[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:29

Nee, een slechte vrouwenfilm. Eigenlijk meer een slechte film voor 12 jarige meisjes :')

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:31

hebben jullie dat ook? dat je op bokt ook probeert op de "vind ik leuk"knop te drukken??

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:11

Texelse, dat heb ik ook!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:35

Ik niet :+ .

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 08:19

Goedemorgen :wave:

Zal zo met de bus naar stage. Straks een gesprek met stagebegeleider van school.
Ben om half 1 vrij dus dat is wel lekker :). Helaas ben ik alsnog pas om 4 uur in Friesland met de treinreis ;).
Dan eerst maar even Sofietje trainen.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:00

Hallootjes :wave:

Leuk om de ervaringen over de verschillende beugels te lezen. Ik heb hele simpele, lichte kunststof beugels met breed gedeelte voor de voet.

Eef, ik heb een keer les gehad van Francis en dat beviel echt goed :) hopen dat je iemand kan vinden!

Ik heb gisteren een top springles gehad met Zavira. Heb weer met een ander bit gereden, want met de Myler ging ze de laatste tijd heel erg over de schouder heen lopen naar een hindernis toe...

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:04

Ik heb beugels waarvan alleen het gedeelte onder je voet wat mee veert.
Heb ze pas sinds kort, maar het scheelt met springen en lange ritten enorm!
Minder last van knieen en rug, ben er echt blij mee en ze waren nog heel goedkoop ook.
Zal eens kijken of ik de link nog kan vinden.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:10

Ik ben ook nog op zoek naar iets anders. Ik heb nu de gewone simpele ouderwetse beugels, maar wel vaak last van mijn knie. Kom dus maar op met die link Freggle!
Renske, wat fijn dat je les zo goed ging. Met wat voor een bit heb je haar nu gereden?

Goedemorgen dames!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:16

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:20

Oeh, die ga ik ook bestellen. Ze zijn wel echt goedkoop!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:54

Goedemorgen :wave:
Mijn les gister ging ook goed :)

Renske: Fijn dat je springles goed ging!
Kim: Lekker hoor zo'n kort dagje. Hoe gaat het nu met Sofie?
Sarah: Gave schoenen. Ik zou daar echt nooit op kunnen lopen
FE: Die beugels zijn nog wel leuk geprijst.
Eef: De les lijkt me erg gaaf, maar helaas net wat te ver weg (lees: 4u rijden) :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:56

:wave: druk hier. Ik lees af en toe mee, maar mijn rug werkt nog steeds niet zoals het moet dus ik probeer zo min mogelijk achter de PC te zitten.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:10

Lielle wat balen dat je rug nog steeds zo is :(:)

Ik heb de stubben mdc ultimate beugels.
Buigen onder mee en kan je bovenaan draaien. Dat ontlast je scheenbeen en daardoor dus ook je knie en enkel.
Werkt super voor mijn in elkaar geschroefte enkel. :)

Wat een vies weertje is het toch, echt een dag om in bed te blijven....

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:14

Moggel!

Jer was erg blij dat we weer gingen springen. Even flinke rodeo tijdens het losrijden, ging allemaal maar net goed..... Heel simpel en laag werk gedaan, maar dat is helemaal niet verkeerd om er weer een beetje in te komen natuurlijk :) Ging verder best goed!

Nu even een paar uurtjes aan het werk en dan hoop ik dat het vanmiddag een beetje droog is.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:31

EvelienH schreef:
Iemand nog zin om vrijdag 27 januari mee te rijden in een les van Francis Verbeek? We zoeken nog een combinatie...

Daar lest mijn instructrice nu af en toe bij ( :$ ), en daar pluk ik de vruchten van :D Allerlei nieuwe invloeden!!

Sim, hoe gaat het nu met je knieën? Het is vast een overbodige vraag, maar je hebt wel goede schoenen?
Mootje, 9 km ga je makkelijk redden tegen die tijd! Wel consequent trainen en dan komt het goed!
MrT, nog last van je mond? Sterkte ermee.
Karen, leuke foto's van JA op fb! Echt stoer hoor. Volgend jaar maar eens proberen om te selecteren bij Indoor Beukers oid.
Lielle, :(:)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:41

Moggel!
Ziet er uit als fijne beugels Freggle en voor de prijs hoef je het zeker niet te laten.
Noor, nou om eerlijk te zijn heb ik niet echt goede schoenen voor het hardlopen op het moment.... Lekker dat het springen goed ging.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:49

Morgen :wave:

Freggle: Die zijn inderdaad niet duur! Ik heb Bow Balance beugels. Ben ik ook heel tevreden over. Wil sowieso veiligheidsbeugels en dan valt zoiets voor mij toch al wel gauw af...
Noor: Fijn dat je springen zo lekker ging :)
Kim: Ben benieuwd naar je gesprek :)

Ik heb vannacht toch nog wel even wakker gelegen, had er toch nog wel behoorlijk last van. Dus vanmiddag monster maar even longeren ipv rijden.. Zal zo eens ontbijten en dan wat studiegerelateerde pruttel gaan doen.. :z

