Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:33

Amaai anders is hij wel dapper :P. zou het wss ook al opgeven vr te scheren dan :'). Zo dik staat hij niet zeker ofwel?

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:59

Hier zijn ze ook van gisteren alle 2 geschoren. Los in de stal :')
Ze was wel prikkelbaar om te rijden. Maar dat beter wel.

Proficiat varekaj met je zadeldoek. Ze zien er idd echt leuk uit die van lemieux.

Jullie gaan trouwens echt hard hier. Heb ik eens een paar dagen verlof moet ik al 2 uur bij lezen :-D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:35

Ik begin vanaf morgen met 30u/week ipv 19u, dus het zal ook een stuk stiller zijn van mij uit :))

Icaro heeft vanochtend balkjes gelopen aan de longe en hoewel het niet bijster intensief was, was hij wel matig aan het zweten op hals, borst en de oksel. En dan staat die dus in kort winterhaar.
Ik heb me daarna in het zweet mogen werken om zijn stal proper te krijgen. Ik haal daar nu dagelijks de mestbollen en natte plek uit, hij staat 10u/dag buiten en toch weet hij dat elke keer te transformeren tot een schijtpaleis -O-

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 19:25

Twas dan ook wel warm vandaag! Zalige dag!

Ik ga no proberen wat wachten met scheren. Liever niet eigenlijk want hij wordt blijkbaar nogal frisjes erdoor :+.

Canch had zondagavond lichte koliek :/. Ik was daar om haar te laten grazen aan de hand. Begon ze wat te eten, mr wel iets minder gretig als anders. Ineens stopt ze met eten, begin rond te wandelen en te flemen. Ineens boef op de grond beginnen rollen. Ze staat weer recht en begin echt raar te doen, ineens springt ze met al haar benen de lucht is, landen, direct weer rollen en recht. Dan weer raar doen en weer rollen. Direct nr stal gebracht en stal eigenaares gaan halen. In stal zich ook direct weer rollen en tegen ik terug kwam lag ze nog neer :/. Ze kwam wel direct recht als ik er bij ging. Dan beginnen rondstappen en wachten tot stal eigenaares er was want die zat in bad :+... geluisterd dan en aan de ene kant weinig darmgeluiden. Mr terwijl we bezig waren kwam ze er gelijk al weer door gelukkig! Toch maar paraffine gegeven en buscopan gespoten. Ze was snel weer in orde gelukkig... twas toch schrikken want die deed mega raar. Stal eigenaares zei dat ze wss hevige kramp had en zo reageerde en wss daardoor is het wel weer beter geworden...
Ga toch schrik hebben eens ze verder in haar dracht gaat zitten :/...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 21:57

Ze is nog lang niet zo ver dat dat van het veulen kan zijn zeker? 't Is iets met kolieken, zondagmiddag had een paard bij de buren van onze stal er ook van.
De mijne blijkt zijn stal dus leeg te vreten. Ga er iets op moeten vinden of 't zal ook uitkijken zijn voor koliek. Verdoeme toch.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:05

Nee nu nog niet, maarja :\... Ze staat ook veel te dik :( ze krijgt niet zoveel eten mr ze wordt gewoon dik van niets te doen :\...

Veel succes met uw langere werkweek! Heb je onregelmatige uren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 22:42

Ai ai, straks als ze hoogdrachtig is gaat ze er nog uitzien als een rolmops :+ Hopen dat ze die vetjes deze winter opgebruikt om zich warm te houden en wat slanker het voorjaar in gaat?

Nee, ik heb op het werk aangeboden gekregen om algemeen meer uren te beginnen doen, zodat ik naast mijn huidige functie ook ingewerkt kan worden in de algemene administratie. Komt voort uit mijn collega die tegen februari op pensioen gaat. Mijn functie heeft iets teveel werk voor een deeltijd op piekmomenten, maar te weinig voor een voltijdse. Op de administratie gaat er meer werk komen. Het is interessanter dat ik meer uren doe, dan dat ze voor die paar extra uren/week iemand moeten aanwerven. Voorlopig is het tot en met juni, dan gaan we bekijken hoe het loopt.

Betekend wel dat ik vanaf morgen iedere ochtend om 7u op stal moet zijn en ook 's ochtends moet uitmesten + alle voer klaarleggen voor 's avonds. Dan zet de stalbaas hem binnen. Geeft me iets meer speling voor als mijn vriend weer thuis is vanaf eind november.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 01:36

't Was idd raar van Canch! Ik duim in ieder geval dat ze het niet meer voorheeft! ;)

Op zich heeft Luxor niet zo'n megadik haar. Wel lelijke pluis op zijn hoofd. :+ Hij heeft echt een baard. :') Lelijk haha
Maar Luxor is een zweterke. Zowel in het werk, speeltijd, stresssituatie, ...
Na laatste rit besloot ik toch maar om iemand te zoeken om binnenkort te scheren. Na het rijden goed 10 minuten uitgestapt, gepoetst, slobber gegeven, ... Dan was hij nog niet droog genoeg om deken op te leggen... Kwartier op de wei gegooid en daarna deken op de wei opleggen. Nu was dat niet zo erg omdat ik tijd had maar er zullen wel momenten zijn dat ik echt niet zo lang ga kunnen wachten.
Tijdens het rijden kan hij nog beetje aan de luie kant zijn, er mag wat meer pit in. :+
Al hoop ik niet té veel met wintervacht eraf. :') Maar dat komt wel goed, dan zal hij maar meer in het werk moeten ofwel voor het rijden eerst aan de longe.


