[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:24

Onide schreef:
Ik hoop het!
Aangezien ik dit als 'proef' zie.
Als hij deze gewoon loopt ga ik L starten..
Ze zeiden dat Ede best een beetje pittig was.
Een échte cross zeg maar.

De keren dat ik Ede heb gereden vond ik het erg meevallen.
De enig pittige B cross vond ik HM.

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:42

Jeeeetje heb weer s heel veel bijgelezen is me alleen niet veel van bijgebleven..

Vief: jammer van je wedstrijd..Ik vind eigenlijk dat er 1x in de zoveel tijd iemand rond moet lopen bij jury sporten om een beetje te kijken hoe bepaalde jury's dat doen..Dat dit soort mensen eens aangepakt worden..Maja kost weer teveel tijd hé..

Bt: Dat hoofd altijd open halen klinkt mij heeeeel bekend..Biko deed nooit anders kwam soms echt standaard op stal dat meneer zn neus wel weer had opengehaald..Had ook flink wat littekentjes op zn voorhoofd. We konden de staldeur alles dichtlaten, dan nog lukte t m aan zn waterbak of gewoon de zijkant van de stal..

Verder was mijn hemelvaart wel geslaagd weer.. Gisteravond toen ik thuis kwam liep er opeens een onwijs enge man rond ons huis..Dus ik snel naar binnen en deur op slot..paps uit bed getrommeld, die mee naar beneden en die man bleef een eindje verder op staan..Bah zown eng figuur

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:07

reeskees schreef:
EERST!!

Heej Maxjuh euh ik bedoel Vieva, ben je dr ook weer? Hoe gaat het nu met je?

@Vief, gefeliciteerd met je winstpunt en iid balen van de jury van je tweede proef
@Renske, ook gefeliciteerd!! En iid maar snel opgeven voor Ede.
@BT, arme muis. Het zag er idd wel heftig uit Gelukkig dat je nog met de lage neusriem kon rijden.

renskek schreef:
Die Douglas ziet er erg goed uit op de foto's!

Zo op die springfoto's wel. Hij springt ook echt apart.
Maar als je hem van dichtbij bekijkt, zonder zadel etc, dan schrik je je een hoedje...

Douglas zou waarschijnlijk het beste passen bij een merrie die vrij hoog in het bloed staat. Bij de iets minder bloederige merrie, zou ik me eerst nog eens goed achter de oren krabben...

Ben net terug van springles. Eerst een uurtje met Kees. Hij was superlief en deed goed zn best. Alleen wel een beetje heftig in het springen. Daarna nog een uur met de Indoctro. Ging op zich wel redelijk, maar toen het hoger werd konden we heel slecht in het springritme komen, waardoor je geen afstand krijgt. Ik merk nu ik in het M rijd echt wel dat springritme nodig heb. Ik heb ook de afgelopen 3 weken geen wedstrijd gehad en maar 1x springles en dat ga je nu toch wel merken. En juist voor dit paard is het wedstrijdritme toch wel heel belangrijk merk ik nu. Naja, maandag nog ff een springlesje van Hans van Kalsbeek en dat volgende week vrijdag en zondag weer wedstrijd.

Hoi Reeskees,

Ja ik ben er ook weer me naam is veranderd!

Maar het gaat nu wel veel btere ik denk natuurlijk nog wel veel aan dur maar heb al weer paar keer gereden, ben nou bijna geslaagd om een paard te leasen voor 3 jaar en dan daarna misschien te kopen, omdat we niet in 1 keer heel veel geld kunnen uitgeven omdat mepaard niet verzekerd was!

Heb er 1 uit gezocht die M1 dressuur loopt M springen en CIC** eventing

En ruintje!

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:14

Vieva, klinkt leuk. Wie heeft dit paard eerst gereden? En heb je foto's?

Ik heb net weer op Wisecrack gereden en ben deze keer blijven zitten!
Mijn zusje heeft een paar foto's gemaakt, ze krult zich snel wat te veel op, maar ik probeer haar zoveel mogelijk voorwaarts te rijden. Ik heb niks in mn hand nu beter als een paard wat alles aan elkaar hangt iig..
Afbeelding
Voooorrrrwaarts!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze is niet altijd lief... }>
Afbeelding

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:19

Sjaan: ik zal zo eeven de foto's opzoeken en de eigenaar hoe ze heet! ben even bezig mets school!

Scum

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:21

Op die enalaatste foto loopt ie toch wel lekker over zijn rug Chantal.

