[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 08:41

Goedemorgen :wave:

Moet nog een beetje wennen aan het zaterdag werken... Maar dat komt vast snel hoop ik :P Moet in ieder geval een beetje gaan opschieten ;) In mijn lunchpauze maar eens bellen naar stal, want de manege gaat op zaterdag om 18.00 uur dicht en ik kan er pas om 20.00 uur zijn en wil zeker omdat ze nog niet naar buiten gaat wel graag even rijden.. :)

PB: Leuk dat je gister op tv was :D
Carolien: Succes met jureren vandaag!
Mandy: Je was er weer vroeg bij zeg ;)
Kim: Wat super van je fijne rondjes!

rowo

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 08:45

Goeiemorgen :wave:

@ vief: om 6 uur al dicht? Das wel vroeg zeg op een zaterdag :? En mag ze nog niet naar buiten om haar pootje?
Werk ze!

Ik zal zo eens gaan rijden.. Vanmiddag weer naar Ikea met vriendlief, want maandag krijgt ie de sleutel.

Ook nog ff ego bericht dat ik maar liefst een 9,8 voor mijn bouwkunde had (9 + 0,8 bonus) en dat met een dag van te voren beginnen met leren :+

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 09:50

:=

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 09:50

Kom even binnenvallen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 10:05

Wow, Mandy! Net cijfer!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:48

Naja het was ook eigelijk wel errug simpel :o Had wel het hoogste van de klas maar er waren ook maar enkele onvoldoendes.

Wie is er hier nog meer zo chaggie als ik? Alleen door dit rotweer. Afgelopen dagen alleen maar in de regen de paarden gedaan :( Vandaag weer en Zoë moet ik zelfs nog. Had ik maar een binnenbak.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:52

Goedemorgen

Super cijfer mandy.

Hier nog 1 die enorm baalt van dit weer. Thuis kan ik niet meer rijden dus constant paarden inladen en naar de manege 10 km verderop. Ik spreek maar extra wedstrijden af. Heb er volgende week 4. 2x dressuur en 2x springen en 1x les. Dus ik ben weer een weekje onder dak :=

Zometeen even jureren. L1 en het lijkt wel een leuke groep dus dat scheelt weer. Heb helaas geen eigen schrijver dus ben benieuwd hoe het gaat...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:55

Ik kan t/m vandaag nog goed rijden. Maar nu valt er wel erg veel regen dus wordt de bak erg nat. Longeren kan ik eigenlijk altijd wel in de cirkel (behalve als het donker is, want geen licht). Bij Zoé is de bak altijd droog gelukkig.
Maar ja, met dit weer ga ik echt niet voor de leuk rijden :n Veel concoursen is geen optie met werk, school, vriend en nu de verhuizing.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:04

Goed cijfer Mandy! Wou dat het bij mij zo makkelijk ging :o

Ik ben weer vrij van het werk. Voodoo moet vandaag ook maar even wat doen, maar onze bak is ook al zo bagger. Ik wil vandaag eigenlijk niet rijden, omdat ik donderdag al les heb gehad en eerst wil wachten totdat dat andere zadel er is. Tot dan wil ik eigenlijk max. 2 keer per week rijden op het springzadel. Moet toch maar even proberen te longeren in de blubber. De zweep wordt dan altijd zo zwaar!

Vanmiddag nog even helpen met parcours opbouwen voor de ponyspringwedstrijd morgen. Gaan we versieren met sinterklaascadeau's, die heb ik van de week al in lopen pakken :+

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:13

:wave:

Rosalie; succes met parcoursbouwen, leuk zeg met die versiering :j
Vief; das idd mooi op tijd, maar voor privé mag je d'r toch wel komen, hoe zou dat moeten als je eens zaterdagavond concours hebt.
Caroline; succes met jureren!

