Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 12:52

Aaah Florence mijn kerel is ook zo, typisch mannen zeker :))

Mijn lesgeefster vindt het juist fijn als ik af en toe eens "vreemd" ga haha, juist omdat die soms dingen vanuit een ander standpunt zien wat weer een frisse kijk geeft om mee verder te werken.
Ik longeer veel buiten de lessen om. Waar ik nu sta heb ik geen spiegels en da's verdomd lastig om dan te werken op rechtrichten onder het zadel. Dus met pessoa, balkjes en dubbele lijnen pak ik dat vanop de grond aan, omdat ik dan de beenzetting perfect kan zien.
Moet wel de zadelmaker laten komen. Als ik longeer met zadel ligt het netjes stil, op de bok in de winkel lag het kaarsrecht en in evenwicht. Spijtig genoeg op de rechterschouder lijkt er wel een drukplek te ontstaan, maar ik weet niet of het van mijn dressuur- of springzadel is -O-

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 16:05

Zo, ik kruip even van onder mijn steen...
Merksplas was in 1 woord KAK. Fi sprong super in de jumping, overal ruim erover heen, goed over de rug, ontspannen... Helaas 1 lijn van rechte naar oxer stond op 22m dus ik wist op voorhand dat het moeilijk zou zijn. Had beslist van op 6 te rijden, maar alle paarden die ik zag, deden het op 5, dus heb dat ook geprobeerd, maar kwam totaal niet uit, dus ik heb zelf gestopt, want ze zou er middenin geland zijn. Opnieuw aangereden en verder geen fouten. Zo kwaad op mezelf... Dan in de cross heeft Fi zelf een fout gemaakt, ze pakte niet aan op een houten brug die ze gemaakt hadden, was wel wat imponerend, maar ze is ervaren genoeg om hier niet te mogen op stoppen. Eigenlijk de eerste keer dat ze gestopt is op iets wat geen ruiterfout was. Achteraf bekeken denk ik echt niet dat ik anders had kunnen aanrijden.
Conclusie, weg 1e plaats voor de beker (want dit zat er in) en zal wellicht maar 7e eindigen (heb zelf eens gerekend). Was echt teleurgesteld in haar voor de cross, kwaad op mezelf in jumping, waarom volg ik toch niet mijn eigen gevoel??
Ben er intussen wel wat over, maar heb toch geen goed gevoel overgehouden aan mijn seizoen. Behalve overwinning in Arville was het niet veel speciaal -O-

Ben dan vorige week op tandcontrole geweest in Merelbeke voor haar slechte tanden, blijkt dat er zo snel mogelijk ene moet getrokken worden, staat voor nu vrijdag te gebeuren. Ze proberen via de mond maar als het niet lukt, is het via de kaak, en dat betekent ook dat ze dan plat moet met bijhorende kosten (+/- 1250€) en risico's vooral bij ontwaken natuurlijk...

Heb dus niet veel meer gereden de laatste tijd, efkens de goesting kwijt. Maandag wel voor het eerst met Nyona gereden na haar vakantie van anderhalve maand, die geraakt niet vooruit door haar dikke pens :P

Ik heb hier diagonaal nog wel wat meegelezen.

Proficiat voor Mila en Jessol met hun cross in Heusden! Leuke foto's Jessol!

Florence: proficiat met je dressuur met Colo!

Leuk ook Mila dat het klikt met de nieuwe lesgeefster en dat ze enkele zaken gelijkaardig vertelt aan mijn verhaal, betekent dat ik ook wel op de goeie weg zit zeker :+

Varekaj: rechtrichten aan de longe geloof ik niet zo in. Heb het je al eens eerder gezegd, ik denk dat jij echt op zoek moet naar iemand anders, iemand die effectief oplossingen biedt voor je problemen en niet alleen je problemen ziet. Het zien is 1 ding, maar dat doet een goede jury ook. Oplossen is heel wat anders. En ik ben er ook voorstander van dat een goede lesgever ook af en toe eens moet opstappen om te voelen of het probleem voelt zoals het eruit ziet. En verder, een probleem kan je op 100 manieren trachten op te lossen, maar niet alles is geschikt voor elk paard. Een lesgever kan nooit alles weten of achter alles staan, maar net dan is het tijd om andere horizonten op te zoeken.

