[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 13:37

Toffe foto's!! :D

Fly_high ik zou inderdaad ook wat oefencrossen gaan doen en daar in elke keer je controlemomenten pakken en desnoods de hindernis nog een keer doen. Dat mag bij veel oefencrossen gewoon!

Fijn dat het zo goed ging op het begin van de dressuur na Scum! Niet handig zo'n dressuurring langs het crossgebeuren.

Proficiat met je plaatsing/prijs Theeglas! +:)+

Ik had een topic gemaakt van ons van een hele tijd; [SGW-ITP] Iets met een ongevraagd abbo.. maar crossen wij door!

Vorige week heeft een vriendin een crossles gereden met Baby. Gingen veel dingen goed! Maar ook zij ging er af :+ Kwam wel goed op der pootjes terecht! Was wel leuk om te zien allemaal en ze vond het gelukkig zelf ook leuk.
Zondag heeft ze nog een galoptraining buiten met haar gedaan. Zaterdag vertrekken we naar Markelo! Zondag starten.

vosje2010

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:34

Succes Patty!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:39

Wij rijden geen Markelo
De controle is al weer een stuk beter.
Maar we pakken de maand september om nog verder te fine tunen.
Ysselsteyn is voor ons de volgende

finnyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 16:49

indd, eens. lekker doorrijden met het dressuur en over een paar maand maar eens weer kijken.

nog starters zaterdag of zondag op het ronostrand?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 17:51

Dankje vosje2010!

Mooi dat de controle weer een stuk beter is esje01. Wellicht tot in Ysselstyn dan!

finnyboy; Wij gaan ook naar Ronostrand! De zaterdag mogen we starten in de B. Wanneer ga jij?

Coockie2222 mocht je in Markelo ergens een keer zien dan schiet me vooral aan! :)

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 23:01

Haha zal ik doen patty! Betwijfel of ik je nu tegenkom, ben zelf pas in de middag, rond half 2 dressuur. Succes en veel plezier alvast!

Ik ga ook naar ronostrand! Op zondag.
Maar eerst nog naar gelselaar op zondag

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 11:22

Vast wel ergens! Meisje waar we ook mee samen gaan rijd later nog in de M mee dus ik zal wel ergens rondslenteren met de camera haha. Dankje en jij ook!!
Edit: Ow zie dat ze eerst de M doen en dan pas de L :+ Maar zij is rond 14:00 pas klaar, dus wie weet!

Oh leuk dat je ook naar Ronostrand gaat! Maak jij er ook een weekend weg van?
Wij vertrekken vrijdag al ergens en zondagavond terug.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:55

We zijn onderweg naar huis vanuit Elst, was leuk!

Mevrouw was echt hartstikke braaf <3 springen ging perfect :D met crossen was ze wel aardig gespannen en onzeker tijdens het eerste rondje dus paar keer gestopt om beter te kijken. Dat mag ook :o het is namelijk de eerste keer dat ze op volledig open terrein en in het bos is gaan springen. Vervolgens alles netjes gesprongen in eerste of tweede poging, alleen nummer 25 was te eng voor woorden en tja, Dreamy ging links en ik vloog rechts :+

Weer opgestapt en met onwijs veel plezier rondje nr 2 gedaan, ook de hele enge hindernissen waren ineens niet zo gevaarlijk := in het bos is zij echt super chill, open terrein blijft wel een dingetje, ze raakt redelijk makkelijk afgeleid door alle mensen, paarden, honden, auto's etc eromheen en wordt dan verrast door de hindernissen omdat haar focus er te laat op komt te liggen. Maar dat is stukje gewenning denk ik, rem en stuur zaten er wel goed op :)

Ik vond de hindernissen ook redelijk creatief :=

Afbeelding

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 16:25

Fly_high schreef:
We zijn onderweg naar huis vanuit Elst, was leuk!

Mevrouw was echt hartstikke braaf <3 springen ging perfect :D met crossen was ze wel aardig gespannen en onzeker tijdens het eerste rondje dus paar keer gestopt om beter te kijken. Dat mag ook :o het is namelijk de eerste keer dat ze op volledig open terrein en in het bos is gaan springen. Vervolgens alles netjes gesprongen in eerste of tweede poging, alleen nummer 25 was te eng voor woorden en tja, Dreamy ging links en ik vloog rechts :+

Weer opgestapt en met onwijs veel plezier rondje nr 2 gedaan, ook de hele enge hindernissen waren ineens niet zo gevaarlijk := in het bos is zij echt super chill, open terrein blijft wel een dingetje, ze raakt redelijk makkelijk afgeleid door alle mensen, paarden, honden, auto's etc eromheen en wordt dan verrast door de hindernissen omdat haar focus er te laat op komt te liggen. Maar dat is stukje gewenning denk ik, rem en stuur zaten er wel goed op :)

Ik vond de hindernissen ook redelijk creatief :=

[ [url=m/Qt5LO2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inderdaad creatief! Goede ervaring geweest zo te horen.

Ik zit helemaal op een wolk <3
Vandaag voor mij en mijn paard ons officiële crossdebuut bij SGW Markelo gereden. Enorm pittige cross om mee te beginnen en gisteravond na het parcours lopen zakte de moed me echt in de schoenen.. Maar we hebben onszelf overtroffen en zijn gewoon dubbel foutloos rondgekomen!! :D

Helemaal gelukkig. *\o/*

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 10:17

Gave hindernis sky! En fijn dat 2e rondje lekker ging.

Super goed Vera!

