[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:21

Tuurlijk kan je er bij :)
Wel een voorstel rondje :D

Hoe heet je, paard noem maar op :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:23

He die Sannn, dit topic ook gevonden? Hoe gaat het met Veronieke?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:24

Heb vanavond besloten om WW niet te starten, morgen afbellen, baal wel maar er komen er nog genoeg :)

Truste :wave:

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:29

Haha, dat had ik al wel verwacht! :D

Nou, ik ben Sandra, 24 jaar oud en woon in Gelderland, Putten om precies te zijn! Studeer fysiotherapie, ga nu naar het 2e jaar van de 3 jaar. Dus moet nog 2 jaar. Tijdens mijn pony tijd heb ik veel trainingen gevolgd. Alleen is het er helaas nooit van gekomen dat we ook officieel SGW gestart zijn. Toen heb ik ongeveer 5.5 jaar niet kunnen rijden i.v.m. een ongeluk, voor de mensen die het willen weten, PB me maar. :)
Maar nu sinds een kleine 2 jaar rij ik weer! Eerst poosje een lease paard gehad in Tolbert om te kijken of het wel kon. Studeerde namelijk eerst Geneeskunde in Groningen. Wou niet zomaar een paard kopen en uit Groningen weg gaan. Maar ik kon weer rijden!! :D
Zodoende terug naar het ouderlijk nest verhuist om een eigen paard te kunnen kopen! Nu, ongeveer 1.5 jaar later, ben ik de gelukkige eigenaresse van Veronieke (v. Osmium)! Rij nu L2 dressuur met haar en B springen. Wil, als alles goed gaat, na de kampioenschappen M1 met haar gaan starten.

Afgelopen April ben ik ook eindelijk weer begonnen met SGW, wel even afwachten hoe het zou gaan. Veel verklaarden me namelijk voor gek dat ik met een dressuurpaard ging crossen. Maar ben eigenwijs :o Heb de traningen gevolgd in Renswoude.
Ondertussen zijn we ook al 1 keer officieel gestart, in Oudkarspel. Niet zo’n succes… Uitgebeld op de laatste hindernis van het springparcours met 3 weigeringen. Mijn eigen schuld. Ik reed er niet genoeg aan, was zelf te zenuwachtig en wou te graag. Ach, weer wat geleerd! Nu hoop ik dat ik in Gorssel kan starten, en dan iig aan de cross te mogen deelnemen ;)

Denk dat het zo wel uitgebreid genoeg is, zo niet dan hoor ik het wel ;)
Heb wel wat foto's in mijn profiel staan. Niet zoveel.. Voordegene die wat meer foto's willen zien, topic van mijn crosstrainingen:
[SGW-ITP] Vero en ik genietend op de cross trainingen in Renswoude!

edit: topic idd gevonden Simmie! :) Met Vero gaat het weer de goede kant op. Vandaag er weer voor het eerst op gereden. Al was het dan maar 15 minuutjes stappen en 2 rondjes draven. Maar ze voelde goed aan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:33

Welkom leuk stukje :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:34

We moeten een keer afspreken om in het bos te gaan rijden Sannn! Mijn paarden staan ook in Putten. Fijn dat Vero weer de goede kant op gaat!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:39

Ja leuk, gezellig! Doen we als Vero weer wat meer kan. Ik woon zeg maar tussen Voorthuizen en Putten in. Bij Speulder en Sprielder bos.
Rij normaal elke week in het bos, soms wel paar keer, heerlijk. :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:41

Leuk paardje ook sannn :)

Ik ga nu echt richting bed :wave:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:45

Sannnn schreef:
Ja leuk, gezellig! Doen we als Vero weer wat meer kan. Ik woon zeg maar tussen Voorthuizen en Putten in. Bij Speulder en Sprielder bos.
Rij normaal elke week in het bos, soms wel paar keer, heerlijk. :D

Doen we. Ik rijd ook het meest in het Speulder en Sprielderbos. Ook ga ik regelmatig naar Ermelo. Ook heel leuke omgeving!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:57

Mootje: leuke foto's :).

Caroline: Klopt, de maat stond netjes, maar de de dubbels stonden inderdaad heel ruim. Sofie en ik hebben al moeite met dubbels, laat staan als ze ook nog eens heel ruim staan :+.
Maargoed, we weten waar we op moeten oefenen :).
Zaterdag mag ze mee naar Warga een rondje springen. We zullen zien hoe het dan gaat :).