Jessol: af en toe dagje op stal laten met beperkte hoeveelheid hooi om beetje te compenseren voor de weidedagen? Wij doen dat ook met de pony van de dochter. Is een A pony die met graasmasker altijd mee op de grote weides voor de paarden gaat. Die moet minimaal ook 2 dagen per week op stal blijven omdat hij anders ontploft. Ik laat hem dan 's avonds in de gang beetje scharrelen terwijl ik uitmest en rijd... Ik zou 's avonds ook minder hooi geven. Om de duur komen ze echt wel bevangen en dan ben je veel verder van huis.
Opletten trouwens met kort gras, daarin zit veel meer suiker, dus dat kan bevangenheid nog sneller in de hand werken... Ik ben eerder voorstander van ofwel 'lang' gras ofwel gewoon zandpaddock met hooi, maar niet kort gras...

Madelene: hoe is het met Boxser?

PP: heb je foto's op fb zien passeren van Wins.ton, leuk dat je toch goed bezig kan blijven!

Hanne: heb het je al gezegd hé, gewoon kilometers maken, komt goed hoor met Luxor!!

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:35

hey die antonius :wave: man oh man, wat balen zeg...je zou ze dan het liefste in de friture stoppen! >;) maar ja...heb vertrouwen erin!! je hebt een geweldig paard.
en veel succes met die tand, phoe...niet niks.

boxser gaat goed! de behandeling gisteren heeft helemaal top uitgepakt. door alleen maar te stappen afgelopen 4 weken, en daarbij te flexen waren zijn spieren mooi zacht. dus hij liet zich heel fijn behandelen. over 2 weken rustig aan een beetje meer. en dan over 4 weken check of alles goed is blijven zitten.
laserbehandeling was ook goed...zit nu al een mooie korst op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:28

Ah verdoeme zeg, zo stom van Merksplas en dan natuurlijk ook van het algemene klassement. Op naar volgend jaar, dat het wat vlotter verloopt? In ieder geval dan wel je buikgevoel volgen. Als jij het idee hebt dat een pas meer tussen de hindernissen beter is voor Fi, ga daar dan voor. Het is niet omdat iedereen misschien de zot uithangt dat je dat ook moet doen als het niet goed voelt.
Fi die onder de indruk is van een hindernis, da's ook de eerste keer voor zover ik weet? Kan wel begrijpen dat dat zuur voelt.

Ik ben op zoek naar een bijkomende lesgever, maar 't is niet makkelijk. De meeste zijn van het standpunt vooraan volledig de rem erop, constant druk houden en vanachter erbij schoppen en als het kan rondkletsen met de zweep onder het motto "lopen appelflap". Dat past niet bij mij, dat past niet bij mijn paard en dat past algemeen niet bij correct rijden vind ik.
Persoonlijk heb ik eventjes geen zin meer om voor elke scheet op verplaatsing te moeten. Van in maart ben ik wekelijks 2 tot 3x met de trailer op pad geweest van weiland naar clubterrein, vanaf mei daar wedstrijden bij en naar september toe nog paar andere uitstapjes... Ik ben het nu eventjes str*ntbeu om elke keer uren kwijt te zijn alleen al aan verplaatsing. En paard ook. In het begin van het seizoen liep die zo de trailer op, curieus als hij hem zag toekomen. Nu moet hij hem nog maar om de hoek zien verschijnen en hij loopt naar het verste puntje van de weide of paddock. En laden is toch met wat horten en stoten.
Echter vallen er heel wat lesgevers af omdat ze alleen een geopadpiste willen, of alleen een binnenpiste want oh wee kou en nat in de winter... En tjah, ik sta op een basistalling, geen luxehotel.

