Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:08

Twas vandaag de vlp club battle selectie. Tbegon helaas niet zo goed met 3 balken in het springen, dus lag de druk bij de twee dressuurrijders :+. De eerste heeft al heel wat goed kunnen maken maar het was nog niet genoeg dus moest ik ook een goeie proef neerzetten. Ik was super nerveus, normaal ben ik dat nooit, maar ik heb nog nooit voor zoveel publiek moeten rijden en zoveel supporters :'). Hij verschoot eerst al keihard vd speaker. Gelukkig kreeg ik hem ervoor. Er waren kleine foutjes, maar opzich cava nog. Juist beetje verzet bij links aan galoperen, had hij spook gezien ofzo :P, stap was ook niet zo goed, tis niet echt een beweger. Maar hij deed super zijn best. Uiteindelijk ben ik vierde geworden met 67,6%, not bad I think, er waren toch enkele goeie paarden bij. Dus op het eind zijn we dan toch nog 5de geworden en mogen we naar FHE! Ik zal er dan wel niet zijn als ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:17

Heb de afweging gemaakt hoor om naar een tweedehands uit te kijken, maar al het gedoe dat erbij komt... Icaro is er sedert augustus 9 geworden. Ik verwacht niet dat die nog immens gaat veranderen in bouw, hooguit bespiering misschien. Waarom dan niet direct in een goed zadel investeren dat voor beide goed past?

Ik heb het spaargeld wel staan maar vorig jaar auto + nieuwe trailer + BE gehad aan kosten, komend voorjaar flinke werken die voorzien zijn op 1 weiland. En vriend wil in juni graag op reis naar Finland, dus daar moet ik ook aan meesparen. Zou er graag nog iets van overhouden ook.
Rond einde maart hoop ik het bedrag bij elkaar te hebben, dan is dat tegelijk mijn ideale verjaardagscadeautje aan mezelf :D

Heb de filmpjes gezien, Junior doet het inderdaad goed! Ik vond die afsprong zo leuk om te zien. Stapt er volkomen relax naartoe, krijgt de afsprong in vizier en je ziet hem zo aantrekken.

Hahaha PP, toffe ervaring toch? Kan je zeggen dat je dat ook alweer hebt gehad :)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:24

Ja dat wel! Twas leuk! Stal fonck was er ook. Er hebben drie heel sterk gereden mr uitsluiting voor 1 de jumpingruiters. Anders zaten ze er zeker bij.

Welk zadel zou je willen of weet je nog niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:30

Fonck rijdt algemeen wel sterk heb ik de indruk? Weet niet wie ze dit keer gestuurd hebben.

Prestige valt in ieder geval af. Antonius wees me erop dat die zadels voor personen van ons postuur (klein met korte pootjes) bijna altijd nadelig zijn ivm houding. Ik zat blijkbaar altijd te ver naar achter op de lepel, wat me enorm moeite vroeg om goed mee te zijn op de sprong. Dacht altijd dat mijn spiergebrek aan mijn rechterbeen daar voor iets tussen zat, maar blijkbaar strooide mijn zadel ook roet in het eten. (Ik mag ivm dat spiergebrek ook geen motor meer rijden)
Erreplus zijn heerlijke zadels. Heb ooit eens een close contact eventingmodel getest. Icaro liep er super onder en voor mij was het hemels. Zadelmaker heeft vorige week een shoulderfree springmodel erop gelegd. dat lag direct als een puzzelstukje op zijn plek. Het prijskaartje is echter iets minder leuk.
Buiten die 2 merken ben ik absoluut niet thuis in de springzadels, dus ik ga op mijn gemak rondkijken en als het moment er is bespreken met de zadelmaker. Mijn dressuurzadel is indertijd ook iets helemaal anders geworden dan wat ik in gedachten had, maar ben er nu nog steeds enorm blij mee dat hij me daarin zo goed geholpen heeft.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:38

Mss kan je toch al beginnen kijken, leertijd van zo een zadels kan lang zijn...

Prestige heeft 100 modellen die allemaal aanpasbaar zijn, dus zou ik zeker niet uitsluiten! Ik zelf heb nu de 'goedkope' antares.
Verder heb je de standaard merken stubben, passief en Kiefer. Binnen springzadels zijn Bruno delgrange, devoucoux, Antares , amerigo, butet, CWd ook bekend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:51

Ik ga dinsdag mijn kieffer dressuur ophalen, planning is dan inderdaad om te bekijken wat er allemaal kan. Ik hou in ieder geval rekening met de duurste prijsklasse, dan kan het alleen maar meevallen als er iets geschikt is in een goedkopere categorie.

