[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:04

Ik kom even binnen vallen want ik zat op equilin te googlen en toen kwam ik snoekiej haar verhaal tegen.
Ik had dat probleem ook met beidde paarden, maar nu eten ze het meestal prima. Mijn paard eet het zelfs op zonder ander voer. Jurgen zijn paard liet ook al het voer staan. Ik gooide de brokjes (eerst 1 bekertje) met wortels in de bak en deed daarna steeds kleine beetjes voer erbij(biks werkte niet, heerlijk geurende muesli maskeerde de geur denk ik beter) en uiteindelijk eet hij het nu ook maar af en toe laat tie nog wel wat liggen, het ligt ons prima en na 2 voerbeurten is het dan toch op . Slobber lukte bij ons overigens ook niet. Succes!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:10

Ben wel blij dat die van mij echt veel eet, terwijl het echt een moeilijke eter is normaal.

Heb lekker gereden, hoeste is gelukkig veel minder :) dus ben wel blij.

Ga zo richting bed.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:39

Ik heb ook een fijn lesje gehad vanavond :) Hij pakte lekker aan. Werd haast weer iets te enthousiast.
Ik ga zo maar weer eens op bed. Morgen weer een drukke dag met veel huiswerk voor de boeg...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:40

Ik ga ook :wave: truste

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 22:45

Bedankt voor je verhaal Sas! Dus het kan nog goedkomen :)
Ik ga denk ik vanaf morgen proberen met heel veel muesli en een paar brokjes (echt heel weinig) en dan kijken of ze het eet. Hopelijk wel, want anders eet ze het echt niet denk ik. Met wortels eet ze denk ik alleen de wortels, en niet de brokjes.

Fijn dat ze zo lekker gereden hebt Rosalie!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 23:22

@Snoekiej: Je moet er niet teveel de nadruk op leggen dat ze het meteen eet.. Gewoon rustig laten wennen met eerst een half cupje (of wat minder zelfs) ofso door een halfje muesli, goed mengen.. Eet ze het niet direct op, gewoon laten liggen, meestal eten ze het later.. Bij Wolin ging het ook zo, en die eet het nu zonder problemen :) . Wo begint altijd eerst aan de kuil en dan pas wat later gaat ze aan haar muesli met Equilin beginnen :) en dit is gewoon elke ochtend op, dus als ze er niet gelijk aan begint maak ik me niet zo druk.. :)

Wo had het weer wat frips aan de bips :):) , even gelongeerd. Ze loopt als een tierelier met haar nieuwe schoenen!! Ook heeft ze weer lekker buitengespeeld met de buuf :) , helemaal gezellig!! Ik heb weer een halfuur erover gedaan om Wo haar giga-kuil dicht te krijgen :P , die ook echt pál voor de ingang gegraven was, dus ze konden er ook niet uit voor die kuil dicht was :)) ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:28

Snoekiej schreef:
Bedankt voor je verhaal Sas! Dus het kan nog goedkomen :)
Ik ga denk ik vanaf morgen proberen met heel veel muesli en een paar brokjes (echt heel weinig) en dan kijken of ze het eet. Hopelijk wel, want anders eet ze het echt niet denk ik. Met wortels eet ze denk ik alleen de wortels, en niet de brokjes.

Maar door de wortels te eten went ze aan de geur (er zit ook best een luchtje aan)daarna voer eroverheen dan zijn ze al aan de geur gewend en gaan gewoon eten. Volgens mij is het ook echt de geur en niet de smaak want paar brokjes uit de hand aten alle paarden gewoon op.

Ik ben het ook verder geheel met Wolinlotte eens, die ervaring hadden wij ook, rustig aan beginnen en dan naar boven opbouwen, klopt natuurlijk niet met wat equilin zelf zegt maar goed je moet wat!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 08:53

"Goede morgen

Jeetje snoek wat een gedoe he die paarden :+ die van mij at dat poeder van de DA ook niet, en nu likt hij zijn hele bak leeg :=

Ik ga richting werk.. heb geen zin :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:01

Goeiemorgen :wave:

Ook ik moet zo werken. Stond half 7 al uit te mesten, zodat ik vnvd iig rustig kan rijden.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 11:13

Goede morgen,

Lekker vroeg rowo.
Ik lag gisteren pas om 1 uur in bed. Had concours. Heb de merrie maar meegenomen ipv de ruin. Het waaide onderweg erg hard en daar reageert de ruin heftig op en daar had ik weinig zin in.
3 wp rijker. 1e met 197 en 183. Volgende week zondag start zij M1. De ruin moet nog even in de L2 blijven helaas |(

Ga nu lekker in de regen 2 boompjes uit mijn voortuin halen dan is die leeg en kan er split in. onderhoudsvrije tuin *\o/*

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:01

Goeiemorrrrgen!!

Zozo Mandy, dat is nog eens lekker vroeg :P , scheelt weer :j . Staan ze dan ook al buiten of dat nog niet?

Vandaag even wat extra paarden doen, iedereen heeft het druk .. En ik ga me zo maar eens aankleden :o .

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:32

Gefeliciteerd Caroline! Goed gereden :D

@ lotte: ja half 7 snel brok voeren (normaal krijgen ze eerst hooi en pas uur later brok) en dan direct de wei in en daar hun hooi. Dus ze staan iig lang zat buiten vandaag :+

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 12:57

Wat lekker voor ze zeg!!! Wou dat Wolin al om half 7 buiten stond ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:06

Ja.... ik ben blij dat ze thuis staan. Weer of geen weer, ze staan sowieso 8 uur per dag buiten.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:15

Jah echt super is dat!! :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 14:23

Goeiemiddag!
Vorstin had het handje slobber wat ik in de bak had gegooid opgegeten! Heb eerst een paar brokjes en gesneden appel in de bak gegooid, na een half uur heeft ze een stukje appel geprobeerd 8-), maar ging het nog niet van harte. Daarna heb ik muesli met brokjes aan de ene kant van de bak gelegd, en slobber aan de andere kant. Na een uur had ze toch wat slobber gegeten. Ik hoop dat ze de muesli ook gaat eten, want dat voert toch veel makkelijker. Vanmiddag ga ik nog ff terug om te kijken of ze het op heeft.