Wat zijn jullie plannen de komende maanden? Ik volgende week jumping. Daarna in december eens naar de breeme*ersen of een dressuurproefje meepikken. Want laatste ritje was te goed om een dressuurwedstrijd te lang te laten. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 07:25

Ga denk ik deze maand eens dressuurproefje niveau 1 starten met het wijken er in. Gewoon om te kijken hoe een jury er over denkt. Misschien ook eens een L1 van Lrv starten rond januari om te bekijken hoeveel we er van bakken en dat is't. Met die info dan aan de slag voor misschien de tussenwedstrijden in mei/juni, maar zeker de tornooien. Wil toch tegen dan top 10 kunnen meerijden (op 20). Als je te laag eindigt krijg je minpunten en riskeer je te moeten zakken.

Voor de rest regelmatig buiten rijden, longeren, zelfstandig aan de pruts en 2x/maand les via de club.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 22:18

Afbeelding

Familiefoto, alle dieren op de boerderij <3

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:21

Nice hoor daaph! Heel leuk om in te kaderen <3

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:31

Zo mooie foto!! Inkaderen idd!

Staan alle kippen er op :P?
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 02-11-17 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:32

Mooie foto! Woody ziet eruit alsof hij klaar is om een kip, konijn of de kat achterna te gaan :))
En Jomo is groot zeg!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:37

Ik rij zondag mee in de vlp club battle :+. Het was nogal onverwacht dus ik ben niet zo voorbereid. Ik vervang meisje vd club die nog te jong is. Indien we in de finale zitten gaat zij wel finale rijden want dan mag ze wel.
De regeltjes zijn er wel echt over, heb last minute nog wijziging in het team moeten doen...

Ben wel heel erg nerveus, nog nooit dressuurproef gereden met Winston en dan nu meteen vr een team resultaat. Khoop dat het lukt zodat dat meisje kan rijden in de finale want ze was heel erg teleurgesteld dat ze nu al niet mocht.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 02-11-17 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-17 22:42

Nee, 1 kip staat er niet op.
Jomo is inderdaad wel groot Hihi.


Gek dat ze wel de finale mag rijden en niet de pre selectie.
Maar toch leuk dat jij kan starten! Succes!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:57

Ja, ze mogen mr mee doen in het jaar dat ze 12 jaar wordt. De finale is in 2018, het jaar ze 12 jaar wordt...

Toch enige organisatie om iedereen op de foto te krijgen :=
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 02-11-17 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:02

Je gaat dat goed doen PP, gene stress! Inderdaad wel onnozel dat ze te jong is om de pre-selectie te mogen rijden maar dan wel de finale mag meedoen. Hoe komen ze erop zeg.
Heb nog nooit zo'n battle gezien. Is jaren geleden dat ik nog op FE ben geweest.

Daaphh, straks al maar een goed trapladdertje zoeken als je erop moet stappen haha

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:37

Wat een zalige foto Daaph! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :P

Wel leuk PP dat je nog een wedstrijdje kan meepikken!

Varekaj: leuk dat je je job wat kan uitbreiden! Dan heb je ook meer centjes om paardenspul te kopen :+ (of te sparen natuurlijk haha!)

MF: scheer jij 2x per winter dan? :) Ik vermoed dat ik Colo 2x zal moeten doen maar ferro en iskander wacht ik nog een maandje zodat zij maar 1x moeten.

Ik heb dit weekend jonge paarden jumping met Iskander. Woensdag een hele fijne springles gehad bij D*onaat, dat heeft mijn vertrouwen deugd gedaan! Staartebeentje deed wel nog pijn als hij een rare sprong neemt maar heb er het meeste last van als ik gewoon rondloop of dingen wil opheffen.
Verder heb ik nog in de Br*eemeersen met Colo gesprongen en die ging ook goed. Ik rijd hem nu zonder sporen in het springen en probeer in de bochten in verlichte zit te zitten en niet teveel terug te rijden. Deze methode doet ons erg goed! Volgend weekend mag hij nog eens mee in 1m, als dat goed gaat gaan we terug naar 1.10 :)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:19

florence: ik heb het geluk dat furrie kort haar heeft en lang kort blijft :) die moet maar 1 keer gedaan zijn. jerko daarentegen die zal wss wel 2 keer moeten gedaan zijn. Maar het zijn alle 2 echt koetjes om te scheren dus geen probleem als je eens meer moet scheren.
leuk dat je les zo goed ging. Altijd goed voor het zelf vertrouwen :)

Ik ga normaal zondag naar zee als het weer mee valt. Komende weken heb ik dressuur en dan hopelijk nog eens op jumping. Heb nog geen enkele jumping gereden sinds ze weer in het werk zit. Zal dan ook eerst weer een springlesje nemen voor ik op jumping ga :-D

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:32

Oh proficiat Varekaj met je gewonnen zadeldoek! En veel succes met je extra werkuren!

