Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 11:03

Maar je kan toch niet uitsluitend met les rijden? De bedoeling in een les is toch dat je handvaten krijgt, een bepaald gevoel, een oefening, een inzicht... en dit oefen je in tot de volgende les die volg week of binnen 2 weken pas is?

En nogmaals, je probleem zit volgens mij in het feit dat je paard niet aan het been is en wellicht ook niet snel genoeg reageert op je halve ophouding.
Een filmpje zou handig zijn om er concreet iets over te zeggen natuurlijk, maar quasi elk probleem is terug te brengen op een foute afstemming in het basiswerk.
Ik reed met een vorig paard M dressuur, heb alles aan dat paard zelf geleerd zonder les (was op een springstal) en door te veranderen van stal, toen pas les beginnen nemen. Ik had veel kleine probleempjes in de oefeningen van schouderbinnenwaarts en de appuyé's. Wij hebben toen 4 maand enkel rechtuit gereden en voltes gemaakt en steeds weer hameren op voorwaarts en aan de hand, niet zomaar nageelijk maar echt in verbinding van achter naar voor. Pas toen de oefeningen gereden en ze gingen nagenoeg foutloos zonder 1x die oefeningen getraind te hebben.

Een simpel voorbeeld: een paard springt zijn wissels scheef. Je kan die wissels 1000x oefenen maar dat zal weinig verbeteren. Oorzaak zit namelijk elders: paard scheef, te weinig balans, te weinig kracht, ruiter die scheef zit...
Een goeie lesgever pakt de oorzaak aan ;)
stoppen dus met al die verplaatsingen naar lessen die geen kneit helpen en iemand anders zoeken die je met 1x per week genoeg op weg kan zetten.
Ik weet niet of hij zover komt (je kan altijd eens vragen) maar ik ben énorm tevreden over G*illis De C*oninck. Die zou jou ook zeker liggen, absoluut geen mens die trekt of schopt, tonnen geduld, maar hij gaat wel tot het gaatje om iets op te lossen. Ziet ook vrij snel waar het fout gaat!

En intussen heb ik telefoon gekregen van de veeartsenijschool, Fi haar tand is eruit, alles is goed gegaan!! Ze zijn via de mond kunnen gaan, dus qua ingreep viel dat goed mee *\o/* *\o/* *\o/*
Helemaal vergeten vragen hoe het zit met controle of rust, zodanig opgelucht! Straks maar vragen als ik ze ga halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 13:05

Goed nieuws van Fi! Ik moest bij het weghalen van de wolfstandjes 2 weken bit eruit laten en dagelijks 2x mond spoelen met water om prut uit de wonde te houden.

Ironisch genoeg heb ik vroeger altijd alleen gereden. De enige lessen met mijn merrie waren na mijn bekkenbreuk omdat ik zelf alles vanaf 0 weer moest opbouwen. Heb die kans toen gepakt om mijn vreselijk erbarmelijke houding bij te schaven.
Icaro heb ik volledig alleen zadelmak gemaakt en ingereden. Enige hulp was iemand die de longe vasthield de 1e keer dat ik erop ging. Vanaf de 2e keer direct los en alleen (er was nooit een kat op stal) en alles qua stuur, rem, gas in stap en draf zelf gedaan. Juist voor galop wat les gepakt, had tikje hulp vanaf de grond nodig.
Straat- en verkeersmak maken, allemaal alleen gedaan. Of dat altijd even slim was, da's wat anders. Maar ik heb nooit problemen gehad, alles ging vlot en bijna vanzelf.

Toen les beginnen pakken om beetje op punt te zetten omdat ik eens onderling proefje wou starten. Vanaf dan ben ik blijven lessen. Mettertijd is dat omgedraaid van zelf rijden en les als controle naar enkel nog rijden onder begeleiding.

Kan ik zelfstandig rijden? Ja. Heb ik de kennis om nieuwe dingen op te pakken en verder te bouwen op waar ik nu sta? Waarschijnlijk wel. Durf ik de stap zetten om weer alleen aan de slag te gaan? Ik spring denk ik liever met een blinddoek in een ravijn.

Iig gaat het sinds de les bij jou wel flink beter. Hij reageert veel vlotter op been, omdat ik meer ontspannen zit kan hij veel beter van achter naar voor doorstromen, de druk voorin is veel minder. Bij schakelen voel ik nu vaak dat hij gaat zitten, onderzet en echt kracht ontwikkelt vanuit de achterhand. De eerste keer was "hola,was dat" en nu is het "wow... zalig!". Wijken gaat nu goed, daarin kan die schouders wel prima begrenzen en plaatsen zonder tralala.