Lekker vroeg Rowo!
Gefeliciteerd met je winstpunten Caroline!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:24

:wave:

Ben net terug uit concours Bergum. Ging fijn, eerste parcours beide rondjes foutloos en 7e.
Tweede parcours ging nog fijner, mooi kort en snel. Maar ik moest het zonodig op de laatste hindernis verprutsen . Helaas. Maar heel fijn gevoel over vandaag . Ze pakt het echt fijn op allemaal.

Ze staat nu lekker even nog een aantal uurtjes buiten :).

Zal zo even bijlezen. Moet eerst even opdrachtje maken voor school. Moet voor vanavond 6 uur ingeleverd worden.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 15:47

:wave:

Gisteravond dressuurwedstrijd gehad in Oostwold. Ik wou me eerst afmelden omdat ze de laatste tijd zo stom doet in de proefjes. Maar ben toch heengegaan en achteraf wel blij om. Ze was met losrijden nog wel wat gespannen, maar al veel minder dan de laatste paar keer. Proefje 1 was niet eens heel slecht, maar ze was toch nog heel gespannen. Ze was verder wel braaf dus een hele vooruitgang. Had zelfs nog 191 punten en een 3e prijs, nooit verwacht. Tweede proefje had ze echt de pijp op en dat was dan ook niet zo'n succes. Maar ben iig heel blij dat ze zich zo heeft gedragen. Die spanning kost haar toch nog heel veel energie waardoor het tweede proefje gewoon te veel was.

Caroline: Gefeliciteerd :D
Kim: Ook gefeliciteerd!
Snoek: Balen dat Vorstin niet zo goed wil eten. Yentil eet ook nooit als er wat over haar voer zit

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 19:16

Mandy: zo jij was lekker vroeg zeg vanmorgen!
SNoekiej: hopelijk heeft ze de rest ook opgegeten, zou wel fijn en handig zijn,
Kim: gefeliciteerd, en mooi dat je gevoel ook zo fijn was :D
Anthea: zo he wat goed :D gefeliciteerd! en je bent idd niet voor niets heen gegaan!

Vanmiddag kreeg ik om half 3 zomaar vrij van het werk :D dus daarna lekker na stal gegaan. Zonanta maar even gereden in de bak, kijken of ze goed liep, en ze heeft op het zand dus nergens last van :D Heb heel even gereden, begon natuurlijk ook weer lekker te regenen en steeds harder.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:31

Goede resultaten allemaal hier gefeliciteerd!!

En vrooege volgens :D

Heb ook gereden, ging goed, morgen heeft hij zijn laaste poeder en dan kunnen we weer verder met het trainnen naar de wedstrijd toe :)

PB je bent nu op tv :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:18

@kim gefeliciteerd

Van die ind en regen wordt je toch echt flauw van.
Vanavond voor mijn eigen les aan 2 uur lesgegeven. invallen. Ooh wat was het koud. Geen gevoel meer in mijn voeten en de mensen lieten steeds de buitendeur openstaan. Het is normaal al niet warm in de manege maar nu...

Daarna springles met de ruin. Ik had gewone trens in ipv pelham om te proberen. Besluit mijn instructeur om het mij extra moeilijk te maken. Steeds kort draaien..Met dat bit krijg ik hem echt niet kort de bocht om. Paard was al jolig maar nu helemaal. Lekker reageren op ieder geluidje. Aan de bakrand vond iemand het gebok erg lollig en ging dan erg hard lachen. Nou dan doet mijn paard nog even extra zijn best. Hij bokt nl in slow motion hoog en dan schiet hij vaak stuiterend weg :( . Of hij flikt het vlak voor de hindernis. Ik heb hem 1x express in de hindernis laten storten( allen balken, staanders en zelfs het kistje lagen plat). Toen hadden mijn paard, instructeur en de mensen aan de bak eindelijk door dat ik het niet lollig vond en boos was. Non verbale communicatie zegt genoeg haha. Daarna was het over. Instructeur zei even niks meer tegen mij. Was ook zeer verstandig :D . Niet aardig misschien voor mijn paard maar het was even nodig. Hij valt dan niet of zo maar dan ga ik gewoon even niet mee met de sprong en laat ik hem er gewoon op af gaan ookal bokt hij of heb ik een rotafstand.
Ondanks zijn maffe gedrag sprong hij wel super. Lijntje drafbalk, kruis 6 m oxer en 9,5m oxer en de laatste op 1.35 hoog en breed. Wauw wat gaaf. Met 2 vingers(hoeven) in zijn neus zo makkelijk 1 na laatste keer schiet hij na de oxer half bokkend naar voren maar hij sprong extra over de oxer.....
Je wordt er handig met het blijven zitten op je paard. Hoop volgende week toch een wat makkelijker lesje maar ja hij doet dit iedere week. eerst dinsdag maar eens kijken hoe CC gaat. Morgen eerst maar weer een middag jureren.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:20

Corien: Ik kom volgende week er pas bij :P Maar de amazone's waren wel vandaag ja.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:32

Leuk PB :P , welk net en hoe laat? ;)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:40

Daar ben ik ook benieuwd naar PB :D

Caroline: Mooi dat ie toch wel heel fijn sprong verder :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:04

Ja was wel komies :D

Ik ga lekker op bed :wave: