[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:05

Pinacolada schreef:

Verder is het hier helemaal geen prutweer..vanmorgen wat gespetter maar nu de hele tijd al zonnig en droog

ja Friesland he?!
hopelijk houden we dit weer ook met Oosterwolde

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:09

jaah.. oosterwolde moet wel doorgaan

ammi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:50

Tuurlijk moet oosterwolde doorgaan, maar dan hoop ik wel dat de
het terrein in orde is, want die van ons heeft er nogal moeite mee,
als het glad en nat is. (ook geen wonder met zijn 1.80m )
Gelukkig moet die zaterdag al.

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:03

Renske, nog gefeliciteerd met je prijs!
Ik lette niet zo goed op bij de prijsuitreiking dus wist nog niet dat je prijs had....

Mijn 1e wedstrijd met Oes was geslaagd!
167 en 178 pnt!
Dat is dus al bijna een winstpunt!
De verbeterpunten weet ik precies, ze moet nog wat meer conditie krijgen. Iets minder loperig en goed luisteren in galop.. Dat zijn de grootste dingen die veranderd moeten worden en daar is goed aan te werken dacht ik zo!

viefdepief

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:26

Die Douglas is mooi zeg

@ Renske, netjes gereden joh! Ach ze mogen je best een keertje redden toch Wel echt super van je dressuur!!
Leuk ook dat Virma drachtig is

@ BT: Arme Muis Zal er ook wel extra erg uit zien op zo'n schimmel

@ Sjaan: Fijn dat je beduut zo is geslaagd en inderdaad al dicht bij winst

Mijn wedstrijdverslagje:
Komen we daar aan midden in een donkerende miezerende wolk
Gelukkig trok die al snel op. Opgezadeld en losgereden. Sam was braaf en de eerste proef ging netjes. Helaas sprong hij een keer in de gebrokenlijn in contra over. M'n vader na de proef echt zo van jeetje wat was dat een mooi changement
Vind het eigenlijk ook wel jammer dat de pony's gewoon nooit in de dressuur een changement kunnen rijden..
Maar had lekker gereden

Toen de tweede proef, hoorde al van de 3 meisjes die voor me hadden gereden dat ze super veel (negatief) commentaar hadden gehad. Maarja ik maar lekker begonnen ging best fijn
Kwam ik bij de jury kreeg ik me toch een commentaar Ik zal geen namen noemen maar moet me wel echt beheersen hoor
Schrok der echt van Echt een hele waslijst wat niet goed was, en dat ik veel meer met m'n zit moest rijden en dat ie lui was en blablabla *knipper knipper* Oke de uitgestrekte draf aan het einde van de proef had wel veel aandrijving nodig, maar vind je het gek zo twee proeven achterelkaar aan.. Maarja zei ze ook nog zo op het laatst van ik moet natuurlijk ook nog wat positiefs zeggen. Dus zij grist de coupon van de schrijfster weg, kijkt snel door "Er stond toch een zeven op?" Ja zegt die schrijven, eentje ja bij punt 13. Jury het boekje erbij gepakt. Punt 13: Overgang van de draf naar de stap. Ik zo nou bedankt...
OMG zoiets heb ik dus nog echt nooit meegemaakt, iedereen aan de kant moest natuurlijk gelijk mijn commentaar horen en zo stonden we met z'n allen ons commentaar aan elkaar te vertellen. Niemand durfde na zijn proef nog om commentaar te vragen, had nog wel wat ook

Ander jongentje reed na mij nog bij dezelfde jury in de ring, hij was de eerste van het M1, bij hem kwam ze er na 8(!!!) punten achter dat ze zelf de verkeerde proef voor zich had. De jury zo van: "Begin maar even overnieuw, dat is wel wat fijner want dit was ook 3x niks" Nou sorry maar daar zakt je mond toch van open? Vraag me ook af of zulke mensen een leuke dag hebben

Maar toen m'n punten: 183 bij de eerste proef en 166 bij de tweede proef Daar had dus iedereen in de 160 en nog iemand in de 150
Maarja weer een winstpuntje erbij en Zaterdag gaan we het gewoon weer proberen

Mijn moeder had nog 2 foto's van het losrijden gemaakt, dit was de enige gelukte:
Afbeelding

En na de proef. Sambal samen met z'n papa
Afbeelding

Deze was wat leuker (als ik tenminste normaal had gekeken )
Afbeelding

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:19

Leuke foto's Vief! Niet echt normaal zo'n jury zeg..waren er wel winstpunten bij die jury? Niet echt opbouwend kritiek ofzo..

Ik heb ook ff wat foto's gemaakt vandaag..ben wat met fototoestel aan het prutsen met instellingen maar tis nog niet echt zoals ik ze hebben wil.