Ik kijk vooral naar beenzetting aan de longe. Dus dat hij goed overstapt vooral. Bij dubbele lijnen kan ik heel kort achter hem meestappen en dan de achterhand begrenzen in uitzwaaien naar binnen of buiten. Beetje prutsen, maar als bij al kan ik hem zo wel laten sporen. Tov vroeger is zijn stap er fameus op vooruit gegaan.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-17 19:47

Fijn dat de behandeling goed is gegaan Madelene!

Oh Anthonius ik weet welke hindernis het was! Was geen leuke hindernis, blits keek er ook op maar draafde erover ipv galop. Jammer van je klassering! Maar op zich heb je toch wel goede plaatsen gehad?

Ik ga mee met Antonius, rechtrichten met dubbele lijnen vind ik ook niet zo effectief. Andere lesgever is altijd eens goed, vanvoor bij elkaar drukken en vanachter bijrijder is misschien niet de manier om te blijven doen, maar om hem even op te sluiten werkt dat wel.

Blits is/was altijd heel lang, die loopt echt graag uit elkaar, heb hem eens vanvoor wat meer opgehouden en vanachter echt er aan gezeten. Nu sluit hij vanzelf al beter, nog niet altijd maar hij begint het te snappen. Eens wat harder zijn is niet altijd slecht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 20:14

Sluiten enzo gaat de laatste tijd heel goed! Ben met de tips van Antonius aan de slag gegaan ivm mijn knieën, neusriem zit een gaatje losser (ik heb een lage neusriem) en het schakelen doen we nu eerst verkorten en dan voorwaarts naar arbeids. Eens dat goed losjes gaat kan ik veel makkelijker schakelen van arbeids naar midden.
Ik zit nu beetje in de knoei met de zijgangen en dan vooral in het plaatsen van de schouder en/of de invloed van het buitenbeen. Hij doet enorm zijn best, maar het lampje gaat niet branden en dat is voor allebei serieus frustrerend.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 07:50

antonius: oh das niet leuk maar op zich heb je er toch geen slecht seizoen opzitten? Toch vaak in de prijzen gereden? veel succes in elk geval voor vrijdag.

daaph: hier is het eigenlijk niet het omgekeerde ze maakt haar altijd erg kort waardoor te ze eng loopt. Vroeger liet ik ze altijd automatisch wat langer en dan kwam ze wel langer maar kroop ze er vaak ook uit nu moet ik ze eigenlijk nog meer gaan opsluiten tot ze zelf zoekt om langer te worden.

Ook ik ben van de mening dat we concequent en kordaad moeten reageren. 1 keer duwen met het been om opzij te gaan geen reactie tik met de zweep waar het been ligt. Kmoet zeggen dat mijn paard wel snel onder de indruk is. Zo 2 keer een tik verkopen en mevrouw schuift al automatisch op.

madelene: heel blij dat alles goed aanpakt van boxer! voor je het weet ben je terug vertrokken !

varekaj: wij moeten altijd op verplaatsing als we willen rijden en dat is al jaren zo :) jammer genoeg nog de plaats niet voor zelf een piste aan te leggen. dus rijden we 2-3 keer per week naar de manege dus 25 km verder op ligt :)

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:04

MF: ik zit in hetzelfde schuitje. Ik rijd mijn 3 paarden 3x in de week telkens op verplaatsing. (Heel soms zelfs 4x per week, maar eigenlijk is dat zelden tegenwoordig). We moeten wel maar 4km rijden of soms 500meter als ik naar de buitenpiste ga.