Ik heb sterke twijfels over mijn dressuurwedstrijd van aanstaande zondag. We hebben allebei met allebei de paarden ingeschreven (dus 8 starts), en we zijn al 75 euro aan inschrijfgeld kwijt. Het water komt hier echter al een paar dagen met bakken uit de hemel.
Bij ons in de wei valt bijna niet meer te rijden en het wedstrijdterrein is 1 km verderop. Volgens mij zelfde soort bodem.

Aflassen doen ze hier in de regio nooit. Nog niet al zak je een halve meter in de modder weg. Ik zou het wel heel erg *** vinden als ik nu allebei de paarden moet gaan afmelden.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:23

@Vieva, wat leuk dat je weer lekker kan rijden. En een ervaren paard kun je ontzettend veel van leren. foto's foto's foto's!!!!
@ Sjaan, leuke foto's, ziet er best goed uit zo. Op de foto's lijkt ze best braaf En... als ze eerst maar lekker voor het been zijn en een beetje kunnen sturen, dn komt de rest vanzelf wel.

De 3jr Cantos die ik een poosje terug zadelmak heb gemaakt is nu ff weg om keuringsklaar gemaakt te worden. Ben benieuwd!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:35

Vieva: ik ben ook benieuwd naar foto's!

Sjaan: ziet er goed uit hoor! En gefeliciteerd met je punten met Ushi, erg netjes hoor voor de 1e keer!

Ik ga vanmiddag even ons oude paard (29 alweer) opzoeken, m'n neefje is jarig en ik kan eindelijk weer een keertje mee, even geen school en werk Jammer dat het weer zo slecht is, anders was ik wel even gaan rijden! Ga maar hopen dat het daar droog is

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:43

Chantal: Leuke foto's! Ziet er wel uit als een fijn beestje.

Vieva: Wat leuk dat je al een nieuw paard op het oog hebt! Ben ook erg benieuwd naar de foto's!

Scum: Jeetje 8 starts met 2 paarden. Das best wel veel. Maar als ik jou was, zal ik maar voorzichtig aan doen.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:50

Scum... mss dat je vast even kunt kijken bij het wedstrijdterrein? Zou echt balen zijn als je af moet zeggen!

Andrea, leuk dat je vanmiddag het 'oudje' weer op gaat zoeken! Hoeveel examens moet je nu nog?

Renske, ze rijdt ook lekker! Zo lang ze maar niet gaat bokken... ze probeerde nog wel ff haar kont in de lucht te gooien vandaag, maar met wat geschreeuw en een klap van de zweep is ze er niet toe gekomen te gaan bokken.
Ik wil komende week is een klein buitenritje met haar gaan maken!Ik heb haar nu een klein maandje onder het zadel (30 april zat ik er voor het eerst op) en ben heel tevreden over haar. Het opstappen is soms nog wel een probleempje (zoals vanochtend) maar dat komt allemaal wel.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:57

leuk hoor Sjaan! ziet er goed uit!

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:07

leuke foto;s sjaan!
zier er niet raar uit

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:17

Hallo

Wij hebben zondag onderlinge wedstrijd en ik zou een springparcoursje tekenen. Heeft er iemand toevallig nog iets liggen wat ingescand kan worden...??

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 13:41

ik heb wel iets (zelfs wel digitaaal geloof ik) maar heb niet eerder tijd dan vannacht of morgen om je het te sturen

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:26

leuke foto;s sjaan

ammi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:51

gomir schreef:

Pinacolada: Wil je voor jezelf fokken of voor de verkoop?
Als je het voor jezelf wil doen, ga dan gewoon voor een hengst die lijkt te passen en je aanspreekt.
Voor de verkoop zou ik het laten. Je veulen zal in Nederland wsl lastig te verkopen zijn. Ierse stamboek is hier maar weinig bekend en zelfs commercieel gefokte dieren zijn vaak lastig te verkopen.
Ik denk ook niet dat het Ierse stamboek hier de komende jaren populairder gaat worden. En de markt voor jonge paarden gaat voorlopig ook niet aantrekken naar mijn idee.
Vraag naar fijn te rijden sportpaarden met enig talent is er zat, maar jonge dieren verkopen is op het moment erg lastig...(Zeker als het geen Numero Uno's etc zijn )

Dat was ik
Ik heb geen idee wat we met het veulen zouden doen, hangt een
beetje van de kwaliteit af denk ik.
Ik weet wel dat er in de springwereld meer bekendheid is, en evt
vraag naar ierse paarden, ik heb verschillende geintresseerden voor
mijn merrie, o.a. Jur Vrieling. Maar idd, daarnaast kan ik me voorstellen
dat ruiters in de basis sport niet geintreseerd zullen zijn in iets `onbekends`.