't Is vooral zijn bouw die we sterk in de gaten moeten houden bij zadelkeuze. Een compact propje met een goeie schouder is niet makkelijk. En ik zit ook graag comfortabel :+ Voor dressuur heb ik graag een (semi)vrije zit, voor springen mag er toch wel ondersteuning zijn.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 23:02

Waarom laat je geen op maat maken?
Heb ik gedaan met men dressuurzadel. Levertijd is dan ook wat langer dus tijd om te sparen.
Blits heeft zijn schouders vrij naar achter blijkbaar en er was nog iets geen idee wat. Maar voor hem heb ik ene op maat. Ook duur, maar bijna even duur als men springzadel, niet op maat.

Voor springen heb in Passier eventing. Fijn zadel.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:09

Luxor ook niet gemakkelijk om zadel te vinden. Tot nu toe 1 iets dat perfect past en dat is mijn huidig VZH zadel. :+ Nieuw springzadel van hetzelfde merk kan ik me niet permitteren (tweedehands nu ook even niet). Luxor heeft ook bredere schouders maar een smalle rug. Singel is 110cm en 3-4 gaten aan elke kant nog aangesingeld. Dus een 100cm zou ook passen. :P Bij Shuddy had ik een grotere maat. Zo zie je wel dat hij een smalle buik heeft. :+
Als ik een zadel zou moeten opsplitsen, past ofwel de soort boom niet goed ofwel de lepel onderaan te platte kussens waardoor het wipt bij Luxor.
Prestige Roma, LJ Dirk Demeersman, Antarès (ouder model), Tekna, ... hebben er allemaal eens op gelegen en past helemaal niet. Moest er nu een samensmelting zijn tussen de voorkant van prestige roma en achterkant van Tekna zou het ideaal zijn maarja. :P
Voorlopig red ik me het wel met mijn huidig zadeltje. ;) Luxor verandert nog steeds, dus nog makkelijk ivm aanpassen enzo. 8 december wordt het weer nagekeken.
Later probeer ik wel nog wat zadels. Een LJ Close contact zou ik dan wel eens willen proberen. Schappelijke prijs maar naar 't schijnt wel een zeer degelijk zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:21

De enige die ik weet die testzadels hebben die je mag proberen zijn Erreplus. Heb zo eentje even gehad, dus daarvan weet ik sowieso dat ik goed zit. Die zadels zijn ook heel aanpasbaar naar zowel paard als ruiter (ale zo heb ik dat toch verstaan) wat weer voordelen heeft. Hangt alleen een prijskaartje aan.

Op maat maken kan ik ook eens naar informeren inderdaad. Zijn vader deed dat, of de zoon dat nog doet weet ik niet.

Ik heb er zeker wel een flink bedrag voor over, maar dan wil ik wel direct goed zitten voor liefst een hoop jaren.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:56

Ik heb zelf een lj eventing zadel en kentaur dressuur zadel. Gelukkig is furrie niet zo een moeilijk voor een zadel. Jerko heeft 2 prestige zadels waar hij heel tevreden over is.

Leuk pp dat het zo goed ging. En dat jullie geselecteerd zijn. Ik kom trouwens zondag naar de dressuur. Zal wel gene vetten zijn maar zal toch komen.

Daaph: die jonge doet dat het super he? Volgend jaar bk van de 4 jarige :-)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:30

Ik ben weer terug, en vaag al een beetje bijgelezen.
Nu maar eens goed bijlezen.

Boxser kijkt gelukkig bijna nergens naar...het is meer de dingen die er niet zijn die hij ziet _O-

florence..hoe is het met je staartbeentje...kan je heeeeel lang last van hebben. %)

hanne klinkt goed met je jumping...maar ik kan me voorstellen dat je inderdaad eerst een beetje stabiel wilt rondgaan. en fijn dat je paard een knopje heeft omgezet in de dressuur. en succes met scheren, is altijd fijn als ze weer een kort velletje hebben.

winnie...blij dat je weer kunt gaan draven, ik ga komende week ook weer rustig aan een beetje stabilisatie werk doen.

