[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:58

_Noor schreef:
Wat zaak zou moeten zijn is dat, zodra er ergens rhino wordt geconstateerd, alles gewoon eens tijdje wordt afgelast en dichtgegooid! Ik snap echt niet dat er geen meldingsplicht is voor dit soort dingen hoor!! :(

Helemaal met je eens. Ik snap ook nooit de geheimzinnigheid er om heen als er op een stal Rhino is geconstateerd. Je kunt er gewoon niets aan doen als je stal besmet is. Wat je wel kunt doen is idd de boel potdicht gooien en openheid van zaken geven.

Sannnn, bel me voorlopig maar even niet dan. :')

Goedemorgen allen!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:09

Goeiemorgen!
@Noor: Inderdaad snap ik je punt wat betreft de Rhino helemaal….. Ik zou ook voor zo’n regel zijn!
@Sann: Telefoon weer gerepareerd en ontdaan van het typische geurtje?
@Mootje: Hoe is het vandaag met de stijfheid?
@Margriet: Nog gefeliciteerd met jullie veulen! Stoer ding om te zien hoor en die bles is inderdaad erg grappig!
@Rowo: Fijn dat je een zadel hebt gevonden voor beiden paarden.
@Evelien: Ik ben benieuwd naar je complete cross set nu met je bruine AJ!
@Lau: De schimmel lijkt me inderdaad wel een leuk projectje! Ben benieuwd naar foto’s zonder haar.
@Evony: Het gaat dus goed met jou en Ruby zo te lezen! Wel top hoor!

Verder nog veel gelezen over maten en leeftijden. Mijn bodyprotector is maar XL kind en ik denk dat ik hier wel de gemiddelde leeftijd heb zo ongeveer, haha!

Maandag en dinsdag heel druk gehad op het werk en hopelijk vandaag wat rustiger. De deadline gister is in ieder geval gehaald, dus dat scheel weer een heel stuk. Gisteren ook nog met Jipje bij de M jury cursus voorgereden met Jipje, meneer was helemaal blij dat hij weer een keer mee mocht en liet dit ook duidelijk weten. Vanavond weer dressuurles met hem en dan maar weer eens even de puntjes op de i zetten met meneer :Y)

TeeGee

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:34

Goeiemorgen!!!

Sim, was weer lekker bezig gisteravond, geweldig om te lezen :D
Mo, jammer dat het niet paste!
Billy: :wave:
Jantine, wow die groeit hard!! Foto's? :D
Benthe, moest je M2 proefje rijden? Ging goed?

Vanochtend al buitenrit gemaakt met T, vanavond uiteten dus weinig tijd, was wel koud zeg!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 10:40

Bah, wat is Rhino toch een K*t ziekte! Vorig jaar is hier in de buurt de neurologische versie geweest, was blij toen het allemaal weer over was!

Vanavond dressuurles en Borex nog eventjes rijden. Dus gelijk vanuit mijn werk door naar stal, zal vriendlief wel weer blij mee zijn. :P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:08

Evelien, fijn dat Flip veilig op zn nieuwe plekje knap staat te zijn :D Veel plezier vanavond!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:11

_Noor schreef:
@ Sannn: lekker bezig. :+
@ Heleen/texelse: helaas weet ik dit wel zeker -O- Hopen dat het hierbij blijft.

Ik krijg al heel wat pb'tjes binnen voor de nieuwe OP. :) Goed bezig dames!

en wat wil je van de HEER weten??? ;)

Rhino is en blijft lastig.. hier dan ook een verworpen veulen, misschien Rhino, alleen.... uitslag duurt zowiezo 2/3 weken, en wij weten het nog niet..., zijn wel allerlei onderzoeken.., de andere merries zijn NOG wel drachtig... (klopt het af...) en die zitten op 6 weken voor het veulen en op 9 weken voor het veulen...(die andere verwierp op 8 weken voor de tijd)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:41

Roos, is het dan ook zo dat als je voorbij de 9 maanden bent, een besmette merrie waarschijnlijk niet meer zal verwerpen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:42

Heleen, Waarom behandel jij paarden bij Beukers als daar rhino is :o
Evelien, Fijn dat Flip goed is aangekomen! Arm vriendje...
JN, Succes met dressuurles vandaag!
Weule, Als je naar de stukjes in de OP kijkt, weet je het :)