Ik wordt ook niet bepaald vrolijk van dit weer, maar helaas is het niet anders. Vanochtend Zaps iig ff buitengereden en Fari even in de bak. Morgen mag Fari weer voor het eerst mee op dressuurconcours sinds eind augustus := thuis voelt ze iig wel heel fijn, dus we zullen zien..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 16:16

Goeiemiddag!
Ik heb gelukkig geen last met rijden van een rotbak, ik kan gewoon lekker binnen rijden :) Vanochtend heb ik op stal gewerkt, en daarna geoefend met trailer rijden :D Gewoon bij ons op het erf. Ik vond het echt lastig := Vooruit was niet moeilijk, maar recht achteruit lukt me echt nog niet! Morgen gaan we weer even rijden, en dan hopelijk volgend weekend weer. Ik wil zo veel mogelijk oefenen voor ik ga lessen. Scheelt toch weer een hoop centjes. Vorstin had haar bak trouwens leeggegeten vannacht, dus ik heb al het muesli met brokjes wat ik nog over had erin gegooid. Dan kan ik vanaf morgen wat meer in de gaten houden hoeveel brokjes ze nu krijgt. We moeten naar de 400g, dus dan mag ik er wel een berg muesli in gooien :=

Netjes Kim :D Gefeliciteerd!
Goed dat je toch gegaan bent Anthea! En gefeli met je winstpunt :D
Lekker dat ze nergens last van heeft
Volgende week moet je nog ff aankondigen dat je op tv komt PB, dan ga ik het kijken :D
Lastig gedrag heeft je ruim Caroline! Wel goed opgelost zo
Succes met werken Vief!
Wow Rowo, wat een cijfer :wow:

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:53

Volgens mij heb ik iets gemist, waarmee kom je op tv PB?

Ik krijg trouwens vanaf volgende week een bril, had al een tijdje het idee dat ik niet gelijk zag en de opticien heeft dat bevestigd, bijziend :+

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:28

Zo ben weer terug. Jureren ging wel goed.

@rowo aangezien ik nog geen werk heb rij ik maar extra concoursen. Moet toch wat doen met mijn tijd.
Mijn bak ligt lager dan het huis dus drama. Huis staat te koop dus mijn ouders hebben ook geen zin om zand in de bak te laten gooien. Hij is 15 jaar geleden omgegooid. Wit zand naar boven. Daarna nooit meer zand bijgekomen wel veel zand vergespoeld in de winters. Nu heb ik vooral zwart zand, veel modder en water. heerlijk om in te rijden. Je paarden worden er wel waterproof van maar met schimmels niet fijn.

Ga lekker ongezond een pizza naar binnen schuiven. Heb honger gekregen van jureren.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:28

Snoek, tis idd lastig! Probeer zo rustig mogelijk te rijden dat scheelt de helft. En altijd sturen naar de kant waar de trailer uitbreekt om 'm weer recht te krijgen. Maar echt het belangrijkste met bijzondere verrichtingen is dat je heel rustig rijdt zodat je de kans hebt eea te corrigeren!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 17:34

Ik rijd gelukkig al heel rustig :j Ben wel heel blij dat ik het gewoon al zelf kan oefenen! Als het een beetje lukt kan ik straks zelf de trailer aankoppelen en een rondje over het erf rijden en oefenen met achteruit rijden, steken etc. Vind het iig wel heel leuk om te oefenen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:36

Dat scheelt echt heel veel! Toen ik bezig was met mijn E ben ik ook elke keer gaan oefenen met bochtje achteruit en parkeren bij een laadperron. Heeft mij echt geholpen!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 17:54

Oefenen met achteruit rijden scheelt echt heel veel, ik deed dat thuis al vanaf mijn 12e of 13e. Auto voor de trailer sturen, aankoppelen en achteruit inparkeren. Ik moet zeggen dat ik me er nu ook redelijk mee kan redden :o Gewoon veel doen, evt. met pionnetjes

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:07

@ snoekiej: wees echt blij met je binnenbak. Met dit weer mis ik hem vreselijk.
En wat de rest zegt, ga ik in mee :j Ik reed ook al vanaf mijn 12e thuis met trailer. Aankoppelen, achteruit de schuur in, bochtjes etc. Dat scheelt zoveel met je examen!