Antonius: Oei dat is inderdaad balen! Maar zo gaat het nu eenmaal in de paardensport, kop op! Dat overkomt IEDEREEN wel eens. FI had niet mogen stoppen maar het is een dier, misschien had ze zich miskeken? Je hebt een mooi en constant seizoen gehad, ga nu niet focussen op 1 mindere wedstrijd.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:06

Bedankt voor de vele tips! De winter kan ik nu wel overbruggen op de grote wei denk ik, maar in de zomer zal ik toch een oplossing moeten zien te bedenken. Ik hoop dat ik zo'n stal met uitloop kan bemachtigen, want Shadow een ganse dag op stal houden, daar wordt hij niet gelukkig van, en loopt hij ganse dag toertjes te draaien en onrustig te zijn, dus dat zou een mooie tussenoplossing zijn voor bv de nachten in de zomer in de plaats van 24/7 zich te laten volvreten. En dan ga ik op zoek naar een vriendje voor in de kleinere weides, dan kan ik hem daar ook meer op plaatsen. Het is al een jaar mijn missie om hem te doen vermageren, maar zoals ik eerder al zei, het evenwicht vinden is moeilijk. Het graasmasker probeer ik deze zomer nog eens, ik zal weer even creatief moeten denken, zelf als ik het aan een halster vastmaak met spanbandjes krijgt hij het uit. Maar als je weet dat hij uit een vliegendeken (incl hals) geraakt zonder iets los te doen, in zen geheel, dan is hij wel vindingrijk. -O-
Hoe werk ik hem dan intensiever Varekaj? Ik maak er wel mijn missie van om niet gewoon rond te hobbelen, tijdens het dressuurwerk probeer ik veel overgangen te rijden, tussen en binnen de gangen, en op de buitenritten probeer ik hem steeds aan een actief tempo te laten stappen, niet slenteren, en grote stukken draf mee te nemen. Ik zit meestal wel te zweten. :Y)

Florence: hij heeft geen nekstuk op, zijn korte dikke nek is ook alweer een moeilijke om een geschikte maat voor te vinden. Voor zijn bucas heeft hij wel een nekstuk, dus die krijgt hij op gure dagen wel aan. Ik heb er mij bij neergelegd en zal dan maar meerdere keren moeten scheren.
Die plank herken ik ook écht, galop is meestal een halve racemodus en plat door de bochten. }:)

Antonius: Wat jammer om met zo'n gevoel het seizoen af te sluiten, maar volgend jaar staan jullie er wel weer! Veel succes voor de tanden!

Madelene: Oh wat een goed nieuws! Hopelijk blijft het positief evalueren!

Gisteren terug een redelijk flinke pony onder mijn kont, het drammerige is er wel nog steeds, maar het valt in de hand te houden. Hij is blijkbaar wel veel te weinig actief in zijn achterhand. Ik ga nu toch eens proberen een groepsles mee te rijden met de lesgeefster van bij ons op stal, we hebben echt wel wat hulp nodig, ik ben benieuwd. Iemand ervaring met L*cienne Ba*du?

Chapeau voor de mensen die telkens op verplaatsing gaan als ze moeten rijden, ik kan begrijpen dat het op den duur tegensteekt!

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:34

oh hebben jullie ook de mail van vlp gekregen over een eventingweekend in februari? vraag met af wat dat zal zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 09:37

Deze zomer ging ik ook op verplaatsing lessen als ze op de weide stonden. Was 1,5u enkele reistijd. Paarden staan niet aan huis, dus moest die altijd eerst oppikken.
Er beginnen dit jaar nog extra wegenwerken pal achter mijn deur en Aalst ligt al bijna overal open. Die gaan mijn reistijd naar stal alleen al zo'n 30 tot 40 min verlengen omdat ik verplicht moet omrijden via een baan die nu al overvol zit.

En in het meest ideale geval moet het dan nog lukken op maandag en/of donderdag. Anders heb ik het aan de stok met de vriend...

Mijn woon-werkverkeer wordt nog rampzaliger :')

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 09:49

Tot deze zomer ook altijd met de trailer weg als ik ging rijden. Vaak 4x per week, meet als 3u kwijt. Nu moet ik opstappen en wegrijden, ZALIG!

Maar wat moet dat moet natuurlijk..

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:14

Kom bij mij staan Varekaj, je zal er maar even lang over rijden en ik zal jullie wel aan het werk zetten ~~}> ~~}>
Nee serieus, ik vind het wel een interessante 'discussie'
Varekaj schreef:
Ik ben op zoek naar een bijkomende lesgever, maar 't is niet makkelijk. De meeste zijn van het standpunt vooraan volledig de rem erop, constant druk houden en vanachter erbij schoppen en als het kan rondkletsen met de zweep onder het motto "lopen appelflap". Dat past niet bij mij, dat past niet bij mijn paard en dat past algemeen niet bij correct rijden vind ik.


