[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:20

jollyjoker

schreef:
Ik zoek over 2 jaar een held voor Zires! (Karandasj x Darnels x Ramiro) Bewegen kan ze super, en zeer geregeld springt mevrouw over de hekken van zo'n 1.30m.
Als je hem komt brengen of als ik tegen die tijd wat meer bij jullie in de buurt woon dan heb je een ruiter hoor
Vind het echt geweldig om met jonge paarden te werken

En volgens mij moest je van mij al langs de dokter, maar ik zeg het gewoon nog een keer

Lielle: je mag Otje gerust eens komen proberen als je eens in de buurt bent Hij is best leuk, alleen een beetje apart op de sprong

MissM; ik wil best eens een rondje komen tuffen hoor als ik eens in de buurt ben

RK: in maart is blokker en middenmeer geloof ik(heeft BT ook al gezegd zie ik). Dan zou je even met het secretariaat kunnen bellen wie er bouwt. Blokker is meestal wel goed te doen en staat dan iets lichter dan Sneek(is wel een half uur rijden vanaf de dijk). Middenmeer hangt er erg vanaf wie er bouwt. Als Molenaar weer bouwt kun je daar makkelijk M starten
En volgens mij is het laatste weekend van februari oid weer concours in Anna Paulowna. Dat staat meestal ook niet zo hoog Maar ik rij persoonlijk liever in Sneek een technisch fijn te rijden parcours dat 2 gaten hoger staat dan die gekke kronkels in AP (en losrijden op 20x20 als het buiten niet kan)
(daarom ging ik de 11de ook naar Sneek toe ipv AP )

Mijn kerstkaarten(5 stuks wel) zijn maandag al weggegaan.
Meestal is het bij mij ook een gelukkig nieuwjaar-kaart. Dan bedenk ik me tijdens de kerstdagen ineens dat ik toch nog een paar vrienden heb
En eigenlijk doe ik al jaren niet meer zo erg aan kerstkaarten. Vind het zo'n onzin Eigenlijk doe ik meestal net als Lielle, een kaartje naar wat mensen die ik nog weinig zie of mensen die het moeilijk hebben.

We kunnen wel een stel 4-tallen samenstellen voor de teamwedstrijd in Anna Paulowna volgend jaar Ik ga wel springen van de bruinen, nog liefhebbers voor de kür

Minderhout lijkt me een super idee, maar voor mij wel even onder voorbehoud van studie/werk etc

En nu ga ik me weer even op oefententamens storten en dan om half vier richting amsterdam...
Ik kom steeds meer dingen tegen waar ik echt nog nooit van gehoord heb, zal mij benieuwen straks

AntheaV

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:23

ik heb gelukkig nu kerstvakantie

Ik heb ook nog 2 paarden voor de zestallen
een kleine schimmel (over een half jaar pas) als reserve anders lijkt dat zo dom en een donkerbruine

ik ga zo ff de sgw kalender bekijken

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:24

@ BT, ik heb je een mailtje gestuurd met de ava link. probeer het maar.

@Marieke, ik ben zelfs nog nooit in Renswoude geweest, dus leek me dat wel leuk. Maar als minderhout zooooo veeeel mooier is, dan neem ik gelijk een week vrij (2 dagen heen, 2 dagen terug... )

@ BT, gaan we gewoon samen naar Minderhout... Of gewoon met een hele delegatie hier vandaan. Ook Hester niet te vergeten.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 15:25

Gomir, succes!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:29

Waar ligt minderhout precies dan???

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:30

[quote="gomir
Als Molenaar weer bouwt kun je daar makkelijk M starten
[/quote]

die bouwde afgelopen zomer hier ook in Bolsward, maar toen stond er echt wel wat, terwijl ik idd een paar weken ervoor naar een klein concours geweest was in Schoorl, daar bouwde hij toevallig ook. Stond het L gewoon op B laagte.
Volgens mij bouwde hij oook in Wieringerwerf. Daar brak mn paard zowat zn nek omdat hij de hindernissen niet voor zich zag

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 15:35

Net onder Breda, in Belgie

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:36

oh oke, lekker ver weg

Was ook een keer iemand hier uit groningen die was ook wezen trainen in belgie en die was daar heel erg over te spreken

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:36

Dat was hij idd ook

Over het algemeen bouwt hij onder de maat, alleen de wendingen zijn af en toe ontzettend komisch en de afstanden zijn soms gewoon onmogelijk.
Ik hoorde vorige keer in Sneek iemand zeggen dat ze het een rotparcours vonden en dat ze beter naar AP hadden kunnen gaan, want daar bouwde Molenaar en die wist tenminste wat bouwen was Ik was hevig verbaasd door die uitspraak, maar die waren dus ook in Bolsward geweest

Lielle bedankt

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:39

nee hester wil ook wel mee denk ik
gomir: dan kan ik ook wel voor de bruine springen(oet) en vossen(ossi) en de schimmels (muis)

kur op muziek laat ik liever over aan de rest

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:40

hee BT leuke ava

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:42

dankje!! mede dankzij RK
dit is het stukje van de foto die ook in de paard&sport stond

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:43

haha ja dat had ik gelezen

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:55

Ik wil ook wel een nieuwe ava, maar alle plaatjes die ik heb zijn te groot... moet je ze van tevoren verkleinen of gaat dat automatisch?

