[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 08:53

Goede morgen!

Kim lekkere acties :+ , wel fijn datje schimpie het goed doet! ben wel beneiuwd hoe hij er onder het zadel uit ziet :)

Snoek idd gewoon echt drinken scheelt echt, ik deed het ook nooit, maar ik moet van me zelf minimaal 5 longdrink glazen perdag, en dat lukt aardig (en dan heb ik nog tussen de middag soep, en andere pauzes chocolademelk)

Zo ik heb lekker geslapen (eigenlijk te kort :z ) dus ik ga maar richting werk!

Werkze allemaal!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:25

Goeiemorgen :wave:

@ kim: das idd niet zo'n handig actie.... en van dat drinken; ik heb dat ooit ook eens gehad. Ik was parcoursbouwer en het was ijskoud. Ik 4 jagermeister drinken tot ik me ineens bedacht dat ik helemaal niet met de fiets was :oo Best ernstig.
Fijn dat schimmel lekker gaat :D

@ snoekiej: Drink je echt zo weinig jah? Vooral op school en werk komt ik makkelijk aan de 1,5 liter water.
Kan heel goed dat je daar hoofdpijn van hebt. Of misschien beetje druk en gestresst?

Ik moet vandaag maar liefst 1,5 uur naar school :+ Vanmiddag eindelijk weer alle paarden rijden.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:27

Goedemorgen :wave:

Kim: Leuk zeg dat het zo goed gaat! :D
Rowo: Sterkte met je 1,5 uur ;)
Shanouk: Hoofdpijn weer weg nu? :(:) Wat meer drinken denk ik sowieso geen kwaad :)

Ik ga eens langs de gamma voor wat haakjes en dan naar Wolles :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:35

Goedenmorgen!

SHAnouk: Weinig drinken is idd niet heel goed voor je.
KIm: Fijn dat het schimmeltje zo goed gaat!

Ik had eigenlijk om 9 uur een college strafrecht. Heb helaas echter onwijze koppijn (gister een dagje sauna gehad) dus ben maar niet gegaan. Ga nu maar een essay afmaken wat morgen ingeleverd moet worden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 09:45

Succes bij Wolles Vief! Ik zal straks nog ff zwaaien, kom er met de bus langs :)
Je krijgt weer nieuwe jasjes zie ik, nog erg mooie en bijzondere?

@ pb: ach keer een college missen is nog niemand aan dood gegaan toch :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:21

Leuk dat je zo zwaait :D

Ik krijg een heel blits zwart jasje met knalroze kraag en zakjes :)) En heb al een hele mooie bruine pikeur en een bruin Engels jasje hangen, een bordeau rode met goud en donkerblauw afgewerkt :9 en ook nog 2 Kentucky concours jasjes. Komt nog een ruitje aan en heb nog wat hangen, wat ik al had ingeslagen. In ieder geval weer genoeg jasjes :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 10:24

Wie weet zit er iets moois voor mij bij :) Ik heb nog steeds een saaie zwarte voor dressuur, en wil graag blauw oid. Ben benieuwd!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 10:27

Goeiemorgen!
Wat een tuthola van een paard heb ik zeg -:(- ! Sinds gisteren voer ik Equilin Immuno, een supplement met kruiden. Vorstin doet haar naam eer aan, ze haalt haar neus er voor op. Ik heb er gisteren muesli en appel door staan mengen, maar toen hoefde ze het nog niet. Nu wordt ik vanochtend opgebeld, heeft ze haar biks van gisteren ook helemaal laten staan. Opzich voor een keer geen probleem, maar ze krijgt antibiotica over het biks, en dat moet ze gewoon binnenkrijgen. Nu zit het biks met de antibiotica in zo'n losse emmer, maar die sloopt ze halverwege van de muur af en dan vreet ze het nog niet. Paarden :+
Moet ergens vanmiddag dan maar een zak zemelen vandaan halen om het doorheen te mengen, maar ik heb echt geen idee waar ze dat verkopen. Voor een keertje kan ik misschien wel zo'n bikspapje maken, maar dat kan ik niet blijven doen.

Succes met je opdracht Kim!
Rowo, ik drink echt heel weinig. Zat gisteren eens te tellen hoeveel ik gedronken heb, volgens mij 4-5 (kleine) glazen water. En dat is nog veel voor mij := Maar ik heb nu een heel groot glas naast me staan, en die gaat zo op!
Balen van je hoofdpijn PB :(:) Succes met je essay!
Veel plezier bij Wolles Vief!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:22

Goedemorgen!