Volgens mij kan je niet van een lang en laag gereden paard naar een verzameld en opgericht paard gaan zonder voorwaarts te rijden en vooraan te begrenzen.
Begint dus bij dat voorwaartse, als je dat niet hebt, kan je niet begrenzen. Bij een flegmatiek, weinig looplustig paard zal je dus inderdaad wel krachtiger moeten rijden om ze toch te leren uit zichzelf te blijven lopen. Eens ze dat kennen en je rijdt elke keer opnieuw heel consequent, verbetert dat wel en moet je minder hulpen geven en minder krachtig. Maar je moet het ze wel leren. Dus bij sommige paarden is dat dan wel wat 'schoppen' geven en telkens zweep als je geen reactie krijgt. Niet altijd mooi nee, maar als je dat voorwaartse er niet in krijgt, heeft al de rest van wat je doet ook geen zin.
Eens ze voorwaarts zijn, kan je vooraan beginnen begrenzen. En dat is dus letterlijk teugels wat korter nemen en zorgen dat ze blijven lopen. En als je dat als ruiter van nature niet in je hebt, moet je idd iemand op de grond hebben die je steeds opnieuw erop wijst dat je vooruit moet denken en rijden in verbinding met de mond.
En eigenlijk moet je geen oefeningen willen rijden zolang dat voorwaartse niet bevestigt is, want dat voegt weinig toe. Uiteraard wel voltes en rechtuit gaan, maar bv zijgangen zonder voorwaartse drang heeft 0,0 nut. Ik denk dat hier je probleem zit, je paard is niet genoeg aan het been en negeert je hulp als je zijwaarts wil gaan.
Een bijkomende lesgever kan op voorwaarde dat die wel dezelfde filosofie heeft als je vaste lesgever.
Iedereen legt eigen accenten maar wel binnen dezelfde visie en dan heb je idd verrijking. Als je 2 lesgevers hebt die vanuit een heel ander idee werken, dan werkt dat niet.
Bv, ik ben van mening dat een neerwaarts gebouwd paard dat graag op de kop loopt, niet losgereden moet worden in voorwaarts neerwaarts (eventjes heel kort gezegd). Je hebt lesgevers/ruiters die élk paard vw nw losrijden. Als je dan van ons allebei les neemt, dan werkt dat niet, want ik vertrek vanuit het idee dat dit type paard moet losgereden worden met hals in verlengde van het lichaam terwijl die andere persoon vindt dat je maar kan losrijden met hoofd aan de grond. En zo geraak je niet vooruit, want je kan niet consequent op hetzelfde trainen.

Ik zou me dus eens helemaal openstellen voor een nieuwe lesgever, met nieuwe aanpak (ik zeg niet afmotten hé, maar toch eens een stuk kordater) en daar ook eens helemaal in 'meegaan'. In jouw geval vind ik dus longeren helemaal niet the way to go, want longeren zal hem net weer langer in zijn lijf laten lopen, wat je nu dus net moet vermijden.

Zo, ganse uitleg geworden, ben leerkracht van opleiding, moet toch af en toe nog eens ne parlé kunnen houden hé :P :D

Mila: ja ik heb ook die mail van vlp gekregen, een gans weekend, ben ook benieuwd. Voor mij nog niet zo evident dus denk niet dat ik dit ga meevolgen, of zou héél interessant moeten zijn.

Jessol: gaf die dame vroeger les op een stal in v*urste?

Madelene: gelukkig evolueert Boxser goed!!