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:56

hoi hoi!
Jeetje ben er 3 daagjes niet geweest en kan weer s vanalles gaan bijlezen..

@lielle..Ik geloof dat jij dat was die mij zei dat ik het stilstaan met brokjes moest oefenen. Dat heb ik gisteren gedaan..En het grootste verschil was dat ik nu zelf ook wat rustiger bleef en er meer de tijd voor nam en steeds die brokjes geven. Werkte erg goed en kon de 2e keer al rustig opstappen en hij bleef super netjes staan!

Duss aangezien dat heeft gewerkt wou ik nog wel advies vragen(algemeen hoor niet dat alleen lielle nu mag antwoorden haha)

Maar samos gaat steeds beter rond lopen. Hij blijft alleen in de draf en galop erg vluchtig voor je been..Daarbij is hij ook nog eens behoorlijk looplustig. Moet hem constant tegen houden anders gaat hij mij ervan tussen. Dat probeer ik door goed achterover te zitten maar moet dus absoluut mn hand sluiten anders is ie weg. Dan gaat hij zich nu behoorlijk opkrullen. Of iig onder de loodlijn lopen..Nu weet ik niet hoe ik zijn koppie kan oprichten. Want hij zet zich op een volte ook nogal eens behoorlijk vast. en blijft constant stelling naar de buitenkant vragen. Ik wil heus niet alles tegelijk hoor. Maar wil hem niet de verkeerde dingen laten aanwennen.
Hij is nu wel 7 maar ik zie hem als 4 want hij is pas net een jaartje onder het zadel met alleen stap draf en galop en dat dus knettershard..
Ik hoop dat iemand een ideetje heeft..

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 15:59

anja, dat is goed nieuws, fijn!

Voor je andere vraag heb ik ook wel wat ideeen maar dat wordt een lang verhaal. Komt later.

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:01

Goed je been eraan houden en hem naar je hand toe blijven rijden!

Lijkt me ook wel leuk, een weekend naar Minderhout.

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:02

missmuts schreef:
Goed je been eraan houden en hem naar je hand toe blijven rijden!

Lijkt me ook wel leuk, een weekend naar Minderhout.

Dat is het juist..Hij is heel vluchtig voor je been..Dus dan gaat hij alleen maar harder rennen. Ga je hem dan tegenhouden loopt ie al te ver..

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:12

Toch moet hij wennen aan je benen. Als je je been gaat afsteken en je komt er dan een keer wel aan, dan reageert hij heftig. Laat hem draven en in die draf steeds iets schakelen. De verschillen hoeven helemaal niet zo groot te zijn, maar wel elke keer met je been naar je hand rijden. Opvangen doe je door langzamer licht te rijden. Niet gaan trekken! zorg ervoor dat je een constante lichte verbinding met je mond hebt. Natuurlijk mag je af en toe een ophouding geven, maar daarna ontspan je je hand weer en ga je naar je uitgangspunt (lichte verbinding).
Daarnaast moet je veel met hem doen. Om de letter een andere oefening. Pasje wijken voor je benen (naar binnen en buiten), overgangen, een keertje contrastelling etc etc.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:13

Pico doet dat ook, maar hoe drukker ze worden hoe meer been je moet geven....klinkt tegenstrijding, maar als je het niet doet kun je er op een gegeven moment niet meer aan komen met je been en kun je dus niets meer....stelling vragen en de hals uitleggen lukt dan ook niet meer.

Hij moet dus wat flegmatieker op je been worden, dus blijf gewoon rustig je been eraan houden, ook al wordt ie druk. Steeds opvangen en weer lucht geven, alleen tegen houden werkt averechts, want ze kroppen zich op en gaan toch niet langzamer.

Wat bij mij wel helpt is om zwaar en langzaam licht te rijden. Dus zelf trager gaan lichtrijden en hem zo wat uit zijn ritme halen.

Stelling zou ik me nog niet al te druk over maken, als hij je been accepteert kun je daar pas aan gan werken. Eerst tempocontrole en van je hand af rijden (dus zonder terug te werken met je hand in hetzelfde tempo rond kunnen rijden)

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 16:13

marieke en missmuts schrijven al wat ik had willen zeggen. Aansluitend op Marieke, in je lichtrijden denken aan stap wil ook nog wel eens helpen.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:18

ik ga ook mee

Oeterma was ook erg vluchtig.. ze heeft me aan het begin ook alle hoeken van de bak laten zien, en ook in het parcours was ze het er niet altijd mee eens, in de landing kwam er dan een flinke bok maar zoals hierboven wordt beschreven...met je been naar je hand rijden! als je je been gaat afsteken ben je alleen maar verder van huis

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:19

ok! ik zal het gewoon wel eens proberen. Mijn reactie als hij gaat rennen is ophouding maken..misschien moet ik het dan s gaan oplossen met weel figuren rijden en dan veel been blijven geven dat ie mijn hand los gaat laten..

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:21

ja een ophouding maken en meteen weer ontspannen in je hand en daarnaast je been erbij houden
en idd houdt hem maar lekker bezig, maar zorg wel dat je paard voorwaarts blijft

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 16:38

volgens mij 132 berichten vandaag,