Pancho is ook zo'n probleemgeval: zodra er iets over zijn eten gestrooid wordt eet meneer het niet meer. Oplossing: mengen met een beetje appelmoes en in een grote spuit doen. Dan rechtstreeks in de mond spuiten.
Weet alleen niet of dat voor jou zo'n goede oplossing is shanouk, want jouw paard staat natuurlijk niet aan huis.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:33

@ snoekiej die geintjes ken ik. Ik probeer het meestal over het voer maar lukt het niet dan doe ik het ook via een spuit.
@vief klinken leuke jasjes. Jammer dat ik altijd problemen heb met jasjes. Van alle jasjes die bij divoza hingen. Paste er maar 1 :(

Ga zo eerst even naar een pony kijken, daarna paard wassen, vlechten en vanavond om 21.54 en 22.15 2 proefjes rijden. Ben ik blij dat ik morgen vrij ben. Dat wordt een latertje aangeien ik ook nog iets van 40 minuten moet rijden en ik woon zelf 20 min van stal. Maar ja eigen keus. Hopelijk levert dit latertje wel de laatste 2 wp op.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:37

@Snoekiej: Je had Wolin moeten zien met de Equilin := , ze at die brokjes gewoon écht NIET.. Na langzaam wennen wel. Ze eet het nu gewoon door haar Marstall Champion en dat gaat heel goed, maar dat was ook wel een klus om haar daar aan te laten wennen :P . Echte merries :)) . Heeft ze met alles wel, die Wiesencobs van Marstall vind ze dus echt niet te eten en ze eet er dan gerust omheen, heel de bak met Wiesencobs, maar de muesli is op :P . Kun je niet bij Ranzijn Tuin & Dier zemelen halen? Of anders slobber?

@PB: Na een sauna ook goed drinken, je verliest daar heel wat vocht bij ;)

@Rowo: Succes met je 1,5 uur school :=

Ik ben lekker vrij tot maandag, ben er echt aan toe!! Zo even de smid bellen om te laten weten hoe Wolin het doet op zijn ijzers :) .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:21

Zouden ze dat bij Ranzijn hebben? Dan ga ik er vanmiddag even langs. Zo'n spuit appelmoes probeer ik ook wel ff, eerst een gewone spuit appelmoes, want ze is lastig met spuiten. Wormenkuur is ook altijd een ramp.
Ik las idd ook dat ik kleinere hoeveelheden moet proberen, die gooi ik dan wel door de muesli of biks. Hopelijk werkt het :=

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:34

Jah, je moet het echt opbouwen.. Wolin at ook écht niks ervan.. :n Ook echt een tut, toen ik haar net had, lustte ze geen eens een appel. WELK PAARD LUST ER NOU GEEN APPEL? Jah nu dus wel :P , nu doet ze er een moord voor ;) , moest ik ook in stukjes snijden toen, afhappen kon ze niet echt..

Wo was voorheen ook een ramp met ontwormen, probeerden echt alles, tot blinddoek aan toe!! Tot ik gewoon heel simpelweg een keer zonder na denken een vinger in haar mondhoek stak en de spuit er achteraan.. geen halster om helemaal niks, zoals bij mijn andere twee altijd doe.. Toen het klaar was, stonden we allebei een beetje van.. Huh?! >;) .... _O- :') Sindsdien doe ik het steeds zo, niet te bedenken wat ik voorheen allemaal geprobeerd had :P ..

Volgens mij heeft Ranzijn inderdaad zemelen :j en ook allerlei soorten slobber (Pavo, Hippostar, Havens)
En anders moet je even Yvon bellen!!! Die heeft ook staan, zij besteld regelmatig bij Tijssen en die komen het bij on afleveren, dus bij Yvon kan je ook van alles afnemen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 13:40

Fijn, dan ga ik daar vanmiddag even langs! Normaal gesproken is ze wel kieskeurig, maar eet ze het toch wel op. Nu liet ze zelf het eten wat er overheen lag staan := Vanmiddag ff appelmoes & spuit halen, en slobber/zemelen. En gewoon opbouwen met de brokjes! Dacht dat het niet nodig was, maar toch maar doen dan!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:52

Lastig is dat Snoekiej.... en paarden kun je helaas neit dwingen, want dan vreten ze het helemaal niet op.

Ik ben heel blij dat Zetje iig haar vitamine E en Selenium poeder wel eet. Want dat heeft ze echt nodig.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:06

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:15

Hij is geweldig!!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:23

Mandy: haha fijn dat je daar stickers kreeg!
Kim: wat een actie! wel lief van die man :D
snoekiej: een mexicaanse :D, ja sta nog steeds bij Mirthe opstal.
Mandy: lekker kort dagje ja!
pb: sterkte met je hoofdpijn.
snoekiej: die Vorstin, die is wel slim! Anders de antibiotica met een spuit ingeven met appelmoes, dat deed ik met Mars toen ook.
wl: Oh lekker nu al weekend! Heerlijk, geniet er maar van :D

Had vandaag ook een vrije dag :D Vanmiddag langs een vriendin geweest ne haar paard. Daarna na stal gegaan, stal even gedaan en Zonanta haar hoefje weer schoongemaakt en ingepakt. En straks om 4 uur even 2 uurtjes lesgeven.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:39

Lastig Shanouk :(:) Hoop dat je er snel iets op vindt!