Welkom Sandra :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:01

Goedenavond.
Mirthe: :=
WL: Gefeliciteerd met je nieuwe knuffelbeer :D !
Vief: Gezellig weekendje zo te lezen.
Pb: Fijn dat je zadel zo ssnel verkocht is!
Mootje: Kappe Corion :D , maareh ik vind hem stiekem als springpaard toch leuker ;) .
Billy: 6 zadels ! Je hebt zeker niet toevallig nog een mooi springzadel voor een groot paard liggen :+ .
Corien: Jammer dat je niet meedoet in WW, maar better safe than sorry.
Welkom Sandra, leuk dat je nu weer een paard hebt waar je mee gaat crossen! (Ennuh je bent trouwens niet de enige die met een dressurpaard crosst, gaat prima hoor ;) )

Vandaag crosstraining gehad in Hernen, onwijs mooi terrein met veel verschillende hindernissen. Mijn instructeur heeft me goed aan het werk gezet, Bandido crosst vaak lekker rond en ik "rijd gezellig mee", paard kreeg het verwijt "veel te braaf" te zijn door toch overal overheen te gaan en mij vaak te redden wanneer ik niet goed aanrijd :o . Rom was om die reden erg blij dat ik een keer een langsloper had op een smalletje :+ , vervolgens goed naar het commentaar geluisterd en veel beter ondersteund, en we gingen lekker rond over de gekste parcourtjes, ik kon nu eindelijk de afsprongen ook netjes en simpel rijden :D .
Ik mocht ook zonder eerst het water te bekijken gelijk over een boom erin springen,brede trakhener, grote piano af en op 2 galopsprongen een dikke boom voor Bam was dat allemaal appeltje eitje 8-) .

Het klinkt stom maar ik ben erg blij dat we een keer de kans hebben gehad om echte fouten te maken, we hebben er namelijk allebei veel van geleerd :) .

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:18

Welkom Sandra! ;)

Ik zal zo eens even bijlezen..

Kiekeboe!! :D
Afbeelding

Vandaag al kennis gemaakt met de paarden, kippen en geiten! En een heleboel leuke en lieve mensen en honden ontmoet! Welkom Beer!! :D Wolin ook zoooo lief met Beer. Hij heeft lekker rondgelopen op het erf, in het stro gespeeld en heeft in de kruiwagen vol met mest gezeten ;) .

Zo leuk om te zien; hij doet Luca (labrador teef van 4 jaar, logeert bij ons) na, hij doet precies wat zij doet.. daar snuffelen, daar grassprietje plukken, daar even het water in, etc.. erg leuk!! Luca voedt hem ook gelijk op, want over de grens gaan wordt aangepakt... We hebben nu 4 honden, 3 logé's en dan Beer.. en zo leuk; Maatje (oud scheepshondje, 15 jaar, is van mijn zus) laten ze helemaal met rust, af en toe een lik om te laten blijken dat hij oud en wijs is en er echt wel bij hoort ;) ... Luca is moeder overste :P .. Zoë, ook een pup van 4 maanden (Kleine Keeshond x Sheltie) speelt met Beer, ze was eerst bang voor grote honden, maar is nu totaal van haar angst af en wordt steeds assertiever!! Vrolijk clubje zo ;) en lekker veel bedrijvigheid hier in huis met 4 honden, 2 katten en 5 mensen :P .

[BB-ITP] Meet Beer!!
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 25-07-10 21:50, in het totaal 3 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:24

ahh wat een cutie Lotte <3

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:53

@Simmie: Ermelo ben ik nog nooit geweest, ja alleen met instructieweken paar jaar terug. Maar dat vind ik ook prima!
@Evie: Haha, jij crosst dus ook met dressuurpaard. ;) Vero is niet eens 'echt' dressuurpaard. Mv. is Purioso.
@WolinLotte: Wat een lieve hond! Is het een Golden retriever? :) Wij hebben hier thuis een labrador. Echt zulke lieve honden!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 21:58

Welkom Sandra, ik sta ook in Putten, het bos heb ik alleen nog niet echt verkend in de omgeving... :o

Nog steeds lekker veel op marktplaats aan het speuren, morgen een leuke stoelenset ophalen (6) en dus nu nog een mooie tafel van 1.80 lang zoeken.. :D :D wil wel een beetje white wash kleur.
Paar drukke dagen gehad op de kazerne, maar vandaag is het bij ons aardig rustig, behalve in amsterdam Noord waar een explosie was en de collega's godzijdank net nog op een goede plek stonden anders had het weleens een naar staartje kunnen hebben.

Bull laat zich inmiddels wel goed pakken begreep ik gisteren van Jolanda (stalhoudster) dus daar ben ik wel blij om. Nu nog zijn paarden vrees verhelpen. ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 07:06

Goede morgen!

WL wat een beestje joh :D :D lekker ding!
Evie lekker gereden dus! idd van fouten leer je ;)
Bianca wel fijn dat hij nu wel gepakt kan worden :)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 07:09

Goedemorgen!

Ik ga nu ook op kamp, dus tot zaterdag :wave:

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 07:39

Morgen :wave:

Sann: Welkom in het topic :)
Lotte: Wat een leukerd is het en fijn dat het zo goed gaat met de andere honden! :D
BB: Veel plezier :)
Bianca: Wat fijn dat Bull zich inmiddels goed laat pakken!

Ik mag vandaag bij 2 kamers komen kijken. Ben benieuwd. Hoop er maar niet te veel op want hoorde via via al dat er bij 1 van de 2 60 mensen hebben gereageerd := Maar ga natuurlijk goed mijn best doen :Y)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 07:50

Moggel!

