[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:29

Heleen tis alleen wel raar dat je er dan niks over weet! (stel je gaat naar je eigenpaarden gelijk door heb je toch een probleem denk ik)

Lau is het een leukert?
Karen jij nog gefeliciteerd met de schimmel leuk!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:31

Hele fraaie pony. Vosje, bloedbeestje met een super fijn koppie erop en echt heel fijn draven.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:34

Ik wist wel dat daar rhino was hoor, maar niet dat er gisteren weer een veulen dood geboren was.

Floor, toch heb ik gehoord dat Rhino niet zo makkelijk door mensen kan worden overgedragen. Dat het virus binnen 5 minuten aan de lucht blootgesteld te zijn geweest, al dood is gegaan. Dat het alleen van snot op snot overgedragen zou kunnen worden. Op deze stal heeft een dierenarts ook uitleg gedaan over Rhino. Daarin kwam dit ook weer naar voren.
Ik heb vooral voor mijn eigen gevoel alles in de was gegooid, in feite zou het niet nodig hoeven zijn.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 21:35

Lekker dat je vandaag vrij had Corien!
Fijn dat je gesprek goed verlopen is MM!
Pff, drukke dag gehad dus Lau :(:)

Heeft iemand nog een idee voor wat ik voor mijn laarzen kan vragen? Weet echt niet eens een richtprijs :=

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:37

Goedenavond!
@ Corien: Heleen wist (volgens mij dan) wel van de Rhino, maar niet dat er nog een merrie verworpen had ;) Ik denk dat Heleen ook de juiste maatregelen genomen heeft daarna trouwens :)
@ MM: fijn dat je gesprek goed ging!! Succes met rijden!
@ Lau: ook een drukke dag gehad dus :(:)
@ Floor: transparantie zou inderdaad ontzettend schelen. Waarom is het eigenlijk geen meldingsplichtige ziekte? Weet jij dat? Omdat het voor mensen niet gevaarlijk is als het in het vlees zit oid?
@ Jantine: leuke foto's! :)
@ Snoek: Vorstin ging dus weer goed!! Ik vind het heel moeilijk een prijs te noemen voor de laarzen (Vraag maar aan Sim :+ )

Bevallen de laarzen trouwens, Sim? Heb je geld ontvangen, bedankt.

Jer deed weer zijn best en Nudine was ook best in haar hummetje :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:40

Klopt Noor ;)
Fijn dat je paarden weer goed gingen.
Ik hoorde vandaag van een draversstal met droes in de regio. Ze hebben de droes-gevallen even in een hoek gegooid en koersen vrolijk door :(

Ik vond vanavond bij thuiskomst een taart voor de deur :9k
Van iemand die de zadelmaker-opleiding deed en nu geslaagd is. Zulke mensen wil ik wel vaker mee hoor :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:44

Da's nog eens leuk thuiskomen, Heleen!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:44

heleenxx schreef:
Ik hoorde vandaag van een draversstal met droes in de regio. Ze hebben de droes-gevallen even in een hoek gegooid en koersen vrolijk door :(

Zo was hier een manege eigenaar die paarden met droes op stal had van een handelaar. Handelaar moest alles snel ergens anders (her en der) onderbrengen en achteraf is het een keer verteld...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:48

Ook zoiets belachelijks.. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij hoor!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:52

Jazeker Noor, maar ik wist natuurlijk al dat ze goddelijk zaten. Mooi dat het geld er is. Had het gelijk zondagmorgen overgemaakt.

Avond allemaal! Ook ik ben vanmorgen vroeg de deur uit gegaan en ben net een half uurtje binnen. Ga even alles bijlezen.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:01

Corien: Ik wou het gaan volgen maar onmogelijk, het is elke dag om en rot tijd en heb ook geen tijd om het terug te kijken.

Zo heerlijk onder de douche gestaan toe net. Morgen om 3 uur uit :D
Heerlijk weer was het trouwens vandaag, hier scheen de zon. Van mij mag het dit weer wel een tijdje blijven, beter dan die stomme regen. Paarden ook vandaag weer heerlijk in de wei geweest, afgelopen dagen was het namelijk veelte nat.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:05

-O- Caap zijn kogel RV is warm. Hij is gelukkig niet kreupel maar baal er flink van! Hopelijk trekt het snel weg, anders bel ik voor de zekerheid de DA maar om zijn been te laten scannen.

