[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:38

Middag!
Wat een vervelende berichten weer over Rhino ;(

Noor: Ik stuur je zo een pb.
Vief: Beterschap :(:)
Sanurie: Vervelend dat je voor niets op school was.
Mootje: Wat balen van die vertraging.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:57

Hoi,

Heb lekker een vrij dagje en de zon schijnt :D
@ margreet leuk outfit voor 's nachts: muts, sokken, handschoenen vermengd met dampolucht _/-\o_
@ mistid ik wil ook wel pb met foto!
@ tientjuh Hij groeit dus lekker
@ billy hoi en beterschap
Mijn ruin is lekker bezig op zijn logeeradres. Meneer liep wel aan de longe maar toen de ruiter erop ging was hij niet van plan om wat te gaan doen. Hij heeft 2 sessies rodeo uit nijd gegeven en de ruiter is nog wel blijven zitten. Als straf mocht hij daarna lekker galopperen door een zware bak. Na een kwartier galop gaf hij zich over. Die bak is trouwens echt zwaar :D . Wrs mag hij zondag weer naar huis.
Merrie is naar de fysio geweest en gedraagt zich echt als een drama queen. De reacties onder het zadel waren volgens de fysio zwaar overdreven hahaha. Net even gereden en la diva loopt weer als een trein :D
De drachtige merrie had de zomer in haar bol en was heerlijk jolig aan het doen...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:31

Eef_Bam schreef:
Jeetje wat zijn jullie allemaal smeergek, ik smeer niks op mijn handen en ze zien er vooralsnog prima uit, mijn gezicht begin ik al helmaal niet aan, mijn huid weet zich prima zelf vet te houden (understatement of the year :+ ). ik ben blij als ik eindelijk op een leeftijd ben dat ik cremetjes moet gaan smeren, alles beter dan deze kraterkop :Y)
Hier ook mega vette huid en een grote pukkelkop en ik ben toch echt 6 jaar ouder dan jij :+ Ik heb echt de slechtste huid ever volgens mij. Acné, meeëters, eczeem en de hele mikmak :') Ik smeer wel dagcreme, maar dat is meer omdat ik anders allergisch ben voor het stof van het hooi en stro op mijn gezicht, of voor mijn make-up.

Mistid heeft vlinders die chocolade willen! Volgens mij zit ik dan ook vol vlinders. Er gaan echt kilo's chocolade in soms hoor! Haha

Mootje zonde! Zo te horen moet jij gewoon geen skinny kopen en zijn dat wel net de modellen die jij besteld hebt. Een regular model of zelfs een met iets wijdere pijpen zou dan beter voor je zijn. Wat voor jurkjes heb je gekocht?

Ik ben vandaag ook gaan winkelen. We hadden nog twee VVV-bonnen liggen en die heb ik opgemaakt bij de hema. Heb daar twee rokjes met bloemetjes vandaan, een shirtje met bloemetjes, een zonnebril, een nieuwe panty en bij een andere winkel heb ik een jurkje die normaal 68 euro kostte en afgesprijsd was voor maar 10 euro kunnen scoren :D

Rhino is inderdaad erg vervelend en ik vind het ook raar dat er geen meldingsplicht is. Vorig jaar hadden wij een uitbraak van droes op stal, maar een paar paarden hadden niet de typische verschijnselen en dus werd er ook even aan rhino gedacht. Nou grote paniek natuurlijk! Gelukkig bleek dat niet het geval.