Mijn dochter gaat 17 dec meedoen aan haar eerste wedstrijdje *\o/* Balkjes op de grond en kleine kruisjes, dat moet wel lukken, tot 20 cm springt de pony niet, maar heft gewoon zijn benen wat meer op (of niet :+ ). En ze mag verkleed zijn dus volgende week in de vakantie gaan we de action eens gaan leeg shoppen! K wil ze in Kerst thema verkleden :D en slingers en lampjes aan de pony... Moeder ziet het volledig zitten :):)

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 10:53

ik ben eigenlijk volledig akkoord met uw uitleg Antonius :)

ik had het idee dat ik vastliep bij wie ik altijd les volgende en nu ben ik blij dat ik de stap gezet heb om ergens anders eens te proberen. Ook zei ze de ene week het zo en de andere week het anders dus was het ook niet zo duidelijk.
Voor mij was het ook goed dat veel van de les van Antonius en de dressuurles veel gemeen hebben. Beetje zelfde manier van werken :) hard maar correct :p

ik vraag me ook af wat het zal zijn :) ben wel benieuwd

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:01

Ik denk het wel Antonius, het is al een oudere dame, ze is heel rustig, maar tegelijk ook kordaat. Ik denk wel de perfecte combi om met mijn onzekerheid om te gaan.

Interessant om de verschillende visies te lezen!

En wat leuk Antonius! Ik ben al benieuwd naar foto's. Ik denk dat ik mij daar ook vol op zou smijten. :Y) Er zijn ook heel veel leuke kerstspullen voor pony's online te vinden.. Just saying. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:27

Ik kan me ook volledig vinden in de uitleg :J
Het voorwaartse is de laatste weken flink aan het beteren! Hij verliest de drang wel nog bij nieuwe dingen als hij iets niet snapt, maar daar kan ik me op zich niet in storen.
Hij heeft rechts op de schouder een witte plek die doorkomt. Hij is toch wel flink uitgezet deze zomer en ga de zadelmaker eens laten langskomen. Als het zadel daar effectief drukt kan ik zijn verzet begrijpen.
Wat het schakelen betreft, het is inderdaad beetje tegengestelde gang van zaken maar het brengt ons wel waar we naartoe willen.

Tijdens het uitmesten heb ik een ideetje gekregen. Ga eens bekijken in hoeverre het haalbaar is :)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:08

Ik kan mij ook volgen in de uitleg! :j Bij Luxor moet ik soms echt hard zijn. Zeker omdat hij vaker aan de luie kant is. Hij is op z'n best als hij een wat té voorwaartse drang heeft die ik opvang vooraan en hij daar licht wordt.
Ik weet als ik te streng ben dat Luxor zou bokken/protesteren. Nu ondergaat hij dat omdat hij het heel goed weet. :+

Leuke vooruitzichten Antonius! Verkleden is zalig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 12:13

Antonius, tot bij u raken is even rampzalig :)) het is het stukje rechtstreekse verbinding naar de oprit van de E40 die dicht gaat. Maakt dat ik ofwel helemaal naar affligem moet rijden ofwel de volledig volgepropte N9 rond Aalst over. 1 straatje van 1,5km dicht en alles zit op zijn gat.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 17:40

Goed verwoord Anthonius. Ik ben het met je eens. Zo rij ik blits in het begin ook niet met de kop in de grond, dan wordt hij alleen maar langer.


Ik vind dat je vaak de oorzaken ergens anders gaat zoeken Varekaj. Ik zou gewoon eens echt maandje of 2 goed dooetrainen, niets aanvaarden wat jij kiet vraagt. Gaat het dan nier kan je nog eens kijken naar zadelmaker of weet ik veel wat. Maar in zou eerst eens echt goed doorrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:30

Ik denk dat de meeste niet willen zien wat voor pak rammel die soms krijgt op momenten dat ik het echt str*ntbeu ben... Ik heb absoluut geen schrik om mijn sporen er indien nodig eens in te rammen, hem tegen de omheining te plooien of een fameuze klets van de zweep :o Ik heb veel geduld. Als dat op is, dan is het gedaan met de leute.

Hij heeft absoluut hele fijne momenten, ik stap regelmatig af met een big smile omdat het ook heel erg goed begint te gaan op bepaalde vlakken. Ook het meer oppakken onder andere.