Noushka:
Afbeelding

Tevreden etende paardjes:
Afbeelding

Afbeelding

En mn geit met grootheidswaanzin . Die voelt zich even groot als een paard en valt ze soms gewoon aan. En janken als ie geen aandacht krijgt
Afbeelding

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:21

jollyjoker schreef:
Ik ben weer terug van vakantie, maar ik ga jullie alleen heel erg slecht nieuws brengen vanavond!
Vanmiddag hebben we Spirit in laten slapen.
Het leek allemaal beter te gaan tot ze plotseling bevangen was. Geen medicijn sloeg aan, de ontsteking in de peesschede kwam weer terug en ook die behandeling deed niets meer. Spirit had enorm veel pijn en kon bijna haar been niet belasten. Vanuit Frankrijk hebben we besloten haar uit haar lijden te verlossen. Onze trots heeft geen pijn verdiend. Ik hoop dat ze nu gelukkig is en oneindig kan crossen.
Als ik dit allemaal een beetje heb verwerkt ga ik bijlezen.

JJ: wat erg ik heb het zelfde mee gemaakt met mijn paard aleen dan met koliek!

Ik leef heel erg met je mee en je zult nu wel veel aan haar denken!

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:03

EERST!!

Heej Maxjuh euh ik bedoel Vieva, ben je dr ook weer? Hoe gaat het nu met je?

@Vief, gefeliciteerd met je winstpunt en iid balen van de jury van je tweede proef
@Renske, ook gefeliciteerd!! En iid maar snel opgeven voor Ede.
@BT, arme muis. Het zag er idd wel heftig uit Gelukkig dat je nog met de lage neusriem kon rijden.

renskek schreef:
Die Douglas ziet er erg goed uit op de foto's!

Zo op die springfoto's wel. Hij springt ook echt apart. Maar als je hem van dichtbij bekijkt, zonder zadel etc, dan schrik je je een hoedje...
Douglas zou waarschijnlijk het beste passen bij een merrie die vrij hoog in het bloed staat. Bij de iets minder bloederige merrie, zou ik me eerst nog eens goed achter de oren krabben...

Ben net terug van springles. Eerst een uurtje met Kees. Hij was superlief en deed goed zn best. Alleen wel een beetje heftig in het springen. Daarna nog een uur met de Indoctro. Ging op zich wel redelijk, maar toen het hoger werd konden we heel slecht in het springritme komen, waardoor je geen afstand krijgt. Ik merk nu ik in het M rijd echt wel dat springritme nodig heb. Ik heb ook de afgelopen 3 weken geen wedstrijd gehad en maar 1x springles en dat ga je nu toch wel merken. En juist voor dit paard is het wedstrijdritme toch wel heel belangrijk merk ik nu. Naja, maandag nog ff een springlesje van Hans van Kalsbeek en dat volgende week vrijdag en zondag weer wedstrijd.
Laatst bijgewerkt door reeskees op 26-05-06 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:15

ja pfff ik had nog zoveeeeeeeeeeeeeeel te doen

laatst dan!

leuke foto's allemaal! maffe jury hoor Vief!!

lekker gedaan Sjaan... heb je snel voor elkaar gekregen...!

ik heb springles gehad, eerst de Ojasper, voor haar doen erg braaf en eindelijk bleef ze eens bij me
en mijn eigen schimmel weet van geen ophouden, ze blijft gewoon sterk/heet...het is maar hoe je het noemen wilt maar verder was ze wel lief... ze heeft gewoon een eigen willetje...

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:24

Eigenlijk moek nu nodig op bed, maar heb zostrakjes een halve fles van 1.5 lts Cola leeggedronken (had een beetje dorst ) en nu ben ik nog hartstikke helder...

Bt, fijn dat die Ojasper nu ook wat beter bij je blijft. Het zag er iid best wel goed uit met die Ojasper
weet je wel met MUis in dat laatste lijntje hoe vroeg ze afging op de laatste...

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:36

ja ik zat al te geinen met W. de eerste keer er in gepakeerd en de 2e keer mega 'mooi'(laten we het daar ophouden) af

dus ik zei al: het was het beide NET niet

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:50

ammi schreef:
is er zeker van dat hij wordt goedgekeurd door het KWPN.

Kan hij me dat eens uitleggen dan, misschien dat ik dan ook ooit nog eens iets van het keuringsbeleid van het KWPN ga begrijpen

Als je merrie ingeschreven staat bij een door het KWPN-erkend stamboek krijg je gewoon een veulenboekpapier bij je veulen als de hengst wordt goedgekeurd.
Wordt de hengst niet goedgekeurd dan krijg je een reg. B-papier.