@ carolien: kan me voorstellen dat je ouders er dan niks aan doen. Beetje weggegooid geld! Waar komen je paarden te staan als het huis verkocht is?

Vandaag vriendliefs meubels bij mekaar geshopt bij de ikea. Helaas alleen daar, ivm mega lange levertijden elders. Een uur over gedaan om er te komen, ipv een kwartier ofzo. Nu lekker niks, want dat gesjou is toch ook niet echt wat.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:48

Ik ben pas met mijn 18e met de trailer gaan rijden. Nu kan ik alles met dat ding. Op concours staan die mannen vaak met open mond te kijken hoe ik hem draai of achteruit rij als of het niks is. Laatst was er een man moeilijk aan het doen met een bepaalde draai. Ik moest die draai ook doen. Vraagt hij aan mij meisje zal ik het even doen want het is erg moeilijk. Waarop mijn moeder zegt laat haar het maar zelf doen. Ik rij achteruit, draai hem op zijn plek en klaar. Al die mannenn met open mond. Geweldig haha.

@rowo. Nou dat gaat nog leuk worden want dat wordt de manege en dat vonden mijn paarden niet zo leuk. Denk dat ik hun dan maar in de oude boxen zet met 3 kwart trailies ipv 3 kwart beton. Kunnen zij elkaar de hele dag zien en ook anderen. Maar gelukkig is dat nog lang niet zo ver.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 00:06

:wave:

Ik ben nog niet bezig met mijn E rijbewijs. Geen tijd voor op dit moment, en ook geen geld.
Ben nu eerst voor Thailand aan het sparen. Daarna maar eens voor E rijdbewijs aan de gang :).

Verder had ik vandaag personeels uitje met het hotel. Was echt super gezellig. We gingen naar het klimavontuur (onderdeel van Appelscha Outdoor). Dat betekende dat we dus een hoogt parcours opgingen. Broekje aan en klimmen maar. Via banden naar de volgende paal etc. Klinkt vrij makkelijk, maar dat is het zeker niet :=.
Mijn vriend werkt daar en die wou dat altijd al een keer met me doen. Maar ik vind het dood eng, dus stelde het steeds uit. Maar toen hoorde ik dat we met het personeelsuitje iets outdoor gingen doen. Dus toen wist ik wel hoe laat het was :=. Ik eerst stug volhouden dat ik het niet ging doen! Maar heb het toch gedaan. En ooh wat was ik bang :o. Het lijkt niks, maar als je zo hoog in die palen staat dan is dat echt wel hoog en eng. Dat hebben we 1,5 uur gedaan.
Daarna gigen we op een paal klimmen van 9 meter hoog. Op die paal was een klein platootje waar je op moest gaan staan en dan hing er in de lucht 2 meter van de paal vandaan een bal die je dan aan moest tikken. Maar als je boven op die paal stond dan bewoog het gewoon := en je kon je nergens aan vast houden. Pfff ik heb het gedaan. Maar ik doe het niet weer :=.
Daarna lekker gegeten met zijn allen. Een erg leuke dag gehad :))

Duik nu lekker mijn bedje in. Morgen even met de studie aan de gang en savonds nog even op stap. Hoef maandag toch pas 4 uur op school te zijn. Klote tijd :=. Van 4 tot half 6. Helaas verplichte les :\. Had eigenlijk om 7 uur clubles, maar mag een uurtje later rijden :). Rij toch niet het hele uur daar, maar kan dan toch nog even in de binnenbak rijden.

Vief: Is het nog gelukt met rijden vanavond :) ?
Rowo: mooi cijfer ;).

