Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lielle schreef:volgens mij 132 berichten vandaag,
miss_jumpy schreef:Ik doe mee als het mag!
En dan wil ik graag een echte springruiter op Os zien!
Zelf wil ik wel op... ehhh, die van Andrea lijkt me wel leuk, volgens mij het tegenovergestelde van mijn paard?!
reeskees schreef:@ Anja, ik ga mee met Missmuts, Marieke en BT. Misschien kun je er nog aan toevoegen om voltetjes linksom en rechtsom rijden (of links- en rechtsomkeerte. Maar zorg wel dat het tempo van jouw blijft. En blijf m aan je been opsluiten.
NIet gewoon maar wwat voltes rijden of hoefslagjes doen, maar zet echt aan het werk, zodat
En niet te vergeten: heel duidelijk zijn tegenover je paard. JA=JA en Nee=NEE en daartussen zit gewoon geen ruimte. Maar blijf eerlijk tegen m. Als je voelt dat ie weer onder je vandan wil gaan glippen, een kleine knijp in je teugels en weer los en tegelijkertijd met je been opsluiten.
Normaal gesproken helpen overgangen (stap- draf enz) ook heel goed. Maar als je een wat heet paard hebt, dan bestaat daarmee het risico dat ie nog heter wordt.
Oja. stukjes schoudervoor of schouderbinnenwaarts helpt ook heel goed.
Doet je paard dit ook als je hem van te voren hebt gelongeerd?
Jouw verhaal komt me heel bekend voor, met het eerst 3/4 jaar dat ik mn volbloed had. het rijden gaat nu best wel goed, maar hij blijft ook zn momenten houden, dat ik m ook het liefst terug op stal zet en het liefst ook nog achter de specie van de muur wil plakken.
succes ermee!!
Lielle schreef:ikke wel iigMaandag nog met Raimaer. Ik heb geleerd dat ik er met haar (en andere paarden) niet kom als ik boos word, dus als ik het echt even niet zie zitten stap ik af. Morgen is weer een dag.
reeskees schreef:@BT, opstal gezet wel, achter de specie geplakt nog niet...
Momenteel komt er er wat te weinig los. En hij heeft het volgens mij nodig om eens per week lekker te kunnen galoperen (en dan niet zo pietepeutig in een bak, maar dan lekker in de berm of het land (of in het bos )
Doe ik dat niet, dan wordt ie langzamerhand in de loop van de weken steeds heter en loperiger.
andrea16 schreef:miss_jumpy schreef:Ik doe mee als het mag!
En dan wil ik graag een echte springruiter op Os zien!
Zelf wil ik wel op... ehhh, die van Andrea lijkt me wel leuk, volgens mij het tegenovergestelde van mijn paard?!
Haha dat mag als ik mee ga. Lijkt me ook wel leuk om eens iemand anders op haar te zien!
Maar ik ga nu snel mijn spullen pakken, ik ga zometeen naar Groningen toe, gala!Tot morgen
reeskees schreef:Dat gaat snelbij jouw Vief, gister was het nog zomer opje kaart en nu ligt er al een dik pak sneeuw.
Ziet er mooi uit!!
renskek schreef:Anja : Ik denk dat je gewoon echt hard aan het werk moet gaan met veel wendingen en overgangen. Probeer je been eraan te leggen, maar niet te gaan drukken. Ik had eerder ook een pony, die je niet met been kon rijden en al weg was voor je in de buurt was. (Vief kan hier van getuigen)
Als je gewoon druk bezig blijft komt het wel goed
Vief : Lief kaartjemaar die ik van je heb gekregen was nog liever
Komt Kim hier eigenlijk nooit meer?