Ik heb niet zoveel verstand van de Ierse fokkerij, verschilt die veel van de fokkerij hier? Want dan zou ik niet kruisen namelijk, blijf persoonlijk liever wat dichterbij de genen van de merrie, anders krijg je zo'n strooieffect (kan het een beetje lastig uitleggen).
Kan ook heel goed uitpakken(denk maar aan de F1-kruisingen basispaard x engels volbloed), maar dan krijg je vaak wel een eindproduct, want bij verder fokken krijg je dan meestal weer erg veel te maken met strooiing.

Welke hengst is Walibi trouwens?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:51

Onide schreef:
Was die Douglas van VDL niet iers?
Echt zo'n lelijk Iers hoofd.. Maar hij kon wél springen...

Weinig Iers aan Darco x Capitol en goedgekeurd in Duitsland(vraag me niet bij welk stamboek).
Heeft wel in Ierland in de sport gelopen en het een en ander gewonnen bij de jonge paarden

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:53

ik ben ook nog wakker.
net terug van JON BON JOVI

Kei goed concert, van echt een bere goede zanger!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 00:59

Leuk dat het leuk was CD Ik moest vandaag werken voor een collega die ook heenging.

Vief: balen zeg. Zulke juryleden moeten nodig bijgeschoold worden en dan met name ook iets leren over motiveren en demotiveren en opbouwende kritiek

Pinacolada: Wil je voor jezelf fokken of voor de verkoop?
Als je het voor jezelf wil doen, ga dan gewoon voor een hengst die lijkt te passen en je aanspreekt.
Voor de verkoop zou ik het laten. Je veulen zal in Nederland wsl lastig te verkopen zijn. Ierse stamboek is hier maar weinig bekend en zelfs commercieel gefokte dieren zijn vaak lastig te verkopen.
Ik denk ook niet dat het Ierse stamboek hier de komende jaren populairder gaat worden. En de markt voor jonge paarden gaat voorlopig ook niet aantrekken naar mijn idee.
Vraag naar fijn te rijden sportpaarden met enig talent is er zat, maar jonge dieren verkopen is op het moment erg lastig...(Zeker als het geen Numero Uno's etc zijn )

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 01:00

Ik ga offline, kom wsl pas zondag weer op de computer.
Ga morgen richting Ermelo om te groomen op de fasnatrail en kom pas zaterdagavond thuis.

Gedragen jullie je allemaal een beetje in de tussentijd

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:46

eerst en op weg naar Belgie

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 08:55

tweetst en bijna op weg naar belgie...

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:10

Derde
Iedereen veel plezier als jullie dit nog lezen!!

Ik ga zo naar Enschede, ook leuk

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:40

Pinacolada schreef:
Leuke foto's Vief! Niet echt normaal zo'n jury zeg..waren er wel winstpunten bij die jury?

Nee nummer 1 moest het doen met 169 punten

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 09:51

Douglas vind ik nou niet het voorbeeld van een 'mooi paard'
Ik zou me ook een beetje verdiepen in die Ierse paarden als ik jou was ammi..

Vanavond weer springles! Heb er echt zin in..
Ik ga met allebei, ik moet nu alleen nog even regelen dat er foto's gemaakt worden!

Dan kan ik ook een keer wat plaatsen hier!
Veel plezier op jullie tripjes allemaal!
(Enschede, België, Veluwe.)
Ik ga naar Den Helder, ook leuk filmpje maken voor school..
Ben benieuwd hoe film-geniek ik ben Op foto's kan ik iig nooit normaal kijken

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:05

Vief: jeetje wat raar van die jury, maar wel goed van de andere proef Met Violin had ik een jonge jury, die net de cursus had gedaan. Over het algemeen vind ik dat de jongere mensen het geheel veel positiever benaderen. Zij durfde zelfs te zeggen dat ze onder de indruk was van het rijden.

Pinacolada: Die geit is tof!

Vanavond ga ik naar de Toppers in de arena. Natuurlijk wel een stunt Morgenochtend heb ik om 10 uur les met Piet of Sunny en dan met Violin weer op concours, springen. Heb er weer zin in.
Nu eerst 2 uur bijles scheikunde. *snik*

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 10:15

Succes allemaal in België!

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:00

heb net loempia in het weiland gereden..
(tussen de bordjes.. naja poging tot )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 11:22

gomir schreef:
GvdT schreef:
Vraagje
Ik wil volgend weekend 1 keer B (voor punten) en 1 keer L HC springen.
Nu worden er per klasse 2 parcoursen voor promotie verreden.
Mag ik dan het 2de B parcours starten of moet ik verplicht het eerste rijden. Als dat het geval is ga ik geen L HC rijden. Heb geen zin om uren te wachten

Doen ze in Schoorl nu twee keer klassiek? Alleen voor de pony's toch?

Maar je mag het tweede parcours rijden volgens mij als de organisatie het daarmee eens is.

Nee, dat zat al vol.
Ik ga nu 5 juni een poging wagen op marienweide. Dat kunnen van die piepers zijn Ha eerst maar even bellen en anders 2 keer B