varekaj, heb je al eens gedacht aan een wow-zadel met opblaasbare kussens? en proficiat met je prijs! ik wil wel eens horen waarom die nou zo speciaal zijn.
Boxser maakt ook iedere dag een schijtpaleis van zijn stal...wat een strontfabrieken zijn het ook >;) :=

Antonius, hoe is het nu met Fi? en fijn dat je nyona weer aan het oppakken bent, heeft fi ook meer rust ;)
en een leuk idee voor je verkleedpartij,)

Prietpraat, oei...dat zal schrikken zijn geweest van de koliek. en leuk zoi'n club battle..hadden wij ook altijd, maar is nog maar weinig animo voor.

daaph, mooie foto!! en wat is die jomo van jou groot zeg!!!
hoef ik niet te doen met mijn partner, die zou al helemaal verschieten van de stress en stik chagerijnig zijn omdat niet alles perfect mooi zou blijven zitten _O- >;) :=
en lekker gespeeld in genk!! :wow:

jessol, ook al zo'n mooie foto, gelukkig geen nadelige gevolgen met zijn nachtelijk uitstapje.

zooo, dat was een goeie bijleesactie _O- := :D

nog even kleine update boxser, zijn wond is nu nog maar zo groot als de top van mijn wijsvinger, dus komende week ga ik wat meer stabilisatie werk doen. Dan over 2 weken komt de osteopathe kijken/checken of met meer lichte arbeid alles goed is blijven zitten.
Als zij groen licht geeft, dan maak ik een afspraak bij de dierenarts, die hem dan nog een keer volledig zijn bekken gaat scannen.
als hij dan ook groen licht geeft, ga ik hem beetje bij beetje meer oppakken tot aan de vakantie in januari.
Dan komt mijn vriendin 3 weken, alleen maar wat buitenritjes doen bij goed weer, of longeren in de hal van de verenging (als een ander lid er dan bij is, want niet leden mogen daar niks doen ook al is het een paard van de vereniging)
En dan in februari gaan we weer echt aan het werk. Maar dan zitten we op 4 maanden rust. En dan kunnen we het pas echt zien of hij de druk kan verwerken in zijn lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:06

Wow-zadels, al aan gedacht maar durf ik uiteindelijk niet. Hoor en lees hele wisselende verhalen over de zadelpassers daarvan, ene is zeer capabel en de andere totaal niet etc. Voor de prijs wat die dingen kosten kijk ik liever naar een "gewoon" zadel. Ik weet ook niet hoe snel die fitters (kunnen) komen als er iets is. Mijn huidige zadelmaker zit op 10 minuutjes van mijn werk of half uurtje van stal. Daar spring je al eens makkelijker binnen om iets te vragen, en meestal kan ik binnen een week terecht met paard bij hen op locatie.

Icaro gaat een punk-kapsel krijgen. Gisteren tijdens het manen bijwerken verschoten van een hond, ik heb in mijn duik van mijn trapje een fikse pluk manen meegehad en tjah... hij loopt nu met een ultrakort funky paraplu kapsel à la dansende wc-borstel :)) Ik had gehoopt dat het alsnog plat zou vallen maar helaas. Als ik er echt geen dotjes in krijg zet ik de boel kaarsrecht, groeit wel weer bij.

Madelene, fijn dat de wonde zo goed geneest! Is dat nu met lasertherapie al bij?
Ik verbruik op dit moment gemiddeld 3 pakken gehakseld tarwestro/week. Hij staat dagelijks van 7u15 - 16/17u buiten, ik haal er alle drollen en eventueel natte plek uit maar pfft... Volgens mij spaart die expres alles op -O-

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:28

Hahaha Varekaj mooie actie van jou! Icaro is er helaas het slachtoffer van :P

Wat fijn Madelene dat het goed geneest! 4 maanden lijkt mij een mooie tijd om hem rust te geven.

Daaph: amai dat ziet er een tof beestje uit!

Hier gisteren jonge paarden jumping gehad met Iskander, het parcours stond zo'n 95cm en bouwt nu op naar 1.10 in februari. Ik moest van mijn vriend een vlot tempo houden en had dan ook het gevoel dat ik als een cowboy in het parcours rond vloog. Op het filmpje valt het wel mee maar ik voel dat we meer moeten kunnen schakelen. Nu is het ofwel te traag ofwel te vlot. We hadden 1 balkje :) ik post zo meteen de video. Natuurlijk mag ik niet vergeten dat hij nog steeds 4 jaar is en al zeker 2,5 maand niet op jumping is geweest. Het was ook opnieuw de eerste keer indoor en dat merk je ook wel, hij was wat kijkerig.

