Eef, Scene gaat lekker zeg!! En wat een mooie buitenbak! Lau, je hebt iig een fijn baasje voor hem gevonden. En ik zou toch meegaan????? Mirthe, wat goed!! San, auw dat klinkt echt niet lekker. En 1* in NL moet je alleen je paard laten schetsen in je paspoort. Elk wit haartje, litteken en kruintje staat nu in TG zn paspoort. Evie, veel plezier! Texelse, ai arme voet! Noor, ben ook benieuws hoe groot KJ al is! Misschien dat ik vanavond wel even bij Bari en Guilianta ga kijken. San, die korte kap is echt veel mooier!!
Ik had gebeld met ruitershop voor die De Niro laarzen, zijn ze maar tot 17.30 open en ook geen koopavond! En deze zaterdag en volgende week zaterdag kan ik niet. Schiet dus niet echt op. Gister gelest met TG, wijken vanaf de hoefslag leek een stuk makkelijker maar 20 * 60 diagonaal is echt een eind! Vanmiddag met beide heren naar springles
"Middelste" probeert of ze mee kan, en anders gaan we iets anders verzinnen om te groomen in Vlietlanden. Trainen valt hier niet mee. De regiotrainingen zijn 's avonds, dat is geen optie, dus het is af en toe wat meepakken bij de Hoekstra's in Franeker, of een keer naar Chantal in Ursem. Maar eigenlijk is het zo dat paardlief de "nieuwe hindernissen" op het eerst op wedstrijd ziet en ze 9 van de 10 keer probleemloos neemt. Braaf dier! Maar voor de M kan dat niet, en crosstrainen hier is er niet. Tenminste, niet "op niveau".
Thanks, Mootje! Texelse, bij de manege ligt alleen een waterbak toch? Maar jullie kunnen wel weer het strand op/duinen/bossen is voor een lekkere conditietraining! Ik heb trouwens gister een kaart gekregen met alle ruiter- en fietsroutes op Texel, dus ik ga zondags zeker een mooi ritje maken (en misschien vrijdags ook al!) in september
caro29
Geplaatst: 09-06-11 11:10
@ texelse hoe is jullie bereikbaaheid naar Duitsland? Ik weet dat er terreinen zijn bovenin Duitsland die misshien ook een optie zijn @ TG 20*60 is en heul eind hahaha
Snoekiej
Geplaatst: 09-06-11 11:44
Goeiemorgen! Gisteren gewerkt, was wel weer leuk. Prins Willem-Alexander en Maxima waren er, echt gaaf! Ga nu maar even op internet neuzen voor een nieuw hoofdstel.
Wat jammer dat Chall weg gaat Lau! De filmpjes zien er goed uit Eef! Scene is idd alweer verbeterd! Gefeliciteerd met je winstpunten Mirthe Auw, wat klote van je arm Sannn! Hopelijk valt het mee, al klinkt het niet best Haha, lekker dat Zeus fijn was MM Balen dat je springen niet lekker ging Annetje Auw Texelse, dat klinkt ook al niet best Idd Noor, je moet echt weer foto's maken! Lekker dat je even vrij hebt van je werk Spring ze Karen!
@crosstrainen op Texel: bij de manege ligt idd alleen een waterbak, maar er wordt wel eens wat neergezet, maar een veld vol zoals in Ursem, Biddinghuizen o.i.d., dat mist hier. En zelf hebben we de ruimte er ook niet voor. Via de A7 "blazen" we zo richting Duitsland, maar tot Groningen ben je met de trailer vanaf de boot ook al 2 uur kwijt, dus dan is dat ook voor het mooie te ver. Dat is ook de reden dat ze nu liever verder gaat met een ander paard. Een paard dat een parcoursje springt en een crossje loopt, maar die wel lekker dressuurt. Want dressuurwedstrijdjes zijn hier iedere 3 weken. En dit paard is een heel fijn crosspaard, dat lekker springt, maar dressuur niet als hobby heeft.
Snoek gaaf man!! Eef arme caap moet tie hard werken Mo druk aan het klussen!!
Zo nou Corien is weer bezig heb binnen nu en volgende week donderdag een date Voor de rest gaat alles goed sta nu in aalten, aan het lossen, flink warm hier
Ferrose was, zoals voorspeld, wat wiebelig. Ik mocht vandaag alleen strectchen voor een half uurtje dus dat braaf gedaan. Ik ga morgen wel naar crosstraining maar ik bekijk een beetje wat ik doe. Dingen als hogere afsprongen wil ik overslaan en een beetje rustig aan doen. Mocht het zo zijn dat we een rondje hard de renbaan mogen doen, sla ik die toch maar even over. Maar ik mocht wel gewoon wat springen alleen dan geen 5x hetzelfde dingetje maar dan 2x doen.
Mocht je wel weer een crosstraining doen nu Barbara? Welke ostheopaat heb je erbij gehaald (pm?)
Zozo Corien aan de date! Toe maar!
Snoek had koninklijk bezoek. Was het aangekondigd? Wel leuk.
TG leuk dat je weer springles hebt! Je schimpie deed het trouwens erg netjes op het filmpje dat je laatst plaatste. Wanneer ga je hem weer starten?