Als ik vraag bij sb en keertwending krijg ik wel reactie, maar niet de goede. En daar kan ik dan niet begrenzen/corrigeren zonder protest te krijgen. Het voelt alsof ik 1+1 vraag en hij zegt 2 maar ik verwacht 3 als antwoord.
Eens ik de aanzet heb en de lamp gaat branden zal hij er in no time mee weg zijn. Ik weet alleen niet
hoe ik dat knopje omgezet krijg en waar de fout nu eigenlijk echt zit.

Hij heeft iig een drukplek van zijn zadel op 1 schouder. Ofwel is het gaan knellen (is ruim jaar geleden nagekeken dus kan op zich het geval zijn) ofwel zit ik ergens zo immens bizar scheef dat ik daar abolsuut hinder veroorzaak. Op de bok ligt het zadel zelf recht en is de vulling nog goed. Wordt dus ofwel boom aanpassen of heel dringend zitles nemen als het aan mijn houding te wijten is. Al ga ik er van uit dat ik dat dan al wel zou gehoord hebben mocht ik compleet tegen de hulpen in zitten.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 17:51


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 18:11

Heuj!

Antonius, ik bedacht mij iets. Als je dochtertje verkleedt gaat, doe jij dat dan ook als meeloper :+

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:09

Khad het ook al eens gehoord van dat internationale. Maar kweet nie of dat echt zo'n goed idee is eigenlijk.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 19:57

Kvind da lijk ook niet zo een goed idee :/

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 20:55

Interessant Antonius, als ik eens een filmpje heb, dan post ik hem hier, ben benieuwd naar je visie op dikkie. Wat goed dat het allemaak goed is verlopen met Fi!

Ik heb wel een filmpje waaf ik jullie mening wel over zou apprecieren. Dikkie protesteerde woensdag een beetje met zijn hoofd. Vandaag was het veel erger en kwam er een soort "huppel" bij vanaf ik mijn teugels aannam. 2 stalgenootjes laten kijken, de ene zei ja misschien wat stijf en hij drukt zijn rug weg. De ander zei dat hij niet 100% liep rechts vanachter. Ik heb hem erna wat los laten draven, maar ik ben daar echt zo'n sukkel in. Zien jullie iets opvallend?
https://youtu.be/4o8Tw1QfdFA

In het jaar dat ik hem doe heeft hij al 2x mank gestaan, met een maand rust was het de eerste keer over, de 2e keer een week, dat was a een zware springles in een heel zware bak. Maar ik begin toch schrik te krijgen dat er iets chronisch niet oke is. https://youtu.be/4o8Tw1QfdFA

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:57

Varekaj schreef:
Heuj!

Antonius, ik bedacht mij iets. Als je dochtertje verkleedt gaat, doe jij dat dan ook als meeloper :+

K zou daar nie mee inzitten ze K zal eens op mijn fb vragen of iemand een goedkoop kostuum heeft, anders zal het enkel met een kerstmuts zijn! Of als jullie iets van kerst hebben dat ik mag lenen of goedkoop kan overkopen?

Jessol: ik durf niets over je filmpjes zeggen qua mank of niet. Heel soepel ziet het er niet uit, maar heb hem nooit eerder zien lopen, dus dan is dat moeilijk vergelijken.
Huppel bij teugels opnemen doet mij eerder denken aan wat teugelkreupel, maar hij heeft wel zijn historiek van eerder manken natuurlijk... wat was de oorzaak van het manken afgelopen jaar?

Wat gaat dat nu toevoegen om internationaal niveau te verlagen? Nog minder nationale organisaties en dus straks alleen maar uitsluitend internationale wedstrijden met bijhorend hoger inschrijfgeld :roll:
En serieus, 1m05 internationaal? Daarmee haal je het niveau van de sport toch alleen maar omlaag?

Ben echt blij dat die tand van Fi goed verlopen is. Ook qua kosten heel blij dat het via de mond gegaan is, zal nu alles in totaal een 750 euro zijn, via de wang had het rond de 1300 geweest :\

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-17 22:09

Maar wel extra inkomen voor iedereen. Extra paspoorten, DA die langs moet komen:... maar moet je dan nog 3x M lopen? Of is 3x L genoeg?
Vind nog vaag.

Dan moeten organisaties ook nieuwe hindernissen bouwen voor die nieuwe 1*, gaan er veel dat doen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 23:01

Ik heb een bananenpak/banaan onesie die ik normaal aantrek met carnaval :+ denk verder niet direct iets kerst gerelateerd...