Ohja, de bodyprotector was van de partij aangezien mijn staartebeentje erg veel pijn doet :n

Edit: https://youtu.be/2OkqQkvds7M

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:30

Florence: ik vind het er niet snel uitzien, gewoon mooi tempo vind ik. Je kan een 4 jaarse ook nog niet zo willen verzamelen als je andere paarden hé, komt wel. K zou wel proberen oefenen op het wisselen. In de bocht van 1 naar 2 moest je over draf gaan, hij was wat tegen de hand en denk dat je daardoor wat te weinig voorbereid was op de tweede waardoor hij een balk nam. Komt wel goed

Varekaj: snelle verkoop van je zadel!! Toch al goed! krijg je geen eindejaarspremie of zoiets op je werk om je spaargeld een duwtje te geven?

Maddy: fijn dat het goed gaat met boxser! Als alles voorspoedig blijft gaan, ben je wel goed uitgerust tegen dat het nieuwe seizoen begint maar heb je tegelijkertijd ook genoeg tijd nog om hem weer in conditie te zetten.

PP proficiat zeg met de selecties voor de battle!! Zeker niet gemakkelijk voor jullie als jonge combinatie met toch beetje druk om het goed te willen doen!
Prestige heeft veel verschillende modellen zadels, maar ik heb er op een stuk of 5 gezeten en behalve diegene die ik gekocht heb, had ik bij allemaal hetzelfde probleem, zweetblad staat te ver naar voor gebouwd waardoor je met korte benen je knie niet in het zweetblad hebt, maar je blijft er wat vanaf. En dan heb je weinig steun.

Daaph: denk dat je mt junior zeker weer een nieuwe topper hebt staan!! Leuk!

Bij mij staat de afsluiting rond de piste! Superblij! Stuk veiliger om te rijden en kan nu thuis ook weer wat lesgeven. Nu nog enkele hindernissen kopen en ik ben gezet *\o/*
Fi ben ik aan het longeren met de bijzet maar wel aan het halster. Mocht in principe vanaf vandaag terug met bit rijden, maar ga nog paar dagen wachten.
Nyona loopt goed na lang losrijden. Hopelijk als de routine er weer in komt dat ze toch sneller gaat loslaten...

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:49

@madelene: goed dat de wonde zo goed geneest! Genoeg tijd geven en dan is hij voordat je het weet weer de oude!

@florence: ik heb ook zo vaak dat cowboygevoel op jumping en dan denk ik altijd wat moeten die mensen die aan het kijken zijn nu niet denken. Maar als ik dan dat filmpje bekijk ziet dat er helemaal anders uit :)

Ik heb een onlangs een stubben springzadel gekocht en ik ben er echt tevreden mee! Alleen nu ik zo wat langere stapwandelingen doe is de zitting wat hard voor m'n zitbeenknobbels. Kzal wat vetjes moeten bijkweken :D

En ik heb vandaag voor het eerst 3min gedraafd *\o/* was echt het zo'n zalig moment! Rubitje was ook tevreden, ontspannen maar wel heel opgewekt met de oortjes naar voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:12

Ik ga mijn eis om een "vrije zit" te hebben laten schieten en gewoon zoveel mogelijk passen en proberen. Enige vereiste is wel dat ik stevig wil zitten. Mocht hij een rodeo doen, dat ik het kan uitzitten of in ieder geval niet het gevoel dat ik bij de minste struikel compleet uit mijn evenwicht wordt gesleurd.

@ Antonius: ik krijg inderdaad nog eindejaarspremie en dergelijke, maar ik weet niet hoeveel dat gaat zijn. Vorig jaar heb ik geen volledig jaar gewerkt, ben pas half mei daar begonnen nadat ik in februari was afgestudeerd. In 2017 is mijn eerste volledige jaar bij deze werkgever, het bedrag zal in elk geval verschillen met vorig jaar. Dus in mijn "spaarplan" tel ik die niet mee omdat ik het bedrag niet ken, maar de bedoeling is wel dat die de zadelpot in gaat.
Hoe gaat het met je kostuum voor het verkleedproefje :D
Zijn er bepaalde hindernissen die je zoekt? Ik heb een fikse populier die omgelegd moet worden komend voorjaar, je mag die komen ophalen...

