Heb je het op jonkie ook?
Lekker dagje vrij Corien :)
Fijn dat de zadelmaker komt Evony!
Gaaf dat je dat schilderij gekocht hebt Karen :D
Succes Lielle!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:16

Ik zat inderdaad ook te denken aan een masseur of iets dergelijks, maar er zijn er zo veel, hoe daar een keus uit te maken? Mocht iemand nog tips hebben van mensen die ook in de regio Zwolle/Apeldoorn komen dan hou ik me aanbevolen :D

Hier krijgen de paarden ook veel kuil op een dag, nu ook in het land, want daar staat toch geen gras meer op :o

Hier ook nog geen paarden die aan het verharen zijn, maar dat komt ook grotendeels doordat ze bijna allemaal geschoren zijn. Jipje zelfs afgelopen weekend nog een keer geschoren.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:17

Shanouk: alles wel verder goed met je broertje :oo? Heb je nog garantie op de laptop? Want dan zou ik hem gewoon op laten sturen, heb ik ook bij die van mij gedaan!

TG: wij voeren om half 9 en dan gaan ze om 11 uur de wei in, om 5 uur er weer uit en worden ze weer gevoerd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:21

valreep valt wel mee Sim, examen is pas vanavond.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-11 11:22

Geen garantie meer helaas, heb hem al een poos. En broertje is verder ok, even irritant als altijd.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:24

Jipje_niekje. Wij hebben Wendy van Engeland. Zij komt uit Deventer naar ons toe dus weet wel zeker dat ze ook naar jou toe kan komen!!! Ze heeft een website... http://www.morehorse.nl
Ze bevalt ons super! En ze vind het leuk om dingen uit te leggen.
Balen Snoekiej dat je laptop het niet meer doet. Balen dat je broertje al weer irritant is! Maar wel beterschap voor hem!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:27

moguh...

snoekiej, je hebt PB, (hebben ongeveer hetzelfde hier meegemaakt...)
en balen van je laptop..

hier krijgen ze rond 6 uur hooi/voordroog, rond 8 uur brokken en meestal half 9 naar buiten, en dan overdag nog keer hooi/voordroog (nu er nog geen gras staat) en dan rond 5/6 uur brokken en rond 8 uur 's avonds weer hooi/voordroog.

@ lielle succes met je examen..
@ noor succes met al je zaken/drukte....

@ weet niet meer: hier verharen ze ook allemaal enorm...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:27

Dat i9s schrikken Shanouk!!
Lielle: Succes straks!

Ik heb alles ingepakt en ga naar Ede.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:29

Veel plezier in Ede Lau!
@MM: Bedankt voor de link in ieder geval! Zal het is even allemaal gaan bekijken.
@Snoekiej: Dat is wel schrikken van je broertje zeg! Hopelijk wel fijn dat hij er niks aan heeft overgehouden! En balen van je laptop..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:32

Lau: heb je training? succes!
Shanouk: gelukkig dat hij er zelf niks aan heeft overgehouden! wel balen van je laptop.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:42

Heel veel plezier Lau!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:45

veel plezier laura...

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:50

brrr wat is het hier koud zeg, zadelmaker komt zo dus zal wel een tijdje in de stal moeten zijn vanmiddag, heb maar een thermolegging onder mijn rijbroek aangedaan :+
Straks mijn lekkere ariats aan, sjawl om en handschoenen aan dan overleef ik het wel :Y)