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 09:33

Mogguh :)

Kim; dat lijkt mij echt vet gaaf zeg :)) Maar kan me goed voorstellen dat anderen het eng vinden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:48

Ik zal ook weer eens even laten weten hoe het allemaal gaat, ik lees wel mee, maar ben niet zo'n dagelijkse schrijver.

Met de Fries gaat het aardig, nog steeds bezig om al het heette eruit te rijden, dus even kijken of ik nog een wedstrijdje start en vanaf janauri bouw ik haar weer af ivm de dracht.

Met Bull gaat het super, de verenigings lessen gaan super braaf en de drie springlesje heeft hij ook super opgepakt. De schrik en obstakeltraining heeft hij heel goed opgepakt, was een heel leuk weekend.

Tevens ben ik met Bull naar de NRPS hengstenkeuring geweest, omdat ik het heel graag zelf eens wilde meemaken. Bull deed het super goed, draafde zeer ruig op het straatje, blazen en knorren en hij danstte naast me, en het zand ging ook zeer goed.
Met springen liet hij zich eveneens zeer gemakkelijk zien, geen 1 aanjager hoefde eraan te pas te komen... :D hij is t.o.v een half jaar terug enorm verbeterd. Het voorbeen werd zeer goed gevouwen en de bascule was vele malen beter, keer op keer zeer goed terug komen op de sprong en elke sprong boven de staanders met heel veel rek in zijn lijf.

Bull is doorverwezen naar de tweede bezichtiging. Dat zie ik dan maar als een toetje, want daarna verwacht ik niet nog een ronde verder te gaan. Hij blijft natuurlijk wel compact en 1.61 daar verander ik niets aan. Maar evengoed heb ik genoten van een zeer mooie dag en ben ik trots op mijn paard. Wanneer de foto's er zijn zal ik wel een topic maken van hem.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:09

Wauw Bianca, dat is wel erg leuk ;). Ben benieuwd naar de foto's :).

Malloesje: Vind het nu ook super gaaf, en blij dat ik het gedaan heb. Maar er zijn foto's gemaakt :o bleek koppie haha :P. Als ik ze heb zal ik ze wel even laten zien :).

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:13

Bianca: leuk zeg dat het zo goed gaat met de fries en Bull. Ook gaaf dat Bull door is naar de tweede bezichtiging. En ook al kom je dan niet verder, jullie zijn beiden weer een ervaring rijker.
Kim: wij hebben dat ook een keer gedaan. Als je het eenmaal gedaan hebt is het wel gaaf. Maar daar bovenin op die kabels is toch echt doodeng.

Was gisteren jarig. Heb het gisteravond voor de familie gevierd en ben vrijdagavond uit eten geweest met mijn vrienden. Heb het echt super gezellig gehad!
Gisteren zijn we ook nog ergens gaan rijden met de paarden. Goede oefening voor Weltsieger. Weer op een ander terrein. Hij gedroeg zich netjes. In het begin wel wat opgewonden, maar dat was het. Heb fijn gereden, al weet ik dat er nog veel oefening in zit voordat we een fatsoenlijk proefje rond kunnen rijden. Kan nu ook al wel een B-proefje starten, maar ik ga pas weg als ik ook weet dat ik kan winnen. Dus we oefenen nog even verder.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:13

Ik meld mij ook in dit topic. Ik lees al best een tijdje mee, maar had nog niets te melden omdat ik een geblesseerd paard had. Sommigen van jullie heb ik op de SGW wedstrijden gezien.

Mijn huidige paard: http://www.leukopdefoto.nl/files%5C2008 ... 521295.JPG

Dit paard is helaas afgelopen week afgekeurd door een blessure in zijn rug. Met dit paard heb ik L2 dressuur, L springen en L SGW gereden.

Na een paar weken zoeken, heb ik mijn nieuwe paard gevonden. Eind deze week wordt hij gekeurd in Bodegraven.
Dit is hem dan:
Afbeelding

Het is een 4-jarige Holsteiner v. Cajus.

Voortaan zal ik niet alleen lezen, maar ook reageren ;)