@ Florence: ik moet niks meer bijknippen, 't staat intussen vanzelf al zo goed als recht. Had gehoopt dat het zou platvallen maar nee. Nuja, het heeft wel een giga voordeel: ik hoef geen tijd te steken in vlechten als ik bij Fonck start de 18e :)) Ik kan redelijk goed dotten vind ik zelf, ik kan daar echt rust in vinden. In de winter is dat echter een kakwerkje omdat alles op stal buiten is. Vlechten met bevroren vingers, da's gewoon een rotklus.

Ik vind je filmpje wel fijn om te zien, tempo is toch goed? Juist je cameraman uitleggen dat hij jou moet filmen en niet de paal als je op de lange zijde rijdt. Dat kijkt zo slecht :D

@ winnie: Stubben is hard hoor ik altijd zeggen. Ik heb wel een fikse kont, maar amper vetjes op mijn zitbeenknobbels. Ik wil die graag heel houden.
Fijn dat het draven goed ging *\o/*

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:03

Prietpraat: goed gedaan en proficiat met de selectie!

Madelene: wat goed dat het zo positief vordert met boxer, genieten maar van die buitenritjes!

Varekaj: Ohnee, wat zonde van zijn manen! Hopelijk groeit het snel bij! De mijne heeft snelgroeiend haar denk ik, die boog bijknippen is echt rampzalig, ik ben er gene held in, dus soms ziet dat er echt niet uit. -O-

Florence, wat goed dat je jumping goed is gegaan! Ik vind ook niet dat het er overhaast en snel uitzien.

Antonius: Hoera voor de omheining rond de piste. *\o/* Bij mij zou dat een grappig tafereel zijn denk ik, pony zou constant de buurt verkennen denk ik. :')

Winnie: Oh wat goed dat je kon draven! Stom hé, hoe blij je daar mee kan zijn. Na Shadow zijn 4 maanden verplichte rust, deed ik de eerste maanden slecht mini buitenritjes, doordat zijn conditie en lichaam zo een deuk hadden gekregen, maar ik was dolgelukkig. <3 <3

Ik keek net even die foto terug, en hij was toen echt "mager" voor zijn doen, maar ik vond hem er niet echt goed uitzien toen. Hij heeft een lange weg afgelegd.
Afbeelding

Nu komen de kilo's er wel weer vlot bij, met dat stilstaan natuurlijk. -O-
Iemand hier ervaring met Crassaerts zadel? Kwam ik een aantal keer tegen op tweedehands, en blijkbaar maken zij ook zelf zadels op maat, en dat nog aan een schappelijke prijs. Het zal zowieso ook een aanslag zijn op mijn spaarrekening, ik heb er al wat mijn hoofd over gebroken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:18

Iemand van onze club had zo eentje te koop, weet niet of dat intussen al verkocht is. Ik heb nog een dressuurzadeltje liggen maar dat gaat voor Shadow te smal zijn op de schoft volgens mij. Je kan met tweedehands zo ruim gaan als je wil qua budget natuurlijk. Ik heb mijn part daarin gehad de afgelopen jaren, nu enkel nog nieuw of op zijn minst via de zadelmaker.

Ik heb als dressuurzadels deze gehad: Otto Schumacher Lech Profi en een oude, platte passier (geen idee welk model). Dat laatste had niks qua wrong, niks gesloten zit en dat zat heerlijk. Nu heb ik een Kieffer Lusitano.
Verder zat ik ook heel goed op mijn dressuurzadeltje dat ik nu verkoop, maar dat schuift naar voor op mijn tinker en zit immens oncomfortabel op Icaro. Een paard wat hier tijdje gestaan heeft had een KN Symfonie. Zeteltje op dat paard, catastrofe op de mijne :))

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:25

WOW-zadels zijn scheetkussens zeggen ze. :+ Ervaringen beginnen vaak positief maar heb er genoeg negatief zien uitdraaien.