Vies zijn we sinds deze week op meer brok aan het zetten. Ik rijd hem bijna elke dag en het is natuurlijk wel een paard, hij kreeg maar 1 kg brok per dag. Erg weinig dus. Nu krijgt hij een halfje meer, maar pfoe! :roll: Dat merken we ook hoor! Meneer laat duidelijk merken dat hij er is. Van de week was hij al niet zo braaf met rijden (piepen) en gisteren schoot hij tot twee keer toe weg bij de deur. *zucht* Hopelijk gaat dat vanzelf over als hij wat langer op 1,5 kg staat. Ik wilde het namelijk eigenlijk op gaan voeren naar twee, maar volgens mij ga ik hem dan niet meer uitzitten! Haha
We hebben hem toen ook op minder brok gezet omdat hij elke dag zijn staldeur eruit beukte, naar de wei toe wat balsturig was en ik er niet zo goed mee uit de voeten kon onder het zadel... nu maar hopen dat dat niet nog een keer nodig is. Hij heeft de voedingsstoffen natuurlijk wel nodig.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:48

@Karen: Ik heb gisteren een M2 proef gereden ;) Ging niet helemaal zoals het hoorde, maar gaf wel een reeel beeld van wat je anders ook tegen zou komen op wedstrijd :o
@Caro: De ruin geeft zich dus ook op zijn strafkamp nog niet zo gemakkelijk over. Een echte volhouder ;) Wel fijn dat de merrie wel weer wil aanpakken ondertussen!
@Annetje: Hopelijk blijft Vies wel te rijden voor je met wat meer brokken en anders misschien toch maar weer terug zetten? En als hij zo druk blijft zou ik hem gewoon weer terug zetten, dan heeft hij blijkbaar genoeg aan 1 kg per dag.
@Vief: Balen dat je niet fit bent! En raar dat je uitgeschreven bent!
@Mootje: Veel succes aan boord! Maar dat dubbel verdienen is wel een extra leuk zakcentje!

Hier vandaag gelukkig een wat rustiger dagje als de afgelopen dagen :o Is ook wel weer even fijn.

tientjeh

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:33

Middag!

Vief, beterschap! En rare manier van werken!
JN, had je nog wat aan het commentaar? Mijn zusje vond het voorrijden toen enorm leerzaam!
Annetje, beetje vogelen met het voer dus.
Caro, lekker eigenwijs dier dus! om zo vol te houden.

Ik heb mijn eerste ( onderlinge) wedstrijd ook alweer opgegeven. En ik heb nog niet eens weer gereden, haha. 27 maart hebben we onderlinge wedstrijd op de rijvereniging en heb me opgegeven voor B springen, dat moet makkelijk kunnen zonder al teveel hebben geoefend. Scheelt dat Marielle Uk gewoon heeft doorgereden. Mag officieel over 2 weken weer beginnen met rijden. Dus heb dan nog een week voor de wedstrijd. Ga zaterdag voor het eerst een rondje stappen op Uk. Dan is de bevalling 4 weken geleden.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:38

Ik breng mijn lieve ruintje niet voor niks even weg :D . Ik ben normaal niet bang voor hem maar ja het was een looplustig en werkwillend paard tot oktober. Ik ga ook nooit zo ver dat hij boos wordt. Even streng been of hem een keer goed op de rem zetten was normaal voldoende geweest. Heb hem 1x erg boos gezien onder mijn oude instructeur en daar had ik even geen zin in. Moet om mijn schouders denken en deze ruiter heeft er zijn beroep van gemaakt.

@ Tientjuh leuk dat je zo snel alweer kan beginnen..

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:43

Ben benieuwd hoe Uk het vind als ik weer op zijn rug kruip. Mijn zusje is zowat de helft lichter dan mij :+ Nouja, aan het einde van de zwangerschap met alle extra kilo´s. Zal voor Uk ook wel even weer anders zijn.

Moest wel lachen om mijn zusje. Die had maandagavond les gehad op de rijvereniging. De instructrice wou haar oren en ogen ook openhouden voor een paard voor haar. Wat haar eisen waren. Nou zegt ze.... eigenlijk Undercover, maar dan voor mijzelf en iets jonger. haha. Heb haar al wel gezegt dat ze Uk wel over kon nemen van mij. Maar zij zit dan ook met het probleem dat hij lastig te verkopen is met de spat, mocht ze wat anders willen over een aantal jaar.