Zit inmiddels aan boord.... Nog meer vertraging, weekend werk en als ik pech heb (of geluk, maar net hoe je er naar kijkt) volgende week geen cursus!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:47

Weekend werk lijkt me sowieso een domper, Mootje. Of gaat LJ je helpen? :P

Ik ben nu echt al weken met een kl*tezaak bezig, als dit klaar is, eis ik loonsverhoging! ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 12:48

Goeiemorgen!
Ik heb alles wel bijgelezen, maar wat gingen jullie weer hard zeg :wow:
Rhino is idd echt een klo.teziekte. Ik vind ook dat er meldingsplicht moet zijn, ipv dat geheimzinnige gedoe. Je kan er idd niets aan doen als je het op stal hebt, behalve iedereen op de hoogte stellen en je stal dichtgooien! Ik heb gelukkig vandaag een dagje vrij, daar ben ik echt aan toe. Merk het echt dat ik een paar weken geen rust heb genomen, dus vanochtend even lekker uitgeslapen. Ga nu naar Wall-e toe, daar heb ik les mee, en daarna naar Vorstin. Vanavond lekker op de bank met Glee en een film!

@ Noor, voor de OP, ik heb vorige keer alles in Word gezet en dat steeds opgeslagen. Gewoon met de codes van vet en cursief enzo er al bij. En dan om de zoveel tijd even in een post als voorbeeld kijken of het allemaal klopt.
@ Sannn, ahhw lekker vies van je mobiel :P
@ Mootje, succes op het schip! Balen van de vertraging! Wat voor cursus heb je volgende week ook al weer?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:50

Kun je dat word-bestandje niet even naar mij mailen dan, Shanoek? :o

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 12:51

Ik weet niet of ik hem nog heb, ff zoeken.. Maar snap je het principe? Gewoon alles wat je via de pb binnenkrijgt in de goede stijl zetten met de codes ([b][u] enzo) en dan in Word opslaan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 12:56

Noor, Neem van mij maar hetzelfde over als vorige keer :)
Noor, Weekend werk is niet erg. 12 uur per dag 200% :o

Cursus was bij een modeltest-bassin in Wageningen... Beetje bootjes laten bewegen in sleeptanks en wat achterliggende theorie er achter!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:03

soort terug naar de basisschool idee mootje ;) spelen met water en bootjes....
(wel lekker verdienen die weekend uren!!)

@ noor: voor mij ook hetzelfde van dit topic

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 13:06

Mijn stukje mag ook hetzelfde blijven :)
Alleen iedereen moet wel opnieuw zijn foto insturen! Ik heb ze namelijk voor de OP naar mijn photobucket album gedownload en op hetzelfde formaat gezet. Wilde ze er nu eigenlijk weer uit halen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:24

Goed dat je het zegt Shanouk, zal mijn foto dan even opnieuw insturen :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:24

weule schreef:
Rhino is en blijft lastig.. hier dan ook een verworpen veulen, misschien Rhino, alleen.... uitslag duurt zowiezo 2/3 weken, en wij weten het nog niet..., zijn wel allerlei onderzoeken.., de andere merries zijn NOG wel drachtig... (klopt het af...) en die zitten op 6 weken voor het veulen en op 9 weken voor het veulen...(die andere verwierp op 8 weken voor de tijd)

Daar moet ik je toch op tegenspreken Weule. Mijn merrie heeft 15 dec. verworpen. 16 dec is hij opgehaald in zeer slecht weer. 20 -12 had ik de uitslag binnen en dan had ik nog de pech dat er een weekend tussen zat en de kerstpost. Persoonlijk denk ik dat het bij het gros van de mensen eerder een kwestie is van :$ :$ :$ Het kost namelijk wel 210€...... En dan woon ik nog aan de andere kant, jullie zitten een stuk dichterbij Deventer. Als ik dat had gedaan dan was hij nog dezelfde dag opgehaald.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:27

_Noor schreef:
Roos, is het dan ook zo dat als je voorbij de 9 maanden bent, een besmette merrie waarschijnlijk niet meer zal verwerpen?