*gaat nu bijlezen*

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:07

Oei dat is balen Eef! ga je morgen wel naar Lucinda?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:11

Nee, had je al een smsje gestuurd. :+ Ga het risico maar niet nemen.
Het is echt een heel stuk warmer dan links voor en de slijmbeurzen zijn een beetje overvuld. Denk dat hij een beetje lomp heeft gedaan op de wei en zijn been heeft verdraaid.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:11

Er was weer genoeg om bij te lezen zeg!

J_N: Uiteraard zetten we hem weer terug als ik hem niet meer kan rijden, maar ik zou het wel jammer vinden. Ik denk namelijk wel dat hij het nodig heeft, hij heeft alleen de dikke pech dat ik gewoon niet zoveel ruiter ben om daarmee om te kunnen gaan. Maar jullie vinden dat ik hem toch gewoon maar terug moet zetten als hij lastig te rijden blijft? Waarschijnlijk zouden jullie er allemaal geen moeite mee hebben en het valt ook wel mee, ik kan gewoon niet zo goed rijden en krijg hem erg slecht bij de les op deze manier. Hij is met vanalles bezig, maar niet met mij, slaat soms naar mijn been, schiet weg en is op stal ook wat onrustig.
Het ging vandaag wel lekker trouwens. Hij was braaf met het rijden, met uit de wei halen niet helemaal. Ik had het springzadel opgelegd en wilde hem vooral goed aan het been rijden en dat lukte. Ook nog wat geoefend op mijn verlichte zit (doe dat normaal alleen boven de sprong, of in het bos) en dat was even zoeken, maar ging wel lekker. Nu alleen nog leren om én in de verlichte zit te zitten en nog normaal been te kunnen geven ook.

MM ben wel benieuwd wat Zeus dan krijgt, hoevaak je hem rijdt en hoe groot hij is. Ik vind niet zo snel iets zielig qua voer hoor. Ik heb bij Vies alleen gewoon het idee dat hij het qua voedingsstoffen wel nodig heeft. Ik heb hem nu drie jaar en eigenlijk heb ik hem pas dit jaar zo terug gezet in de brokken. Hij is nog nooit zo fanatiek geweest.

Tientjeh heeft alweer grootse plannen! Wat is je zusje slank zeg! Is ze nog jong?

Ik zal Noor ook een leuk stukje sturen over Vies en mij.

Snoek, wat voor maten hebben je laarzen?

Wat betreft de droes: Wij kwamen daar helaas ook te laat achter. Een pensionklant nam het mee en haar paard was ziek, maar had niet helemaal de typische verschijnselen. Pas toen nog een paard ziekjes werd hebben we de stal gesloten en iedereen gebeld die hier was geweest. Ook op internet heeft het gewoon gestaan zodat iedereen maatregelen kan treffen. We hebben de buren met paarden ook ingelicht en die hebben gelukkig geen last gehad.
Onze paarden hebben trouwens wél buiten gestaan tijdens de uitbraak. De DA-praktijk vond het zeer onverstandig om alles op te hokken. NIemand kan direct langs de grond waar we alles steeds een uurtje buiten hadden en de buren waren op de hoogte. Je zag de dieren na het buiten staan ook steeds even opknappen. Ik vond het wel heel naar hoor om mijn paardje zo zielig te zien. Als je kijkt op de wiki bij droes, dan staan daar foto's bij van Vies' ziekte-verloop.

Evelien dat ik geen goed nieuws! Hopelijk valt het mee :(:)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:12

Dat is balen Evelien!
Snoek: Ik heb geen idee wat je voor laarzen kunt vragen eigenlijk.
Marijke: Fijn dat je gesprek goed ging :)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:17

Vief: Beterschap!
Caro: die gekke paarden van jou ook. :D
Jantine: jullie zijn gewoon een super leuke combinatie
Shanouk: fijn dat Vorstin het goed deed vandaag!
Corien: Lekker hoor!
MM: fijn dat het allemaal mee viel.
Heleen: jammie! Dat is nog eens leuk thuis komen.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:19