Het is nu vooral nieuwe dingen introduceren. Op alles wat ook maar beetje lengtebuiging of zijgang is gaat hij onmiddellijk in de "wijken"-modus. Schoudervoor? Ah, wijken. Of travers proberen eruit te wringen. Keertwending om de achterhand? Ah, wijken en als het kan pivoteren alsof hij olie moet opboren. Of als een uitgerokken kameel op de voorhand kukelen en een giga piroutte maken. De gulden middenweg krijg ik dus op geen enkele mogelijke manier duidelijk gemaakt. Ik fok mij op omdat hij zich niet laat corrigeren en hij fokt zich op omdat hij het niet snapt. Frustratie, met hopen. Vanaf dat punt hebben we allebei een (heel) kort lontje en is't dan boempatat.

nicootjuh

Berichten: 146
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Oploo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:30

Hoi Belgische collega's,

Sorry dat ik ineens zo in jullie verhalen val, maar hebben jullie enig idee of er foto's gemaakt zijn van Merksplas, zowel 8 okt als 15 okt? Ik kan ze namelijk nergens vinden, maar misschien zoek ik wel verkeerd. Ik dacht namelijk wel wat fotografen rond te zien lopen.

Alvast super bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:31

Merksplas van de LRV zijn er denk ik wel gemaakt, ik heb er toch zien passeren... zou alleen moeten opzoeken welke fotograaf dat was.

Antonius

Berichten: 2321
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:52

nicootjuh schreef:
Hoi Belgische collega's,

Sorry dat ik ineens zo in jullie verhalen val, maar hebben jullie enig idee of er foto's gemaakt zijn van Merksplas, zowel 8 okt als 15 okt? Ik kan ze namelijk nergens vinden, maar misschien zoek ik wel verkeerd. Ik dacht namelijk wel wat fotografen rond te zien lopen.

Alvast super bedankt!


Hypomedia heeft foto's genomen op 15 okt, maar weet niet of ze al op haar site staan? Ik koop altijd foto's bij haar, dus ik krijg ze met logo al meteen de dag na de wedstrijd als goeie klant :P
Voor de rest heb ik ook niets zien passeren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:03

Net eens rap op FB gekeken, ik zag bij iemand van onze club een foto staan die gemaakt is door Louie Wouters. Die heeft op 15 oktober 548 foto's gemaakt, zou moeten lukken dat je er niet tussen zit :)

Edit: en op 8 oktober zijn het er 423 volgens de FB-pagina.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:22

Als iemand tips heeft hoe je een AHA-momentje kan bezorgen bij een paard ivm begrenzen/verplaatsen van de buitenschouder en behouden lengtebuiging, ik hoor het graag :) Want al bij al is dat de kern van het probleem waar ik nu tegenaan loop. Heb al vanalles geprobeerd maar het lampje gaat niet branden en mijn inspiratie is eerlijk gezegd op aan het raken. (en ik ben de wederzijdse frustratie als combinatie ook beu, want al bij al doet hij wel zijn best)

Dacht ook een oplossing te hebben ivm extra les van een bijkomende lesgever, valt dat plan wss in het water -O- Heb iemand in gedachten die wel tot op stal komt normaal gezien, en waar vast ook stalgenootjes bij willen lessen (maakt de verplaatsing interessanter voor de lesgever).
De verlichting van de piste op stal was niet optimaal en zou aangepast worden, maar al bij al blijft het "armtierig" wat maakt dat doordeweeks 's avonds lessen onzinnig is. Je ziet op redelijk wat stukken amper kop en staart, letterlijk.
Dat wordt dus ofwel alsnog 2x/week 's avonds op verplaatsing naar het clubterrein, ofwel 1x/week les op zaterdagochtend. Maar dan kan de lesplanning met bovenstaande ook niet doorgaan. En ik twijfel of ik zelf genoeg kan rijden om het doordeweeks alleen te proberen. Heb op stal geen spiegels om mezelf te helpen of het gevoel overeenstemt met het beeld.

Lastig lastig.