Hier ook een super flinke bij het scheren, hij geniet er super hard van, zeker de kriebels aan zijn buik.

Prietpraat, bah dat is nooit leuk, nu alles beter? Veel succes op de battles!

Oh Daaph wat een leuke foto seg! Het heeft wel wat werk gekost zeker? Ik heb ook zo'n foto, dan enkel met Shadow en mijn honden, dat was echt al een opgave om die allemaal mooi te laten kijken. -O- Maar het is toch uiteindelijk gelukt en voor mij is die foto wel echt goud waard!
Afbeelding

Florence: Super van uw les, en veel succes met de 1m, dat zijn hoogtes waar het angstzweet mij van uitbreekt. :')

Oh Mila, wat leuk! Veel plezier aan de zee, ik ben een tikkeltje jaloers.

Ponylief staat nu dus 3 weken op rust, ik ben zeer benieuwd wat de chiropractor zegt en wat een nieuw zadel zal doen. Nu zie ik er dus echt compleet niets meer aan, ook geen dik been of warm. Wel weer zijn jolige zelf geweest, ik had blijkbaar de staldeur niet goed gesloten, wat mij echt verbaast want ik keer wel 3x terug om afscheid te nemen ( :') ) en hij is snachts op wandel geweest, resultaat = alles opeten wat er maar te eten viel, inclusief de sportkorrels van de dressuurpaarden. Ik was weer even bang dat hij er slecht zou reageren op al dat voer, maar we zijn nu 2 dagen verder en hij is oké.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 16:07

@Florence: misschien een idiote tip, maar kan je van niemand een wielerbroekje met subtiel/dun zeem in lenen? Dan heb je in elk geval een extra "buffer" voor je staartbeentje. Die broekjes spannen meestal, zou zonder problemen onder je wedstrijdbroek moeten kunnen. Wel een effen zwart pakken, knalkleur zal doorschijnen vrees ik.
Die extra uren zijn inderdaad welkom! Ik doe mijn job enorm graag, en 't breekt toch de dagen dat mijn vriend in het buitenland zit. Ale ja, ging wel 2x/dag naar stal om bezig te zijn enzo, maar daar vul je geen 8u mee met 1 paard. Na een tijdje is alle was en strijk gedaan, huis volledig opgeruimd en gepoetst... De verveling slaat regelmatig toe.
De extra centjes gaan voorlopig in een spaarpot voor een nieuw zadel. Zal wel zien of we een goede tweedehands vinden of toch een gloednieuw exemplaar. En nadien ook gewoon op hetzelfde elan doorsparen denk ik.

@Jessol: Hij kan ook onregelmatig lopen omdat het zadel schuift of niet 100% past. Ik heb zo'n mieperd staan. Tijdje geprobeerd om hem erdoor te rijden maar het bleef, en aangezien het toch tijd was voor jaarlijkse controle dan naar de zadelmaker geweest. Geeft die mens aan dat de klachten dus inderdaad van het zadel kunnen zijn -O-


@mila: fijn dat je terug de draad van jumping ook weer opneemt! Ze geven voor zondag geen denderend weer, maar soit, we mogen niet klagen van de herfst tot nu toe.


Ik heb mijn zadel nog steeds niet terug, dus dat wordt straks weer longeren. Zondag misschien eens aan de hand gaan stappen.
Heb me gisteren alsnog ingeschreven voor een onderlinge dressuurwedstrijd deze maand. Ga de N1.3 starten. Gewoon eens uittesten wat het geeft, hoe hij dat soort proef oppakt en met die werkpunten dan verder de winter door.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 16:19

Wij zijn vandaag met junior vr het eerst op de cross geweesr. Was super, nergens getwijfeld.


Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 17:16

Leuke foto!

Mijn springzadel is vandaag verkocht, nu rustig sparen voor een nieuw exemplaar. Even geen zin om mijn spaarcenten daarvoor aan te spreken die ik nu heb staan.
Dinsdag mag ik mijn dressuurzadel weer ophalen.

Verder weinig animo hier. Vandaag al vreselijk slecht weer gehad met stevige buien en hagel, ik blijf lekker binnen.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:48

Snel verkocht! Je weet waar voor gewerkt weer :D.

Amaaie flinke junior! Is geen gemakkelijk water...

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 21:50

Nee inderdaad, geen makkelijk water maar deed het netjes.
Filmpjes staan op fb

Amai snel verkocht.. wel stom dat je nu moet wachten voor te springen.


Iemand naar Mol geweest?