[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

weule

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:51

goed eten en drinken zie ik terug komen, goede/voldoende sanitaire voorzieningen en live uitslagen.

wat bedoelen jullie met live-uitslagen, zo snel mogelijk up-to-date uitslagen wanneer een onderdeel is afgelopen??

Gezonder eten ook. (dit jaar hadden wij ook broodjes forel, broodjes gezond en yoghurt bekers, goede zet geweest dus volgens lielle ;) )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:53

jazeker (was dat Hattem? Toen moest ik afmelden).

Live uitslagen: tussendoor bijwerken, ook van de dressuur bv, en bij voorkeur zelfs online voor de thuisblijvers :D

(zoals http://www.scg-nl.nl/ )

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:58

Diepenheim ben ik bij betrokken ;)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:00

wat betreft live-uitslagen dat kan natuurlijk regelmatig worden bijgewerkt, alleen vergt het wel enige planning/coordinatie, zeker in de loop van de ochtend moeten uitslagen van dressuur/springen en cross gelijktijdig worden verwerkt, evt. tussenuitslagen ophangen is wel mogelijk, maar live-uitslagen voor thuis is iets wat denk ik heel lastig te realiseren wordt, aangezien je ook zit met internet toegang en mogelijkheden en betrouwbaarheid/privacy.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 15:01

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:02

Mootje: wij vinden je nog wel lief hoor! ;)
Weule: welkom! Ik ben het helemaal eens met Lielle haar aanbevelingen.

Paarden staan weer buiten. En ze waren gek! Vivre, Weltsieger en kleintje waren vrolijk door de wei aan het springen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:07

Goeiemiddag :)

Wat een ontzettend naar ongeluk!
Ahh okee Sann! Echt een mooie bak vind ik het :)
:(:) Scum! Heb hier ook al heel wat mensen zien vallen
Oeh arretjescake, lekker Dienke!!
Jeroen is hier welkom hoor :D hoe meer zielen, hoe meer vreugd . Mooie foto!
Leuke titel Lielle!
Wat mis ik op SGW. Lijkt me handig om met een systeem te werken waardoor de hindernisjury''s niet meer noodzakelijk met pen en papier moeten (onhandig in regen, als je het papier echt goed beschermd kan je er niet meer op shrijven) maar dat ze met een PDA ofzo dat bij kunnen houden, waardoor de organisatie sneller kan verwerken. Evt een minirestaurantje ipv alleen patat met een snack of een belegd broodje. En een verwarmde ruimte voor mens (en dier) in het voor en najaar

Een klik met een paard heb ik vrij snel als ze een eigenzinnig karakter hebben. Met Meno had ik het absoluut niet, en het is nogsteeds niet echt dé favoriet van mij, maar hij heeft wel kwaliteiten en dat vind ik leuk om eruit te halen. Helaas zal ik nooit eruit kunnen halen wat er wel inzit, omdat ik hem komend jaar wegdoe ivm mijn leeftijd.
Aanpassen aan een paard kan ik inmiddels al wel vrij goed volgens mij, maar heb er inmiddels ook al veel gereden voor mijn leeftijd. Toen ik 10 was had ik al heeeeeel veel verschillende beesten gereden, allemaal handelspony's die ik dan trainde tot ze verkocht waren.

Zo, ik zit weer op school, ben om 20 over 3 vrij. Dan ga ik Ul trainen en wat ik daarna ga doen hangt af van iemand van stal. Als zij naar les gaat ga ik met haar mee, anders ga ik Ul nog even weer scheren

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:08

je vraagt om suggesties, ik verdiep me even niet in haalbaarheid ;)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:09

@mootje, heerlijk zulke topics... maar ik zal maar niet reageren... gooi dat dier het land op.... niet teveel naar omkijken naar die jonge paarden, gaat 99 van de 100 keer wel goed, en hier loopt alles ook gewoon 4 tot 7 uur per dag in het land, ook de sportpaarden, met/zonder ijzers, ook op de bevroren grond, ze kijken maar uit, zijn verdorie niet van suiker :P

Kluisteren doe je alleen in het ergste geval bij enorme trappers/schrapers op de kar, en dan als laatste redmiddel (al heb ik er zelf gelukkig geen ervaring mee)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:10

Lielle schreef:
je vraagt om suggesties, ik verdiep me even niet in haalbaarheid ;)

hahaha :P grapjas.. ben jij er zo één, ;) dat je dan nog niet verzocht hebt om warm stromend water, verwarming, overdekt parkeren, overdekt parcours etc.. ;) hahaha

maar oké, je hebt gelijk, ik vroeg om suggesties.... Wat haalbaar is zal voor de meeste wedstrijden wel gelijk zijn...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:16

warm stromend water had ik al gevraagd (warme douches) en overdekt parkeren doen ze al in Bathmen :P

Maar zonder gekheid, als ik alleen met suggesties kom die al IMO haalbaar zijn, heb je kans dat je dingen over het hoofd ziet die blijken best haalbaar te zijn. Selecteren moet je pas in een latere fase doen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:18

Ik heb donderdag net afgemeld.... Paarden kunnen hier niet eens naar buiten aangezien de bak voorzien is van een laag ijs.
Kan morgen gelukkig rijden bij de binnenbak van een kennis.
Warm water, kwalitatief goed genoeg eten en idd dood aan de dixie :P

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:22

Verstandig Lau, ik duim met je mee voor de dooi (en dood aan de dixie brrrrrrrr).