Jessol, de mijne heeft lang "gehupt" bij aandraven en aanspringen omdat hij niet van achter uit vertrok. Dus kort gezegd vertrekt hij omhoog maar niet voorwaarts. Ik ben daarop gaan oefenen door echt heel gericht overgangen te rijden op zit.


Ik heb zonder zadel gereden vandaag. Was echt jaren geleden. Ondanks dekje was die rug toch voelbaar, soms iets te goed. Ik weet weer waarom ze zeggen "op je kont zitten" :+
Wel een heel stuk wijzer, ik weet waaraan werken in de toekomst. En hele fijne stukken gehad.
En beste van al? Het lampje voor sb en keertwending is gaan branden *\o/*

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:27

Ik heb nog een kort sneeuwwitjespakje. :') Verschrikkelijk hoeveel een tripje DA kan kosten, "gelukkig" ben je er met de laagste prijs vanaf gekomen, maar het is toch een flinke hap! Vorig jaar was het ook wat natte vinger werk, de DA zei dan gewoon, zet hem een maand op rust en bekijk het dan. Ik was dan pas begonnen met hem en hij was belange nog niet de mijne. Hij had daarvoor wel een dik halfjaar stilgestaan op de wei, misschien was het toen ook wat overbelasting?

Vandaag het kennismakingslesje gehad met de lesgeefster van stal. Het was heel confronterend. Back to basics it is. Door mijn houding duw ik hem blijkbaar onbewust nog meer naar voren, waardoor hij zeker gaat lopen. We gaan alles stap voor stap oplossen. Vandaag mocht ik er niet aanzitten vooraan en moest ik hem via mijn zit proberen op een trager tempo te laten lopen. Hij liep nog altijd door de bochten als een kameel, maar we gaan alles stap voor stap aanpakken. Ik zat een beetje in de knop met het feit dat ik altijd geleerd heb dat het paard voorwaarts moet zijn, zij gaf mij dan als antwoord dat Shadow vaak over zijn tempo loopt en hij dan geen takt meer heeft. Maar na een halfuurtje begon hij terug dat "huppeltje" te vertonen, een paar passen wel, dan weer enkele passen niet, er lijkt toch iets niet te kloppen, het is niet echt mank, maar toch enige onregelmatigheid. Ik zet hem nu een weekje op rust en doe enkel wat grondwerk, ik laat dan ook een chiropractor komen en ik hoop dan dat het opgelost is. Ik heb soms schrik dat hij toch al wat 'te oud' is voor die crossen mee te doen, en dat ik hem overvraag. Op dagen zoals vandaag zit mijn hoofd soms zo vol, en weet ik niet goed wat het beste is voor hem om te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:44

Laat een osteo of chiropractor eens bekijken of er op vlak van spieren niks vast zit, da's inderdaad geen slecht idee. Als jij hem door je houding naar voor duwt en zijn voorhand extra gaat belasten, dan kan het dat hij daar nu op zodanige mate hinder van heeft dat hij dat uit met dat huppeltje.

Antonius is een pakje van sneeuwwitje, dat wil ik zien _O-
Hoe gaat het met Fi intussen?

Ik ben bij de zadelmaker geweest. Mijn dressuurzadel wordt opgevuld bij de kussens achteraan en vooraan aan de rechterschouder is ook aanpassing nodig. Het zadel kantelt een beetje op dit moment waardoor ik iets teveel naar achter op de rug "zit". Met bijvullen/aanpassen kunnen ze dat weer in evenwicht krijgen en het zwaartepunt terug op de goede plek brengen.
Mijn springzadel echter... dat is een catastrofe. Ik heb dat zadel nu 2 jaar, is me verkocht (bij een andere zaak) als een gewoon wolgevulde prestige. Was nog niet nagekeken, omdat ik het niet zo vaak gebruikte. Nu blijkt dat een latexvulling te zijn, maw daar kan je niks/noppes/nada aan aanpassen, vullen of wat dan ook. Icaro is dit jaar intensiever gereden en bijgevolg uitgezet. Mijn springzadel spant serieus aan de schoft, drukt op de schouders, kantelt, aan de beugelriemsporen is te zien dat ik helemaal op de achterkant zit en veel te ver naar achter op de rug. Dit is ook het zadel wat de drukplek veroorzaakt die ik ontdekt heb. Het ligt ook niet stabiel en "klapt" mee elke keer als ik ga staan of neerkom.
Met andere woorden, er is me ten stelligste afgeraden om met dit zadel nog verder te rijden. Er is datzelfde model zadel met wolvulling opgelegd. Geeft inderdaad een pak verschil, ligt beter, maar nog niet 100% en dat zal met dat type waarschijnlijk ook nooit kunnen.
Conclusie: kijken voor nieuw zadel. Icaro is erg compact, flinke schouder... als ik een echt goed passend zadel wil, dan ga ik serieus in mijn portemonnee mogen duiken -O-