Ben nu bezig met deze hengts, Sir Rivie:
Afbeelding

en Touch of the blues:
Afbeelding

Afbeelding

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:53

Touch of the Blues *kwijl*
Gaaf beest!

ammi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:57

Tja vief; dat is en blijft toch de dressuur he?! Ik kan zoiemand wel
wat doen. Doen jullie dat eigenlijk altijd, na de proef naar de jury
gaan voor commentaar? dat zie ik hier echt nooit?

Sjaan: leuke foto`s van je toekomstige topper!

Scum; das inderdaad balen, in mijn geval zou ik wachten tot de
wedstrijd afgelast zou worden, weet je zeker dat ze dat niet doen?
Misschien, als het toch zo dicht bij is toch er heen gaan, kun je dan
altijd nog besluiten of je wel of niet rijd.

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:01

Die zwarte is leuk zeg! Maar ik heb er geen verstand van verder. Wij doen het ook nooit hoor, commentaar vragen..heb het ook nog nooit gezien op wedstrijd. O jij woont in Bergum..bijna zelfde regio . Heb ik ook nog familie wonen.

Net ff stad ingeweest, morgen een verjaardag met bbq, dus ff cadeautje gehaald. Moet eigenlijk nog ff naar de buren voor pak zaagsel..alleen het regent..mietje he

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:07

Ja, ik weet zeker dat ze het niet aflasten. Doen ze hier echt nooit. Bitwise kan misschien nog net starten, want hij moet als allereerste 's morgens.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:15

vief: wat een domme jury zeg....... iig gefeliciteerd met je andere proef

sjaan: ziet er niet verkeerd uit hoor

ammi: touch of the blues vind ik een heeeeeel mooi paard

andrea: veel plezier bij je oude paardje

iedereen die naar belgie gaat: heel veel plezier en succes!

Ik moet zo ook op concours over een uur. Hopen dat het een beetje droog blijft.... Mijn instructeur was bijna beledigt dat ik een dressuurwedstrijd had en geen springwedstrijd hahah. Maar het paard is nog maar 4 dus ik doe rustig aan. In juni hebben we al 2 springwedstrijden. Hij schuurt zn manen trouwens ook heel irritant, de eerste knotjes zijn heel erg dik en de laatste 3 kun je bijna niet zien zo dun zijn zn manen

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:32

verlaat nou alles het leven, er is iets heel erg gebeurt met hier ieman dop bokt en haar paarden! alleen weet niet of ik het mag vertellen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:33

Sjaan leuke foto's van je nieuwe crack.

Ammi aan mij heb je niks wat betreft fokkerij. Weet wel welke hengsten ik leuk vind,maar of ze bij mijn paard passen ?????

Ga ik me wel in verdiepen als ik der ooit wil laten dekken.

Scum hier is al een hoop afgelast vanwege de regen. Het zou wel mooi k** zijn als je het moet afzeggen. Kost een hoop geld.
Aan de andere kant kost een kreupel paard ook weer geld.

Ben vandaag even 2 nieuwe regendekens wezen halen.
Mijn paard komt onder een babyroze met babyblauw te staan deze deken was 35 euro goedkoper omdat de kleur niet liep. Helaas liep die kleur wel in de ponymaten Mijn pony krijgt een dek uit de collectie van vorig jaar, maar die was nog 10 euro duurder dan de babyroze.

Heb ook mijn cross outfit binnen. Moest speciaal besteld worden. Ga de kleuren nog niet verklappen, maar als je iemand in Ede ziet rijden en je denkt die is zeker bang dat ze niet opvalt dan ben ik het

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:34

Ik ben nog steeds fan van Wisecrack. Echt een leuk dier! _/-o_

Jee Scum, dat vind ik lastig. Het is wel nog hobby, dus ik zou denk ik niet gaan.

Klinkt als een gaa paard, Vieva.

Ik heb net een heerlijke crosstraining gehad. Paard mag weer even blijven . Ondanks het vreselijke resultaat in Westerbork, ga ik in Ede L proberen.

Ammi, die zwarte ziet er op deze foto's heel stoer uit!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:36

Moet je ons niet nieuwsgierig gaan maken ex-maxjuh. Ben je nieuwe naam even kwijt Het is iets met vie....

Goed zo missmuts. Moet je een stekkertje lenen voor de waterbak Kom nu wel met een hele gemene optie