Jullie zijn hard gegaan zeg!
@ Sannn: welkom :)
@ Kim: fijn van je wp in de dressuur en jammer dat het parcours niet echt lekker ging.
@ Caro: jij ook gebaald van de parcoursen dus..
@ Vief: lekker weekendje gehad zo te lezen. Hopelijk lukt toch het met de kamers. Hoe gaat het met het ongedierte? :P
@ BB: veel plezier op kamp.
@ PB: fijn dat je zadel zo snel verkocht was!
@ Evie: Lekker dat je crosstraining goed ging. Van fouten leer je dus dat is af en toe helemaal niet slecht!
@ Corien: Jammer van WW, maar Jacksons gezondheid gaat natuurlijk voor!
@ Mootje: gefeliciteerd met je wp! Leuke foto's :)
@ WL: superlief hondje!

Zo, verder weet ik het niet meer hoor ;)

Gister met een lichte kater op pad met Jer. Het gevoel wordt met de week beter, kan er meer en meer aan rijden.
Eerste parcours begon echt super. Hindernis 2 was een (best dikke) muur, daar trok ie lekker op aan :) Een stop op hindernis 5 door een fout van mij. Reed geen mooie afstand en hij kon eigenlijk niet veel anders dan stoppen. Daarna weer lekker door. Dubbels gingen ook super, dat is echt veel en veel beter geworden. Toen een balk op 8 (pechbalk) én 9 en wel weer braaf door de laatste dubbel. Wel weer veel strafpunten dus, maar kon er weer beter aan rijden dan vorige week.
Tweede parcours ging de knop weer op en wilde Jer weer niet. Stop op 1, daarna goed door tot we langs de uitgang kwamen. Daar scène getrapt omdat meneer eruit wilde. Ben rustig gebleven tot hij rechtop ging staan, boos met zijn voorbenen maaien, toen ben ik ook boos geworden en heeft ie toch echt een kledder gehad. Daarna super verder gesprongen met nog 1 balk.
Dusssssssss tja, Jer trekt nog een beetje teveel zijn eigen plan :+ Toch neem ik weer een redelijk gevoel mee naar huis. In het parcours ga ik zelf steeds meer rijden.

Komende weken gaan we lekker veel het bos in (te beginnen met een rondje bos vanavond). Had het idee dat Jer er gewoon even geen zin meer in had. Dus we gaan weer leuke dingen doen = crossen :)

Sorry voor het lange verslag :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 07:54

Sannnn schreef:
@Simmie: Ermelo ben ik nog nooit geweest, ja alleen met instructieweken paar jaar terug. Maar dat vind ik ook prima!

Is echt leuk. Parkeren doe ik dan bij het Veluws Ros (rijvereniging) en daar stap je zo het bos in!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 08:35

Sann: Welkom!
Mo: Corion is een lekker ding.
Billy: Ga lekker naar Nokere ja. Wil nu nog even trainen deze week om te kijken hoe dat gaat met het zaedl, maar met gewoon springen gebruikt hij alweer veel meer rug.
BB: Veel plezier op kamp.
Evie: Fijn terrein he in Hernen. Ga van de week even spelen. Rob zit Engeland voor het EK, maar mocht zelf even wat gaan huppelen.

Zo ga nu even lekker rijden. Sprongetje maken met Het en de hoefsmid stalken. Amati is al een week zijn ijzer kwijt en hij neemt maar niet op. Even vakantie is niet gek voor hem, maar dit wordt wel erg lang ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:00

Morning *D ..

Pfffff... lag er vanacht pas om 3 uur in.. 'Even' gauw de laatste dingetjes aan het verslag doen.. wat een klus bleek het te zijn om zo'n k*tdocument te voorzien van nummers.. ik heb een zelfdenkende laptop, die zich OVERAL mee bemoeit.. dus als je wat doet, vind hij dat dat niet moet en even later is het dus gewoon opeens foetsie... grrrr.....
Nouja.. hopelijk kan ik het vanmiddag ophalen bij de drukker, zo nog even een powerpoint in elkaar zetten voor de presentatie van morgen.. Dan kan ik 30 augustus mijn diploma in ontvangst nemen -:) ..

Beer die dartelt lekker rond met z'n roze halsbandje <3 .. Hij is nu met zijn 4 maanden net zo groot als Luca,
de labrador := ...

@PB: Balen van het ijzer!! Hopelijk neemt de smid gauw op!!
Ik ga zo ook maar weer even de smid voor Wolin bellen :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:32

Even een egoberichtje:
Vanochtend de auto van de garage achterstevoren in de vangrail geparkeerd en hier iemand bij geraakt -O- Doordat mensen naar mij keken zijn er nog 6 mensen op elkaar gebotst... KLPD, politie, berging erbij... Remmen deden het gewoon niet :n Zit nu op mijn werk en ga vanmiddag mijn eigen auto weer ophalen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:33

was dat op het prins clausplein? Dan heb je de radio ermee gehaald.

Wel waanzinnig schrikken zeg, gaat het verder?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 09:34

Ja klopt! Met mij en de andere bestuurder is alles ok. Misschien dat ik wel wat stijf word. Ben met 70km/u de vangrail in gebotst. Twee en een half uur verder ben ik nogsteeds aan 't shaken ;(