Evelien, wat balen zeg, hopelijk trekt het snel wel en is het niks erg.
Annetje: lastig dat hij zo reageerd op het voer. Bij urban is het heel apart, wij hadden altijd een standaard brok, van hippostar horse qwik maar toen omdat we dachten dat hij wel wat meer kon gebruiken aan vitamines en mineralen en energie zijn we sportbrok gaan geven. Toen was het een keer op en hebben we hem toch maar weer een tijdje die andere gegeven. Het gevolg was dat hij ontzettend heet werd, dus hij kreeg te weinig van alles binnen en dan kunnen ze ook heel nerveus en druk van worden. Dus nu staat hij op 1kg 's ochtends en 1kg 's avonds sportbrok van hippostar.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:20

@ Annetje: ik denk dat als je paard ook op stal onrustig is, je toch wel een indicatie hebt dat hij wat teveel aan voer krijgt.. Wat was de aanleiding om hem meer te geven? Viel hij af, was hij te sloom? Nudine reed ik Z dresuur op 2 keer een halfje biks per dag, die groeide anders dicht. Terwijl Jer 2 keer een schep biks, een schep muesli met lijnzaad en wortels krijgt.. Echt per paard zo verschillend.
@ Snoek: hoog inzetten, dan kun je er altijd nog wat vanaf halen ;)
@ Evelien: jeetje wat balen van Capri zeg. :(:) Hopelijk valt het mee!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:21

Ah :+ Die lag nog binnen natuurlijk toen ik op die pony aan het stuiteren was :Y)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:23

Sanuarie: die van mij staan idd ook op hippostar, ze krijgen er wel energie van maar worden niet heet. Vind het fijne brokken!
Snoek: ik heb werkelijk waar geen idee wat je voor je laarzen moet vragen :+
Evelien: wat balen van capri zeg, hopelijk is het niet al te ernstig en met een paar dagen weer over!
MM: fijn dat je gesprek goed is gegaan!

moet morgen de hoefsmid bellen, beat moet weer rond op ijzers voor de cross!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:28

_Noor schreef:
@ Annetje: ik denk dat als je paard ook op stal onrustig is, je toch wel een indicatie hebt dat hij wat teveel aan voer krijgt.. Wat was de aanleiding om hem meer te geven? Viel hij af, was hij te sloom? Nudine reed ik Z dresuur op 2 keer een halfje biks per dag, die groeide anders dicht. Terwijl Jer 2 keer een schep biks, een schep muesli met lijnzaad en wortels krijgt.. Echt per paard zo verschillend.
We hebben hem iets meer brok gegeven omdat ik fanatieker wil rijden, paard inderdaad soms wat mat was en hij alle maatjes in de wei helemaal aflebberd. (niet kroelen, maar echt likken als een hond) Ook mag hij wat afvallen en daarom krijgt hij wat minder hooi.
Ik ging er vanuit dat dan die ene kilo dus wel te weinig zou zijn, maar dit lijkt weer ietsjes te. Ik kijk het in elk geval nog een weekje aan.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:34

_lautje_ schreef:
Ah :+ Die lag nog binnen natuurlijk toen ik op die pony aan het stuiteren was :Y)

Goede voorzorgmaatregel :P Zonde om met je Iphone in je zak van een pony af te stuiteren.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:40

Dat zou precies wat voor mij zijn ja :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:42

:wave:

Ik PB je ook alvast Noor
Jeetje best duur dat starten in België dan nu!
Mo: Jammer dat je veel niet paste, waren de jurkjes nog wel goed?
Mirthe heeft last van vlinders
:') San, sorry moest er wel even om lachen O:) Gelukkig doet ie het nog wel!
:(:) Vief, Beterschap! Mooi dat het weer beter gaat met Woll
Fijn dat je gesprek goed verlopen is MM!
Evony's paard was fris ~~}>
Mooi dat je fijn hebt gereden, Shanouk!
Corien heeft een lekker relaxed dagje gehad
Laura heeft even een pony zadelmak gemaakt :))
Balen zeg Eef, gelukkig is ie er niet kreupel op

Ik ben bezig met voorbereiding van mijn proefwerk poetry analise .. moeilijk! We hadden afgelopen week vakantie, nu een weekje gewoon les en volgende reisweek en alle proefwerken ed worden dan in deze ene week gepropt .. zucht, nog even doorbijten dus.
Volgende week 5 daagjes Parijs, daar heb ik wel zin in.