N.a.v. de mail van de aannemer dat ze later gaan beginnen, had ik een mail teruggestuurd a) dat we daar niet blij mee zijn en b) of we er vanuit moeten gaan dat de opleverdatum ook opschuift. Kreeg net een mail terug dat het wel erg spannend wordt om nog op tijd op te leveren. _-:(

@ Weule: ik ben nog nooit in Diepenheim geweest, maar (warm) water om je paard af te spuiten (en niet alleen voor jezelf dus) lijkt me ideaal. Maar ik denk dat Lielle daar ook al op doelde :j .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:24

eigenlijk niet :D ik wil nl ook een warme douche voor mezelf (of een koude in Maarsbergen)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 15:25

Ojee, Noor :(:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:28

Lielle schreef:
eigenlijk niet :D ik wil nl ook een warme douche voor mezelf (of een koude in Maarsbergen)

Warm water voor beide dus (idd behalve in Maarsbergen :D).

@ Mootje: ik baal als een stekker, maar zat er wel aan te komen natuurlijk :(

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:33

koud stromend water voor de paarden is zowiezo wel het minste, warm(lauw) water is ook nog wel haalbaar, en wellicht een douche/toiletwagen is ook nog wel iets dat naar mijn idee financieel haalbaar is/zou moeten zijn. Zal't onthouden ;) want ik wil graag (in elk geval bij ons) zoveel mogelijk dingen zo goed mogelijk doen, binnen de mogelijkheden en het financieel haalbare...

@ noor: wat willen jullie gaan/laten bouwen dan?? en waarom schuift het op?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:35

ik zou ook geld over hebben voor een goede douche na een koude crossdag

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:38

@ Weule: mijn vriend en ik hebben een twee-onder-1kap stolp(je) gekocht. Ze zouden eerst begin oktober, toen eind oktober/begin november en nu dus pas in week 2 van 2011 gaan beginnen. Komt omdat ze nog bodemonderzoek moesten doen (dat had ik ze zelf ook nog wel kunnen vertellen!) en door de vorst. ;(

Ach, het is toch al een k-week dus dat kan er ook nog wel bij!
Moeders belde net ook nog dat haar pas is geskimmd! 8)7

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 15:40

Ohnee, Margreet :(:) Nu maar hopen dat al deze pech zorgt voor een goede MRI uitslag vrijdag!
Afbeelding

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 15:42

Een warme douche voor jezelf is inderdaad wel fijn na een koude crossdag. Voor de paarden is een afspuitmogelijkheid ook wel erg aan te bevelen. In Chaam is het altijd erg lastig dat die ontbreekt. En gebruik van Dixies probeer ik altijd te vermijden. Die dingen zijn altijd zo smerig. Liever een fatsoenlijke toiletwagen.

Noor: balen zeg dan nu ook al de opleverdatum opschuift!
Laura: jammer dat je hebt moeten afmelden. Wij kunnen gelukkig wel thuis rijden. Dus als het donderdag geen gek weer wordt dan wordt er gewoon gesprongen.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:12

Lielle schreef:
ik zou ook geld over hebben voor een goede douche na een koude crossdag

daar was ik inderdaad ook wel benieuwd naar ;) alleen is dan de vraag hoe dit te doen, want het startgeld is gebonden aan een maximum volgens mij (waar bijna elke cross al op zit, alleen bij ons was het nog goedkoper kwam ik achteraf achter....)

per keer betalen zou ook zo raar lijken met een douche/wc juffie d'r bij :P

@ noor: vervelend, die bodemprocedure is een aangelegenheid van/via de gemeente natuurlijk... en wat betreft de vorst dat is natuurlijk lastig voor een aannemer, maar beter zo dan dat ze alsnog beginnen en je later scheuren/gedoe krijgt doordat er met vorst gemetseld is. Mijn vader zit zelf in de bouw, die moet vandaag ook gewoon werken, maar hij zegt gewoon: 'met vriezend weer kun je eigenlijk niet 100% goed metselen/bouwen, maarja zolang de aannemer/opdrachtgever wil dat er gebouwd wordt, wordt er gebouwd, achteraf komen dan de problemen'.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:22

Ik stap thuis wel onder een warme douche, darvoor ga ik echt niet staan klungelen in zo'n douchewagen :o
Wanneer we naar meerdaags zouden gaan is het wel handig, maar dit is ook aanwezig op alle meerdaagse wedstrijden.

Volgens mij zit er in onze manege nog steeds een douche dus wanneer iemand in de waterbak valt kan je altijd jezelf even wassen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:31

ik heb vaak nog een lang stuk gedaan en kom ooit aardig koud uit de cross. Voor de zomer vind ik het dan minder urgent, schoon shirt en deo mee.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:33

Mootje schreef:
Ohnee, Margreet :(:) Nu maar hopen dat al deze pech zorgt voor een goede MRI uitslag vrijdag!

Er is ruim 750 euro gepind! Geskimd in Hoorn en het is er in Eindhoven afgehaald, gisteren stond het geld er nog op }:) -:(- _-:(

Het wordt inderdaad steeds spannender voor vrijdag, de zenuwen nemen pittig toe maar mijn man voelt zich goed, eet goed, heeft lichamelijk nergens last van, voelt zich vrij fit en ziet er veel beter uit dan in het voorjaar/zomer. Dus je zou denken..... spannend spannend spannend. Ik zeg elke dag tegen mezelf vandaag ga ik niet huilen maar dat lukt voor geen meter en dan slaat de paniek weer helemaal toe.
En het ergste vind ik dat ik er helemaal niets aan kan doen, niets aan kan veranderen en dat we volledig afhankelijk zijn van een zooitje vergif en een aantal artsen.
Genoeg gezeurd!
Bedankt voor jullie medeleven. +:)+