Fijn Madelene en Winnie dat jullie stilletjes aan weer kunnen starten! Ik duim op goed verloop. ;)

Proficiat Florence! Spijtig van staartebeentje maar je hebt het toch gedaan hé. :) Hier ook zeer herkenbaar, ik denk ook dat ik koers maar is het tempo toch nog niet goed genoeg. :+

Veel succes aan degene die dit weekend wedstrijd rijden! Ik heb ook zin in zondag! :D

Luxor liep vorige week echt megagoed. Zelf 1 voor het eerst een succesvolle stap-galop overgang uit hem kunnen toveren. :D 't Was nogal een dressuurweek (welke me zin heeft doen krijgen om nog eens dressuurproefje te starten. :P ). Dus deze week eens hoofdje leegmaken met afwisseling. Vandaag al gestart met een lichte galoptraining op de trainingsbaan in de buurt. ;) Luxor was overenthousiast, hij was precies aan het passageren. :') Wel heel fijn een enthousiast paard! :D

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:28

Dat is leuk Antonius dat er omheining is! Idd een heel stuk veiliger. :j

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 21:28

Luxor zijn manen zijn moeilijk bedwingbaar. :+ Ik weet dat niet eens recht te knippen, de andere dag kan dat toch de andere kant vallen en is dat niet meer recht. :P

zuidbroek
Berichten: 47
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Muntendam ( eerder zuidbroek)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:20

Antonius schreef:
Wij hebben ook altijd gespeend rond 4,5 maand, denk ook niet dat je kan vermijden dat ze spel gaan maken, of ze nu 4 of 6 maand zijn... Wij hebben wel altijd het veulen enkele maanden bij iemand anders gezet met andere paarden, zodat ze mekaar absoluut niet kunnen horen of zien, anders blijven ze roepen.

Varekaj: merendree heeft weinig inschrijvingen, voor de OCC werd de inschrijvingsperiode met een week verlengd (dus tot vandaag), denk voor de vrije cross ook. Als je nog wil, zou je zeker kunnen meedoen.

Bij het 1e water moesten we door het water de piano op en dan rechtdoor dat klein afsprongetje ofwel rechts de grote afsprong. Volgens het wit vlaggetje mocht beide, ik heb het voor het zekerste nog eens aan de hindernisjury gevraagd en werd bevestigd. Ik heb rechtuit gelopen, simpelste lijn en ik wou het lot nu niet tarten ook, vond die afsprong rechts veel te hoog voor een onervaren paard.

PP: blijf je dan enkel bijrijden of ga je toch op zoek naar een ander paard? Want canch is nog maar 14 zeker?

Mila: ze hebben die boom voor de coffin weggehaald na het L, dus we konden wel recht aan rijden, heb ik gevraagd aan de hindernisrechter. Verschiet er ook van hoor dat er zo weinig problemen gemaakt zijn. Als je dan ziet hoeveel fouten er gemaakt zijn in Brugge op die coffin en dat zijn dan veel meer ervaren paarden...
Ik zou je merrie na het spenen gewoon handje eten geven voor enkele dagen, niet meer. En de eerste dagen zou ik niet rijden, wel veel bewegen (wei of eens aan de longe) want die uier zal pijnlijk zijn.


Oh en iets heel anders, ik wil zo outdoorlaarzen kopen, twijfel tussen deze
https://www.agradi.nl/hkm-fashion-laarz ... uin-38.htm
en deze
https://www.divoza.com/nl/mondoni-outdoor-laars
jullie ervaringen hiermee?
heb tot nu toe altijd die ariats windmere gehad, maar wil nu toch kijken of iets goedkopers ook niet voldoet...





Ik heb de mondoni outdoor van Divoza gehad maar ik vind de kwaliteit van de binnenvoering zeer slecht, ik heb al 2 paar laarzen terug gebracht waarvan binnen 3 weken er een gat zat in de binnenvoering. Hij scheurde op de naad achterkant van de laars. Dit was een bekend probleem zei de verkoopster.

de binnenvoering zit gewoon te los , als je de laars aan doet zak hij helemaal naar beneden en deels onder je voet.

service was verder prima , de pasvorm ook en ze waren ook lekker warm en liepen fijn.


ik ga nu ook zoeken naar wat anders....

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:24

Haha late reactie :D
Ik heb de HKM gekocht, intussen loop ik er al een dikke maand heel veel op rond (stallen uitmesten, paarden op de wei zetten, lesgeven...) en ik ben er heel tevreden van. Ik onderhoud ze letterlijk niet, nooit, maar ze zitten makkelijk, warm en absoluut waterdicht.
Nog zien hoelang ze zullen meegaan, maar voor mij zitten ze even makkelijk als de ariat die 180 kost en waar ik 2 jaar mee doe alvorens de binnenvoering stuk is, dus als ik in principe een jaar doe met die HKM's ben ik tevreden.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-17 07:53

Amai zeg, de kalender is precies gene vette...

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:04

Daaphh schreef:
Amai zeg, de kalender is precies gene vette...


Kalender?