Zusje op Uk
Afbeelding

En ik op Uk op mijn huidige gewicht
Afbeelding

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:03

Uk zal vast blij zijn Jantine, jullie waren z'on goed team! Hoe is het met je zusje?

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:04

Op paardendrogist verkopen ze Hit Air vesten voor 335 euro ??? dat is toch een andere variant dan die een aantal van ons hebben ?? Klinkt wel erg goedkoop nl ineens..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:05

Die Hit Air vesten waren eerder rond de 350 euro maar ze gaan trager uit dan de Point Two.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:06

TeeGee schreef:
Die Hit Air vesten waren eerder rond de 350 euro maar ze gaan trager uit dan de Point Two.

Ah ja Point Two dat was de naam ja. Dan begrijp ik nu ook het verschil, dan maar toch wachten op die point two ( ooit eens :P )

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:07

Zo, was ik weer!

Rijden niet echt dressuurmatig bezig geweest, wat laag ingesteld, lekker gestapt, wat gedraaft en aardig wat gegaloppeerd, ik ging proberen te changeren, in parcour doet hij dat zelf maar ik wil dat hij het ook op commando gaat doen, maar dat ging nog niet echt.

Wat een rot bericht van manege beukers, gelukkig wonen wij er een heel stuk vandaan, en hier in de buurt is het nog nooit geweest, dat ik weet dan.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:13

Je kan mijn stukje ook gewoon overnemen Noor, zal foto vanavond even doen. :)
Vorig jaar is het hier in de buurt geweest Sanurie.

Ga nu even gauw het bos in. :wave:

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:16

Karen, met mijn zusje gaat het nu aardig goed! Ze moest van ver komen, maar als ze zo door blijft zetten, komt ze er wel bovenop!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:32

Dat is fijn Jantine!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:53

Leuk dat je al zo snel weer gaat starten, Jantine!

Pfff, echt weer een superdrukke dag gehad op het werk... -O- Straks maar eens lekker rijden, hoop dat Jer er ook zo over denkt ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:54

Jantine: vind beide plaatjes mooi hoor!
Noor: zware dag dus, lekker ontspannen vanavond :D

Ik ben ook aan het sparen voor een point two hahah :+

heb net even ruzie gemaakt met beat, ze was zo zuur onder het zadel (trapte het puntje van de omheining er af en die is best hoog bij ons :oo) dat ik haar maar even lekker ben gaan longeren en goed voorwaarts heb gejaagd hahah zal haar leren :Y)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 19:42

Goedenavond!
Ik heb Wall en Vorstin gereden. Was met allebei genieten in het zonnetje :) Vorstin was best heet buiten, dus nu kon ik mooi de oefeningen oefenen zoals in de proef. Ben net zolang doorgegaan tot de galoponderdelen goed en relaxt gingen. Was tevreden!
Nog een vraagje aan de kenner:
Ik wil mijn König dressuurlaarzen verkopen. Heb ze nu 4 jaar, maar ik heb er niet meer dan 50x mee gereden (praktisch gezien alleen op wedstrijd). Ze zijn ingezakt, maar verder zit er nog geen slijtageplek o.i.d op. Wat zou ik ongeveer voor mijn laarzen kunnen vragen?
Qua type lijken ze op de Favorit Benelux, alleen dan zonder standaard rits, maar wel een ingezette rits aan de achterkant.
Die zijn 480 nieuw, maar ik weet niet wat de mijne gekost hebben. http://www.rijlaarzen.nl/products/K%C3% ... -rits.html

@ Vief, beterschap :(:) En fijn voor Woll dat de entingsbult al wat minder is
@ Caro, fijn dat de merrie weer fijn liep!
@ Annetje, dat is leuk shoppen :D
@ Benthe, lekker dat je een wat rustiger dagje hebt
@ Tientjeh, leuk dat je je alvast weer hebt opgegeven :D En fijn dat het beter gaat met je zusje :)
@ Noor, zware dag gehad :(:) Hopelijk wil Jer je even plezieren en werkt ie mee!
@ Evony, luisteren zullen ze :Y)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:21

Jeetje wat gaan julie hard!!