Kim: Hahaha wat een acties allemaal :D Gelukkig zijn er dan best vaak lieve mensen om je te redden ;)
LZ: Gaat het al beter met haar hoefje? 't Is wat met die hoeven :+
Lotte: Ik kende hem al, maar hij blijft grappig :))

Ik ga mijn tas eens pakken en naar Rotterdam :) Wolles was super braaf, stapte zeer relaxt in de rondte en draafde ook goed :) Na het rijden kon ze gelijk in haar schone stal met een halve meter stro en veel kuil. Die die heb ik zeer tevreden gedag gezegd :D Morgen een dagje rust en zaterdag weer lekker rijden.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:58

Ben ik net naar een pony wezen kijken. Ze zeiden als prijs slachtprijs dus dan denk je niet meer dan 400 euro. 9 jarige D pony met papieren. Niet zadelmak alleen af en toe zonder zadel opgezeten. 1 oog blind door infectie op 4 jarige. Vragen ze 750 euro. Kom je kijken schroeven ze gelijk de prijs omhoog. Mevrouw zei dat een handelaar 1000 euro had geboden. Moet zij gelijk de handelaar maar weer bellen.
Voor slachtprijs durfde ik het wel aan om haar zadelmak te maken en te kijken of zij geschikt was voor de manege. Was zij niet geschikt dan had ik haar nog wel kunnen verkopen aan de handel voor 1000. maar niemand betaald E 1000 nu voor een niet zadelmakke aan 1 oog blinde pony.
Ik heb mevrouw veel succes gewenst met de verkoop...

@vief wat fijn dat je wol weer lekker kan rijden.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:12

viefdepief schreef:
Leuk dat je zo zwaait :D

Ik krijg een heel blits zwart jasje met knalroze kraag en zakjes :)) En heb al een hele mooie bruine pikeur en een bruin Engels jasje hangen, een bordeau rode met goud en donkerblauw afgewerkt :9 en ook nog 2 Kentucky concours jasjes. Komt nog een ruitje aan en heb nog wat hangen, wat ik al had ingeslagen. In ieder geval weer genoeg jasjes :)

Als die nou blauw zou zijn...... Ik ben gek op roze!!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:28

Klinkt goed Vief!! Hier hebben ze echt prachtige hunter/jumper jasjes!! Neem er zeker nog wel 1 mee naar NL :D :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:32

Carolien jeetje das idd veel geld.
Vief lekker hoor die jasjes :9 :D
TG foto's :+ :D :P
Snoek, die van mij doet een moord voor die antibiotica :+ hij had van de week een hele "witte" neus _O- jack de cook snuiver :P

Zo ben weer thuis, de sweer is weer echt optimaal niet dus :(

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:58

Vief: Fijn dat Woll goed ging :D. Veel plezier in R'dam ;)

Ik ben net uit Leeuwarden. Zal zo naar de BBQ van vriend zijn voetbal. Lekker weertje daarvoor :=.

Ging paps sofie vandaag longeren, heeft die tut dr ijzer eronder weg geschopt :+. Gelukkig heeft doe hoefsmid morgen heel vroeg tijd om hem er weer onder te zetten :+. We moeten om 9.45 namelijk alweer in Bergum zijn. Dus moeten voor 9 uur weg van huis :+.

Snoek: niet zo slim van je paardje :P.

Leuke filmpje lotte :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 20:39

Wat een TRUTHOLA is dat paard van mij! Ben ik vanmiddag speciaal naar Ranzijn gegaan om slobber te halen, moet ze die slobber ook niet -:(- Ik heb echt geen idee hoe ik die brokjes binnen moet krijgen, want ze ruikt blijkbaar in de slobber nog die brokjes, en dan hoeft ze het niet. Heb er nog een keer extra slobber bijgegooid (of ik nou 14,75 kg of 14 kg overhoud, maakt ook niet uit), maar toen rook het blijkbaar nog niet lekker. Heb nu een klein beetje in haar bak gegooid na het avondeten, en als het morgen nog niet op is, gooi ik de slobber weg. Echt zonde, heb ik dus weer een zak slobber staan waar ik niets mee kan (ja zelf opeten :P) en brokjes waarvan ik écht wil dat ze ze leert eten. Gelukkig at ze haar gewone biks met antibiotica wel gewoon op nadat ik haar bak had schoongemaakt. Maar de brokjes waar ik voor 4 maanden heb ingeslagen moet ze niet. Ben echt ff sjaggi op dat stomme paard :o

Fijn dat Wolles goed liep Vief :) Veel plezier in Rotterdam!
Lekkere mensen daar Caroline >;)
Haha, gekke Jackson Corien :+ Vorstin eet het gelukkig wel redelijk, maar ze vind het niet echt lekker.
Handige planning van Sofie Kim :P

edit: Trouwens, "onze" Loes is opgenomen met Risky in het B kader Young Riders!! [VN] Eventingamazone Iris Pemen in A-kader voor senioren