Voorlopig dus eventjes geen les bij gebrek aan zadel, en voor springen ga ik een keuze moeten maken: ofwel een "goedkoper" zadel dat geen 100% fit is voor beide maar wel kunnen doorrijden en wat altijd goed opgevolgd moet worden qua aanpassing, oftewel een perfect fit zadel maar dan nu een paar maanden niet springen en keihard doorsparen.

En als kers op de taart heeft er ene aan het rood licht nog tegen mijn trekhaak gezeten ook.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:11

oei varekaj, dat is balen. Maar aan de andere kant je weet nu wel wat de oorzaak is van die drukplek.
Maar misschien heeft de zadelmaker wel ergens een goeie 2de hands liggen?
en super dat je het knopje hebt gevonden :)*

Antonius, succes met je paardje.. :(:) en helaas, hier alleen een dirndl pakje...(en trouwens zal jou veel te groot zijn _O- )

jessol, soms is het zeer confronterend bij een nieuwe/andere lesgever...dat had ik ook van het voorjaar...ik dacht dat ik best aardig reed...maar ja...blijkbaar heeeeel veel aan en opmerkingen :')

hier gaat het verder zijn gangetje...wond gaat steeds beter naar binnen dicht groeien.
Ik heb hem nu wel de hele wei gegeven. boxser werd steeds driftiger op het kleine stukje.
Hij heeft dus 2x een lang stuk gegaloppeerd en toen was het goed :roll:
Hij heeft komende dagen weer lekker rust want ik ga een paar dagen naar EuroDisney voor Halloween
Mijn vriendin komt in huis slapen, en die doet hem verder verzorgen.
Woensdag komt de laser mevrouw de behandeling combineren met dry needeling.
Zou ook zeer effectief zijn in zijn verdere genezing. En aangezien we er toch al alles aan doen om het weer helemaal goed te krijgen...doen we dat ook nog erbij :=
Dus allemaal fijne dagen gewenst, ik ben er een paar dagen niet!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 20:47

Euro Disney lijkt me gaaf met Halloween! Ben er nog nooit geweest, lijkt me helemaal super met zo'n thema.
Veel plezier!

Gelukkig is de drukplek nog niet enorm doorgezet, maar het begin was er wel al. Hij heeft geen passende tweedehands liggen. Ik kan in principe kiezen voor hetzelfde zadel als wat ik had maar dan boommaat groter, extra aangepast en met wolkussens, maar dan zal dat nog niet 100% liggen en eerlijk, ik kan ermee rijden. Comfortabel is iets anders, en ik zit helemaal niet stevig.
Er heeft ook eventjes een Erreplus op gelegen en dat was voor beide het perfecte plaatje. De prijs was ietsje minder mooi, was er eventjes mottig van.

Ik moet nu dus de afweging maken: wil ik direct verder kunnen met springen/springles en kijk ik binnen een goedkoper budget naar het best mogelijke, of zet ik springen een maand of 6 in de koelkast, ga ik flink sparen en gun ik mezelf dat zadel wat voor allebei 100% is. 't Is uiteindelijk een verschil van toch bijna €2000. Het grootste probleem zit hem in zijn barokke bouw en stevige schouders, wat maakt dat veel zadels snel te lang zijn of anders te ver over de schouder komen. Als ik dan nog eens krampvrij en stevig wil zitten, dan is het helemaal zoeken naar een speld in een hooiberg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 20:40

Mijn lesprobleem is opgelost :D

Ik ga les bij de huidige instructie afbouwen naar 1x/week à 1x/14 dagen. Voor maart/april zal springen er niet meer in zitten (eerst nieuw zadel bijeen sparen) en qua dressuur wil ik toch proberen om weer meer zelf aan de slag te gaan. Les is dan vooral controle voor mezelf.
Vandaag gehoord dat onze winterlessen gegeven zullen worden door W*illy V*anderk*elen. In zijn visie kan ik me (heel) goed vinden, hij geeft rustig en zeer duidelijk les, consequent en laat je zelf ook nadenken. Dat is 2x/maand. Met de kapstokken en handvaten die ik daar zeer zeker ga krijgen verwacht ik wel dat ik een tijdje zoet ga zijn.