Weet ik niet Noor, ik ben geen DA :D . Ik weet alleen wat hij gezegd heeft. Ben de avond na het verwerpen meteen gaan googlen, zodat ik donderdag goede vragen kon stellen aan mijn dierenarts

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:40

gr_roos schreef:
weule schreef:

Daar moet ik je toch op tegenspreken Weule. Mijn merrie heeft 15 dec. verworpen. 16 dec is hij opgehaald in zeer slecht weer. 20 -12 had ik de uitslag binnen en dan had ik nog de pech dat er een weekend tussen zat en de kerstpost. Persoonlijk denk ik dat het bij het gros van de mensen eerder een kwestie is van :$ :$ :$ Het kost namelijk wel 210€...... En dan woon ik nog aan de andere kant, jullie zitten een stuk dichterbij Deventer. Als ik dat had gedaan dan was hij nog dezelfde dag opgehaald.

ons was in elk geval verteld circa 10 werkdagen..., hier is het onderzoek trouwens gratis, zijn testen gedaan voor wat betreft bloed, longvocht, uitstrijkje etc.... en dan is voor onderzoek naar de Gezondheidsdienst gestuurd die samen met een medicijnproducent onderzoek doen voor nieuw vaccin dan wel een 'snelle-test'. op dit moment willen ze alleen de uitslag niet geven, onze DA belt er 2 keer per week achteraan, maar al met al maakt het toch weinig uit..., die andere merries zijn gewoon in contact geweest, alles loopt samen in het land, dus als die verwerpen doen ze het toch wel...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:41

gr_roos schreef:
_Noor schreef:

Weet ik niet Noor, ik ben geen DA :D . Ik weet alleen wat hij gezegd heeft. Ben de avond na het verwerpen meteen gaan googlen, zodat ik donderdag goede vragen kon stellen aan mijn dierenarts

ons is verteld dat als ze het eenmaal hebben het virus altijd blijft, en het kan best al 1 of 2 jaar eerder zijn opgelopen, meestal verwerpen ze dan als ze ziek zijn/lage weerstand hebben., en vaak tussen maand 7 en 9 van de dracht....

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:43

Goedenmiddag,

En toen stond je voor niks op school ... Docent waarbij ik stage loop was ziek dus kon weer naar huis fietsen.
Ik ga nu heerlijk rijden in het zonnetje. Lees straks bij !!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 13:57

@ Snoek: bedankt voor je mail. Ik snapte het principe, maar dit scheelt me weer heel veel werk :o
Dus nog wel even foto's aanleveren, Mootje/Jeroen! :)

* en op naar de volgende ban! *

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:12

Goedemiddag!

Ben helaas niet helemaal fit. Echt geen eetlust. Net mezelf maar even naar buiten geschopt en een stukje door het zonnetje gelopen, dat was wel even lekker. Zo maar eens proberen of ik nog een broodje op krijg. Moet hier ook nog opzoek naar een huisarts (ben bij die bij mijn ouders spontaan uitgeschreven :?) dus of dit soms een hint is... :P Net al even langs de huisarts op de hoek van de straat geweest, maar die is er op woensdagmiddag niet. Morgen maar eens bellen.
Moet vanavond nog stemmen tellen, dus moet wel een beetje fit blijven.

Rhinoberichtjes probeer ik nu maar niet te veel te lezen.. Hoor er al genoeg naars over en krijg er de kriebels van.
Met Woll haar entings-bult gaat het gelukkig goed. Die was echt al een heel stuk minder gister! Denk dat als je het niet wist je het niet meer zou zien. Verder krijgt ze vanaf vandaag merriebrok :) (zitten nu op 8 maanden en 6 dagen :+)

@ Noor: Zal je straks ook even mijn stukje sturen :)
@ Sanurie: Wat vervelend zeg dat je voor niks naar school bent geweest...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:26

Zo lekker broodje gegeten en nu maar weer aan het werk.

Vief, wat raar dat je uitgeschreven bent? Beterschap iig!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:34

Kwam er bij de apotheek achter, toen ik wat op wilde halen stond ik niet meer in het systeem. Heeft de mevrouw even gezocht en toen bleek ik uitgeschreven te zijn met de melding 'verhuisd'. Dat is ook wel zo, maar dat is al even en vond het ook echt maf dat ik daar dan niet van op de hoogte wordt gebracht?

Werk-ze nog :)