Jantien leuk dat je het weer gaat proberen! (gaat even een foto bekijken van de mooie sem! )
Vief beterschap!
Benthe lekker gereden bij de M curses!
Noor baal dagje!
Mootje verdient met 12 uur werk 200% per dag! das niet verkeerd!

Zo vandaag heeerlijk vrij gehad :D
Lekker genoten van de zon, zadel op gestuurt boodschapjes doen!
Zo lekker douche! en bank hangen.
Morgen ben ik ook mischien ook vrij aangezien er een auto kapoet was zou wel lekker zijn :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:26

Hoi hoi

Allereerst bedankt voor het succes wensen!!!!
Sannn nu heb je altijd die heerlijke paardenlucht bij je.
Daar ben ik het helemaal mee eens Noor. Mensen moeten het gewoon verplicht melden.
Super Evony dat Ruby zo lekker gaat.
Mootje zit aan boord. En krijgt goed betaald in het weekend!
Lijkt me best ingewikkeld Noor een nieuw topic helemaal mooi maken.
Beterschap Vief!
Caro heeft een rodeo paard. Fijn dat de andere wel goed liep.
Annetje heeft lekker gewinkeld! Moet ik maar niet gaan vertellen wat Zeus per dag krijgt want dan denk ik dat je het zielig gaat vinden :D ;) Ik kijk puur hoe de paarden er op reageren. Niet of het veel of weinig lijkt. Maar als ik Zeus meer geef dan krijg ik zo'n losgeslagen buffel waar ik niets meer kan.
Jantine kan niet wachten weer op het paard te kruipen! Leuk idee he dat je je al weer op hebt kunnen geven. Je bent wel zwaarder als je zusje maar joh hij voelt je waarschijnlijk amper!

Ik ben net terug van het werk. Had jullie ''luck'' nodig voor het gesprek wat ik vanmorgen had met de manager. Is goed verlopen en ben zwaar opgelucht. Ga zo met Zeus naar dressuur les en kijken of meneer zich denkt te kunnen gedragen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:06

MM fijn dat het gesprek op luchte!
Succes met je les!

volgt er iemand hier secret story? snap er niks van hahaha

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:13

Ik heb het een paar keer gezien...

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:14

Mootje schreef:
Heleen, Waarom behandel jij paarden bij Beukers als daar rhino is :o

Omdat dit paard een zwaar ongeluk had gehad en liever niet te lang moest wachten op mijn behandeling.
Daarom had ik het expres 's avonds gepland. Heb daarna al mijn kleren gelijk in de wasmachine gegooid en mijn schoenen ontsmet.

Leuke foto's Tientjeh!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:24

Rhino is inderdaad een nare ziekte en ik ben het helemaal met een paar mensen hier eens dat er best wat strenger gereageerd mag worden igv een uitbraak van zowel Rhino als Droes oid. Maar de paarden zijn denk ik niet de grootste vorm van versleep van ziektes, maar de ruiters zelf die overal komen.. Als je zo'n bedrijf op slot zou gooien zou er wat mij betreft ook niemand meer mogen komen die zich niet eerst heeft omgekleed in een hygiene sluis (lees: compleet andere kleren aan die je aan had en douchen in en uit). Verder paarden binnenhouden en geen vervoer. Al met al denk ik niet dat dit haalbaar is voor een 'gewone' ziekte. Als het nou een aangifteplichtige ziekte betreft zou het wat anders zijn uiteraard..
Maar betere voorlichting voor de bezoekers en transparantie over de bedrijven zou al een hele stap zijn!

Heleen: ik vind overigens dat je goed gehandeld hebt, dus daar valt je niets aan te verwijten :j .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:26

Pfff ik ga zo even bijlezen.

Ben vanmorgen om kwart over 7 uit huis gegaan en kom nu net weer binnenlopen (op 15min eten na).
Net nog even een pony zadelmak gemaakt. Ging gelukkig goed, altijd weer spannend.