Zadelmaker is geweest en vond de zadels nog best oké liggen. Hij heeft hier en daar wat aangepast en toen moest ik voelen. Vies wilde niet echt lopen en vond het dressuurzadel niet fijn. Het springzadel voelde ook wat anders, maar voor mijn gevoel beter in balans. Zadelmaker vond echter Vies zelf niet goed lopen (onregelmatig) en zijn rug erg raar gebruiken. Hij wilde daarom de zadels ook niet verder aanpassen, omdat je niet kunt zien of het wel door het zadel komt. Nu moet (ga ) ik een afspraak maken met een fysio die hij kent en die kijkt dan, als het even kan, samen met mijn zadelmaker naar hoe Vies beweegt. In de tussentijd niet erop, of zonder zadel want dan viel het vreemde loopje mee. Ik moet zeggen dat ik het zelf vreemd genoeg niet echt merk en ik ben bang dat hij het misschien al langer doet, maar het mij gewoon niet opgevallen is. Ik ben toch wel benieuwd of ze wat gaan vinden
sanurie
Geplaatst: 09-06-11 14:24
Goedemiddag!!!!
Lau: Ik wil ook mee Wat voor vervoersmiddel wou je gaan gebruiken ???? Volgensmij heb je al een vrachtwagen vol mensen mee!!! Evie: Veel plezier!!! Mirthe: Gefeliciteerd met je wp'en en je prijs!! Annetje: Balen dat nu helemaal niet lekker ging, hopelijk volgende keer wel!!!! texelse: Klinkt niet fijn, hopelijk krijg je er geen last van!!! Noor: Ben benieuwd hoe KJ nu is!!! Leuk corien Joki: veel plezier morgen!!
Zo, dat viel toch wat tegen vond me broertje gister. Moet zeggen begin was ook geen succes. urban moet altijd even zijn ei kwijt, dus ik ga altijd lekker een stuk al galloperen en nu kon/mocht dat dus niet. Hij was 1 stuiterbal met gevolgen dat me broertje er half afvloog af en toe. later werd meneer stuk rustiger en ging het toppie:D Op-en afsprongen ging netjes en waterbak liep hij weer lekker ruig. In de buiten cirkel staan nu wel gave hindernissen. Heb er foto's van. Mooie trakehner en 2 grote bomen achter elkaar liggend met schijven er op. Zelf vanochtend met me mam's weer een keer gereden, dat was heel lang geleden. Ging wel lekker, en me moeders record, 2 rondjes galloperen
Lastig he die zadels Annetje. Ik heb ze helemaal op maat laten maken en dat zit super maar voordat ik deze gevonden had... DRAMA. Jeeeeeuuuh! Corien heeft een date! En Aalten is een half uurtje van hier. Wat leuk hey Shanoek dat Maxima en W.A er waren. Lijkt me inderdaad gaaf om dan daar te werken.
Ik vind het vreemd Joki wat je doet. Als ik mijn paarden bij de osteo heb gehad en ik mag er voor het eerst weer op om te stretchen dan rij ik de eerst 3-4 dagen ook nog wat lichter met veel stap oefeningen en daar pak ik het stretchen in mee. Of je nou hindernissen ipv 5, 2 keer springt wordt het wel wat lichter van maar ik vind een cross training wel ''zwaar'' om dat zo kort na een osteo te doen. (ik wil je zeker niet aanvallen hoor!!! Bedoel het niet verkeerd)
Ik moest altijd 3 TOT 5 dagen stappen van de osteo en daarna weer 3 dagen ootrainen naar stap, draf en galop onder het zadel. Sanurie, waarom mocht je paard gisteren dan niet even galoperen van je broertje?
MM ik snap wat je bedoelt, maar zo werkt het bij ferrose al tijden niet meer. Ferrose wordt eens in de 2/3/4 maanden gekraakt en het zijn over het algemeen geen enorme behandelingen dus ik mag meestal na 1 dag rust er weer op en na 1 dag licht werk weer redelijk vol aan de bak. De reden dat ik morgen wel mag crossen is dat het een gewonnen kennismakingstraining met cross is (maar ik mocht gewoon meedoen met de wedstrijd en ik dacht wat extra het water in is altijd handig), dus zeer waarschijnlijk van een beginnend niveau en in groepje van 6. Dus dat maakt de training sowieso al lichter en Ferrose moet vaak na 2 of 3 dagen alweer BB springwerk gaan doen voor haar rug dus dit is dan net zoiets. Het klopt dat ik dan ook nog zelf even moet opletten hoe zwaar het wordt en dus wat minder spring en wat meer stap.
Het is ook niet dat ik zelf verzonnen heb van ik ga gewoon. Ik overleg dat altijd. Maar osteopaat heeft Ferrose al 3 jaar onder behandeling, dus die kent zowel mij als Ferrose en vond dat het wel kon als ik het maar wat lichter hield.
Verder stond er ook al een startbok op een veld. Je ziet toch wel dat er duidelijk aan gewerkt wordt, en nog verder naar achter in het veld 2 mooie afsprongen.
Mootje: Dit mocht van mij wel, maar niet van degene die les gaf. Omdat er heel veel kleine kinderen bij waren en ze wilde dat alles bij elkaar bleef. Later zag ze in dat dit niet slim was en heeft hij even lekker kunnen galopperen in 1 van de dressuurbanen.
Laatst bijgewerkt door sanurie op 09-06-11 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Gelukkig vat je het positief op Joki, ik was buiten de was aan het ophangen en dacht ; had ik het er wel neer moeten zetten. Wil niemand aanvallen en al helemaal niet als ik de situatie niet ken
Zoals jij het verteld is het inderdaad goed door dacht. Ik ken alleen maar net zoals Mootje lees ik, dat je na een behandeling er 3-5 dagen alleen op mag om wat los te stappen en daarna de tijd moet nemen hem weer op te pakken naar normaal werk.. Maar als dit voor Ferrose werkt is het toch goed.