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:51

Texelse, je zit teveel op facebook!
Moo had een enge droom :=

Ik baal van Vies. Zoals jullie weten is zijn rug niet ideaal op de foto's, maar de DA was er van overtuigd dat het geen probleem hoefde te geven, mits ik hem maar juist reed. Nu komt het stomme, Vies begint eindelijk te sjouwen onder het zadel, mooi mijn hand op te zoeken en *BOEM* Hij heeft pijn aan zijn rug -O- Ik kreeg nét een beetje hoop dat we gewoon door zouden kunnen gaan rijden, maar nu zie ik het somber in.
Vandaag ga ik een rondje met hem stappen aan de hand, gisteren heeft hij niets hoeven doen, de dag daarvoor heb ik hem aan de lange lijnen gehad. Vier dagen geleden was zijn rug iets, echt ietsjes, gevoelig en daarom heb ik toen wel gereden en uiteindelijk liep hij perfect. Blijkbaar had ik dat toch beter niet kunnen doen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:53

Goeiemorgen :Z
Ik lag er gisteren weer laat in, en vandaag moest ik er weer vroeg uit.
Nu weer naar college, daarna naar stal, en vanavond met een paar vriendinnetjes Disneyfilms kijken :D

Wat balen van Vies weer Annetje

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:56

Wat balen van Vies Annetje, waar merk je het precies aan? Misschien is het juist fijn voor hem om lekker wat te doen elke dag en heeft hij juist omdat hij een dagje niks gedaan heeft na een fijne training er last van?

Snoek: Klinkt als een prima dagje :D Veel plezier alvast!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:01

Eens met Vief, Annetje. Kan best zijn dat als je hem dagelijks wat laat doen zijn spieren soepel blijven. Rust roest. En ws moet hij ook sterker worden in de ontspannen lang en laag houding en moet zijn lijf wennen aan deze houding. Niet gek dan dat hij wat last krijgt. Ik zou in overleg met de DA rustig door blijven werken op deze manier en wat regelmatiger aan het "werk" houden.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:07

Vief/Sim dat zou natuurlijk kunnen, maar voordat ik naar de kliniek ging, een half jaar terug, had hij ook echt heel erg last van zijn rug. Ik wil hem dat eigenlijk niet opnieuw aandoen. Ik vind het echt heel erg triest om op een paard te stappen met rugpijn.
Ik heb de kliniek net in elk geval gebeld en ook een DA aan de telefoon gehad. Die zeiden eigenlijk een beetje het zelfde. Hij dacht dat het misschien spierpijn was, maar het kón ook door die wervels komen. Omdat zij graag willen zien wat hij doet, moet ik hem toch voorzichtig proberen te rijden. Als paard aangeeft dat het niet kan, dan niet doen, maar wel rustig aan proberen.

Ik merk het al met borstelen trouwens. Met de harde borstel houdt hij zijn rug al vast (zo van 'ohjeee! daar komt het!') en als ik met de rosborstel in de buurt van zijn rug kom (niet op zijn rug zelf natuurlijk), dan zit hij met zijn buik op de grond. Met opstappen wil hij de hele week al minder graag stilstaan. Met het losstappen 'valt' hij soms door zijn binnenachterbeen (net of hij vergeet die mee te nemen ofzo.. volgens de fysiotherapeut een half jaar terug kwam dat doordat hij zijn lendenwervels vastzet om de pijn te voorkomen)
Als ik erin knijp of duw krijg ik uiteraard ook reactie, maar dat is niet zo vreemd. Het gaat me vooral om het borstelen waar hij nu ineens zo extreem op reageert, dat heeft hij de vorige weken niet gedaan. Ik ga me nu omkleden en naar stal en dan bekijken of ik het over mijn hart kan verkrijgen om op 'm te zitten als hij zo'n last heeft. :o

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:10

Hmm, dat klinkt toch behoorlijk pijnlijk Annetje. Kan me voorstellen dat je er dan niet op wil gaan zitten. En in beweging houden aan de longe met pessoatuig? Houd je 'm toch in beweging zonder de rug te belasten nu hij zo extreem reageert.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:12

Lau wat balen van die eendje (maar daar zat ook vast een bom in :+ )
Vief heeft het gelukkig overleefd
EB leuk eerste crosstraining
Danielle wat een idioot
Mo knap hoor
Mister T gewoon proberen te lenen want de een vindt ze fijn en de ander vreselijk. Ik gebruik mijn GPG's alleen voor de dressuur om makkelijker door te kunnen zitten omdat Ferrose wat hoog opgooit
Noor had een zeer blij paard
Anne wat balen. Je zadel was nu wel helemaal passend toch?

Nu nog even bedenken of ik vandaag wat huppels ga maken of dat ik toch braaf aan het dressuurwerk ga

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 11:15

Wat balen Anne :(:) Mijn eerste paard heb ik doorgereden met een milde KS rug tot hij verlammingsverschijnselen kreeg.... De artsen zeiden dat er niets met hem aan de hand was, maar ja het paard had wel tijdens het rijden meerdere keren een verlamde achterhand!
Luister alsjeblieft naar je eigen gevoel! Als ik toen naar de artsen had geluisterd, was ik waarschijnlijk nu nog aan het dokteren geweest!