En als het dan nog niet lukt, dan leg ik mezelf op de martelbank bij Antonius :Y)

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:03

Heeft iemand dat gezien van dat paard dat z'n been gebroken heeft in Pau? Ik was naar de livestream aan het kijken en zag het gebeuren. Was zo raar! Dat paard liep echt een mega cross en zag er op het einde nog altijd superfris uit. En dan ging hij net de hoofdarena binnengalloperen om de laatste 3 hindernissen te springen en op de overgang gras-zand misstapt hij zich precies. Hij liep direct op drie benen en stak z'n been echt zo voor hem uit. Was zo zielig om te zien. Heb het echt meerdere keren bekeken en kweet echt niet wat er precies gebeurd was. Hij is daarna ingeslapen :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:09

Had het al zien langskomen op FB maar kon het artikel niet lezen, laptop deed lastig. Is dat dan geen stressfractuur door overbelasting of stomweg een misstap? In ieder geval echt doodzonde van het paard, vreselijk voor de ruiter ook. Je bent dan al zo voorzichtig op de hindernissen zelf, neemt zoveel voorzorgsmaatregelen met beenbescherming etc, verlies je je paard alsnog door eigenlijk een banale misstap bij wijze van spreken.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:35

Geen idee eigenlijk, maar het leek me eerder echt een domme misstap.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 23:16

Was inderdaad een stom misstap... zo dichtbij het einde en dan zo!

Vond dat er wel veel uitsluitingen ect waren.. gelijk ene die de sprong goed nam maar dan in de sloot landen... dat maakt paarden onzeker. Nie echt leuke afsluiter van het seizoen..


Ik was vandaag voor het eerst terug op indoorjumping. Was niet slecht. Blits keek enorm hard.. publiek zit in die hal veel hoger als de piste en aan 1 kant hoort ge heel hard als ze stoelen schuiven. Maar al bij al viel het resultaat mee, 1 balkje. En hij was rustig te rijden. Als hem zo blijft met iets minder kijken in het winterseizoen ben ik tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:20

G*iel was op uitgesloten dacht ik deze middag te lezen. Die heeft ook een goed seizoen gehad tot hiertoe.

Zijn er mensen naar Vollezele geweest?

Fijn dat Blits goed aanpakt. Binnen is altijd anders dan buiten, geluid is anders etc.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 23:32

Ja maar Giel deed mee in de 2*.

Is ook en blits is in het algemeen al ne kijker in de jumping dus vond het nog goed meevallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 23:36

Is dat ne kijker? Moh. Had altijd het idee dat die juist redelijk nuchter was.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 07:47

In de cross valt dat vrij goed mee, maar in de jumping of dressuur ... niet zozeer wat eronder staat al durft hem daar ook op te kijken. Maar vooral de omgeving. Er moet maar een blad anders liggen of dat heeft hem gezien. Voordat wij honden hadden, hai hai. Als er ne hond langs de kant stond...

Zelfs bij ons in de paddock. Een blauwe ton, die ligt er al de hele tijd. Hij heeft er al 300x over gesprongen, maar zet die in een hok en het duurt weer super lang voor hij erlangs durft.
En het zit niet in mijne kop. Ook met dirk doet hij het.

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 07:57

Kan inderdaad veel vallen, weigeringen en opgaves!

Aruba kan ook zo van die momenten hebben, das zo frustrerend he haha! Kwas vroeger eens op wandel en dawas zo ons routinetoertje. En er stond daar een boomstronkje langs de kant ( stond daar al eeeeeuwen) en plots wou ze daar niemeer voorbij passeren en echt steigeren enzo. Heeft toen echt een half uur geduurd tegen dat ik er voorbij was!

Kmoet zeggen nu we elke dag gaan stappen op straat en ik probeer zo veel mogelijk verschillende toertjes te doen is ze echt al aangenaam verandert. Toen er vroeger paardjes op de wei galoppeerden naast haar ontplofte ze altijd! En onlangs was dat weer zo en ze spande haar wel op, maar bleef heel braaf!
En met de hondjes ook. Op haar nieuwe stal zijn er ook 2 honden en nu is ze ook niet bang meer van honden!

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 08:02

Ohh wat fijn dat die van jou rustiger wordt.

Hier zijn de koeien ( waar hij langs staat in de wei) een ramp. Als ze dichtbij de straat staat kan ik afstappen want erop blijven zitten is een ramp en levensgevaarlijk. ( prikkeldraad en autis die voorbij razen. Zelfs met 2andere paarden if dirk die hem vast probeert te houden is het een ramp.)


Ohh zn kleine pony’s met een deken op. Zo eng :')