@patty, nee voor mij is het goed heen en weer te rijden dus ik ga alleen de wedstrijd dag! :D

Wij zijn vanmiddag in Markelo. Succes allemaal die verder mee doen!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 15:06

Goeie verslagen weer. Fijn! Wat een top weer dit weekend.

Wij zijn ook rondje B geweest in Markelo na een aantal jaar boycot vanwege een unfair L cross.
Maar dit was wel weer t andere uiterste.. het waren af en toe wat dikke bakken maar ik miste echt wel wat technische dingen in combinaties ofzo.
De bulten blijven een prachtige toevoeging, groot pluspunt.

En gelukkig is die niet unfair meer. Maar dat was die gelijk al niet meer na dat jaar geloof ik. Ze hebben goed geluisterd naar de ruiters :j

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:13

@xVerax gefeliciteerd met je foutloze debuut *\o/*

Het voelt voor mij eigenlijk heel stom om blij te zijn met een cross waar zoveel fouten in zaten, zeker het eerste rondje :+ maar dat is toch heel anders met een groen paard merk ik. Met Fly (mijn oudere merrie) is foutloos eigenlijk het standaard uitgangspunt en alles anders een dikke teleurstelling, die moet je maar enigszins de juiste hindernissen aanwijzen en dan zorgt zij voor de rest := terwijl er met zo'n jonkie toch best veel haken en ogen aan zitten. Die is namelijk door de omstandigheden nog niet eens op een buitenrit geweest, dus dat zij zomaar het bos in galoppeert en alles springt wat we onderweg tegenkomen ondanks al die fluitende mensen verstopt in de struiken vind ik knap zat :) :D

Ik heb het idee dat we over het algemeen goed bezig zijn, vandaar ook nog heel spontaan voor B in Lisse aangemeld :):) ik overweeg daarvoor nog Moordrecht te doen, geen bijzondere cross maar lekker dichtbij en wellicht fijn om extra kilometers te maken

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 21:15

Daarom vind ik werken met jong spul een stuk leuker :))

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 22:22

Fijn Cioccolato! En gefeliciteerd met je prijs :D

Hier ook fijn gereden! Vond de L meevallen, idd zoals jij zegt wat dikke bakken en even lastig bij de steile bult maar verder goed te doen. Mijn paard vond bij de afsprong/piano het karretje van de crew spannend dus vloog naar rechts, gelukkig kunnen herstellen en sprong vanuit stap nog keurig over de C heen :+ verder ook foutloos.

Springen ging zwaar k*, ze pakte het bit vastnaai nummer 1. Dus gelijk de balk eraf. Bij 2 was ze al iets beter maar ook eraf en struikelde vervolgens met achterbenen over de balk 8)7 dus ook stom naar 3... uiteindelijk daarna herpakt, maar wel 4 balken, en dus helaas geen wp.
maar alsnog heel trots dat de cross dan weer super gaat :D op naar Gelselaar volgende week

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 22:27

Sorry, ik moest even grinniken bij je verslag over je springen :')
Maar wat ***. Hopelijk kun je er over een poosje om lachen.
Iig fijn dat de cross niet meer unfair is. En top gereden dus! Benieuwd naar hoe ze gaan ontwikkelen

Dankje! :))

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:30

Haha ja ach.. volgende keer beter, op de video ziet het er ook zo klunzig uit :')

Heeft een van jullie ervaring met de Zadona beschermers? Mijn PE zakken achter nog wel eens af, dus ik zoek eigenlijk een vervanger voor achter. Nu zie ik de laatste tijd veel mensen met zadona rijden, en ze beweren ook dat deze niet af zouden zakken

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:44

Is het niet iets met verkeerde maat? Of pasvorm voor jou paard?
Mijne zakken nml niet.

Ach. Onze eerste paar hindernissen gingen ook uh. Bijzonder. Moesten even weer op elkaar afstemmen en toen ging het wel weer _O-

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:18

Ze zitten eigenlijk best wel mooi, maar merk dat bij sommige lange crossen met veel water ze nog wel eens af willen zakken. Ook bij mijn crossles trouwens. Afgelopen cross ook, terwijl ik echt goed oplet dat ik ze strak doe. Dit is M, zowel voor als achter. Paard heeft nog wel redelijke stevige benen en is ong 1.68m. Denk dat een S dan weer te krap is bij de kogel. Voor zit wel echt perfect zowel voor als na de cross

Hier zitten ze nog goed:
Afbeelding

Dit is tijdens de cross bv:
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 13:40

Oh ja. Ik heb ook andere. Zelfde merk, ander model.
Maatje S rondom :oo
Tot nu toe voor al mn paarden gebruikt :oo

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 14:34

Welke heb jij?

Dit zijn de Carbon tech air cooled eventing boots.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 14:45

Air trax :j

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 15:15

Ik heb ook PE beschermers. Ik had eerst ook de air cooled in maat M voor de achterbenen, maar die zakten (en draaiden) bij mij ook. Toen de air trax maat S besteld en niks meer aan de hand. Voor heb ik wel nog steeds de air cooled versie.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 15:18

Okay thx beide!

Ik had voor mijn vorige paard ook de AirTrax, maar die zijn er helaas nu uit :') dus vandaar dat ik deze toen heb besteld

Maar een maatje kleiner zou ik wel kunnen proberen

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 15:23

Oh echt zijn die eruit...? Wat zonde

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 15:29

Zag ze net op internet in de uitverkoop staan. Dus miss ergens nog een mooie maat en prijs
Vind het hele fijne beschermers. Wat jammer..